Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobao Hyper 8.5 kokemuksia

Aloittaja petriham, 01.01.08 - klo: 10.24

HYPER 11 WRC

Tuu huomenna Kärppämäkeen testaan, meillä olis testiä varten sulle RB 6.

Nakkitartsani

Lainaus käyttäjältä: ST - 25.04.08 - klo: 18.35
Mitä tulppaa sä käytät nakkitartsani. Mä tilasin mc coy mc8 tulppia, mutta taitaa nekin olla liian kylmiä.  Tilaanko seuraavaks mc59 vai mikä olis hyvä. Oon kokeilllu jo osA3 , os8 ja sitten toi mc8. Aina on lämmöt allen sadan noilla tulpilla ja jos haluaa saada lämmöt tuohon 120-125, pääneulan pitääm olla n.35min auki. Tilaanko lämpösempää tulppaa vai mitä?
OS8 tulpilla tällä hetkellä mennään, mutta vaihtuu MC9 tulppiin.

Duster1

Eipä taida tulpassa vika olla, jos vain noin vähän neula auki on.

Mutta onko sillä merkitystä miten paljon neula auki on, jos säädöt kohdillaan.

Nuo O.S A3 ja 8 ovat jo kuumia tulppia, joten miksi kuumempaa?
Kylmempää vaan kehiin. Sullahan on liian kuumat käytössä.
Kuumempi keli = kylmempi tulppa.

O.S A5 vois käydä.

http://www.osengines.com/accys/choosing-glowplugs.html
Axial SCX 10 TR

ST

#33
No taitaa tuo mc8 sitten olla sopiva, se on medium cool. Tuntuu vaan, että on liian laihalla tuo alle 1 kiekka. Paljonko sulla on auki pääneula.
Nakkitartsani?
Miks ei RB oo omas autos kiinni HYPER 11 WRC?

HYPER 11 WRC

heippistä
onpa.
Ja kaikissa.  RB E , Hobao 28, Hobao 7 port, Rb 6

Heksi

#35
Voisko joku laitta hyper 3p mooottorin tehdas säädöt SUOMENKIELISINÄ tänne, kun ei englanninkielisistä saa mitään tolkkua

EDit:Kiitos paljon nopeasta vastauksesta


ST

http://www.hobao.fi/dynpics/pictures/engine/hobao/hyperkaasari.jpg
Siinä on. Nuo on kyllä hyper 8:n moottorin tehdas säädö, mutta aika samat.

junttapave

Kahen vaiheilla asso rc8 vai hyper 8.5???kertokaa toki rehellinen mielipide!En aja kisaa mutta oma rata tulossa ja suht koht hyvä auto pitäis saada.mielellään rtr koska ei nyt budjetti anna periks rupee rakentaa.Kiitos etukäteen!
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Pööki

Nonni!

Ekat "savut" autosta ja koneesta tältä keväältä otettu. Ensinnäkin haluan sanoa ISON kiitoksen sille kaverille joka auttoi motin sisäänajossa perjantaina Lavangossa. Eipä tullut edes esiteltyä itseämme siinä hässäkässä. Kaveri oli tullut Imatralta tai jostain treenaamaan Turun kisoja varten ja käytti hyvää harjoitusaikaa minun koneen parissa! Kiitos siis sinulle jos tätä luet! Arvostin todella apuasi!

Se tässä lajissa on hienoa että aina saa apua kokeneemmilta jos ei itse tiedä mitä on tekemässä. Ja harrastuksen alussa sitä harvoin tietää...

Tänään lauantaina pääsin jo vähän nostamaan vauhtia ja auto tuntuu olevan suht hyvissä säädöissä. Perä välillä luisteli kun päästi kaasua ja välillä myös mutkissa kaasulla sai perän luistamaan. Ajattelin vaihtaa perän diffiin löysemmät öljyt josko se auttaisi.

Ajot loppui ennen aikojaan kun auto tuli isosta hyndästä nokilleen ja sen seuraksena molemmat kardaanit menivät kieroiksi. Sen verran alusta antoi periksi! Sitä on tosin kevennetty aika reilusti joten sillä varmasti oli osansa asiaan...

Ensi viikolla uusi yritys uusilla diffiöljyillä!

make xd

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 03.05.08 - klo: 20.30
Nonni!

Ekat "savut" autosta ja koneesta tältä keväältä otettu. Ensinnäkin haluan sanoa ISON kiitoksen sille kaverille joka auttoi motin sisäänajossa perjantaina Lavangossa. Eipä tullut edes esiteltyä itseämme siinä hässäkässä. Kaveri oli tullut Imatralta tai jostain treenaamaan Turun kisoja varten ja käytti hyvää harjoitusaikaa minun koneen parissa! Kiitos siis sinulle jos tätä luet! Arvostin todella apuasi!

Se tässä lajissa on hienoa että aina saa apua kokeneemmilta jos ei itse tiedä mitä on tekemässä. Ja harrastuksen alussa sitä harvoin tietää...

Tänään lauantaina pääsin jo vähän nostamaan vauhtia ja auto tuntuu olevan suht hyvissä säädöissä. Perä välillä luisteli kun päästi kaasua ja välillä myös mutkissa kaasulla sai perän luistamaan. Ajattelin vaihtaa perän diffiin löysemmät öljyt josko se auttaisi.

Ajot loppui ennen aikojaan kun auto tuli isosta hyndästä nokilleen ja sen seuraksena molemmat kardaanit menivät kieroiksi. Sen verran alusta antoi periksi! Sitä on tosin kevennetty aika reilusti joten sillä varmasti oli osansa asiaan...

Ensi viikolla uusi yritys uusilla diffiöljyillä!

Mä näin tän sun komeen ilmalennon :wink:

Olin iskäni kanssa katsomassa sillon siinä Lavangossa teidän ajoja  :afro:

Pööki

Lainaus käyttäjältä: make xd - 03.05.08 - klo: 20.40



Mä näin tän sun komeen ilmalennon :wink:

Olin iskäni kanssa katsomassa sillon siinä Lavangossa teidän ajoja  :afro:



No hyvä ettei mennyt ilmalento hukkaan!  :grin:

Pyllerö

Täällä myös Hobao 8.5 RTR sisäänajettu ja korkattu 5:llä tankillisella.. oikeastaan täysin tehtaalta tulleilla säädöillä ja sisäänajotulpalla. Oli kyllä mukavaa ja helppoa menoa, ei meinaa malttaa että pääsisi laittamaan säädöt kohdalleen. Ainoa asia mikä häiritsi, oli se että jarruja ei ollut nimeksikään.. tuntui kun servossa ei riittäisi potku. Tosin liikeratoja voisi illalla koittaa säätää, on paketista vedettynä aika lyhykäinen jarruille.

Nakkitartsani

#42
:|

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Pyllerö - 12.05.08 - klo: 06.59
Täällä myös Hobao 8.5 RTR sisäänajettu ja korkattu 5:llä tankillisella.. oikeastaan täysin tehtaalta tulleilla säädöillä ja sisäänajotulpalla. Oli kyllä mukavaa ja helppoa menoa, ei meinaa malttaa että pääsisi laittamaan säädöt kohdalleen. Ainoa asia mikä häiritsi, oli se että jarruja ei ollut nimeksikään.. tuntui kun servossa ei riittäisi potku. Tosin liikeratoja voisi illalla koittaa säätää, on paketista vedettynä aika lyhykäinen jarruille.

Tästä mahdollisesti apua sinullekin.
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/p=90599.html#90599

Pyllerö

^ Heh, sama kaveri kyseessä :)

Laitetaan nyt tännekin, kun tietämättömyyden tuska on kova. Eli tuon helpon/vaivattoman kokemuksen jälkeen homma käänty vähän päälaellaan. Toisella ajokerralla heti kättelyssä vetostartin naru jäi pihalle, rullasin takas sisään ja kietaisin uudelleen muutaman kerran. Sitten purin startin ja vieteri oli poikki. Ilmeisemmimmin tämä tapahtui jollain noista kiskaisu kerroista, koska tänään tuli uusi startti, testasin että vieterit toimi hyvin jne. Laitoin kiinni koneeseen, kasasin auton onnellisen ja testasin parvekkeella pikku nyppäsyllä että kai se nyt vetää sen takaisin. Eipä vetänyt, narui jäi löröttämään onnellisena pihalle. Tällä hetkellä suunnaton vitutus päällä, osaisiko joku heittää jotain vaihtoehtoja mikä vialla, kone p*skana?

junttapave

sen vetonarun voit nakkaa partsin kaiteen yli heti!Joko roto tai starttiboksi.ite pistin boksin tilaukseen kun narun kanssa meni hermot :afro:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Divi

ja roto on sitte samanlainen hemmetti. Suosista boksi tilaukseen. niinsanottu pikkuboksi on ollu mainio laite. Sama palikka useiden eri tarrojen alla, esim:
LRP
Q-World

No Pain

Lainaus käyttäjältä: Divi - 21.05.08 - klo: 22.46
ja roto on sitte samanlainen hemmetti. Suosista boksi tilaukseen. niinsanottu pikkuboksi on ollu mainio laite. Sama palikka useiden eri tarrojen alla, esim:
LRP
Q-World

Taitaa olla samanlainen tämäkin mutta kahdella moottorilla on Venom. Mulla on toi Venom ja on myös HARD boxi ja on aivan eri maailmasta toi HARD vaikka yhdellä moottorilla, joka tosin on tehokkaampi motti. Hintaakin toki HARD boxilla on enempi mutta kyllä laadunkin tuntee.

On kyllä useemman kerran menny hermot vetostartin kanssa kun kädet rakoilla kiskoo konetta käyntiin ja miettii että onkohan se ees säädöissään.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Pyllerö

Uus naru on toiminut hienosti, lähti keskimäärin toisella nyppäsyllä käyntiin. Usein ekalla. Ajaminen on ihanaista, lukuunottamatta järettömiä takakorkeita. Ohjauspalat on mennyt kertaalleen, nyt tilalla cnc -tekoa olevat. Sen sijaan C-paloja on mennyt kaakamelliksi 2 kpl kahden päivän sisään.

*HOKE*

Järjettömiä takakorkeita???

Ööh... Mistä on puhe?

FAT97

Kertokaapa kokemuksia tästä,olisiko parempi hankinta kuin hyper 7? Kestääkö kovaakin kohtelua? Mitkä osat menevät yleensä ensiksi rikki ja miten nopeasti käyttöön oton jälkeen? Toimiiko veto-startti miten pitkään vai kannattaako ostaa suoraan startti boxi?

mikari

Tähän aiheeseen on viimeksi kirjoitettu 3 vuotta sitten. Oletko varma että tästä autosta kannattaa enää edes puhua?
Kiitos 20 vuodesta!

jekku

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 28.03.11 - klo: 17.05
Tähän aiheeseen on viimeksi kirjoitettu 3 vuotta sitten. Oletko varma että tästä autosta kannattaa enää edes puhua?

Kannattaa autosta toki puhua jos hän sellaista on hankkimassa. Noitahan on edelleen myynnissäkin   :azn:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

FAT97

No enpä muutakaan aihetta keksinyt.

jekku

Lainaus käyttäjältä: FAT97 - 28.03.11 - klo: 17.16
No enpä muutakaan aihetta keksinyt.

Ja osoittaa sen että osaat käyttää hakuakin kun vaivauduit etsimään valmiin topicin etkä aloittanut turhaan uutta.  :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

mikari

Lainaus käyttäjältä: jekku - 28.03.11 - klo: 17.15
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 28.03.11 - klo: 17.05
Tähän aiheeseen on viimeksi kirjoitettu 3 vuotta sitten. Oletko varma että tästä autosta kannattaa enää edes puhua?

Kannattaa autosta toki puhua jos hän sellaista on hankkimassa. Noitahan on edelleen myynnissäkin   :azn:

Kotimaassakokin ? "Tilapäisesti loppu" tuskin tarkoittaa että tätä mallia vielä tulee myyntiin.

No eiks mielummin ysi kuitenkin ?
Kiitos 20 vuodesta!

jekku

#56
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 28.03.11 - klo: 17.20
Lainaus käyttäjältä: jekku - 28.03.11 - klo: 17.15
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 28.03.11 - klo: 17.05
Tähän aiheeseen on viimeksi kirjoitettu 3 vuotta sitten. Oletko varma että tästä autosta kannattaa enää edes puhua?

Kannattaa autosta toki puhua jos hän sellaista on hankkimassa. Noitahan on edelleen myynnissäkin   :azn:

Kotimaassakokin ? "Tilapäisesti loppu" tuskin tarkoittaa että tätä mallia vielä tulee myyntiin.

No eiks mielummin ysi kuitenkin ?

OT mutta kannattaako RB:stä puhua kun ei sitä myydä kotimaassa?

Tuolta esim. 8.5  http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-8.5-rtr/rc-car-products/28955
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

mikari

Joo.

Korjaan vastaukseni: On varmaankin parempi auto, koska on uudempi malli.
Kiitos 20 vuodesta!

*HOKE*

8.5 on hyvä auto.
Perus harrastajalle jopa parempi kuin 9 yksinkertaisemman rakenteensa vuoksi.

On kestävä... nimenomaan vanhan tyylin auto missä ei vielä ihmeemmin satsattu mahdollisimman kevyeen ja kapeaan ratkaisuun mitä sitten taas ysissä on tehty.


FAT97

Kiitos nopeista vastauksista : ) . Eikohan tuo hyper 8.5 mulle tule kesaksi tuolta modelsportista, ei tuo Warriorin mainitsema hyper 9:kaan ole kokonaan pois suljettu mahdollisuus. Taytyy miettia viela.