Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

peitsamo

Flying Calacucco

Heuli

Jep ja 1/10 235 mm on Suomessa aikoja sitten kuollut takavetoisten 1:10 ratapolttisten AP-10 luokka.

jkort

Tervehdys,

olen jonkun kerran käynyt tattarisuolla katselemassa tätä GT ajamista ja innostuin siitä itsekin, näytti hauskalta. Kävin juuri hakemassa liikkeestä itselleni Kyosho Inferno GTn. Jos huomenna vaan pääsen niin voisin tulla kerhoiltaan, joka teillä ilmeisesti on huomenna tattarisuolla, jos vain joukkoon vielä mahtuu. Olisi hienoa jos saisi vähän apuja moottorin sisäänajoon ja liikkeelle pääsemiseen :) kiitoksia

En ole juuri vakavammin ennen ajanut polttista radalla, parkkipaikalla lähinnä, mutta nyt tuntuisi että tämä luokka olisi mukava ja pääsisi kiinni rata-ajoon. :azn:

Janne K

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: jkort - 29.07.08 - klo: 19.08
Tervehdys,

olen jonkun kerran käynyt tattarisuolla katselemassa tätä GT ajamista ja innostuin siitä itsekin, näytti hauskalta. Kävin juuri hakemassa liikkeestä itselleni Kyosho Inferno GTn. Jos huomenna vaan pääsen niin voisin tulla kerhoiltaan, joka teillä ilmeisesti on huomenna tattarisuolla, jos vain joukkoon vielä mahtuu. Olisi hienoa jos saisi vähän apuja moottorin sisäänajoon ja liikkeelle pääsemiseen :) kiitoksia

En ole juuri vakavammin ennen ajanut polttista radalla, parkkipaikalla lähinnä, mutta nyt tuntuisi että tämä luokka olisi mukava ja pääsisi kiinni rata-ajoon. :azn:

Janne K
Hienoa, mukaan vaan. Huomenna pitäisi olla ainakin muutama illalla paikalla. Ite oon radalla noin 16:30-20:00.
Old fart

FrzT

Huomiset ajot jäävät väkisinkin väliin, kun kiertokanki tuli moikkaamaan lohkon kyljestä. Kaksi konetta on itselläni jo hajonnut, kolmatta kertaa en edes kokeile.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 29.07.08 - klo: 20.58
Huomiset ajot jäävät väkisinkin väliin, kun kiertokanki tuli moikkaamaan lohkon kyljestä. Kaksi konetta on itselläni jo hajonnut, kolmatta kertaa en edes kokeile.
Täh!?! kuin toi on mahdollista? Menikö kampiakselin tappi poikki?
Old fart

FrzT

Kampiakselin alalenkki petti. Sekin oli vielä hyvässä kunnossa.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 29.07.08 - klo: 21.15
Kampiakselin alalenkki petti. Sekin oli vielä hyvässä kunnossa.
Menikö muuta? Multa saat uuden lohkon  :grin:
Old fart

pieto

Tänään tuli ajettua sisään rempattu kone ja hyvältä vaikuttaa. Pitää vaan kokeilla varmaan viilempää tulppaa, kone röpöttää vähäsen eikä älyttömiä kierrä mutta lämmot kummiskin 120 luokkaa. Huomenna ihmetellään enemmän.
Kyosho GT Racing Art

pieto

Mites se perjantai Hyvinkään reissu? Ketä olisi lähtijöiksi?
Kyosho GT Racing Art

FrzT

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 29.07.08 - klo: 21.20
Menikö muuta? Multa saat uuden lohkon  :grin:

Nyt näpyttelin ihan soopaa, kiertokanki siis petti. Kampiakseli, lohko ja kiertokanki ainaski heikossa hapessa.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 29.07.08 - klo: 21.26
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 29.07.08 - klo: 21.20
Menikö muuta? Multa saat uuden lohkon  :grin:

Nyt näpyttelin ihan soopaa, kiertokanki siis petti. Kampiakseli, lohko ja kiertokanki ainaski heikossa hapessa.
No hö, jos tosiaan kampiakseli on männy ni sit ei kannata enää korjata, mutta jos kiertokangella pärjäisi niin tosiaan mulla on tuo ylimääräinen lohko.
Old fart

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: FrzT - 29.07.08 - klo: 21.26
Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 29.07.08 - klo: 21.20
Menikö muuta? Multa saat uuden lohkon  :grin:

Nyt näpyttelin ihan soopaa, kiertokanki siis petti. Kampiakseli, lohko ja kiertokanki ainaski heikossa hapessa.

Kas kummaa, katsoppas minun lohkoa!! Aikeissa oli uusia sisuskalut, mutta ei tästä koneesta tainnut jäädä varaosiksi kuin kansinappi ja kaasari  :huh:

Flying Calacucco

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 29.07.08 - klo: 21.34
Kas kummaa, katsoppas minun lohkoa!! Aikeissa oli uusia sisuskalut, mutta ei tästä koneesta tainnut jäädä varaosiksi kuin kansinappi ja kaasari  :huh:
Aika samassa kohtaa on tuo reiän alku, olihan se vikakin sama toisaalta.
Old fart

*HOKE*

Hah... on pyrkiny kiertokanki ulos kolostaan.

Mika R

Hienoa Janne, mukaan huomenna vaan rohkeasti!

Voi noita teidän lohkoja.. koskahan mulle käy noin  :tongue:

Frantsilla on kyllä huono säkä. No tuu paikalle niin saat ajaa mun varakoneella  :cool: Se kulkee tautisesti.

pieto

Mistä muuten niitä McCoyn tulppia sai? Eikö se ollut 59 mitä ootte käyttäny?
Kyosho GT Racing Art

*HOKE*


Mikko L

Lainaus käyttäjältä: pieto - 29.07.08 - klo: 23.30
Mistä muuten niitä McCoyn tulppia sai? Eikö se ollut 59 mitä ootte käyttäny?
Joo mä oon käyttäny McCoy 59, mikä on siis kuuma tulppa. Nyt oon ottanu pakkiin myös 8 ja 9, mitkä on sitten medium ja kylmä, en vaan ole vielä kerenny testaamaan. Mutta toi 59 on toiminu todella hyvin, eikä niitä ole hajonnut kuin yksi, ts. on tarvinnu vaihtaa harvemmin kuin laakereita koneeseen :tongue:

Ja noita saa myös Hobbylinnasta.
Old fart

Mika R

Ja HobbyPeople. Nyt olen ajanut McCoy kasilla ja 25% nitro, kisat mukaanlukien.

pieto

Nyt kun jätkillä on ylimmäräisiä kone osia niin katsokaa http://rc10.fi/index.php?topic=29067.0 tätä
Kyosho GT Racing Art

^wella^

nyt on hommattu sylinteriputki ja mäntä astoniin jo on kumma jos ei ala käymään kun ei tänäänkään pelaannut  :roll:
{IGT Aston Martin}

Mika R

#1132
Lainaus käyttäjältä: ^wella^ - 30.07.08 - klo: 22.26
nyt on hommattu sylinteriputki ja mäntä astoniin jo on kumma jos ei ala käymään kun ei tänäänkään pelaannut  :roll:

Toivotaan näin!

Kivat ajot tänään, joku 6 Kyoshoa ja 2 Hongnoria, joista toinen Joonaksen pelottavan kova DM-1. Kovasti tullut myös Kyoshoja lisää viime aikoina, tänään kolme uutta kuljettajaa - hienoa!

Saa tehdä duunia rajusti jos meinaa IGT:llä pärjätä DM-1:lle, toivotaan että sen tankkiväli on oikein lyhyt ku painaa enemmän niin se ehkä tasoittaa kisoissa menoa :wink: GT2 voi olla välitysten ja koon puolesta hyvin lähellä mutta sitä saa vielä odottaa melkein kauden loppuun

Ainoa nega Honkkarille tulee tuosta kovaäänisestä pillistä, en tiedä pitäisikö meille (siis IGT) sallia läpihengittävämpi ja kovaäänisempi pilli ku annetaan aika paljon tasotusta siinä. Toisaalta itse just tykkään näistä sen takia ku nää IGT:t ei pidä sellasta mekkalaa ku krossit ja truggyt. No eipä tuo iso tai ajankohtainen juttu ole, katsotaan mitä tulevaisuus tuo.

Lisätäänpä vielä että taidanpa käydä huomenna vielä testaamassa tuota lapcounteria radalla uudestaan. Tänään jäi kokeilut vähän lyhyeen ja meni ne mönkään sen ponderin lyhyen kantomatkan takia. Kokeilin tossa pihalla niin se kantomatka on jotain metrin puolitoista. En tiedä pitäisikö olla enemmän mutta täytyy asetella counteri niin että auto kulkee riittävän läheltä, huh
Voi olla haen samalla uuden korin, alkaa olee sen verran palasina tuo vanha vaikka on sillä kyllä ajettukin! Eli mukaan vaan huomenna ketkä pääsee.

Pööki

Hep!

Minä olisin mahdollisesti menossa ajamaan tänään torstaina. Olis mahtavaa jos joku muukin IGT kuski paikalle tulisi. Olis säätöavulle koneen kanssa hieman tarvetta...

Mika R


Duracel

#1135
Lainaus käyttäjältä: pieto - 30.07.08 - klo: 13.40
Nyt kun jätkillä on ylimmäräisiä kone osia niin katsokaa http://rc10.fi/index.php?topic=29067.0 tätä

pieto kiitos :D

Tosiaan jos jollakin olis osia niin sais rakenneltu vanhasta motista vielä varamoottorin.

Uusi motti tulossa tänään mutta hyvähän se olisi varalla olla toinen =)

Edelliselle kävi näin.


Tuli mieleen että osaatte varmaan sanoa käykö IFW45 IGT:hen kun löysin kahta eri tietoa netistä.
Olis vaan pari tuollaista ylimääräisenä.
| Inferno GT BMW | Traxxas Revo 3.3 | www.pelit.surffi.net |

Mika R

Jep jep, normi takalakrun kanssa ei saa revitellä liikaa  :laugh:

IFW45 sopii taakse, mutta ei eteen koska laatikko on pidempi kuin stanu keskidiffi, jolloin etukardaani on IGT:ssä lyhyempi. Mutta siis taakse sopii.

Duracel

hmm kummatkin moottorin laakerit vaikuttaa ehjältä mutta voisko tuo johtua silti siittä takalaakerista ?
| Inferno GT BMW | Traxxas Revo 3.3 | www.pelit.surffi.net |

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Duracel - 31.07.08 - klo: 11.39
hmm kummatkin moottorin laakerit vaikuttaa ehjältä mutta voisko tuo johtua silti siittä takalaakerista ?

Voisiko johtua yleisesti laadusta :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Veikkaan, että takalaakeri antaa hieman periksi aiheuttaen ylimääräisiä värinöitä kampiakseliin ja sitä kautta kiertokankeen, joka ajan saatossa väsyy ja lopulta antaa periksi. Tuo alalenkki on luonnollisesti se heikoin kohta. Lopputulos, joka aiemmista kuvista näkyy on seuraamus lenkin pettämisestä. Tämä veikkaus perustuu siihen, että vaihtamalla takalaakerin hyvissä ajoin, koneet on saatu kestämään ihan moitteettomasti.
Flying Calacucco