Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä

Aloittaja moukari, 11.10.07 - klo: 15.44

Matti V

Tamiyan GT86 mahtuu hyvin, kun pitää vanteen offsetin jossain 5-6mm maksimissaan.
RevolRC Ultim8 #88

Apuhakk

Kiitos vinkistä!

Entäs nuo 200mm leveät korit? Esim Corveten jori olisi tuollainen

Matti V

Mitä leveämmäksi rakennat varsinkin keulan, niin sitä parempi autosta tulee ajaa. Yd:n keulan saa levitettyä todella leveäksi paketissa tulevilla osilla. Itse ajan kilpaa 199mm leveällä korilla ja renkaat yläreuna jää juuri ja juuri laillisiin mittoihin 8 asteen camberilla
RevolRC Ultim8 #88

Apuhakk

Terve

Nyt on paketti saapunut perille. Yokomon YD2E alusta, Yokomon moottori ja esc, omg servo ja sanvan radiot. Sellainen RWD, jossa moottori on takana.

Aloittelija toki hieman ymmällään (tai ainakin pohtii), että mihin kohtaan esc, gyro, vastaanotin kannattaa sijoittaa. (Kaksipuoleisella tarralla, eiks joo?)

Tuossa esc:ssä on mukana myös power capacitor. Mihin kohtaan olette sen kiinnittäneet, siihen escin viereen?

Voisiko joku ottaa kuvan alustastaan (päältä päin), jossa näkyisi esc, gyro, vastaanotin, on/off-kytkin ja se power capacitor? Saisin hieman enemmän käsitystä niiden sijoittelusta.

Tuhannesti kiitoksia
A

EEELO

Moi,

Itse en YD2 omista, mutta sähköt laittaisin liitteenä olevan kuvan mukaan.
virtakytkimet ja muut sopivan näköisiin paikkoihin vaikkapa noparin kylkeen.

Noparin ja moottorin väliset johdot kannattaa lyhentää sopivan pituisiksi, niin saa paljon siistimmän paketin.

3M kaksipuolisella teipillä olen kiinnittänyt.

-Eero
-Eero

AlfaCorse

Lainaus käyttäjältä: Apuhakk - 12.09.19 - klo: 19.18
Terve

Nyt on paketti saapunut perille. Yokomon YD2E alusta, Yokomon moottori ja esc, omg servo ja sanvan radiot. Sellainen RWD, jossa moottori on takana.

Aloittelija toki hieman ymmällään (tai ainakin pohtii), että mihin kohtaan esc, gyro, vastaanotin kannattaa sijoittaa. (Kaksipuoleisella tarralla, eiks joo?)

Tuossa esc:ssä on mukana myös power capacitor. Mihin kohtaan olette sen kiinnittäneet, siihen escin viereen?

Voisiko joku ottaa kuvan alustastaan (päältä päin), jossa näkyisi esc, gyro, vastaanotin, on/off-kytkin ja se power capacitor? Saisin hieman enemmän käsitystä niiden sijoittelusta.

Tuhannesti kiitoksia
A




Drifterissä komponentien sijoittelu kannattaa aina alottaa päättämällä moottorin paikka ja akun paikka. Mm. YD2:ssä korkealla moottorimountilla saa nopeudensäätimen kätevästi ns. moottorin "alle" piiloon, jolloin painoa saa keskitettyä hieman enemmän taaksepäin.


Gyro tulisi sijoittaa päädekille mahdollisimman kauas kaikista tärinää aiheuttavista komponenteista paksulla kaksipuolisella teipillä. Gyron ei tarvitse olla täysin keskellä runkoa, vaan se voi myöskin olla dekin laidalla ym.


Hyvä filosofia tosin on pitää kaikki sähkökomponentit mahdollisimman lähellä rungon keskilinjaa, jolloin paino jakautuu rungolle optimaalisemmin. Toinen vaihtoehto on ns. tasapainottaa runko vasen-oikea akselilla, mikäli komponentit haluaa laittaa runkolevyn sivuille. YD:ssä helpoin tapa on sijoittaa tavaraa servon ja akun välille keskelle.


Moottoripiuhat ja akkupiuhat kannattaa myöskin tehdä siististi juuri sopivan mittasiksi. Alustaa on paljon kivempi huoltaa kun johdot ei ole tiellä. Myöskin vastari & servopiuhat on hyvä pistää nippusiteellä pakettiin.


Heitän tähän vielä kuvan omasta rungosta. Itse olen kaikki piuhat sekä gyron piilottanut vastasriboksiin keskidekin alle, sekä noparin moottorin alle.


Chicago Drifters Finland - Lahden seudun RC-drifting kommuuni

tammonen

SakuraPorsche RWD luisutin ja ilman gyroa.

Akseliväliä lyhennetty pari senttiä kopalle sopivaksi. Vielä pitäisi eteen tehdä muutoksia että saa pyöränkulmat mieleiseksi ja kopalle jotkut magneettikiinnikkeet.
Serpent srx8-te | Asso sc6.2 | Asso b3.2e x2 | Arrma K8S | Arrma FT | TeamC GT8 brushless x3 | TeamC T8 | TeamC T8v3 | TeamC T8e | Traxxas Summit 1/10 x2 | Traxxas X-maxx | Traxxas TRX4 x2 | UDR x2

Apuhakk

Kiitokset kaikille neuvoista ja kuvista. Sain auton kasattua ja maalattua. Muutama kerta meni äksyillessä kun auto ei kulkenut metriäkään suoraan, vaan kääntyi ihan itsestään. Selvisi että gyro olo maksimissa. Kovin otti herkästi. Nyt parempi kun hieman säädin.

Mutta mutta nyt auto kovasti aliohjaa eli puskee. Mitä te konkarit suosittelette? Painoa etuakselille?

Kiitokset
Arttu

slayv

Lainaus käyttäjältä: Apuhakk - 17.10.19 - klo: 20.46
Kiitokset kaikille neuvoista ja kuvista. Sain auton kasattua ja maalattua. Muutama kerta meni äksyillessä kun auto ei kulkenut metriäkään suoraan, vaan kääntyi ihan itsestään. Selvisi että gyro olo maksimissa. Kovin otti herkästi. Nyt parempi kun hieman säädin.

Mutta mutta nyt auto kovasti aliohjaa eli puskee. Mitä te konkarit suosittelette? Painoa etuakselille?

Kiitokset
Arttu

Tulepas käväsemään joku kerta meidän Kuopion radalla niin katsotaan kiesi kuntoon :) Meitä on kuopiossa 4 SM-sarjaa ajavaa kuskia ja uudet treenikaverit ovat aina tervetulleita.
Yokomo YD-2E+ Acuvance | Kuopion Urheiluautoilijat ry | Suomen RC Driftaajat ry

savis

Hei

Onko triftarilaiset nykyään naamakirjassa, kun täältä ei lödy enään mitään höpinäitä?

Onko tuo roihupellossa aikonaan ollut kaupallimen rc keskus nykyään missä, en muista edes sen nimeä?

savis




mikari

Kiitos 20 vuodesta!