Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

nosram .28 evo säädöt?

Aloittaja pink panther, 22.12.07 - klo: 16.42

pink panther

Olisi kiva tietää minkälaisilla säädöillä koneen sais toimiin kohtuullisesti?
Kokemattomuuttani säätäminen ei tunnu oikein onnistuvan.... oireet:lujasti kaasuttaen sammuu röpöttäen, eikä yläruuvvin kiristys tunnu auttavan. Mitkähän olis alaruuvin perus- säädöt?   :huh:  ,tai jos on muita vinkkejä säätöjen hakemiseksi. Kiitos etukäteen.

säästäjä

Koneen sammuminen röpöttäen voi olla myös sitä että kone ei ole vielä lämmin.
Alaneula on yleensä siinä rungon kohdalla.
[Hong Nor x1crt]

No Pain

Älä rupea muita kun pää neulaa säätämään. Anna moottorin päristä hetken kun säädöt ei mene heti päälle vaan ajeltua hetken, sit taas säätöä ja pörryytystä.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

pink panther

Moottori sadaan kyllä lämpoiseksi,mutta siitä huolimatta nopeassa kaasutuksessa booaa röpöttäen ja sammuu hitaammassa kiihdytyksesssä voimaaa ja kierroksia kyllä
tulee.. ylä neulaa ollaan yritetty säätää mutta sillä ei tunnu suurta vaikutusta olevan.. :undecided:   ylä neula on nyt auki 4.5 kierrosta,,,, Ala neula 3 1/4 auki,,,suurin piirtein tälläsillä jotenkin toimii muttaa kerralla pohjaan kaasuttaessa booaa röpöttäen ja sammuu mikäli kaasua ei himmaa...APUUA  kone noin 10 tankkia ajettu eli siis nyt hkemaan säätöjä jolla savage oikeesti lentää,, eikä tule mitään jos aina leipää annettaessa sammuu :cry:

säästäjä

Laita alaneula kaasarin rungon kohdalle.
Tuo reilut 3 kierrosta kuulostaa hyvin laihalta.

Sen jälkeen säädä motti yläneulasta ja sitten alaneulasta(jos tarvetta).
[Hong Nor x1crt]

miksalo

Lainaus käyttäjältä: pink panther - 22.12.07 - klo: 18.09
Moottori sadaan kyllä lämpoiseksi,mutta siitä huolimatta nopeassa kaasutuksessa booaa röpöttäen ja sammuu hitaammassa kiihdytyksesssä voimaaa ja kierroksia kyllä
tulee.. ylä neulaa ollaan yritetty säätää mutta sillä ei tunnu suurta vaikutusta olevan.. :undecided:   ylä neula on nyt auki 4.5 kierrosta,,,, Ala neula 3 1/4 auki,,,suurin piirtein tälläsillä jotenkin toimii muttaa kerralla pohjaan kaasuttaessa booaa röpöttäen ja sammuu mikäli kaasua ei himmaa...APUUA  kone noin 10 tankkia ajettu eli siis nyt hkemaan säätöjä jolla savage oikeesti lentää,, eikä tule mitään jos aina leipää annettaessa sammuu :cry:

mulla on tossa sama moottori tosin lrp:n malli ja ilman vetokäynnistystä.
siinä yläpää auki n.3,25 kierrosta.
alaneula n.2,75 kierrosta
noilla säädöillä ja byronin 25% bensalla toimi täydellisesti,mutta jokainen moottorihan on erillainen ja vaatii eri säädöt.
kokeile jos vaikka noilla toimisi edes vähän paremmin.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

pink panther

Kokeilaan näillä ja pistellään huomenna infoo kun näkee ja jos on muita säätöjä vastaavasta mootorista saa tarjota :wink:

säästäjä

Ite jättäisin kyllä ihan hieman rikkaammalle.Uusi moottori kuitenkin kuumenee enemmän.
[Hong Nor x1crt]

pink panther

juu laitoinkin yläneulan 4 kierrokseen ja siitä lähetään katteleen alapään siihen mitä ehdotettiiin...intoo olis kyllä kun sais säädöt kohdalleen :lol:  miten tuo tolla moottorilla liikkuu kun saa kohdalleeen  kyllähän tuo tossakin kun sai ees vähän annettuu kaasua niin selälleen ympäri pyörähti(pitäs löytyy 3.89hp) :evil:

miksalo

Lainaus käyttäjältä: pink panther - 22.12.07 - klo: 19.10
Kokeilaan näillä ja pistellään huomenna infoo kun näkee ja jos on muita säätöjä vastaavasta mootorista saa tarjota :wink:

siis nuo mun säädöthän on tietenkin sisään ajetussa moottorissa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

pylvis

ohje manuskan mukaan molemman neulat on auki 3.75 kierrosta

pink panther

#11
tulppa ei juuri hehku taitaa olla osa vikaa siinä   :lol: siis 10 tankkia ajettu eli sisään ajo suoritettu luulisin...

pylvis

Lainaus käyttäjältä: pink panther - 22.12.07 - klo: 21.04
tulppa ei juuri hehku taitaa olla os :lol:a vikaa siinä   :lol: siis 10 tankkia ajettu eli sisään ajo suoritettu luulisin...


onko hehkulaitteessa virtaa ?

pink panther

tulppa jossain määrin himmeähkö ja näyttäi pari viimeistä kiekkaa olevan mustana..vaihdettiin revon tulppa jonka kierre on hieman lyhyempi Mutta ainakin hehkuu punasena kirkkaasti...Kuutamo testausta... :mrgreen:

säästäjä

Vähintäänkin sisäänajotulpan kanta pitäisi olla ruskeahko.
Jos kanta on myös musta niin...
No kyllä varmaan osaat asiasi. :wink:
[Hong Nor x1crt]

pink panther

vaihdetttiin se revon tulppa ja alotettiin hakeen noist säädöistä niin johan oli kuu kummisaan :cheesy:   joo alottelijahan minä vasta olen eli kaikki vinkit terve tulleita :lol:  huomenna jatkuu säätäminen :afro:

pink panther

Kiitos MIKSALOlle perussäädöistä joilla saatiin laite mukavasti liikkumaan ja myös muille joiden ansiosta huomasimme että tulppa ei ole täysissä iskuissa..


pink panther

jep viimeinen syy oli että poltto aine letkussa oli pienen pieni reikä josta ei kyllä vuotanut mutta jossain tilanteissa se imasi ilmaa ja booaasi :undecided:

pink panther

 :grin: löysimme vihdoin  kelvolliset säädöt..ja kyllä on savassa ruutia  :lol:
renkaatkin lähtivät liimauksesta :evil:
säädöt olivat todella tarkat.. parhaat löytämamme säädöt olivat tähän yksilöön (nosram.28 evo)ala-ruuvi:3 1/10 auki     ja Ylä-ruuvi 4 auki.. näillä ei enää juuri booaa ja röpötyskin on poissa :wink: