Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya Mini Cooper | Tamiya M-Chassis

Aloittaja Divi, 22.06.07 - klo: 11.16

Isosuo

Kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa tuo alkuperäinen servosaver esimerkiksi Kimbrough Servosaver Largeen.

Ko. servosaveria myi "simmis" nimimerkki euron kappale poistomyyntinä... (Löytyy niistä PDF-tiedostoista).

Alkuperäinen servosaver ei aina jaksa keskittää, ja aiheuttaa hermojen kiristymistä suoralla kun toisinaan menee hieman vasuriin, toisinaan oikealle...

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: mvar - 24.01.10 - klo: 13.05
Kannattaa vaihtaa servoruuvi pidempään, jos mahdollista. Lisäksi sopiva prikka ruuvin kannan alla voi auttaa asiaan.

JA MISSÄÄN NIMESSÄ EI KANNATA KÄYTTÄÄ YLIPITKÄÄ SERVORUUVIA!

Jos käytät pidempää ruuvia, voi se pituudellaan rikkoa servon!

Servon potentiometri sijaitsee samalla akselilla kuin kiinnitysruuvi.   Liian pitkä ruuvi irroittaa, tai vahingoittaa potentiometriä.

10....12 millinen ruuvi on jo riski!

Nimim. kokemusta on!  :mrgreen:

Matti Räsänen

#962
Tärkeä pointti tuo, jollain rautalangan pätkällä voi mitata kuinka pitkästi servonakseliin ruuvi voi mennä. 1-2 milliä jättäisin "kiroomisen varaa".

Edit. muutenkin näissä vehkeissä voimankäyttöä pitää välttää, jos esim ruuvi ei mene pohjaan suosiolla, kannattaa katsoa mikä ahdistaa, eikä "valkaista rystysiään" :grin:

4wdkanootti

Muovilla olen käyttänyt "lukitteena" kynsilakkaa! Estää värinästä aukeamisen eikä vuodessakaan kuivu lian tönkäksi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Isosuo

Ainakin tuo servosaver on parempi kuin alkuperäinen.

J.Hovi

Jos on käytössä metallirattainen servo joka ei pienestä osumasta hätkähdä, niin mun mielestä parhaan servosaverin saa alkuperäisestä laittamalla kasatessa saverin sisään vähän joka väliin kontaktiliimaa. Minin ylenpalttinen elastisuus hoitaa kyllä hieman servosaverin virkaakin varsinaisen saverin "puuttuessa".

Itselläni on juurikin tällainen viritys autossa kiinni.

SLap

#967
Noniin, tuli se mini hommattua käytettynä, ja ekaksi siihen pitäs uus runko ostella, koska edellisen omistajan puolesta dremelöity lipolle sopivaksi. Sitten öljyiskarit ja kuulalakrut. Ja mikä pinjoni tässä on vakiona ? -Sami

Edit : 20t näytti olevan.
Jeps

SLap

102021 WH-08/WI 3Racing 8 Spoke Wheel For Tamiya M-Chassis - White;
   
101895 50356 Tamiya 20T, 21T AV Pinion Gear Set;
   
101659 50683 Tamiya M-Chassis 60D Radial Tires;

101902 50792 Tamiya A Parts Chassis M03;

102715 50577 3x10mm Tapping Screw (10);

102151 50602 Diff. Bevel Gear Set;

Tuommoiset lähti tulemaan rf:ltä. Porukat käyttää vissiin yleensä juuri noita 3 racingin 8 päkissä tulevia vanteita ? Samalla tuli ostettua diffinrattaat pinjoneita renkaat ja ruuveja. -Sami
   

Jeps

SLap

Huomenna pääsee autoa katsomaan / purkamaan ja menee varmaan aika atomeiksi, kannattaako katsoa jotain tiettyjä osia, mitkä voivat olla kuluneita ? -Sami
Jeps

mohko1

minkä kokoiset hexit mineissä on?
--SHARK RACE MONSTER FT--FUTABA 2PL 2.4G--E-FIRESTORM FLUX--

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: SLap - 26.01.10 - klo: 16.17
Huomenna pääsee autoa katsomaan / purkamaan ja menee varmaan aika atomeiksi, kannattaako katsoa jotain tiettyjä osia, mitkä voivat olla kuluneita ? -Sami

Mitä tuossa nyt vois olla, esim. tukivarret väljistyneet. (siis väljemmiksi kuin uutena  :laugh:) Järjen kanssa katsot vaan kaikki paikat missä kulumista voi syntyä, purat ja putsaat huolella, niin mahdolliset murtumat ym. paljastuu.

SH.

ja pieni väljä niihin kuuluukin :grin:
itse jos lähden kisaamaan niin en rupea hifistelemään,ehkä takarenkaista otan klapin pois ja ohjausvarren päät uusin,mutta sen enempää en tee.

Tykkään kun ei tarvitse hinkata autoa tunteja,että saa säädöt kohdilleen,koska säätöpaikkoja on todella vähän.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

SLap

Ajattelin ainakin laakerit rasvata, tottakai. Ja kun runko menee uusiksi, niin eipä siinä sen jälkeen paljoa ole katseltavaa  :laugh:. Kannattaako diffiin kiinnittää huomiota tai laittaa jotain vaseliinia ? Onko tässä minissä mitään "tyyppivikaa" mikä kannattaa ekaksi tarkistaa ?  :roll:. -Sami
Jeps

SH.

Diffiin riittää perus vaseliini,koska itellä ei ainakaan pysynyt diffimömmöt sisällä,toki jos on diffirasvaa,niin kannattaa laittaa koska se pysyy paremmin rattaissa verrattuna vaseliiniin.

Niin ja shimmiprikkoja diffin rattaitten alle,että saa lukkoa vähän.Itselle tein säädettäväksi tavallaan kun porasin runkoon pienen reiän,että saa tarvittaessa kiristää diffin ruuveja halutulle lukolle,toki tätäkään ei saisi tehdä,koska sehän on rungon muokkaamista,mutta ainakin mitä juttuja olen lukenut,niin se sallitaan.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

SLap

Joo katsoin kuvia tuosta reiän suurentamisesta, tässä odotellaan äitiä töistä, että pääsee paketin hakemaan. -Sami
Jeps

SLap

Auto osina mekkauspöydällä, diffi oli ok. Ja auto muutenkin hyvässä kunnossa. TÄssä pikku paussi nyt ja takaisin kokoamaan  :grin:. -Sami
Jeps

Isosuo

Noniin, eiköhän vaihdeta topiciksi "Samin Minin kasausblogi"... :mrgreen:

SLap

Jep  :grin:. Mutta takatukivarsien(ala) on tuommoinen 1-2mm välys pitkittäissuunnassa autoon päin, normaalia ? Minusta ainakin, mutta mites vakiona. -Sami
Jeps

Isosuo

Kuullostaa normaalilta välykseltä... voithan shimmata sen tiukemmaksi, mutta sitten nöyhtä, karvat jne rupee ajan kanssa ahdistamaan, eikä paikat liiku enää herkästi.

SLap

#981
Siitähän se kasaantui, mini sai uuden rungon, vanteet ja renkaat eteen, joka kulmassa uudet vanteet vaan edessä uudet gummit. Kuka tunnistaa omakseen, uau:n rekkari ainakin on  :cheesy:. Pitää vielä sitä muokata, millä on lie tehty tuo rekisterikilpi ? -Sami

Edit : Ulostin tulostimella tuohon uuden rekkarin  :grin:.
Jeps

SLap

Twiikkasin vähän koppaa, tietämättömänä tuosta ikkunoiden tummennuksesta / kun siitä on niin pitkä aika kun viimeksi tummentanut, että miten tuo kalvo sitten kuivuu, nyt laitoin suihkepullolla vettä kalvoon ja ikkunaan, lastasin suurimman osan ilmakuplista pois (noeihännoinpientäikkunaavoikuplattomaksisaaha :grin:). Eli miten tuo sitten kuivuu ? Annanko olla yön yli, niin se on huomenna kuiva ? Huomaa myös tuning mini karvanopat, meni 15min noiden kanssa sarhatessa, sitten tuli ahaa elämys. Ohessa kuva myös setupeista. -Sami
Jeps

Antti M

Nyt tuli ajatuskatko ja en läytäny mistää et minkäkokoinen hexi tossa minissä on ?
Ajattelin hommata siihen tälläset?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Muut/3RAC-WX127-Wheel-Adaptor-7mm-Thick-108370
Vastatkaa pikaisesti!
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

SH.

Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

SLap

Eikö siinä vakiona ole aluheksit ? Vai haluatko jotkut touring hexi renkaat kii ? -Sami
Jeps

bluebeetle

Jos edes yhden sivun lukisi topicista ennen kysymistä....

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 27.01.10 - klo: 09.41
Normaalit 12mm hexit.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Antti M

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 01.02.10 - klo: 15.20
Jos edes yhden sivun lukisi topicista ennen kysymistä....

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 27.01.10 - klo: 09.41
Normaalit 12mm hexit.

Perkule ku oon puusilmä!

Mistäköhän noita 12mm aluheksei saa?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

kesseli

Saako 3Racingin iskareihin varaosia vai onko ne kerta laaki kamaa.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: kesseli - 01.02.10 - klo: 20.15
Saako 3Racingin iskareihin varaosia vai onko ne kerta laaki kamaa.

Ainakin vanhempaan versioon saa varaosasettiä (ainakin maailmalta), joten eiköhän uudempaankin versioon (v2) saa.