Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 11.08.08 - klo: 16.05
Onkos siellä Tattiksella verkkovirtaa tarjolla aina, vai onko lukkojen takana niin että tarvii osua jonkun avaimenhaltijan kanssa samaan aikaan paikalle?

-A-
No just noin se menee, eli virtaa ei ole aina tarjolla, valitettavasti  :undecided: Yksi parannus mikä pitäisi saada aikaiseksi...
Old fart

FrzT

Eikös siinä kontin/ajajakorokkeen päässä ole muutama 230 V pistoke? Siitä ei sitten ole tietoa onko kontin sisäpuolella jokin päävirtakytkin.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

TheArska

On siinä kontin kyljessä pari 230v pistoketta ja käsittääkseni niistä saa virtaa milloin vain.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 11.08.08 - klo: 16.05
Onkos siellä Tattiksella verkkovirtaa tarjolla aina, vai onko lukkojen takana niin että tarvii osua jonkun avaimenhaltijan kanssa samaan aikaan paikalle?
Kohtuutiukan koneen kanssa pitäis tulla radalle ekaa kertaa ja pitäis puhaltimella vähän lämmitellä ennenkuin lyö pelin käyntiin..

Verkkovirta on yleisesti saatavilla sähkökapista ja puhallinta on tosiaan hyvä käyttää. Ei tarvitse avaimenhaltijaa.

MrOllinmaki

Hyvä juttu. Sit vielä kun osuu poutapäivä ja iltavapaa samalle illalle, niin eikun radalle..

-A-

Mika R

Hienoa. Itse yritän huomenna, jos kuivais baanaa eka ...


pieto

Hyvin meni taas kolmen auton voimin. Kiitos jätkät seurasta, oli hyvää harjoittelua sunnuntaita varten. Kisoissa uudestaan  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

Nii...3 stock specciä ja pari muuta..sekä saman verran vitosia ja pari C8:ia ja TP10:iä, joten olihan sitä säpinää riittämiin. Hienoa tässä on, että voi täysipainoisesti ajaa vitosautojen kanssa ja vieläpä vakipannulla. Kiitos kaikille

MrOllinmaki

Hyvän pidon te ootte sinne saanu aikaiseksi. Kävin illan viimeisellä polttistunnilla pyörähtämässä ja rata oli tosi hyvässä ajokunnossa. Loppuviikosta uudestaan.

-A-

Mikko L

Uusi lookki valmis, pientä näperrystä tosin vielä jäljellä ja sponsoritarrat  :wink: puuttuu...



Old fart

jerzirccar1

No nyt on Mikko ilmanvastus paljon pienempi ja vauhti nousee varmasti ja ajoominaisuudet myös :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂



pieto

SWEET. Ihan pirun siisti. Nyt luulisi kulkevan.  :police:
Kyosho GT Racing Art

Joel P

Köh, etupuskuri ainakin noin matalalla ottaa samantien maahan  :mrgreen:

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Joel P - 13.08.08 - klo: 15.41
Köh, etupuskuri ainakin noin matalalla ottaa samantien maahan  :mrgreen:
Jep ja sokat on hiukan vaikee laittaa  :lol:

Lainaus tuosta ylempää: "...pientä näperrystä tosin vielä jäljellä..." = koritolppien säätö, minkä jälkeen leikkaan helmat ja renkaiden aukot lopulliseen muotoonsa  :wink:
Old fart

Predator

Vau myöskin omasta puolesta, hieno on kori. Mitäs moinen on ostettu vai onko omaa tekoa?

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Predator - 14.08.08 - klo: 08.04
Vau myöskin omasta puolesta, hieno on kori. Mitäs moinen on ostettu vai onko omaa tekoa?
Ite tuherrettu, kori Ofnan mallistosta  :wink:
Old fart

Predator

No niin, nyt on auto säädetty uuteen kuosiin, mutta nyt ilmeni taasen yksi " ongelma ", nimittäin vaihdelaatikon rattaiden kuluminen. Vaihteiston pienempi ratas on kulunut todella nopeasti " pyöreäksi "....?Johtuuko tämä siitä, että rattaat ovat liian kaukana pannussa olevista rattaista? Olen laittanut ohjeen mukaan ne kiinni, elikkäs about paperi mahtuu välistä kulkemaan. Nyt on jo toiset rattaat menossa. Isompi ratas ei kulu pyöreäksi, ainoastaan se pienempi.

Millä tavoin voi säätää nuo rattaat, jotta ei kulu ihan näin nopeasti? Anteeksi jälleen kun aloittelija kyselee " ehkä " tyhmiä.

Mika R

#1250
Kyllä välyksistä varmaankin täytyy johtua kuten itse ehdotatkin. Itsellä ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, enkä muista muillakaan olleen. Mutta ei sen väliä. Katso että moottori on suorassa suhteessa rattaisiin. Rattaiden ja kytkinkellon tulee pyöriä vapaasti. Muuta en osaa nyt tässä ehdottaa.

Anteeksi ei tarvitse pyydellä, hyvä kun kysyt.

edit: Kysyn nyt vielä sen verran että onhan sulla tehdasvälitys eli 14/17 tai 15/18 tai 15/19 kytkinkellossa?
Rattaat voi mennä sileeksi jos ykkösen ja kakkosen pinionin ja spurrin rattaiden erotus ei ole sama tai lähelle.

Predator

Ööh, tehdas välitys? Olen kerran jo siis vaihtanut vaihdelaatikon rattaat uusiin ja varmaan silloin mennyt välitykset mönkään. Mitenkäs saan nuo välitykset tsekattua oikeaksi? Olen kiertänyt sen vaihdelaatikon rattaan sisällä olevan ruuvin ekana kiinni ja sen jälkeen avannut about 3 kierrosta auki päin, mutta mistä saan nuo 14/17 tai 15/18 tai 15/19 selville ja mikä on tarkalleen kytkinkello?

pieto

Kytkinkello on se osa missä rattaat tulee moottorista. Helpoiten saat apua seuraamalla tätä http://rc10.fi/index.php?topic=27254.180 topicia ja yrität päästä radalle samaan aikaan meidän kanssa  :laugh:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

Rattaiden vaihto ei vaikuta jos se on tehty oikein. Jos kytkinkello on sama kuin mikä tuli uuden auton mukana niin sekin puoli on kunnossa. Tarkista siis välykset ja että kaikki pyörii ok. Välityksen esim. 14/17 saat selville laskemalla kellon hampaiden lukumäärän. Se on siis se rataspari siinä moottorin akselissa kiinni.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Predator - 14.08.08 - klo: 20.19
No niin, nyt on auto säädetty uuteen kuosiin, mutta nyt ilmeni taasen yksi " ongelma ", nimittäin vaihdelaatikon rattaiden kuluminen. Vaihteiston pienempi ratas on kulunut todella nopeasti " pyöreäksi "....?Johtuuko tämä siitä, että rattaat ovat liian kaukana pannussa olevista rattaista? Olen laittanut ohjeen mukaan ne kiinni, elikkäs about paperi mahtuu välistä kulkemaan. Nyt on jo toiset rattaat menossa. Isompi ratas ei kulu pyöreäksi, ainoastaan se pienempi.

Millä tavoin voi säätää nuo rattaat, jotta ei kulu ihan näin nopeasti? Anteeksi jälleen kun aloittelija kyselee " ehkä " tyhmiä.
Kysymys ei missään nimessä ole tyhmä, kysymykset ei koskaan ole tyhmiä - vastaukset saattavat olla  :tongue:

No joo, mulla on yksi teoria, minkä takia tuo pienempi "spurri" ts. 2. vaihteen ratas hävittää hampaansa. Eli oletko vaihtanut rattaan messinkiset liukulaakerit kuulalaakereihin? Jollet ole vaihtanut niin voi olla, että noi laakerit on kulunut niin paljon, että ratas heiluu ja täten syö hampaat.

Tämän topikin alkuvaiheilla oli juttua ko. laakereista -> Klik <-
Old fart

ropsan

Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Mika R

Peitsamon "vanha" IGT http://rc10.fi/index.php?topic=29438.0 olis tarjolla aika edullisesti.. Suosittelen.. tällä pääsee mukaan kisoihin kunhan hommaa pannun (hinnasta päätellen ko. paketti ei sisällä) ja niitäkin liikkuu aika mukavasti jos ei uutta halua ostaa...

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

pieto

Kyosho GT Racing Art

bluebeetle

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu