Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Radiolaitteet

Aloittaja historia, 05.07.07 - klo: 20.16

tturku

Tuli tilattua evader bx towerista ja tottakai se tuli sitten 75MHz am radioilla. Tullissa jätin tullitädille kiteet, mutta noilla ei vissiin tee mitään (lähettimellä ja vastarilla)? Onko joku joskus vaihtanut esim komponentteja siten että ne sais viritettyä 27 tai 40 MHz:n alueelle? Oletan myös että ne ei toimi vaikka heittäis 27MHz:n kiteet sisään.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

AE-Mod

Ei toimi bandin vaihtaminen pelkillä kiteillä...
Ainoastaan saman taajuuden "kanavaa" pystyt kiteillä vaihtamaan. (75MHz).

Tuo onkin jo hieman vaikeampi modata, ja komponenttitasolla menee RX/TX-puoli melko lailla uusiksi.
Eipä juuri kannata lähteä virittelemään.


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

tturku

jep, niin ajattelinkin, kiitti nopeesta vastauksesta.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

hallipatsui

Pitäiskö tätä:
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=30958
Käyttää myös sähköautossa noilla neljällä patterilla vai voiko käyttää nopeudensäätimen kautta?
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Janne T

Voi käyttää noparin kautta. Nuo neljä patteria on tarkoitettu etunenässä lähettimeen. Tuossa on muuten mielenkiintoinen piirre: Vastari naitetaan muistipaikan kanssa, eli muistipaikka 1 toimii vastarin #1 kanssa, muistipaikka 2 vastarin #2 kanssa jne. Jos haluaa käyttää samaa vastaria useammassa autossa, täytyy vastari aina bindata uudelleen muistipaikan kanssa. Tiedä sitten onko muissa radioissa tätä ominaisuutta, mutta aika jäynä tapa (pakko)myydä vastareita. Meinasin jo laittaa DX3:n myyntiin vaan taidan pitää itsellä tuon ylimääräisen vastarin takia.

MP777, RC18T, XUT, DURGA

apt93

Mitä eroa on spektrumin dx3s ja dx3r radiossa muuta kuin hinta? Äkkia katottuna ominaisuudet näyttivät aikalailla samalta mutta miksi hinta on noin paljon suurempi?

jesi

/ Jere Siirilä

Toni.T

Mikä ois suht. halpa 2.4G radiosetti RC18T:hen ja Stampedeeseen?

apt93

Dx3s radoit vaikuttaa paremmilta ja ovat halvemmat. Vai enkö nyt huomaa jotain?

rubberduck

DX3R käyttää DSM2 modulaatiota.

Matti Räsänen

#670
Ja onhan tuossa Ärrässä enemmän ominaisuuksia tosikisaajille, mutta ei niitä kaikkia välttämättä tarvitse edes sm tasolla. Itse kilpailen ensi kesän Ässällä. Minun tarpeisiin on ihan riittävät ominaisuudet.

Lainaus käyttäjältä: Janne T - 27.03.09 - klo: 21.04
Vastari naitetaan muistipaikan kanssa, eli muistipaikka 1 toimii vastarin #1 kanssa, muistipaikka 2 vastarin #2 kanssa jne. Jos haluaa käyttää samaa vastaria useammassa autossa, täytyy vastari aina bindata uudelleen muistipaikan kanssa. Tiedä sitten onko muissa radioissa tätä ominaisuutta, mutta aika jäynä tapa (pakko)myydä vastareita.

No mitenkä muuten ne voisi "parittaa"? Tietenkin lähettimelle pitää jotenkin kertoa mitä vastaria se käskee jne. Kun nyt näillä gigaisilla päästään kiteistä eroon lopullisesti, niin en minä itkisi sitä, että vastarin ja lähettimen "Bindaamiseen" tuhraantuu jopa 1 minuutti!!!  :shocked:

Edit. Ja jos Janne T jaksat nähdä vaivan siirtää vastarin autosta toiseen, niin mikä tuosta Bindaamisesta tekee niin vaivalloista? Tikusta teet asiaa minun mielestäni.

apt93

Lainaus käyttäjältä: rubberduck - 28.03.09 - klo: 17.02
DX3R käyttää DSM2 modulaatiota.

Mieä eroa DSM ja DSM2 modulaatiolla sitten on? Miten vaikuttaa käyttöön? Nopeempi, häiriöttömämpi?

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: apt93 - 28.03.09 - klo: 17.36
Nopeempi, häiriöttömämpi?

Niin ne mainosmiehet ainakin väitää.

apt93

Eli taitaa tuo s malli riittää ihan hyvin pihasuttaajalle.

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: apt93 - 28.03.09 - klo: 18.27
Eli taitaa tuo s malli riittää ihan hyvin pihasuttaajalle.

Eiköhän se riitä. Kyllä ne lennokitkin ilmassa pysyy ihan DSM1:llä :grin:

Matti Räsänen

Pihasuttaajalle suorastaan luksusta! Olen ollut pirun tyytyväinen.

masazi

Miten tossa Hitec agressor SRX:ässä saa säädettyä ton kun ohjaus servo kääntää ´´väärään´´ suuntaan? siis kun kääntää oikealle renkaat menee vasempaan. Ohjeista en löytänyt mitään.
VXL Stampede+slash

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: masazi - 28.03.09 - klo: 20.50
Miten tossa Hitec agressor SRX:ässä saa säädettyä ton kun ohjaus servo kääntää ´´väärään´´ suuntaan? siis kun kääntää oikealle renkaat menee vasempaan. Ohjeista en löytänyt mitään.


ekiz

ostin sanwan erg-wx digitaalisen servon ja pistin kiinni sen losin speediin. renkaita kääntäessä ottaa häiriötä kaasun kanssa eli alkaa kaasu nykimään, mistä mahtaa johtua?? vastari on kuitenkin ehjä koska toimii normaalisti toisen digitaalisen servon kanssa.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Hösö

Ratio vastari kyselyä!

Tämän jo paiskasinki tuone noopipuolele mutta ei sielä kukkaa vastailu...


Tuli hankittua tuosa Futaban 3pm ja mukana tuli R133F vastari. Nyt ku o 2 autoa. Ni oishan se ilmeisen kätevää jos molemmissa autoissa ois omat vastarit. Kysmys kuuluukin: Voinko käyttää mitä tahansa vastaria kyseisen radion kanssa? Tietty romujen pitää olla samlla taajuudella...

Mutta ku Futaban 3kanavavastari maksaa 50€-> ja kiinasta saa pingpong 6kanavavastaria 10€...

Pelaako nuo yhteen? Vai pitääkö Futabalaisen kans käyttää VAIN Futabalaista?
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
*AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Janne T

Lainaus käyttäjältä: mvar - 28.03.09 - klo: 17.13
Ja onhan tuossa Ärrässä enemmän ominaisuuksia tosikisaajille, mutta ei niitä kaikkia välttämättä tarvitse edes sm tasolla. Itse kilpailen ensi kesän Ässällä. Minun tarpeisiin on ihan riittävät ominaisuudet.

Lainaus käyttäjältä: Janne T - 27.03.09 - klo: 21.04
Vastari naitetaan muistipaikan kanssa, eli muistipaikka 1 toimii vastarin #1 kanssa, muistipaikka 2 vastarin #2 kanssa jne. Jos haluaa käyttää samaa vastaria useammassa autossa, täytyy vastari aina bindata uudelleen muistipaikan kanssa. Tiedä sitten onko muissa radioissa tätä ominaisuutta, mutta aika jäynä tapa (pakko)myydä vastareita.

No mitenkä muuten ne voisi "parittaa"? Tietenkin lähettimelle pitää jotenkin kertoa mitä vastaria se käskee jne. Kun nyt näillä gigaisilla päästään kiteistä eroon lopullisesti, niin en minä itkisi sitä, että vastarin ja lähettimen "Bindaamiseen" tuhraantuu jopa 1 minuutti!!!  :shocked:

Edit. Ja jos Janne T jaksat nähdä vaivan siirtää vastarin autosta toiseen, niin mikä tuosta Bindaamisesta tekee niin vaivalloista? Tikusta teet asiaa minun mielestäni.

Oikeassahan tuossa olet.  Tietääkseni en missään vaiheessa ihmetellyt vastarin ja lähettimen bindaamista vaan vastarin ja lähettimen muistipaikan bindaamista keskenään. Toimii siis muissakin merkeissä samalla tavalla?
Eikä minun enään tarvitse itkua tuostakaan vääntää kun vastareita on saman verran kuin toimivia nelipyöräisiä leluja.
MP777, RC18T, XUT, DURGA

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: Hösö - 31.03.09 - klo: 20.25
Ratio vastari kyselyä!

Tämän jo paiskasinki tuone noopipuolele mutta ei sielä kukkaa vastailu...


Tuli hankittua tuosa Futaban 3pm ja mukana tuli R133F vastari. Nyt ku o 2 autoa. Ni oishan se ilmeisen kätevää jos molemmissa autoissa ois omat vastarit. Kysmys kuuluukin: Voinko käyttää mitä tahansa vastaria kyseisen radion kanssa? Tietty romujen pitää olla samlla taajuudella...

Mutta ku Futaban 3kanavavastari maksaa 50€-> ja kiinasta saa pingpong 6kanavavastaria 10€...

Pelaako nuo yhteen? Vai pitääkö Futabalaisen kans käyttää VAIN Futabalaista?

Ei siinä ainakaan paljon rahaa häviä, jos kiinasta tilaa kokeeksi jonkun vastarin eikä se satukaan toimimaan :laugh:

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: Janne T - 31.03.09 - klo: 21.37
Oikeassahan tuossa olet.  Tietääkseni en missään vaiheessa ihmetellyt vastarin ja lähettimen bindaamista vaan vastarin ja lähettimen muistipaikan bindaamista keskenään. Toimii siis muissakin merkeissä samalla tavalla?
Eikä minun enään tarvitse itkua tuostakaan vääntää kun vastareita on saman verran kuin toimivia nelipyöräisiä leluja.

En tiedä toimiiko muissa juuri tismalleen vastaavanlaisesti, mutta tämä on Spektrumin näkemys asiasta. Pitäähän lähettimelle sekin kertoa mitä asetuksia sitten vastarin kanssa käytetään. Saattaisipa joku valmistaja toimia niin päin, että TX ja RX on paritettuna, ja sitten valitaan haluttu konfiguraatio. Mutta sitten joutuu vastaria vaihtaessa taas bindailemaan. Jos pitäisi valita valitsisin nykyisen systeemin. Luulen että Spekrtumin konsepti on muilla valmistajilla hyvin saman tyyppinen...

Tuli ehkä turhan provosoivaan sävyyn tuo minun edelllinen viesti. Nou haart fiilings :grin:

bluebeetle

Kyllä tuo on ennemmin tuon kysesien ohjaimen ongelma, itsellä pelaa kyllä mikä tahansa vastari joka joskus on bindattu ohjaimen kanssa, oli käytössä oleva muistipaikka sitten mikä tahansa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Matti Räsänen

Ok, nyt minä vasta täysin ymmärsin mitä te haette.  :laugh:
Tämä ei ole Spektrumin vika vaan ominaisuus, joka on nimeltään "modelmatch"... Tämä estää ajamasta autoa väärillä setupeilla mikä minun mielestäni on erittäin hyvä ominaisuus. Edelleenkään en tiedä miten muilla valmistajilla asia on huomioitu mutta mielestäni tämä toimii oikein hyvin, jos pindata pitää niin ei ole iso työ...

Toinen tykkää toinen ei  :cool:

Janne T

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 31.03.09 - klo: 22.08
Kyllä tuo on ennemmin tuon kysesien ohjaimen ongelma, itsellä pelaa kyllä mikä tahansa vastari joka joskus on bindattu ohjaimen kanssa, oli käytössä oleva muistipaikka sitten mikä tahansa..

Tänks.
Sinulla lienee käytössä Futaba? Eihän tuo uudelleen bindaaminen oikeasti mikään suuri ongelma ole, mutta itse pidän sitä hiukan erikoisena ominaisuutena.
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Matti Räsänen

#686
Esimerkki:
Ajat kisoissa krossia, la 2wd su 4wd luokat. Yhdellä lähettimellä ja vastarilla. Vaihdat vastarin takavetokisan jälkeen nelkkuun. Heität reeniä pari akkua ja ihmettelet kun auto on ihan ihme säädöissä ja rassilet aikasi. Ja sitten muistat: Ei kerpele emmie muistanu vaihttaa sitä juuttaan asetusta tuolta lähettimestä junalauta saatava jne...

Mutta ei, se oli vain paha uni. Todellisuudessa auto ei hievahdakkaan ennenkuin olet pindannut vastarin nelkkuauton muistipaikkaan.  :cool:

Edit. Ei samperi tottakai paha uni käy toteen! Eihän lähetin tiedä missä autossa vastari on kiinni. Pitää sitä olla yksinkertainen! Sekasin tässä jo menee itsekkin  :laugh:

Edit. Joo siis modelmatch periaate toimii vain silloin kun kussakin autossa käytetään omia vastareita. Mutta siis idean varmaan jo hoksaattekin, Ei olisi kivaa huomata kesken hiitin, että on ajanut väärällä setupilla.
Lainaus käyttäjältä: Spektrum
The DX3S features ModelMatch (patent pending).
ModelMatch prevents a model from being operated when
the wrong model memory is selected. If the wrong model
memory is selected the receiver simply won’t respond to
the transmitter.
It’s necessary to program the receiver to a specific
model memory (called binding) so that the receiver
will only recognize and respond to that specific model
memory.

Janne T

Lainaus käyttäjältä: mvar - 31.03.09 - klo: 22.46
Esimerkki:
Ajat kisoissa krossia, la 2wd su 4wd luokat. Yhdellä lähettimellä ja vastarilla. Vaihdat vastarin takavetokisan jälkeen nelkkuun. Heität reeniä pari akkua ja ihmettelet kun auto on ihan ihme säädöissä ja rassilet aikasi. Ja sitten muistat: Ei kerpele emmie muistanu vaihttaa sitä juuttaan asetusta tuolta lähettimestä junalauta saatava jne...

Mutta ei, se oli vain paha uni. Todellisuudessa auto ei hievahdakkaan ennenkuin olet pindannut vastarin nelkkuauton muistipaikkaan.  :cool:

Hetkinen. Sittenhän tuossa vastarissa on lisää mielenkiintoisia ominaisuuksia. Eli tuo ei muista pelkästään sitä mihinkä muistipaikkaan se on viimeksi bindattu vaan myös auton missä sitä on käyetty :shock: Vai ymmärsinkö jotakin väärin kun nuo naittamiset on enemmän pappien hommaa ja parituksesta saa linnaa...

Eli todellisuudessa tuo vaadittava uudelleen bindaus ei mitenkään estä väärän muistipaikan käyttöä, kun vastaria vaihdetaan autosta toiseen: Joko unohdat vaihtaa muistipaikan ja bindata tai vaihdat väärään ja bindaat sen. Vieläkin olen sitä mieltä, että taustalla on vain halu myydä muutama ylimääräinen vastari.
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Matti Räsänen

#688
Voi että meillä menee mukavasti viestit ristiin  :p
Edittiä laitoin aika rankasti tohon edelliseen viestiini. Siis vielä kerran. Tämä ominaisuus johtuu tuosta Moledmatch toiminnosta jolla estetään ajamasta autoa väärällä setupilla. Lieveilmiönä nyt vaan sattuu olemaan "ylimääräinen" bindaus Vastaria sirrettäessä. En näe sitä vedättämisenä vaan kilpakuskin elämän helpottamisena.
Miten nyt ollaanko samalla aaltopituudella  :smiley:

Edit. Sinusta siis tämä Spektrumin bindailu on niinkuin pakkoavioliitto :lol: Ei tätä voi enää ottaa ku huumorilla...

bluebeetle

Elikkä tuo ei käskytä kuin yhtä vastaria, jonka pitää olla nimenomaiseen muistipaikkaan bindattu.

Mitenkäs jos naittaa kaksi vastaria samaan muistipaikkaan, voiko käskyttää molempia yhtäaikaa?

Nimimerkillä "mini otti kivat lennot pöydältä kun unohdin virrat päälle ja vaihdoin drifteriin..."

:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu