Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MG10... APUAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Aloittaja Ezka, 15.08.07 - klo: 19.04

Ezka

elikkäs... sain tänään lauantaina tilaamani MG10 TR... ja kun vihdoin pääsin vaiheeseen että moottori on käynnissä niin se alkaa keräämään kierroksia ja ei lopu muuta kuin jarrusta...joten MITÄ TEHDÄ?????  :huh: :huh:

onko kellään mitään muita hyviä vinkkejä alottelijalle?
MG10

Futaba

Säädät kaasun niin, ettei kerää kierroksia? Trimmi nollille ja linkistö niin, että kaasarin kurkku on kiinni kun kaasuun ei kosketa.
| Academy | Axial |

Elvisrc

Kiinni kurkku? No millai se sit saa ilmaa jos se on kiinni ?

Boltsi

Millin tai parin rako siellä pitäisi olla....
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Mika R

laita nippuside kaasarin suojakumin juuren ympärille ja kiristä kaikki ruuvit (sopivan tiujkalle, ei yli)

Ezka

elikkäs... sain tänään lauantaina tilaamani MG10 TR... ja kun vihdoin pääsin vaiheeseen että moottori on käynnissä niin se alkaa keräämään kierroksia ja ei lopu muuta kuin jarrusta...joten MITÄ TEHDÄ?????  :huh: :huh:

onko kellään mitään muita hyviä vinkkejä alottelijalle?
MG10

Maakari

Säädä kaasu/jarru linkistö oikein ja sit säädä alaneula kohillee tyhjäkäynin kans.
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Ezka

se on vähä vaikeenmpi säätää mitään ku  eit tiedä mikä on mikäkin ruuvi ja auto ei pysy käynnissä... auto käy n. puol sekkaa ja sammuu..
MG10

Maakari

Mistäs päin oot? Kun ei niitä moottoreita täällä säädetä! Mee lähimmälle radalle ja pyydä joku auttamaan.
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Ezka

Kokkolasta.. en tiä edes mis on lähin rata...  :huh:
MG10

Maakari

Jaano eipä siel päin taida paljon ratoja olla..
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Futaba

Lainaus käyttäjältä: Ezka - 16.08.07 - klo: 15.33
elikkäs... sain tänään lauantaina tilaamani MG10 TR... ja kun vihdoin pääsin vaiheeseen että moottori on käynnissä niin se alkaa keräämään kierroksia ja ei lopu muuta kuin jarrusta...joten MITÄ TEHDÄ?????  :huh: :huh:

onko kellään mitään muita hyviä vinkkejä alottelijalle?
Et edes lukenut mitä sinulle sanottiin?

1. katso ohjaimesta ettei kaasutrimmi ole täysillä, jos on, laita nollille
2. jos trimmi ok, niin kato onko kaasarin kurkku selvästi auki. Kuten boltsi sanoi, niin millin aukko saa suunnilleen olla tyhjäkäynnillä. (kaasarin kurkku näkyy kun irroitat ilmanputsarin). Jos iso aukko, säädä linkistöstä kohdilleen, servo ei saa painaa kaasaria kiinni, vaan liikeradan pitäisi loppua kutakuinkin siihen, mihin kaasarin luistin liikeratakin.
3. säädä tyhjäkäynti kohdilleen, ohjeista näät mikä on tyhjäkäynnin säätöruuvi.
4. jos edelliset keinot ei auta, tarkista ettei letkuissa ole reikiä, tai että muuallakaan ei ole ilmavuotoja.
| Academy | Axial |

Ezka

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 16.08.07 - klo: 19.32
tai että muuallakaan ei ole ilmavuotoja.

Joo elikkä kaikille tiedoks että ongelma löyty ihan vahingos...  :p ku yritin käynnistää vehettä eilen illalla, niin yhtäkkiä kuului pieni "poks" ja hehkulaite irtosi... kun nostin hehkun ilmaan huomasin että tulppa oli hehkussa kiinni... joten ongelma oli että CEN oli jättänyt/laittanut tulpan löysästi kiinni koneeseen, ja sieltä tulpan raoista virtasi paineet ulos, joten ei ihmekkään että kone ei pysynyt käynnissä...  :cheesy:  ( ja huomasin tämän ihan ITSE!  :cheesy:)
MG10

Catiska

No, ehkä se oli tarkoituksella jätetty löysälle, helpottaakseen ensimmäistä käynnistystä. Tosin, ohjekirjassa voisi olla asiasta maininta (vai onko?).
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg