Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno GT ja GT2

Aloittaja Mika R, 01.01.08 - klo: 11.59

Tomi H

Noniin. Edellispäivänä postimies raahasi paketin kotiovelleni. Nyt on saatu vehje sisäänajettua ja jonkin verran päästelty kunnolla menemään. Vakiorenkaat on todellakin liukkaat ja tuossa Raision radalla nuo vakiovälitykset on todellakin liian pitkät, kun kakkonen kytkeytyy päälle niin saakin jo himmailla, vaikka säädin senkin vaihtamaan aikaisemmin. Ensimmäisenä päivänä hajosi kakkosvaihteen rattaat ja tänään mentiinkin b-rattailla. Tänään sitten katkesi kytkimenjousi. Tarttis varmaa laittaa ihan 3-lapainen kytkin tuohon. Mut on se vaan pirun nopea ja hauska laite. Ei kaduta hankinta yhtään.  :smiley:
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

Mika R

Hieno homma! Jos kyllästyt korjailee vaihdetta, niin kokeile tuota evolva konversiota joka on ed. sivulla. Stail (antti) teki ohjeen mukaan, ja sittemmin itse olen käyttänyt tuota spesu kytkinlakua (xray) kampuran akselin (FW05/FW06T) sijaan. Se kestää järeemmätkin tehot ongelmitta ja toimii Raisiossa loistavasti.

Tomi H

Noniin. Sain vauhtipyörän 3-lapaista kytkintä varten ja tuli eteen ongelma. Dynamiten alupalat eivät sovi siihen... Mitkäs muut siihen sopisivat kuin Kyoshon omat alupalat?
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

-Juho-

Ilmeisesti Kyoshon vauhtipyörä? Siinä on tosiaan tapit 2.6mm kun muilla yleisesti 2.5mm. Palojen reikiä voi suurentaa joko poraamalla tai vaikka sopivan kokoisella ruuvarilla. K-factorylla on Kyosho-mallinen vauhtipyörä, jossa 2.5mm tapit, johon sopii siis monen merkkiset palat suoraan.
Liikaa Kyoshoja

jamssa

moro.


IGT & IGT 2
mistä ostitte autonne? ja paljon maksoitte siitä?

-tommi

ps.onko kellään aikomusta myydä omaansa pois? :laugh: tässä olisi ehkä mahdollinen ostaja   :roll:
IGT 2

Tomi H

#2105
Modelsportista ja maksoin 487eur sis. toimituskulut
Kyseessä siis IGT2
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

jamssa

onko teidän mielestänne halpa? IGT2 mclaren + kyosho multistarter box 2.0 +vara tulppa hintaa 420e...

autolla ajettu vain puoli tankillista ja seki tuli siitä kun olivat liikkeessä sitä säätäneet. elikkä suoraan apteekin hyllyltä  :p


-tommi
IGT 2

tapsa92

Kuulostaa edulliselta verrattuna siihen mitä on tullut maksamaan, boxikin on melko kallis kaupasta ostettuna.
- Tapsa

Tomi H

Halpa se on. Autohan maksaa Atalassa 570eur ja starttiboxi 80e. Ainakin itse ostaisin ellen omistaisi jo.
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

Mika R

#2109
Tuommoinen modaus tuli tehtyä kokeeksi loman aikana... aika mukava tapa käynnistää auto, ei tarvitse leikkiä boksin asettelun kanssa (joka on säädetty ysille) ja uunompikin saa koneen käyntiin. En sitten tiedä kestosta.




peitsamo

Ihan täyttä selvyyttä ei tuosta kuvasta tullut, mutta ilmeisesti kyseessä on ns. "TigerDrive" tai muu vastaava systeemi.

Jos näin on, niin mielestäni se ei ole GT-8 kisalaillinen "lisälaite". Tietenkään en tiedä osallistutko tuolla kisoihin, ja loppupelissä kisalaillisuuden toteaa katsastaja.

