Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI E-Firestorm 10T RTR

Aloittaja -rcmh-, 30.10.07 - klo: 11.07

Mike

Mites onko täälä kellään 3S lipot käytössä, tässä uusimmassa flux mallissa? Mainostavat ainakin että voi käyttää nyt myös 3S lipojakin. Te  joilla 3S:t käytössä, miten on pelannu? Onko ollu lämpöjen kans ongelmia yms. ?

lcr

Noissa 3s lipoissa on vähän se ongelma että vaikka nopari kestäs niin lämpeneminen voi polttaa moottorin tai nopan siitä huolimatta. Itse käyttäisin 3s:siä vaan niille tarkoiteuissa comboissa.

Joo

Huomenta  :azn:
Ajattelin tuossa huomenissa,ehkä tilailla muutaman osan Firestormiin ja kysellä täällä onko muut Firestormin omistajat havainneet autossa mitään suht heikkoa paikkaa. Tilaukseen lähtee varmaan etu- ja takatukivarret,koska on tullut radalla pari kertaa vedettyä nokka edellä hyppyrin kumpareeseen.
Eilen tarkistin jo voimansiirron rattaat ja ne olivat kunnossa. Oisko tänään sitten tarkistettava muu voimansiirto jne.

patikka

no itellä ainakin on voimansiirto kestäny mutta noi etu ja takatukivarret kannattaa päivittää rpm:mmiin, alkuperäset on ku lasia. sit ku on rpm tukivarret ni heikko kohta siirtyy ainakin edessä siihen palikkaan mihinkä tukivarret kiinnittyy. ehkä vähän vaikeesti selitetty mutta toivottavasti ees jotain jeesii oli.
amainhobbiessa on kyllä niin kattava valikoima tohon autoon varaosia et sieltä oon itte tilaillu ja sit integyltä löytyy aika hyvin alu palikkaa jos haluu.

Joo

#964
Joo oli tuosta kyllä apua. Mietin tuossa juuri,että onko tuo vakio pinjoni 48 hampainen.
Itse itselleni vastaten     on se.

Joo

Hei!
Tuli tuossa illan päälle mieleen,että onko kukaan kokeillut tai tietääkö joku,että passaako esim. Blitz:in kori tai jonkin muun corrin kori ko. autoon. Periaatteessa ainakin koria ja koritolppia modaamalla pitäisi onnistua.
Katsoin tuossa myös,että eikö myös 12mm hexin vanteet ja renkaat pitäisi myös sopia,koska hexi on 12mm?  Vai?  Entä joutuuko tuota jotenkin muuten modaamaan,jos tämmöset muutokset tekisi jossain välissä ja onko tämä ylipäätänsä mahdollista tehdä. No luin tästä ketjusta aikaisemmin jotain,että hieman rauhoittuisi tuo keuliminen/ohjaaminen hieman,kun vaihtaisi ne taka tukivarret päikseen. Voisi nuo tukivarret värkätä melkein huomenna...

lcr

Lainaus käyttäjältä: Joo - 09.07.12 - klo: 21.20
Hei!
Tuli tuossa illan päälle mieleen,että onko kukaan kokeillut tai tietääkö joku,että passaako esim. Blitz:in kori tai jonkin muun corrin kori ko. autoon. Periaatteessa ainakin koria ja koritolppia modaamalla pitäisi onnistua.
Katsoin tuossa myös,että eikö myös 12mm hexin vanteet ja renkaat pitäisi myös sopia,koska hexi on 12mm?  Vai?  Entä joutuuko tuota jotenkin muuten modaamaan,jos tämmöset muutokset tekisi jossain välissä ja onko tämä ylipäätänsä mahdollista tehdä. No luin tästä ketjusta aikaisemmin jotain,että hieman rauhoittuisi tuo keuliminen/ohjaaminen hieman,kun vaihtaisi ne taka tukivarret päikseen. Voisi nuo tukivarret värkätä melkein huomenna...

Blitz on pohjalevyltään aikapaljon pidempi että veikkaan ettet saa hyvin corrin koppaa istumaan vaikka mitä teet. 12mm hexit on molemmissa ja muutenkin pohjaa, koritolppia, puskureita ja renkaita lukuunottamatta sama auto.

Volvo

Hei !
Onko kellään neuvoa kyseiseen autoon (flux versio) kun pakki ei lähde päälle kun hetken odottelun jälkeen sekä onko kellään ollut ongelmia kun ohjaus tuntuu hitaalta. Oletteko muuten muuttaneet autosta jotain oleellista saadaksenne sen toimimaan vielä paremmin renkaat, servot tms. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Joo

Tuohon ohjaukseen ja pakkiin en kyllä äkkiseltään osaa sanoa mitään,mutta jos haluaa,että auto ei "puske" ja "keuli" niin paljon ja haluaa ohjauksesta muutenkin vakaamman,niin takatukivarret kannattaa vaihtaa "päikseen". Eli oikea tukivarsi vasemmalle ja vasen oikealle. Kaikissa autoissa tämä ei onnistu,mutta tässä on iskarin ruuvin paikat tukivarsissa kummallakin puolella. Akseliväli siis pitenee.  :azn:

lcr

tuo pakki ei kuulukkaan mennä suoraan päälle. ei tee moottorille eikä voimansiirrolle hyvää. auton pitää olla pysähdyksissä 1sec ennenkuin pakki menee päälle. Hitaaseen ohjaukseen yleensä vaikuttaa hidas servo, mutta jos servo on hyvä niin katso että kääntöpään osat liikkuvat herkästi.

Volvo

Terve!
Ok, vaihdetaan kokeeksi nuo takatukivarret keskenään. Pakkia saa ainakin tässä tapauksessa odotella pahimmillaan jopa 3-5 s. Servo on alkuperäinen ja autolla ajettu n. 10 krt.

lcr

Lainaus käyttäjältä: Volvo - 30.07.12 - klo: 17.18
Terve!
Ok, vaihdetaan kokeeksi nuo takatukivarret keskenään. Pakkia saa ainakin tässä tapauksessa odotella pahimmillaan jopa 3-5 s. Servo on alkuperäinen ja autolla ajettu n. 10 krt.

Jos noparissa on ohjelmointi mahdollisuus niin voit kokeilla laittaa tuota safety:a pienemmäksi. Tosin itsekkin pitkään jätin työnsin liipasimen eteen ja oottelin millon lähtee taakse päin. Oikea tapa on; jarru, vapaa 1-3sec, pakki.

Blaze

Onkos näissä mitään tyyppi vikaa?
Oliskos joku kiinostunu vaihtaa tällästä autoo asso b4.1 crossariin

Joo

Eipä näissä taida mitään erikoista olla (ei ainakaan tule mieleen)
Kaikinpuolin ollut tosi kestävä,kun en ole saanut kuin upper brace setin ja spurrin rikki.
Hyvä bashaukseen ja miksei radallekkin.
Joku taisi mainita,että vakio tukivarret kuin lasia,mutta yhtään en oo rikki saanut.
Tosin kiinnostusta vaihtokaupasta ei minulla tällä erää ole  :azn:

ana100

kaikki on hajotettu ja korjattu eli kaikki on jo jerran tai ainakin miljoona kertaa hajotettu  :grin: :laugh: :tongue: on ollu muuten kaikin puolin kestävä auto
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Joo

Sehän on kuskista kiinni   :roll: ,mutta ihmettelen,että tuolla mun pommittamisella ei oo mitään kummemmin hajonnut.

veltsu1

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 22.09.12 - klo: 11.05
Onkos näissä mitään tyyppi vikaa?
Oliskos joku kiinostunu vaihtaa tällästä autoo asso b4.1 crossariin
En minä omaa fireä assoon vaiha, ku on ollut jo kaks b3 assoa ja nykynen fire on pommin kestävä vekotin. (uinut veessä aika useasti ja edelleen toimii ku uus vaikka onki 4 vuotta vanha)

Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Joo

Ei kukaan osaisi suositella mulle Fireen uutta ohjaus servoa. Pitää ensi talveksi ostaa uusi ja syksy ajellaan offi autolla. Jotain 50euron luokkaa ja Suomesta.

veltsu1

Lainaus käyttäjältä: Joo - 23.09.12 - klo: 14.27
Ei kukaan osaisi suositella mulle Fireen uutta ohjaus servoa. Pitää ensi talveksi ostaa uusi ja syksy ajellaan offi autolla. Jotain 50euron luokkaa ja Suomesta.
http://www.racersrcshop.com/etronix-90kg-heavy-duty-metal-geared-standard-servo-p-1482.html
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Joo

Veltsu1 ,kiitos. Taidankin laittaa ensi viikolla tilaukseen.

veltsu1

Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

rc jonne

onko tässä autossa heikkoja kohtia.

Joo

Luulisin,että jokaisessa autossa varmasti on heikkoja kohtia. Tässä autossa tosin mielestäni melko kestävät osat ja itse en ole saanut kuin yhden osan puolenvuoden aikana rikki.
Tästä topicista löytyy lisää keskustelua ko. autosta.

rcpoju

mikä tän auton hinta on?

ana100

E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Joo

Tai harjaton sen reilu 300e + mahd.varaosat ja muut kulut.

veltsu1

Lainaus käyttäjältä: Joo - 30.10.12 - klo: 15.04
Tai harjaton sen reilu 300e + mahd.varaosat ja muut kulut.
harjaton versio 330e+postit
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

sulo2604

Lainaus käyttäjältä: lcr - 26.06.12 - klo: 15.49
Noissa 3s lipoissa on vähän se ongelma että vaikka nopari kestäs niin lämpeneminen voi polttaa moottorin tai nopan siitä huolimatta. Itse käyttäisin 3s:siä vaan niille tarkoiteuissa comboissa.
Eikös tuo 10T flux ole 3s lipoille tarkoitettu. Näin ainakin HPIn sivuilla kerrotaan.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

veltsu1

Lainaus käyttäjältä: sulo2604 - 06.11.12 - klo: 23.06
Lainaus käyttäjältä: lcr - 26.06.12 - klo: 15.49
Noissa 3s lipoissa on vähän se ongelma että vaikka nopari kestäs niin lämpeneminen voi polttaa moottorin tai nopan siitä huolimatta. Itse käyttäisin 3s:siä vaan niille tarkoiteuissa comboissa.
Eikös tuo 10T flux ole 3s lipoille tarkoitettu. Näin ainakin HPIn sivuilla kerrotaan.
2s lipo on sopiva, lämmöt ei nouse liika isoiksi. 3s lipo taas saattaa polttaa noparin.
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Joo

Ajattelin katsella huomenna tuota Blitzin ohjekirjaa ja katsoa,että sopisiko Firestormin koritolpat ym. ym. tuohon Blitzin runko pulkkaan.
Onko kukaan muuttanut autoansa täydellisesti Blitziksi vai onko mahdotonta?