Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]

Aloittaja No Pain, 07.11.07 - klo: 14.26

Temetski

Eli auto päivitetty Turboksi ja Himoton siipi laitettu kiinni, joten ajattelin laittaa muutaman kuvan.

Uudet alumiiniosat(ackermanlevy ennen kolmiosainen, päät muovia)

Team Magic M1B Turbo Himoton siivellä
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

No Pain

Sulla lukee tuossa Turbo niin oliko Turbo upgrade paketin mukana tulleessa siivessä ongelmia kun oot vaihtanut vai ulkonäkö ? Mulla Turbon siipi ja ei ainakaan rikki pitäisi mennä tuon kun sellaista materiaalia.

Ite oon nyt keskittyny Asson RC18B Factory Team + Bling editionin säätöön niin pitäis laittaa polttis talviteloille.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Temetski

Siis Turbon siivessä ei mitään vikaa, mutta Himoton siipi on silti todettu ehkä kestävimmäksi siiveksi ja siinä on enemmän downforcea. Ulkonäkökin tuossa siivessä miellyttää minua enemmän.
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

moukari

Kuinka paljon olet oikeasti huomannut eroa normi ja hi force siiven välillä?
Ainakin itselläni vain ulkonäkö syistä, enkä ole oikeasti juurikaan eroa näiden välillä ole huomannut ja litroja on jokunen takana.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Temetski

En ole itseasiassa edes kokeillut vielä tuota siipeä :embarrassed: Mutta onhan se selvä että tuolla siivellä tulee enemmän downforcea kuin normi siivellä. Mitä olen muiden kisaajien juttuja kuunnellut, kun viimekauden mekaanikkona vielä olin, niin on sillä joidenkin mielestä huomattavaa vaikutusta. Mutta se on ainakin totta, että ulkonäkö on tuossa paljon parempi kuin vakiossa. Olen aika turha pätemään tässä asiassa kun en ole edes siipeä testannut, joten pahoitteluni jos aiheutin väärän kuvan.
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

MME

Kyllä ainakin Xrayn siiven ja Himoton ero ajossa on käytännössä lähes olematon. Pitkissä hypyissä on jonkinlaista eroa havaittavissa. Kestävyydessä taas onkin sitten eroa kuin yöllä ja päivällä Xrayn hyväksi.. En ymmärrä mistä se kestävän maine on Himotolla lähtöisin,siitähän katkeaa ne ylä ja alatason väliset tuet ihan muutaman mitättömän kaadon jälkeen. Kun taas Xrayn siipi korkeintaan vähän vääntyy,rikki en ole sellaista saanut vielä koskaan.
Ei sponsoreita.

No Pain

Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 00.32
Kyllä ainakin Xrayn siiven ja Himoton ero ajossa on käytännössä lähes olematon. Pitkissä hypyissä on jonkinlaista eroa havaittavissa. Kestävyydessä taas onkin sitten eroa kuin yöllä ja päivällä Xrayn hyväksi.. En ymmärrä mistä se kestävän maine on Himotolla lähtöisin,siitähän katkeaa ne ylä ja alatason väliset tuet ihan muutaman mitättömän kaadon jälkeen. Kun taas Xrayn siipi korkeintaan vähän vääntyy,rikki en ole sellaista saanut vielä koskaan.

Himotolla on useampia kuin yksi siipimalli.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

MME

Lainaus käyttäjältä: No Pain - 22.01.08 - klo: 08.43
Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 00.32
Kyllä ainakin Xrayn siiven ja Himoton ero ajossa on käytännössä lähes olematon. Pitkissä hypyissä on jonkinlaista eroa havaittavissa. Kestävyydessä taas onkin sitten eroa kuin yöllä ja päivällä Xrayn hyväksi.. En ymmärrä mistä se kestävän maine on Himotolla lähtöisin,siitähän katkeaa ne ylä ja alatason väliset tuet ihan muutaman mitättömän kaadon jälkeen. Kun taas Xrayn siipi korkeintaan vähän vääntyy,rikki en ole sellaista saanut vielä koskaan.

Himotolla on useampia kuin yksi siipimalli.

No shit :roll:
Ei sponsoreita.

*HOKE*

Eroa normi siiven ja Himoton välillä on tullut huomattua.
Ero on tosiaan aika mitätön itse ajossa, mutta isoissa hyndissä ero on kyllä huomattava.
Esim itse jouduin viimekesänä lavangon kisassa ottamaan himoton pois ja laittamaan HoBaon hyper 8 siiven.
Johtuen hyppyreihin tultaessa olevasta vastatuulesta auto pyrki nostamaan keulaa ilmalennon aikana.
Jarrulla kun korjasi niin keulaa sai kyllä alas, mutta auto oli kuin ilmapatjan päällä ja tuli alas kuin putoava lehti.
Vaihtamalla hieman vähemmän daunforssia tarjoavan siiven, sain auton lentämään juuri oikeasssa asennossa, eikä jarrua edes tarvinnut painaa.

Toisinpäin sitten taas turussa.
Sillä isossa pöytähyndässä auto meinasi aina tulla keula edellä alas ja ilmassa oli pakko polkea kaasua... Himoto paikalleen ja auto lensi ilman mitään korjausliikkeitä täydellisesti alastuloon.

Hypyn aikana siis ero on kyllä huomattava mikäli auto muuten on balanssissa... Ajon aikana ero on pieni eikä sitä ihan heti krossissa huomaa.

moukari

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 22.01.08 - klo: 11.19
Eroa normi siiven ja Himoton välillä on tullut huomattua.
Ero on tosiaan aika mitätön itse ajossa, mutta isoissa hyndissä ero on kyllä huomattava.
Esim itse jouduin viimekesänä lavangon kisassa ottamaan himoton pois ja laittamaan HoBaon hyper 8 siiven.
Johtuen hyppyreihin tultaessa olevasta vastatuulesta auto pyrki nostamaan keulaa ilmalennon aikana.
Jarrulla kun korjasi niin keulaa sai kyllä alas, mutta auto oli kuin ilmapatjan päällä ja tuli alas kuin putoava lehti.
Vaihtamalla hieman vähemmän daunforssia tarjoavan siiven, sain auton lentämään juuri oikeasssa asennossa, eikä jarrua edes tarvinnut painaa.

Toisinpäin sitten taas turussa.
Sillä isossa pöytähyndässä auto meinasi aina tulla keula edellä alas ja ilmassa oli pakko polkea kaasua... Himoto paikalleen ja auto lensi ilman mitään korjausliikkeitä täydellisesti alastuloon.

Hypyn aikana siis ero on kyllä huomattava mikäli auto muuten on balanssissa... Ajon aikana ero on pieni eikä sitä ihan heti krossissa huomaa.

Ootko huomannu Hi-Force siivellä eroa normaali olosuhteissa ilman mega blosista?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

*HOKE*

Kyllä...

Nimenomaan ihan tyynelläkin ilmalla on eron huomannut nimenomaan ilmalennon aikana.

Lavangossa vaan sattui tosiaan viimekesänä käymään melkoinen blosis, jollon oli pakko ottaa Himoto pois... Hyper 8 siipikin oli siinä ja siinä että toimi...

*HOKE*

Muistui mieleen myös Ranskan EM kisat.
Vaikka hypyt olivat pieniä ja varsinkin itse ilmalento lyhyt niin Himotoa tarvitsin.
Säädin vielä siipituen keskimmäiseen asentoon, eli lisäsin hieman siipikulmaa, jolloin hypyt alkoivat mennä kohdalleen ilman ilmassa tehtyjä korjailuita...
Rata oli myös tyyliltään nopea, eli kovaa ajettavia mutkia oli.
Näissä eron huomasi myös. Suuri se tosiaan ajossa ei ollut, mutta eron huomasi lähinnä paremmassa suuntavakaudessa.

No Pain

#102
Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 11.04
Lainaus käyttäjältä: No Pain - 22.01.08 - klo: 08.43
Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 00.32
En ymmärrä mistä se kestävän maine on Himotolla lähtöisin,siitähän katkeaa ne ylä ja alatason väliset tuet ihan muutaman mitättömän kaadon jälkeen. Kun taas Xrayn siipi korkeintaan vähän vääntyy,rikki en ole sellaista saanut vielä koskaan.

Himotolla on useampia kuin yksi siipimalli.

No shit :roll:

Tarkoitin tuolla että ei kaikki varmasti ole samanlaisia kun testaamasi Himoto (vissiin yhtä mallia olet vain testannut), mutta ajele vaan Xray:n siivellä vaikka pilviin jos tuntuu että se on hyvä sun ajoon niin pidä se...
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

MME

Lainaus käyttäjältä: No Pain - 23.01.08 - klo: 18.29
Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 11.04
Lainaus käyttäjältä: No Pain - 22.01.08 - klo: 08.43
Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 00.32
En ymmärrä mistä se kestävän maine on Himotolla lähtöisin,siitähän katkeaa ne ylä ja alatason väliset tuet ihan muutaman mitättömän kaadon jälkeen. Kun taas Xrayn siipi korkeintaan vähän vääntyy,rikki en ole sellaista saanut vielä koskaan.

Himotolla on useampia kuin yksi siipimalli.

No shit :roll:

Tarkoitin tuolla että ei kaikki varmasti ole samanlaisia kun testaamasi Himoto (vissiin yhtä mallia olet vain testannut), mutta ajele vaan Xray:n siivellä vaikka pilviin jos tuntuu että se on hyvä sun ajoon niin pidä se...

No eipä tässä keskustelussa kukaan mukaan ole mitään mallimerkintöjä maininnut...
Ei sponsoreita.

*HOKE*

Itse puhun Himoton ekasta mallista.
Tämä uudempihan on vasta tullut eli ei viime kisakaudella sellaista päässyt kokeilemaan.

Omat kokemukset ovat olleet positiivisia.
Himoto on kestänyt ja mikä tärkeintä, se on toiminut.

Reiskan siivet ovat myös kestäviä, mutta ajaessa ero Himotoon on selkeä.

MME

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.01.08 - klo: 20.08
Itse puhun Himoton ekasta mallista.

Minä myös ja varmaan kaikki muutkin. No pain ei vaan jostain syystä halua sitä ymmärtää :mrgreen:
Ei sponsoreita.

No Pain

Lainaus käyttäjältä: MME - 23.01.08 - klo: 20.20
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.01.08 - klo: 20.08
Itse puhun Himoton ekasta mallista.

Minä myös ja varmaan kaikki muutkin. No pain ei vaan jostain syystä halua sitä ymmärtää :mrgreen:

Ymmärrän kyllä mutta, kestävyys kommenttisi osui silmään koska olen saanut Himoton siivistä varsin kestävän käsityksen. Kun sulla ne menee parilla olemattomalla kaadolla.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

MME

Lainaus käyttäjältä: MME - 22.01.08 - klo: 00.32
siitähän katkeaa ne ylä ja alatason väliset tuet ihan muutaman mitättömän kaadon jälkeen.

Tästä kommentistahan sen ymmärtää,kumpaa mallia tarkoitin.. Vanhempi on kaksitasoinen ja uudempi yksitasoinen.. :wink:
Ei sponsoreita.

the_man

Lainaus käyttäjältä: No Pain - 23.01.08 - klo: 20.35


olen saanut Himoton siivistä varsin kestävän käsityksen

Onko omakohtaista kokemusta kunnon crossiradalla ajosta vai pelkkää suttausta tiellä / urheilukentillä? Vai kenties kuulopuheiden varassako elelet?

Omat kokemukseni tukevat MME:n näkemyksiä siivistä, Xrayn siipi kestoltaan ykkönen, ainakin niistä mitä mun autossa on käynyt kiinni. Ai niin, niitä ei saa mistään suomalaisesta nettikaupasta...  :grin:

*Wimmu*

 :police: OT OT OT :police:

Miten aina jaksatte alkaa jauhaa juupas eipäs #%#%#¤#!!!
Milloin tulee se päivä jolloin osaatte
ottaa muiden kommentit suosiolla vastaan!
Koskaan ei varmasti ole yhtä ainoata mielipidettä!

Jos edes keskustelisitte topicin aiheesta mutta ei!

Ei mulla muuta!!!
The

*HOKE*

Itellä on kokemusta molemmista siivistä kisakäytössäkin... (kuten yllä myös ilmi käy)

Ja kokemukset kertovat että molemmat siivet ovat kestäviä.
Kestoa en lähde ihmeemmin vertailemaan koska niin lähellä toisiaan niiden kestävyys tosiaan on.

Turha siis tosiaan vääntää tästä aiheesta, jos tuodaan vain omia mielipiteitä esille.

Vieläpä kun siiven tehtävä ei ole olla kestävä vaan TOIMIVA.
Molemmat toimivat, mutta eri tavalla, ja molemmat ovat kestäviä...
Jos kestoa hakee niin aivan sama kumman hommaa, mutta jos hakee enemmän downforssia tarjoavaa siipeä niin silloin valinta on Himoto.