Ote sarjasäännöistä:

Lainaa
Moottorin, pakoputken tai kaasuttimen osia ei saa muokata. Moottoriin voi vaihtaa vain alkuperäisiä vastaavia varaosia. Moottoriin ei saa lisätä mitään lisälaitteita (ahdin, ilokaasu tms.), eikä moottorista ei saa poistaa mitään siihen alkuperäisesti kuuluvia osia, pois lukien vetokäynnistysmekanismi, jonka voi korvata kiinteällä päätylevyllä.
Flying Calacucco

Mika R

TigerDrive. Päätylevyhän se on tämäkin, vieläpä "kiinteä".

Ei ymmärrä.

peitsamo

Tuolla säännöllä oli tarkoitus sanoa, että sen naruhässäkän voi ottaa koneesta pois ja korvata sen kiinteällä levyllä, koska narukäynnistin aiheuttaa monesti hieman epäluotettavuutta koneen käyntiin. Kiinteä päätylevy tarkoittaa tässä pelkkää päätylevyä, ei mitään siihen kiinnitettäviä lisälaitteita, ajatus ei ollut, että sen voisi korvata rotostartilla tms. Tosin, tuskin tuolla systeemillä auton suorituskykyä kuitenkaan parannetaan, joten minun näkökulmasta asialla ei sinällään ole suurta merkitystä.

Halusin tuoda asian esille, koska asiastahan viimekädessä päättää kisoissa katsastaja/kilpailun johto, joka voi tulkita tekstiä myös tiukemmin. Toinen näkökanta asiaan on se, että sääntöjä tulee kunnioittaa, vaikka poikkeamisella ei itsessään olisikaan merkitystä kilpailun lopputulokseen. Se on tietysti taas eri asia, miten kukainenkin säännön tulkitsee ja mitä kiinteällä päätylevyllä halutaan ymmärtää.
Flying Calacucco

Mika R

#2113
Minusta tuo on luokan hengen mukainen, asia josta on puhuttu, sillä se nimenomaisesti tukee RTR kaluston ja moottorien käyttöä kohtuullisen pienin kustannuksin - kun ajatellaan kuinka hankala vetokäynnistin on käytännössä, useimmissa tapauksissa korin irroittaminen on välttämätöntä jne.

Nyt vaan kisoihin ja pitämään hauskaa eikös jee.

Lisäyksenä vielä, että nämähän ovat yleisesti saatavilla olevia myös kotimaasta eikä tämä ole Kyoshon optio osa vaan moottorina on OFNA Force .28, sama joka on ollut jo pitkään Hong Nor autoissa

TfeK

tulipas viimein mitattua huiput GT:stä. nokian gps:llä tulokseksi 71,3km/h :undecided:
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Stail

Kakkosen vaihteistoa kehiin niin saa paremmat huiput :)
JQ

TfeK

Lainaus käyttäjältä: Stail - 19.09.09 - klo: 18.15
Kakkosen vaihteistoa kehiin niin saa paremmat huiput :)
entäs kun on kakkosen vaihteisto :o jonka "B" rattaat tuli sulatettuakin pienessä driftinki yrityksessä, lämpimillä renkailla alkoi kitka olemaan sen verta suuri et alkoi rattaat antautumaan :undecided:

Välit on kyllä melko riittävät kun tuossa raision radalla tulee ajeltua. takasuora on ainut jolloin 2 vaihteesta saa edes hyötyä
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

ibubu

minusta turaa kuumotusta jos mika r laittanut roto startin. ei taida tehoa paljoa lisätä,
luulen että  pieksisin gt kuskit radalla 1/18 sähikäisellä :wink: nimittäin kulkoo huomatavasti ripeenmin kuin gt. mutta  on tuo gt hyvä auto :grin: toimii vaan aineella mikä haisee ja sotkee

Voyager

Hyvän vitsin heitit!

Toni  :tongue:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

ibubu

valitettavasti ei edes vitsi :wink: mulla on 3kpl olut noita i gt autoja ja nyt kun työstänyt 1/18 sähikäistä niin, a parenpi ajettava. b kulkee ja kiihtyy homattavasti parenmin. c on puolet pienenpi jolloin rata jolla gt ajetaan on tollaselle autolle iso ja pääsee mutkissa kovenpaa. kun saan postista viellä 1/18 turistin niin sillä voin tulla nöyryytämään  gt kuskeja . 

Ile__



Voi ***** :grin:

Saathan sinä niitä käydä nöyryyttämässä, ei muutaku peukkuja.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

Kyosho Inferno GT2 Aston Martin Racing DBR9, Los Angeles, CA

http://www.youtube.com/watch?v=6p8vHrPx7WU

Readyset



jarkkom

On pikkasen liukkaan näköistä, perä irti, mutta ei kuitenkaan käänny. Noh, ehkä video oli tehty miellyttääkseen joitain muita kuin kisakuskeja. Hienolta tosin näyttää kori (auto) tuolla Comptonin baanalla.
---

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: ibubu - 08.10.09 - klo: 14.28
valitettavasti ei edes vitsi :wink: mulla on 3kpl olut noita i gt autoja ja nyt kun työstänyt 1/18 sähikäistä niin, a parenpi ajettava. b kulkee ja kiihtyy homattavasti parenmin. c on puolet pienenpi jolloin rata jolla gt ajetaan on tollaselle autolle iso ja pääsee mutkissa kovenpaa. kun saan postista viellä 1/18 turistin niin sillä voin tulla nöyryytämään  gt kuskeja . 

Jotta olis edes hiukan tasaväkistä niin laita nyt se 2kiloa lisää painoa sinun autoon niin mene sittenajamaan kisaa gt autoa vastaan.
Ethän sinä hyvä mies voi vertaila eri autoluokat tuolla tavalla, joku tykkää äidistä ja joku tykkää tyttärestä.
Minun isän rc-auto voittaa sinun isän rc-auto :lol:
Jerzi

PS Tule torpaan ajamaan tuolla niin otan minun vakio sharkki ja kisataan rossi radalla, katsotaan kuka on maalissa ekana :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

#2124
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 10.11.09 - klo: 10.16
On pikkasen liukkaan näköistä, perä irti, mutta ei kuitenkaan käänny. Noh, ehkä video oli tehty miellyttääkseen joitain muita kuin kisakuskeja. Hienolta tosin näyttää kori (auto) tuolla Comptonin baanalla.

Jees, se on krossipohjainen readyset, ei 100% ratakilpa-auto sinänsä. Ja luulisin että alla vakiorenkaat jotka sopivat paremmin driftaukseen kuin rata-ajoon, ne ovat liukkaat.

Hauskimmillaan IGT autot ovat toisiaan vastaan, vähän niinku miniluokka, ettei niille tehdä mitään muuta kuin ajetaan. Mutta se idea on GT luokasta kadonnut jo aika päiviä sitten. Siksi itse siirryinkin TP10 jotka ovat "viritysvapaita" kilpa-autoja. Mutta IGT toimi hyvin "sisäänheittoluokkana" TP10:iin jos asiaa niin haluaa tarkastella.

sammy30

käykö infernon korit landmaksiin?

Mika R

Ei oikeestaan, paljon leveämpiä koska tukivarret ovat normi krossin tukivarret, toisin kuin LandMaxissa jossa ne oli lyhennettyä mallia (muistaakseni). Siksi LM on enemmän skaalanmukainen.

sammy30

mistähän sais koreja landmaxsiin?

ibubu

 :azn: :azn: :azn:en epäile yhtään visiin muutaman kerran oot autoa radalla ulkoiluttanut :wink:
mulla on niin hyvä ajopaikka että ei viitsi radolla käydä ajamassa jos maksaa  10-15e laaki tai edullisemmin jos liittyy pyramiidiin. on omatekoiset hyppyrit (2vasta) jotka saa mukaan kun lähtee ajeleen :smiley:
nyt lopetan sharkki keskustelut täällä että ei sedät pahoita mieltä kun igt :kin  ovat saaneet uudet kodit

Mika R

Holy shit that's pimped..  :cool: