Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kuopion harrastajat

Aloittaja svg27, 03.11.07 - klo: 19.54

JTH_X

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 18.10.12 - klo: 20.48
elä tule keskimottisella ;)

Niimpä  :grin:

Keskimoottorisen ja takamoottorisen ero tällä hetkellä on 0,1s/kierros. Takapotkulla mennää 16,5 paikkeille ja nelkulla alle 16. Kyllä tuolla radalla pystyy varmaan nelkulla ajamaan alle 15 kun rata tulee tutuksi.

Keskimoottorisella vaatii jo kuskia, ei ole helppo ajaa mutta kehittää pirusti.

Jukiksella taitaa olla vielä aloittelijan moodi päällä näissä hommissa, paljon puhetta ja vähän osaamista  :shocked:

Kyllä se varmaan jossakin vaiheessa Jukisellakin 40s kierrosaika alittuu kun poika jaksaa keskittyä harjoitelluun ja auton säätämisen opiskeluun neuvojen jakamisen sijaan. Kyllä se aikakin tulee, että osaat jo neuvoa muita harrastajia.  :wink:

Jukis

tarkoitin ihan uijuin losin keskimottista. jos sillä pääsee 0.1s päähän tuolla radalla saman auton takamoottoriversion kanssa niin setuppia saa mielellään laittaa jakoon.
uijui: itsekin sen verran jäärä että uudenkin losin kasasin keskimottiseksi :)
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

vpc

#782
Täytyypi sen verran kommentoida että varmasti tuo takamoottoriauto on loogisempi ajaa varsinkin heikommalla pidolla, mutta esim. teidän radalla kova kuski ajaa keskimoottoriautolla hyvin lähelle samaa kyytiä kuin takamoottorisella. Ja ainakin mitä itse olen huomannut niin tärkeintä on saada kuskissa setuppi ensin kohdalleen, sitten autossa :afro:.

JTH_X

Lainaus käyttäjältä: vpc - 19.10.12 - klo: 14.19
Täytyypi sen verran kommentoida että varmasti tuo takamoottoriauto on loogisempi ajaa varsinkin heikommalla pidolla, mutta esim. teidän radalla kova kuski ajaa keskimoottoriautolla hyvin lähelle samaa kyytiä kuin takamoottorisella. Ja ainakin mitä itse olen huomannut niin tärkeintä on saada kuskissa setuppi ensin kohdalleen, sitten autossa :afro:.

Juurikin näin, kesän jäljeltä muutettiin autoa aika radikaalisesti, että saatiin toimimaan liukkaalla radalla. Keskimoottori vaatii kuskilta monin paikoin sukkasillaan ajelua varsinkin pääsuoran jälkeiset mutkan ennen hyppyriä ovat todella liukkaat.

Jukis

Kyllä siellä ihan mielellään ajaa keskimottisellakin, pakottaa keskittymään siihen ajamiseen. Ajolinjan ulkopuolelta kun hakee näkymätöntä pölyä renkaisiin niin placebo efekti vain kääntää auton väkisin ympäri suorallakin.
Eilen kokeilin nelkulla ajoa niin kyllähän tuo rata on semmosella todella nautittava ajaa. Luistoa on juuri sopivasti että nelipyöräluisussakin saa autoa hallittua.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

uijui

Lainaus käyttäjältä: JTH_X - 19.10.12 - klo: 14.57
Lainaus käyttäjältä: vpc - 19.10.12 - klo: 14.19
Täytyypi sen verran kommentoida että varmasti tuo takamoottoriauto on loogisempi ajaa varsinkin heikommalla pidolla, mutta esim. teidän radalla kova kuski ajaa keskimoottoriautolla hyvin lähelle samaa kyytiä kuin takamoottorisella. Ja ainakin mitä itse olen huomannut niin tärkeintä on saada kuskissa setuppi ensin kohdalleen, sitten autossa :afro:.

Juurikin näin, kesän jäljeltä muutettiin autoa aika radikaalisesti, että saatiin toimimaan liukkaalla radalla. Keskimoottori vaatii kuskilta monin paikoin sukkasillaan ajelua varsinkin pääsuoran jälkeiset mutkan ennen hyppyriä ovat todella liukkaat.

Jotenkin tulee mieleen viime vuoden Jyväskylän WJ ja seikkailut oman muistin mukaan ainoana keskimoottorisena A:ssa. Hovi saatto ehkä olla myös keskimoottorilla, jos oli A:ssa..........
Vastaheitolla voittoon.

dirke

Tervehdys kaikille!
Tuli männä kesänä hommattua ensimmäinen auto ja pikku hiljaa pihasudittelun haasteettomuuteen kyllästyneenä huomasin pitäijille ilmestyneen kivan pikku sisäradan näin talven tullen.
Muutaman kerran nyt siellä käyneenä ja jäseniin tutustuneena pitää suunnitella sopivamman kokoisen auton hommaamista ja myydä entistä pois.
Joten hyvää alkavaa talvea ja radalla nähdään.

-Marko
Slash 2wd, MFK VE, Asso SC10FT, Losi Micro SCT

Jukis

Radassa rupes tänään oleen jo pitoo. Strömmi veteli munkin autolla melkoista vauhtia et eikait se ihan terveelleen ollutkaan säädetty. On tuolla radalla kyllä mukava ajaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

JTH_X

#788
Eilen oli radalla vintagemieski ulkoiluttamassa assoa. Myös videota asson liikkeistä --> www.kuopionua.fi/RC/B2.wmv







Ja illalla olivat Itä-Suomen sankarit palkittavana alueen mitalligaalassa.


kisaaja

Kiitokset Kuopion jengille eilisistä ajoista. Rata oli loistava! Ajoalusta tarjoaa sopivan pidon krossiautoille, ajo on kuin savella vetelis. Rataprofiili oli myös mukava kun sitä pystyi kiertämään vaikka akullisen putkeen kaatamatta autoa :) Shikaanin pleksi oikaisuesteet toimii hyvin , sillä ne rankaisee liian ahneesta ajolinjasta rikkomatta autoa. Tilat on hyvät ja varmasti riittävät WJ-kisojen järjestämiseen. Hyvää duunia olette tehneet!
-Goldi

meritane

Kiitokset radanpurkamisavusta niille jotka olivat lauantaina krossiradan purkamisapunani! Teitä ei ollut montaa mutta olen suuresti kiitollinen teille jotka olitte paikalla! ISO KIITOS!

peitsamo

Hei

Huomenna torstaina pidetään pientä palaveria K-Raudalla alkaen kello 18. Ajatuksena olis keskustella tulevista kisajärjestelyistä, avointen ovien päivästä, kerhotoiminnasta ja kaikesta muusta mieltä askarruttavasta. Tähän mennee noin tunti, sen jälkeen päästään taas ajamaan.

Tervetuloa kaikki paikalle, ketä Kuopiolainen pienoisautoilu koskettaa. Saa tulla, vaikka ei omistaisi autojakaan.
Flying Calacucco

peitsamo

Tuossa vähän videonpätkää K-Raudan touring radalta


http://youtu.be/zueOzhuhwDY
Flying Calacucco

peitsamo

Kiitoksia vierailijoille ja omalle väelle, oli oikein mukava harrastuspäivä tänään. Turistiradan maaginen 10 sekunnin alituskin nähtiin. Päivän aikana kävijöitä varmaan parisenkymmentä. Hyvä näin.
Flying Calacucco

svg27

Oletin edellisistä viesteistä, että sisärata on jo pystyssä/vuoroja on jo.

Missä sijaitsee ja millon vuoroja/hinta?
Toiv. ei ole taas vain kerran viikkoon koulun salissa ;(?

Itse asun tällä hetkellä kuopiossa, niin sillä kyselen. Autot kyllä pitäs kondikseen laittaa...
|HN X2|Slash|

peitsamo

Flying Calacucco

Eismou



peitsamo

Vielä kaikille muistutuksena, että KUA järjestää avoimien ovien päivän K-Raudan tiloissa tulevana lauantaina kello 11-16.

Päivän aikana harrastajat kertovat kalustosta, ajamisesta, kilpailuista ja muista RC-kokemuksistaan. Pihalta saa grillimakkaraa, kahvia ja lapsille pillimehua.

Kaikki asiasta kiinnostuneet ovat tervetulleita paikalle!
Flying Calacucco

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 13.11.12 - klo: 10.13
Vielä kaikille muistutuksena, että KUA järjestää avoimien ovien päivän K-Raudan tiloissa tulevana lauantaina.

Aivan loistavan hieno päivä! Vieraita kävin noin +200 henkilöä ja paljon oli kiinnostuneita. Tästä poikii varmasti uutta verta kerhoporukkaamme. Makkaraakin paistettiin noin 15 metriä :cool:

Iso käsi koko porukalle, homma hoidettiin hienosti kotiin.

Kiitos myös Eskelisen Matille ja RCM:lle läsnäolosta ja aktiivisuudesta.
Flying Calacucco


uijui

Eihän keltään Kuopiossa löytys Hobbywingin 2in1 ohjelmointikalikkaa?
Vastaheitolla voittoon.

dirke

Onkos sisäradan aikoihin tullut jotain muutoksia? Eikös parillisina viikkoina ollut krossirata ja rata purettiin lauantai iltana. Yritin tänään mennä ajamaan ja sain huomata että matothan siellä oli paikoillaan. Ratamaksun varmaan voin säästää toiseen kertaan sitten.
Slash 2wd, MFK VE, Asso SC10FT, Losi Micro SCT

peitsamo

Tourinkirata on tämän viikon. Tämä tulevia FTT kisoja silmällä pitäen.
Flying Calacucco

Eismou

Kuopion urheiluautoilijoilla on oma "privaatti" keskusteluosio. Jos sinulla on nimimerkki tälle palstalle niin voit lähettää Peitsamolle (alueen mode) yv:llä pyynnön liittyä KUA:n omaan alueeseen.

Siellä on huomattavasti laajemmin keskustelua Kuopion seudun RC-harrastuksesta


dirke

Eli krossirata on sitten seuraavan kerran viikolla 50? Näkeekös jostain muulta sivustolta paremmin mikä rata on käytössä ja onko kisoja menossa, jottei tule turhaa kamojen roudausta ja lasten hoitoavun hommaamista?

Edittiä:Ah. Kerkeskin eismou vastaamaan. kiitoksia. Teenkin sen niin ei tullu turhaan maksettua KUA:n maksua sitten.
Slash 2wd, MFK VE, Asso SC10FT, Losi Micro SCT

Eismou

Nyt on mennyt tuo alkuperäinen pariton parillinen viikkojako ristiin, pahoittelut olisi pitänyt ilmoitella näkyvämmin asiasta.

Touringrata on vielä ensi viikon ajan. Tosin silläkin saa ajaa myös puhtailla krossiautoilla sopii hyvin aloittelijoille..

Krossirata rakentuu perjantaina 7.12 tai viimeistään lauantaina, riippuu siitä miten on rakennusmiehiä paikalla..

meritane

Lainaus käyttäjältä: Eismou - 01.12.12 - klo: 17.40
Nyt on mennyt tuo alkuperäinen pariton parillinen viikkojako ristiin, pahoittelut olisi pitänyt ilmoitella näkyvämmin asiasta.

Touringrata on vielä ensi viikon ajan. Tosin silläkin saa ajaa myös puhtailla krossiautoilla sopii hyvin aloittelijoille..

Krossirata rakentuu perjantaina 7.12 tai viimeistään lauantaina, riippuu siitä miten on rakennusmiehiä paikalla..

Mihin asti tulevan viikonlopun touringkisoihin tähtäävät kuskit tarvihtee treenata ja millonkas olette lähdössä kisapaikalle tutustumaan tulevaan FTT-sarjan avauskisan rataprofiiliin?
Tämä olisi kiinnostava tieto.
Eli voiko turistiradan purkaa jo torstaina jotta pääsee tosi ärjyt kaverit ajamaan niillä tosimiesten autoilla eli ROSSIAUTOILLA  :grin:

uijui

Hieno rata teillä! Oikein onnistunut profiili. Onneksi ei ollut paljoa kuskeja, kun tuli kurvailtua ekaa kertaa touringilla. Itsenäisyyspäivänä voitas tulla taas Schumeja ulkoiluttamaan tällä tietoa.
Vastaheitolla voittoon.

Jukis

multa löytyy ohjelmointikalikka hobbywingiin mut en taida itsenäisyyspäivänä tulla ajelemaan kun eukko juhlii synttäreitään. käykäähän krossiakin ajamassa joku kerta.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia