Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas T-Maxx. kokemuksia?

Aloittaja mike_87, 05.04.03 - klo: 17.43

fiesta6

se spurgearin vipatus on normaalia, sen kyllä pystyy ajan kanssa keskittämään. Itellä kesti pääratas hyvin. sulla sattu maanantai kappale siitä. se mutteri millä se spurgear kiinnitetään, ni ei kannata löysäillä sitä.
Taas kehissä.. ;)

timop

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"se spurgearin vipatus on normaalia, sen kyllä pystyy ajan kanssa keskittämään. Itellä kesti pääratas hyvin. sulla sattu maanantai kappale siitä.
aijaa, no seoli oikeestaan ainut selitys minkä keksin siihen hampaitten lähtöön. mikähän sen sitten sai aikaan?

Lainaase mutteri millä se spurgear kiinnitetään, ni ei kannata löysäillä sitä.
no oli pakko löysätä ku se ratas meni pskaks ja piti vaihtaa.

fiesta6

Jaa, no ku vaihoit uuden rattaat, ni älä sitä löysää  :)
Oisko sulla menny kivi spurgearin ja kytkinkellon väliin ? tai se muuten vaa sattu menemään kököx. Meni mullakin duratraxista pääratas, sai liikaa pitoa, ku ku tuli hypystä alas.
Taas kehissä.. ;)

timop

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Jaa, no ku vaihoit uuden rattaat, ni älä sitä löysää  :)
öö anteeks?
eihän sitä spurria voi vaihtaa jossei löysää siinä akselin päässä olevaa nylock mutteria!

joo, kivi on voinu tieteki mennä mutta mistäs näitä tietää. pitänee rakentaa joku suoja sille rattaalle.
pohjapanssarin jo tein amuliinista mutta osottautuis loskan kerääjäksi tänään  :roll:
mutta kuivalla kelillä ajaa varmasti asiansa.

fiesta6

niin niin, sitten kun olet asentanut uuden rattaan, ni kiristä se mutteri tiukkaan. Olin lukevani sun aikasemmasta viestistä et kiristit sen mutterin ja löysäsit  :?:
Taas kehissä.. ;)

timop

aa joo niin tein, tai siis niinkuin ohjeessa sanottii, jousi tiukaksi ja sitte 1/4 viiva 1/2 kierrosta auki:
" Slide the slipper spring over the slipper shaft and secure the assembly with the 4.0NL. Tighten the slipper nut until the spring is stacked solid, then back off ¼ turn."
http://www.traxxas.com/support/howto/trx_tmaxx_spurgear_replace.htm
varmaan se puoli kierrosta oli liikaa...

Mika R

mistä sä keksit 1/2 kierrosta, eihän tossa mainita kuin tuo että peruuttaa 1/4 kierrosta kiristyksen jälkeen?

fiesta6

Itse en omasta autosta löysännyt sitä. Rupee viel luistamaan, niiku sulle kävi. Miksköhän se pitää löysätä ? Rattaat kestäs pitempään  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

Siksi että muuten se ei anna yhtään periks joka ei ole tarkoitus

fiesta6

Ok. Mulla vaan ei spurgear hajonnut. Tosin vaihteiston sisältä 2 kertaa sama ratas  :D Se on huono, ku siellä on vaan yksi teräsratas, pakin takia. Ilman pakkia muut kaikki olisi muovia. Terästä se pitäs olla monstereissa.
Taas kehissä.. ;)

timop

Lainaus käyttäjältä: "Mika"mistä sä keksit 1/2 kierrosta, eihän tossa mainita kuin tuo että peruuttaa 1/4 kierrosta kiristyksen jälkeen?

tosta http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/slipper-adjustment/tm-slipper-adjustment.asp

menee taas viikon odotteluks ku tulee towerista :(
jossei hobbypeoplessa sitte oo.

onko muuten kokemuksia tosta Kimbrough spurrista ?
traxxas onlinessa on kehuttu ja yksi soraääni oli että on liian kestävä sekin.

fiesta6

Mulla olisi ylimääräinen spurgear. saat 1e  8)
Taas kehissä.. ;)

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "timop"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"mistä sä keksit 1/2 kierrosta, eihän tossa mainita kuin tuo että peruuttaa 1/4 kierrosta kiristyksen jälkeen?

tosta http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/slipper-adjustment/tm-slipper-adjustment.asp

