Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.05.08 - klo: 14.34
Olen tulossa jos vaan kotiolot ja sää sallii. Voit lisätä mut listaan 2.4gHz

Hienoa Mika, näin sitä pitää ja melkein voin sanoa että muita autoja ei näy tuolla radalla kuin Igt autoja. Ja sitten Mika buffetin kautta syömään makkaraa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Jep, katotaan nyt pääseekö, Finnish Open avaus osuu samalle päivälle.

Toinen asia:

Niin loistava auto kun IGT onkin niin yksi ja ainoa heikkous taitaa olla vaihteen kakkonen, hammas syöpyy vakiokoneellakin kohtalaisesti ja tehokasta virikonetta ei viitsi edes ajatella. Jotkut ovat hoitaneet homman keskidiffillä mutta kyllä minusta auto hieman kärsii vaihteettomana. Sinänänäs osa on suht halpa ja helppo vaihtaa, mutta tylsä tehdä kovin usein.

Kokeeksi tilasin eBaysta optiorattaan johon on tehty sisäkehä metallista (konversio)
Se tulee tässä näinä päivinä ja pääsen testaamaan

Juttelin sen tekijän, Andy perkinsin kanssa, UK, ja kesto on kuulemma sitä luokkaa että hänellä itsellään konversio on kestänyt 2 vuotta ja käytännössä se on ikuinen jos vain hampaat pysyy ehjänä eikä esim. kivet pääse rikkomaan

Andy on valmis tekemään meille 5 settiä (ratasta) hintaan ~150eur sis. pakkaus ja toimitus eli yksikköhintaa jää noin 30eur Itse maksoin yhdestä noin 40eur. Eli minusta hyvä tarjous. Tämä sisältää myös edellä puhutut keskiön laakerit painelaakereiden tilalla.

Nyt kysyn teiltä miten on? Tilaanko nuo 5 kpl teitä varten ja sitten lisää jos on menekkiä. Ilmottakaa halukkuutenne tähän topikkiin tai YV:llä, käsittääkseni ainakin kolme halukasta on jo.

Katsotaan sitten erikseen vakioluokassa sallitaanko tämä kisaan vai ei (periaatteessa ei, jos ei erikseen sallita). Mutta treenaamistahan tämä ei kuin paranna vai mitä.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 28.05.08 - klo: 15.38
Nyt kysyn teiltä miten on? Tilaanko nuo 5 kpl teitä varten ja sitten lisää jos on menekkiä. Ilmottakaa halukkuutenne tähän topikkiin tai YV:llä, käsittääkseni ainakin kolme halukasta on jo.
Hep, mulle yks!  :p
Old fart

Toni N

Tyhjä

Mika R

Hienoo, juttelin myös Tomi Lundbergin kanssa niin teen tilauksen nyt heti ja ne tulee kun Andy saa ne valmiiksi. Vaihteen rattaat taitaa olla vielä toimituksessa mutta eiköhän ne parissa viikossa ole meillä. Pari jää sitten jolle kulle muulle vielä.
Peitsamo? Kaheli? Frantsi?

Kaheli

Mulleki joo. Vaikka alkuperänen onkin kuin uusi.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

OK :) Hyvä kuulla. En usko että tämä menee hukkaan pitkässä juoksussa.

Kaheli

Onko niistä ameriikan renkaista vielä kokemuksia? Tuuhan ajamaan.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

Harmi, ei vielä. Kyselin just niistä ja sanoivat että toimitus tulee heille tällä viikolla eli viivästys heillekin. Eli menee vielä niissä vko tai kaksi ennekuin täällä mulla :/
Ipanema Tires on se firma, on niillä jotku sivutkin. Toivottavasti saatais kokeeksi pian.