Ei sen vaikeampaa taas tämäkään.

the_man

Prototyyppikuvat uudesta M8:sta näyttäis ihan autolta...  :grin: Ilmeisesti muutamat M1:n ratkaisut eivät sitten kuitenkaan toimineet halutulla tavalla vaan on suosiolla siirrytty normaalimpaan lähestymistapaan esim. iskareitten osalta.

Team PSR

Lainaus käyttäjältä: the_man - 06.02.08 - klo: 22.57
Prototyyppikuvat uudesta M8:sta näyttäis ihan autolta...  :grin: Ilmeisesti muutamat M1:n ratkaisut eivät sitten kuitenkaan toimineet halutulla tavalla vaan on suosiolla siirrytty normaalimpaan lähestymistapaan esim. iskareitten osalta.

Tarkkaan katsoen huomaa, että ilmoituksen laatija on Espanjan maahantuoja! Eli ei taida olla tehtaan oma prototyyppi, ainakaan tehtaalta ei ole herunut meille mitään tietoa ko. autosta.

Autossa näyttää olevan korkeammat iskaritornit (edessä tehtaan versio, takana ilmeisesti espanjalaisten omatekemä), ja ainakin edessä uudet tehtaan iskunvaimentimet (sopivat Kyoshoon ja Mugeniin suoraan,  M1:een iskaritornit vaihtamalla).

Iskunvaimentimissa on sama big bore runko-osa kuin vakio iskareissa, ainoastaan hattu ja alapään tiivistys on erilainen, koska tässä iskarissa käytetään sukkaa. Alkuperäisessähän ei sukkaa ole, vaan tiivistys/varren puhdistus tapahtuu huulitiivisteellä, kuten esim. oikeissa moottoripyörissä ja autojen iskareissakin.

Tehdas on kehittänyt alkuperäistä iskunvaimennusta koko ajan, koska alkuperäiset iskarin "nännit" olivat liian kovaa silikonia. Meiltä ostettuihin autoihin laitetaankin mukaan uudet "nännit".

Team Magic tekee KFactory- nimellä hop uppia muihin automerkkeihin. Luulen Mäzigin uusien iskaritornien tulleen valikoimiin juuri siksi, että tehdas haluaa mahdollistaa tekemiensä iskareiden käytön myös M1:ssä. On hienoa, että tehdas tekee osia, joilla asiakas voi valita haluamansa iskunvaimentimet autoon, joko alkuperäiset, KFactoryn sukalliset matalalla tai normaalihatulla tai jonkin muun valmistajan tekemät. Varmasti iskunvaimennukseen löytyy jokaiselle sopiva vaihtoehto.

Omat kokemuksemme alkuperäisestä iskunvaimennuksesta matalilla korkeilla ja uusilla nänneillä ovat olleet niin hyviä, että käytämme tulevallakin kaudella niitä. Tottumattomaan silmään ne saattavat näyttää "erilaisilta", mutta ne toimivat. Valmistusteknisesti matala hattu on vaikeampi/kalliimpi tehdä, joten ko. ratkaisua ei varmaankaan tulla näkemään kovin monessa autossa. Iskunvaimennus toimii erittäin hyvin, huulitiivisteet eivät vuoda ja ovat pitkäikäisiä, sukkien puuttuminen tekee iskunvaimennuksen herkäksi ja männänvarret ovat pysyneet naarmuttomina. Käytämme autoissa edelleen viimevuotisia iskareita!

Ainoa tekemämme muutos iskunvaimennuksessa on, että käytämme etuiskareissa röykkyradoilla takaiskareiden pidempiä männänvarsia. Näin olemme saaneet ulosjoustoa enemmän röykkyradoille (jopa niin paljon, että sitä on jouduttu rajoittamaan), mihin espanjalaisetkin ovat kuvasta päätellen pyrkineet. Tosin aika paljon hankalammalla tavalla  :azn:

Mielenkiintoisen espanjalaisten ilmoituksesta tekee kaksi asiaa: 1. Kuinka painopiste alenee iskaritorneja korottamalla ja 2. Ilmoituksen ajankohta: ilmoitus on julkistettu heti tehtaiden sulkemisen jälkeen, Taiwanissahan juhlitaan kiinalaisen vuoden vaihtumista ja tehtaat ovat monta päivää suljettuna!  Eikö ole haluttu tehtaan näkevän, ainakaan heti, tehtyjä muutoksia. Vai onko tämä vain sattumaa :mrgreen:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

ST

Ei oikeastaan kuulu tänne, mutta tiedättekö saako mistään vihreitä himoton siipiä?