OK traksin omassa ohjeessa mainitaan minusta vaan tuo 1/4

fiesta6

Puoli kierrosta on minun mielestä ihan liikaa. Ku ajattelee miten paljon se löystyy..
Taas kehissä.. ;)

timop

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Mulla olisi ylimääräinen spurgear. saat 1e  8)

rattaita olis itelläniki muttei noita tappeja.

fiesta6

ai mitkä tulee spurgeariin, ne pienet punertavat kumiset ? itekin ajoin ilman niitä.
Taas kehissä.. ;)

timop

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"ai mitkä tulee spurgeariin, ne pienet punertavat kumiset ? itekin ajoin ilman niitä.
hä !?!?
aini ku oli tiukalla se jousi sitte, ettei se luistanu.
no en nyt enää kehtais kolmatta ratasta tuhota  :wink:
ja tuolla on toi loskakeli pahimmillaa ni oottelen ens viikkoo...

edit:

mitenkähän noi laakerin kuulat toimis?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=LX2747&FVPROFIL=++&search3=Go
emaxissa ilmeisesti hyvin:
http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=432363a518bbcaabb048d7311b390aa6&threadid=208714&highlight=Slipper+Friction+Pegs
mutta entäpä tmaxissa

fiesta6

Nii mitä tappeja sä timop tarkotit ?
Taas kehissä.. ;)

timop

mitä nää nyt on suomeks tossu kitka tappi   :mrgreen: eli  Slipper Friction Pegs

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJK92&P=M

fiesta6

Juu, just ilman noita tappeja minäkin oon ajanut.
Taas kehissä.. ;)

timop

mitäs ku se auto törmää johonki, eiks se sillo jostai anna periks ?

hannu_s

Yleensä ripustus antaa törmäyksessä periksi. Joskus voipi runko taipua  :wink:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

timop

nii mut eikös voimansiirrossa pitäs olla joku periks antava kohta joka on toi spur ratas tappeinee jos jää tapit pois ja ne lautaset on nii tiukalla ettei luista ni mistä sitte. vai sammuuks se vaa ?

fiesta6

no jos se sillee jumiin jää, ni älä paina kaasua, ni kierrokset laskee ja kytkin pääsee toimimaan  :D mut jos se Silleen jumittaa, ni sit kyl sammuu. eikä sen nyt niin älyttömästi pidä antaa perix, eihän sitä sit sais edes keulimaan  :wink:
Taas kehissä.. ;)

timop

aijaa, no en kyllä enää sitte tajuu mitä varte se on tehty luistavaks?  
:roll:

muuten, ne tapit ilmeisesti Rulonia:
http://www.sdplastics.com/rulon.html

tapit on kohta matkalla :)
mahti towerhobbies on käsitelly tilauksen ja on toimitettu eteenpäin, tein tilauksen n. klo 14 tänään. suosittelen !!!

fiesta6

Joo, hyvähän se jos joillain on visa  :?
Taas kehissä.. ;)

Mika R

Tottakai sen pitää luistaa ja ne tapit on sitä varten. Tämä estää esim hyppyjen alastuloissa rattaiden rikkoutumisen kun renkaat ottaa maahan jolloin painetta tulee spur gearing ja kellon väliin. Sillon se antaa vähän myöten niin ettei rattaat rikkoudu.

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Tottakai sen pitää luistaa ja ne tapit on sitä varten. Tämä estää esim hyppyjen alastuloissa rattaiden rikkoutumisen kun renkaat ottaa maahan jolloin painetta tulee spur gearing ja kellon väliin. Sillon se antaa vähän myöten niin ettei rattaat rikkoudu.

Onko savagessa tuota erikoisuutta? :oops:

Itel on savage kyl ja välil oo ihmetellykki, et ku se spur gear on niin iso ja paksu ja näyttäis olevan jotain höysteitä siel, mut en oo tienny, et miks se on sellanen, ni oiskohan siinäki toi juttu, et se päästää vähä luistaa oikein kovissa tilanteissa?

timop

eilen tuli taas kasa osia towerista :)
sisäänajoa en vielä ehtiny ajamaan loppuun kostean kelin takia mutta auton kasausta ja pohjapanssarin ja servosuojan tekoa tuli harrastettua.

mutta kasasin spurin niin se vaikuttaa hieman oudolta kun pyöräyttää niin kerran kierroksella se takkuaa. ratas pyörii tasaisesti, että olisiko se sitten että moottori ei ole linjassa ?

onko jotai vinkkiä tohon moottorin suoristukseen?

fiesta6

Moottori voi olla liian lähellä sitä spurgearia...
Taas kehissä.. ;)