FrzT

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 28.05.08 - klo: 15.49
Frantsi?
Kaipa se on itsekkin otettava, kun muutkin... Alkaa pikkuhiljaa käsitys vakioauto häipymään, kun tämmöstö speziaal palikkaa kaikki ovat kiinni ruuvaamassa :tongue:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

#730
No mun autossa se on ainakin ainoa osa linkkien ja jarrupalojen lisäksi, jarrulevykin on nykyisellään originaali joten eipäs nyt liiotella. Tuo on ainoa heikko kohta koko autossa. Ja tietenkin voit ajaa sillä alkuperäisrattaalla.

Mika R

Kaverilla taitaakin olla rattaat valmiina, maksan pois niin lähtee postilla tänne meillepäin

Kaheli

Tänään hajos ensimmäinen osa. Kuluva kylläkin. Eli kytkimen jousi katkesi. Oliko niin että tähän sai laittaa jonkun kolmipalasen?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

Sääntöjen mukaan ei, komposiittisen palan kyllä mutta silloin pitää vaihtaa myös uusi kello koska alumiininen kytkinpala (vakio) syövyttää kellon sisäpinnan jonka jälkeen komposiittinen pala kuluu tarpeettoman nopeasti (toimii kuten viila)

Mulla on varaosalaukussa alumiinisa kytkinpaloja, harmi vaan etten ehtinyt paikalle, olisit saanut siitä heti uuden

pieto

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 28.05.08 - klo: 21.35
Sääntöjen mukaan ei, komposiittisen palan kyllä mutta silloin pitää vaihtaa myös uusi kello koska alumiininen kytkinpala (vakio) syövyttää kellon sisäpinnan jonka jälkeen komposiittinen pala kuluu tarpeettoman nopeasti (toimii kuten viila)


Luulisin että vanhaa kytkinkelloa voisi käyttää jos sen sisäpinnan hioaa ensin sileäksi. Esim. kytkinkello porakoneeseen kiinni ja hienolla hiomapaperilla hioaa kytkinkellon sisäpuolen. Sillä tavalla sen saa niin sileäksi ettei sen pitäisi kuluttaa uutta kytkintä.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

Niin, tai jollain dremelin pehmeällä terällä kiillottaa. No joka tapauksessa jtain on tehtävä ellei halua ostaa uutta (esim. sitä kelloa johon saa vaihtorattaat ja normilakrut)

TheArska

Asiahan nyt ei minua varsinaisesti koske kun en gt:tä omista, kommentoin kuitenkin..
Eikai tuo kytkimen muuttaminen varmempaan palakytkimeen juurikaan auton kilpailu kykyyn vaikuta...suurempi vaikutus sillä olisi toimivuuteen ja kestoon. Myöskään palakytkimen jousi ei veny kuten nykyinen joten kytkimen "jäykkyys" pysyy samana läpi käyttö iän.
Päivitättehän te monia muitakin heikkoja kohtia kestävemmiksi.
Vaikka alkaahan autolle toki hintaa tulla jos kaikki "heikkoudet" korjataan.
Ja nykyisen alumiinisen kytkimen tilalle kun heittää vastaavan komposiittisen(kevyempi) niin kytkin alkaa ottaa kiinni ylemmillä kierroksilla, kannattaa kokeilla.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

Kirjoitat ihan asiaa, kytkimen jousta voi myös koittaa lyhentää. Näin tehtiin myös fioronin slide kytkimen kanssa. Jos 3-pala kytkimen haluaa niin varmasti löytyy edullisia vaihtoehtoja, ei tarvitse olla kyoshon oma.

Kaheli

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 28.05.08 - klo: 21.35
Sääntöjen mukaan ei, komposiittisen palan kyllä mutta silloin pitää vaihtaa myös uusi kello koska alumiininen kytkinpala (vakio) syövyttää kellon sisäpinnan jonka jälkeen komposiittinen pala kuluu tarpeettoman nopeasti (toimii kuten viila)

Mulla on varaosalaukussa alumiinisa kytkinpaloja, harmi vaan etten ehtinyt paikalle, olisit saanut siitä heti uuden

Saatiin se poikain kaa solmittua kokoon ja ajo jatkui. Mietin vaan että jos kolmipalakytkin on luotettavampi eikä vaikuta vauhtiin mitenkään niin mielellään sellaisen laittaisin. Vithuittaisihan se jos kisa keskeytyisi tuon jousen katkeamiseen.

Pieto. Se on hioo, eikä hioaa  :grin:
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

miksalo

kuva eiliseltä.
ei näytä mun puhelimen kamera pysyvän igt:n tahdissa :cry:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

pieto




Pieto. Se on hioo, eikä hioaa  :grin:
[/quote]

På svenska skulle jag ha säkert sagt rätt    :mrgreen:
Kyosho GT Racing Art

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: pieto - 29.05.08 - klo: 18.32



Pieto. Se on hioo, eikä hioaa  :grin:

På svenska skulle jag ha säkert sagt rätt    :mrgreen:
[/quote]

Kyllä minä ainakin ymmärsin mitä yritit sanoa mutta kaipa se on se että ollaan samalla aaltopituudella kielessä :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

Palataanpa aiheeseen.

Lyhyesti: Tuo edellä esitelty vaihdelaatikko toimi mainiosti. En usko että huono sijoitus pidemmän päälle.

Mika R

Mitäs jos yritettäis kaikki tuonne Jerryn open -kisoihin ens lauantaina Tattikselle, nyt myös "maakunnista" mukaan! Pultatkaa vaikka se kireämpi krossikone kiinni jos tulis enemmän ajohaluja. Ajaminen on aina hauskaa ja ilmeisesti rata on pikkasen pienempi niin vakkarilla voi hyvin osallistua, joutuu jopa harkitsemaan 14/17 välityksiä.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 30.05.08 - klo: 09.55
Mitäs jos yritettäis kaikki tuonne Jerryn open -kisoihin ens lauantaina Tattikselle, nyt myös "maakunnista" mukaan! Pultatkaa vaikka se kireämpi krossikone kiinni jos tulis enemmän ajohaluja. Ajaminen on aina hauskaa ja ilmeisesti rata on pikkasen pienempi niin vakkarilla voi hyvin osallistua, joutuu jopa harkitsemaan 14/17 välityksiä.

Suosittelen. :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

*HOKE*

Sinne kaikki joilla mahdollisuus...
Saadaan hienot ajot aikasiks kun on paljon porukkaa.

Mika R

Tänään kuvattua materiaalia http://www.youtube.com/watch?v=1sNz_f8Ut_M

Ensin ajellaan takaa vitosautoa ja sen jälkeen lyhyt ajo TP10 ja stock IGT:n kanssa joka päättyy kivaan kolariin meikäläisen törttöilyn takia :)

Ajo ei videolla päätä huimaa, vaikka ajoittain meni niinkin hyvin ettei TP10 päässyt takaa ohi ja yksi radan nopeimpia autoja tänään joka tapauksessa ja 2 kpl vitosautoja jäi taakse suht helpolla

Aiheesta poiketen auton pannu ei kuvissa vakio, mutta keskiviikkona ajellaan kerhoillassa taas ihan vakiolla.

peitsamo

#747
Hyvä video, Mika oli kyllä kovassa vedossa tänään. Kukahan tuo kolarissa ollut toinen uuno oli?  :p

Ei pysy vakiopadalla kyydissä, ei. No, katsellaan mitä tuolta varaston kätköstä löytyy ensi keskiviikon kerhoiltaa varten..
Flying Calacucco

Mika R

Tänks, kerhoillat ajetaan vakiolla  :angel:

C-kasit on seuraava haaste radalla hehe...

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 31.05.08 - klo: 19.29
Tänks, kerhoillat ajetaan vakiolla  :angel:

:huh:

Toivottavasti pakista löytyy kytkimen osia keskiviikkona. Kytkin oli mennyt rikki sen takia, että akselin päässä ollut ruuvi oli lähtenyt kiertoradalle. Sen seurauksena neulalaakerit ulos, jousi poikki ja peli selvä.
Flying Calacucco