Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

nitrojen erot???

Aloittaja hypermonster, 15.08.07 - klo: 19.30

hypermonster

elikkäs onko eri nitrojen välillä suuriakin eroja?ostin tänää toisen merkkistä polttoainetta ja nyt jännityksellä odotan perjantaita että sekooko säädöt.miten siis on,pitääkö autoa säätää uudestaan nitron vaihdon jälkeen(oli meinaan tuo sisäänajo vaihe ja säätöjen hakeminen yhtä tuskaa)? :grin:tätäkin on varmaankin täälä jo useasti kysytty mutta on kerpele saanu hakua toimimaan! :evil:

Futaba

Pitää säätää jos nitroa on enemmän kuin polttoaineessa, minkä kanssa on moottori on säädetty.
| Academy | Axial |

hypermonster

kiitos tiedosta! :angel:siispä huomenna säätöhommiin.edellisessä oli nitroa 16% ja tässä uudessa 20%.mistähän säätäminen kannattaisi aloittaa????

*HOKE*

Koneen käynnistämisestä  :tongue:

Mika R

aika pieno ero kuitenkin. säätäminen nyt on makuasia, mutta aja nyt ensin kone lämpöseks ja sitten säädä vaikka pääneula kohilleen kiihdyttämällä täysikaasulla että savuttaa vähän kiihdytyksessä, ei mene liian piikille (booaaa) eikä tietty röpötä (ole siis liian rikkaalla). kun se on tehty niin ota pukille, kuuntele tyhjäkäyntiä ja säädä se kohilleen eli tyhjäkäynti ei ole liian piikillä tai rikkaalla. yleensä sen jälkeen joutuu vain pääneulaan koskee sääolojen mukaan (+-5min) jos kone on muuten säädöissä eikä ihan uusi pata.

hypermonster

aina näitä fiksujakin eksyy tänne :cry:

hypermonster

kiitos mika ärrälle hyvistä neuvoista.mukavaa että joku auttaa aloittelijaa :evil:

Mika R

ei mitään.. toivotaan et noilla ohjeilla homma hoituu... helpointa olis tehdä homma yhdessä ku kirjoittaa....

No Pain

Ajoin maanantaina Hyper 8:n sisään ja eilen haetiin säädöt kohilleen, kaikki edellämainitut ajoin Sidewinder 16% löpöllä ja tänään ajelin koko päivän Byronin 20% löpöllä enkä eroa huomanut, koneen lämpöjä en mittaillu enkä kierrosaikoja vedellyt joten siistä en tiedä mutta pihasudittelussa vauhti ja kiihtyvyys ei ainakaan huonontunut...
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Divi

16% -> 25% vaihdoin jokunen vuosi sitten, en huomannut eroa. Toki kaikki on suhteellista. Mulla tuskin siihen aikaan kone oli muutenkaan hyvissä säädöissä, joten nitromäärän vaihtuminen ei tuntunut mitenkään. Varmasti eri asia jos kisakuski vaihtaa kireässä kisakoneessa käyttämäänsä fuilia, kuulemma eri merkkisten aineiden välilläkin on eroa vaikka itse olen aina ajanut sillä mitä on sattunu halvalla / muun tavaran ohessa ostamaan.

No Pain

Aivan, mullekin pätevä kisakuski teki ne säädöt ja luultavasti hän olisi eron huomannut mutta minä en huomannu,   :cry:
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+