Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

JariV:n projekteja

Aloittaja JariV, 22.09.07 - klo: 13.03

Elvisrc

Haha kyllä on massiivinen vehje, kyl mä jo ymmärrän savusta päätellen miksi se vie 480ml 10minuutis :D Se pitää melkein samaa ääntä mitä 4t crossikin. Joo enemmän saa sitte videota laittaa kehiin, olis kiva nähä miten se menee kunnolla luukku auki :D

JariV

Just joo.

JariV

#32
...joka on tässä  :grin:

Säädöt on vielä iha mettässä, kun alapää on laihalla ja yläpää ihan tolkuttoman paksulla. Mutta tästä saa jo jotain käsitystä.
Just joo.

peitsamo

Just, ensimmäisellä yrittämällä ei kuva näkynyt ja luulin, että latasin videon endurokisoista... no, kyllä kuva sitten näky ja asiallista on meininki edelleen. Aja varovasti ja kierrä nuo maalintolpat kaukaa.
Flying Calacucco

Catiska

On se vain hieno!!

Tietääkö kukaan muuta 4-syl bokserimoottoria kuin O.S:n moottori, jotain pienempää? Tuo Ossin kone on kooltaan aika suuri, 181mm pitkä, 194mm leveä ja 80mm korkea, painoa 2,1kg. Toki tuokin käy, mutta pitäisi tehdä aika suuri RC-auto, jotta pysyisi mittakaavassa. Mittakaava menisi 1/4 tai jotain siihen suuntaa, tosin onhan minulla umpinainen auton kuljetus traileri  :grin:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Habaku

Kyllä on JariV hieno " härpäpin" kerta kaikkiaan jo noilla säädöillä :shocked:. Tässähän tuntee ittensä nuorex vielä, en oo ko 31v
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

JariV

Sä oot Catiska varmaan selannut jo rcuniversen läpi?

Siellä on kohtuullisen kattava valikoima koneita spekseineen.

Kiitokset kaikille teille kommenteista, onhan se mukava kuulla et muutki tykkää tälläsistä hörhöilyistä. Joten dänks.
Just joo.

elvis1

ei oo liikaa tehoa missään?


jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Ei miitän. Tuohan ei pidä kuin matalaa mörinää ja vähän savua  :grin:
Tai siis piti. Tolla 2-tahdilla en voisi kuvitellakaan ajavani pihamalla.

JariV

Mika, Catiska ja kaikki muut joilla on tietoa,

mikäs se pitäisi olla tällasen nitronelarin passeli käyntilämpötila? Tulpan juuresta mittasin suoraan ajosta pysäytettynä 140-145 astetta.

Nyt tuntus toimivan hienosti ylhäältä ja alhaalta toi motti. Hiekalla toimii ihan pirun hyvin, mutta asvaltilla kun ajaa niin tulee ongelma:

Eli tossa vempeleessä alustan painonsiirrot toimii melkeimpä liiankin hyvin, nimittäin kun ottaa täyskaasukiihdytyksen, niin se roikottaa 7000 keskidiffiöljyillä eturenkaita lähestulkoon ilmassa ja ne sutii koko aika. Etufillarien halkasija kasvaa samalla aivan tolkuttomaks, varmaan kohta repeevät. Eli tehoa hukkuu jatkuvaan sutimiseen.

No tähän olis kai kaks vaihtoehtoo: Jäykimmät silikoonit keskitasauspyörästöön mitä saa tai sit kiintee lukko. Tosin lukolla saattaa sit kääntyvyys kärsiä. Mitkä on jäykimmät silikoonit mitä on olemassa? 100.000?
Just joo.


Duster1

500.000, mutta tuo pitää jo puukolla vuolla purkista ulos  :lol:

Muutenkin 7000 on Truggyyn liian löysää keskelle. 30000 ois aika hyvä.
Ei kannata turhan jäykkää laittaa tai alustan toimivuus kärsii.
Jos ei 30000 ole hyvä niin sit 60000.
100.000 jo joutuu lusikalla kaapimaan ja lämmittämään öljyä että ees jotenkin sais valutettua diffiin.
Axial SCX 10 TR

Mika R

joo 30K - 60K vois kokeilla alkuun

itsellä on CENissä 30K

JariV

Entäs noi nelarimotin lämmöt tulpan juuressa?

Täytyy kokeilla alkuun tota 30.000wt.
Just joo.


JariV

Just joo.

*Artsi*

Moi!

Mitä toi sun upee rakennelma painaa kokonaisuudessaan niin on helpompi sanoo sen perusteella mitä vois laittaa ja onx auton paino suhde (etu/taka) noin ja paljon on tehoo suunnilleen?
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

JariV

#49
Jeah,

alustaspesialisti kiinnostu. Ny o hyvin pullat uunissa.
Eli faktaa:

Kokonaispaino tankki melkein täynnä 4,9kg, taka-akselipaino 3,2kg. Eli painonjakauma 65% takana, 35% edessä. Tehoahan tossa on OS:n mukaan 2,5 hevosvoimaa. Joten on siinä ainakin se  :grin: Eihän näissä nelarissa tehoo ole, mutta väännöllä ne kulkeekin.
Mutta jos sanotaan, että .28" koneiisa on valmistajien ilmoituksien mukaan pauttiarallaa 3hv ja yli ( jepjep, :grin: ) niin tossa valossa tuntuis että tässä olis kolminkertaisesti ajotuntuman perusteella.

Mutta kuten sanottu aiemmin, se kun lähtee kiihtymään, niin etufillarit on aivan hillitöminä palloina ja sutii helskatisti etupyörillä, takana hyvin pitoo. Jarrutus toimii hienosti. Kääntyy ihan älyttömän hyvin, kaikki pyöränkulmat on kunnossa. Tai niin no, mun mielestä kunnossa, takana aurausta ja edessä haritusta mun mielestä oikeet määrät.

Tää ko. yksilö on muuten Suomen ensimmäinen maahantuojan uittama Hobao ST, tuli ensin Jose Quagrainen työkaluksi, jolta siirtyi Ari Heinoselle ja sen jälkeen erään täällä vaikuttavan henkilön kautta mulle. Tälleen Ari mulle kertoi asian.

Tänään tuli käytyy Lavangossa, helkutti portti kiinni ja eikun siihen lentokentän toisella puolella olevalle hiekkakuopalle ajamaan. Kummatkin autot oli mukana, eli Kyosho-Cosworth ja Hobao-Escort.
Tulos: Hobaon kytkinkengän jousi poikki heti alkuun, joten vaihdoin alle Kyöstin. No eikun siitä etudiffin rattaat taas kerran sileeks heti alkuun. Voi FÄK !!!

No sittn takas Lavankoon kattelemaan olisko siellä muita ja olihan siellä. Ensiks vaan nostajaks radan varteen. Sittn siellä oli Australian ihme (1/8 krossi) jota ihmettelemään ja säätämään. Heinosen Arikin tuli paikalle kuikuilemaan, joten säädettiin autoa oikein urakalla kahteen äijään. Tulipahan siis ruuvattuu taas, kun ajamisesta ei tullu hittoikaan.
Just joo.

*Artsi*

#50
Moi!

Mä lähtisin aluks kokeilee jotain 40.000 ku on tonverran painoa ja vääntöä pannussa kumminki. Tarvittessa jäykempääkin jos tarvii mut nyt on jo aika kylmät kelit niin toikin on ulkona aika tujuu kamaa. Enkä kyllä ite ainakaan oikeen usko siihen lukko ideaa noilla väännöillä.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Mika R

Ai oliko se sininen joku aussi kärry? Oliko mitään nimeä?

JariV

Ok,

ite funtsin tänään Lavangossa ääneen että jos olis 45.000 litkuu ni sitä laittasin. Joten ei kauheesti menny sun ehdotuksesta mönkään. Mitäs sä laittasit diffeihin? Ne on vakiot vielä.

Tosin tilauksessa on ollu Spiderit, toivotaan että saapuu kohtapuoleen. Mitäs jäykkyyttä niinhin kantsuis laittaa sit ku ne saa?

Oliks se aussikärry joku OCM...
Just joo.

*Artsi*

-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

JariV

Radalla (Lavanko tai vastaava) ja hiekkakuopilla on tarkotus.
Just joo.

*Artsi*

-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Mika R

Aa OCM.. Sama millä Billy Easton ajelee jenkeissä RB:llä (melkein ainoana). Auto vähän niinku Xray.

JariV

#57
Artsi,

Suuret kiitokset sulle !

Saanks mä vaivata sua viel vähän?
Voisitkos kertoo mulle hyvän litku setupin tohon Kyösti MP-6:seen?

Eli mitkä litkut kaikkiin diffeihin ja iskarit myös?

Ja noi sun sanomat diffirasvat Hobaoon oli ilmeisesti perusdiffeille, eiks vaan? Eikös spidereihin laiteta hieman litkumpaa sit kun ne on täydempiä sisärakenteeltaan?

Mottina Kössissä viritetty Nosram RS Evo .28", eli ei vakio sekään. Tossa on tosin Torsen keskellä ja perus nelirattaiset diffit edessä ja takana. Mutta sit mul on noita muitakin MP-6:sia ja niihin ei oo Torseneita. Iskarit MP-6:sen omia, paitsi yhdessä pidemmät Hobaon krossin iskarit.
Toiseen MP-6:seen tulee OS 0.91" VR-DF 2-tahtari
ja kolmanteen .70" nelari, tällä kertaa ilman ahdinta. Se motti on painoltaan 600gr.

Käytetääks Torseneissa muuten tavallisen auton peräöljyä vai mitäs sellasessa pitäs olla???
Just joo.

JariV

Just joo.

MME

http://www.osengines.com/engines/osmg1401.html Tuollainen OS:n wankeli voisi olla kanssa aika mielenkiintoinen autokäyttöön. Huipputehohan tuossakaan ei mikään valtava ole,mutta vääntöä varmasti riittää. Kaikista suurin plussa tuossa on keveys ja se että painopisteen saisi todella alas.
Ei sponsoreita.