Team PSR

Ei Suomesta varmaankaan mistään. Himoton minimitilausmäärä/väri contra vihreän siiven huono suosio pitää huolen siitä, ettei niitä ihan heti Suomeen tulekaan. Varmaan googlettamalla löytyy jostain ulkomailta. Ulkomailta tilattaessa tosin pelkät postikulut voivat ylittää tuon 10 euroa, mitä meillä yksi muun värinen siipi maksaa!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

No Pain

#115
Osta valkoinen ja anna spray purkin laulaa :)

EDIT: Lisään vielä että valkoinen siipi ja vihreä spray :)

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

OLRA

Lainaus käyttäjältä: No Pain - 13.02.08 - klo: 23.44
Osta valkoinen ja anna spray purkin laulaa :)

Tämä ei varsinaisesti kuuluu tänne, mutta halusin ottaa kantaa koska siiven väri ei aina ole vain sen ulkonäkö kysymys.
On huomattu, että väri vaikuttaa tuotteen kestoon. Muoveissa väriaineella on vaikutusta perusaineen (muovin) kemialliseen koostumukseen ja sitä kautta mekaanisiin ominaisuuksiin.
En tarkoita pintamaalauksia vaan jos väriaine lisätään tuotteen valmistus vaiheessa, eli raaka-aineen sulatus vaiheessa.
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Team PSR

Muutama vuosi sitten krossikuskien keskuudessa liikkui varmana tietona huhu, että valkoinen siipi olisi kaikkein vahvin, johtuen juuri väriaineen vaikutuksesta. Huhun mukaan valkoisessa siivessä ei väriainetta ollut, eli se oli täysmuovinen, ja siitä syystä vahvin.

Himoton siivissä emme ole huomanneet värin vaikuttaneen siiven kestoon, tosin vihreätä siipeä ei ole ollut omassa käytössämme. 
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poinas2

Käsittääkseni ei ole mitän tiettyä "väriä" joka kertoisi että muovi on pelkkää "muovia". Eri raaka-aineilla on erilaiset "värit" ja ominaisuudet sen mukaan mihin niitä on suunniteltu käytettävän. Samaten muovi muuttaa ominaisuuksia ruiskuvalun aikana ja esim. sameasta/harmaasta raka-aineesta on mahdollista tehdä "kirkas" lopputuote.

Eli kyllä valkoisessa muoviosassa on useinmiten väri mukana varsinkin jos tavoitteena on puhtaan valkoinen väri. Mitä kirkkaampi väri, sitä enemmän väriainetta tai vaihtoehtoisesti lähtökohdiltaan vaaleampi/kirkkaampi raaka-aine.

Eli jos siiven valmistaja ymmärtää mitä ominaisuuksia muoviltaan hakee, on lopputulos käytännössä sama riippumatta minkä väriseksi kappaleen haluaa. Joissain tapauksissa (esim. kun haetaan tiettyjä paloluokituksia jne.) sekoitetaan raaka-aineeseen jo prosentuaalisesti niin paljon kaikkea muuta, että lopputuotteen ominaisuudet esim. joustavuuden osalla saattavat olla jo kaukana alkuperäisestä. Em. tosin ei näihin RC-kikottimiin ole kovinkana validia  :p
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

No Pain

#119
Lainaus käyttäjältä: OLRA - 14.02.08 - klo: 08.17
Lainaus käyttäjältä: No Pain - 13.02.08 - klo: 23.44
Osta valkoinen ja anna spray purkin laulaa :)

Tämä ei varsinaisesti kuuluu tänne, mutta halusin ottaa kantaa koska siiven väri ei aina ole vain sen ulkonäkö kysymys.
On huomattu, että väri vaikuttaa tuotteen kestoon. Muoveissa väriaineella on vaikutusta perusaineen (muovin) kemialliseen koostumukseen ja sitä kautta mekaanisiin ominaisuuksiin.
En tarkoita pintamaalauksia vaan jos väriaine lisätään tuotteen valmistus vaiheessa, eli raaka-aineen sulatus vaiheessa.

(EDIT: sainkin jo selvennyksen siipimaalailuun)
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+