Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

inferno st u.s/traxxas revo

Aloittaja mp146, 05.01.08 - klo: 19.27

mp146

Moi vaan kaikille. Ensinmäistä kertaa tänne kirjoittelen, koska sähköautosta olisin siirtymässä plttis vehkeeseen ja ei osaa valita autoa, eli kyoshon ja traxxasin välillä pähkäilen(hinta molemmilla suunnilleen sama). Jos te hieman aiheesta enenmän tietävät viitsisitte auttaa aloitteliaa ja laittaa vähän plussia ja miinuksia noista autoista. Kiitokset jo etukäteen.

ST

Revossa on se hyvä puoli, että on sähkökäynnistys. ST-USsissa on aika huono moottori pidempään ajoon ja vetokäynnistin on huono, muuten hyvä auto. ST-US on hyvä sen jälkeen jos vaihtaa moottorin. Revossa on heti ihan hyvä moottori. Säätämistä helpottaa myös, että joissakin Revoissa on kaksi neulainen moottori, jota ei tarvitse paljoa säätää.

tontsa96

#2
kyosho inferno st rtr
+ voi kulkea hieman enemmän
+ todella hyvä vara osa saanti

- kalliit vara osat
- hunommin kestävä kuin revo
- veto käynnistys


traxxas revo 3.3 rtr
+ hyvät säätömahdollisuudet
+ pakki
+ jousitus
+ halvemmat vara osat
+ sähkö käynnistys

- huonompi vara osa saanti kui infernossa
- paino
- mottori voisi olla isompi



-tontsa96
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Joel P

Hmm..? Sama suomeksi?

Ja, noi sun plussat Infernosta ovat enemmän fiktiota kuin faktaa, näin esimerkkinä mainitessani tuon "voi olla hivenen kestävämpi kuin revo". Luulisin että vähän huonommin kyllä kestää. Miinuksissa "ei kaadu niin helposti kuin revo (radalla)" ei pidä paikkaansa varmasti. Molemmat saa kyllä käyttäytymään hyvin ja huonosti radalla. Miten toi myös on miinuksissa?

Revoon kyllä saa varmasti osia, mistäs tiedät ettei saisi? Itse jouduin odottelemaan oman TR15:seni osia aina väh. viikon. Mitä paino vaikuttaa asiaan? Moottori ei tarvii olla isompi, hyvin se menee vakiollakin. Mitä tarkoitat "hyvillä säätö mahdollisuuksilla" (joka tulee muutes yhteen...) ?

tontsa96

Lainaus käyttäjältä: Joel P - 05.01.08 - klo: 19.59
Hmm..? Sama suomeksi?

Ja, noi sun plussat Infernosta ovat enemmän fiktiota kuin faktaa, näin esimerkkinä mainitessani tuon "voi olla hivenen kestävämpi kuin revo". Luulisin että vähän huonommin kyllä kestää. Miinuksissa "ei kaadu niin helposti kuin revo (radalla)" ei pidä paikkaansa varmasti. Molemmat saa kyllä käyttäytymään hyvin ja huonosti radalla. Miten toi myös on miinuksissa?

Revoon kyllä saa varmasti osia, mistäs tiedät ettei saisi? Itse jouduin odottelemaan oman TR15:seni osia aina väh. viikon. Mitä paino vaikuttaa asiaan? Moottori ei tarvii olla isompi, hyvin se menee vakiollakin. Mitä tarkoitat "hyvillä säätö mahdollisuuksilla" (joka tulee muutes yhteen...) ?


juu tossa tuli muutama virhe esim. tuo "ei kaadu niin helposti" minuksissa!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

mp146

No joo just toi varaosien saanti on askarruttanut. Kyoshoon ilmeisesti ainakin saa hyvin osia(nykyään kyoshon halpa sähköauto), mutta aika älyttömän hintaisia kun joku pieni ruuvi saattaa maksaa useita eutoja. Osaisko kukaan sanoa ton revon varaosapalvelusta, eli mistä niitä saa ja miten pelaa postitukset ja onko hinta taso yhtään maltillisempi kuin kyosholla.

hpi-cen


Mika R

Missä olet ajatellut ajaa?

Se nyt vaan on sellanen juttu että ajaminen on aina hauskinta kavereiden kanssa ja niitä kavereita on radalla.

Jos olet PK-seudulta tai esim. Turuust tai Salosta niin kattelisin ehkä mielummin krossaria, koska mahdollisuudet rata-ajoon on hyvät. Sen on moni hiffannut ja pistänyt monsut vaihtoon kun radalle on tullut ja kokeillut.

Okei, voihan noillakin radalla ajaa mutta buggy on helpompi ja halvempi huoltaa jne vaikka pikkasen helpommin kaatukin kuin nuo. Se sitten taas on vaan enää kaasusormesta kiinni.

Sitten jos joksku suttaushomaan olet ajatellut, niin tuo Revo lienee oikeampi valinta. Se vaan kun ei tahdo kauaa kiinnostaa yksinään. Vaikka onhan niitä jotka siitäkin tykkää ja ainahan voi käyttää aikansa ja rahansa pimppaamiseen ja sit esitellä tuloksia netissä ;-)

FrzT

Lainaus käyttäjältä: tontsa96 - 05.01.08 - klo: 19.42
- kalliit vara osat
Kukaanhan ei pakota käyttämään pelkästään Kyoshon varaosia?! esim. Hobaon ja CENin palikat istuvat hyvin infernoon.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

tontsa96

ooot oikeessa! mut kyllä kannattaa käyttää infernon omia osia ja jos ei kinnosta ni miksei sitte viri osii? :huh:
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

P.M

Tontsa96:Lueppa hetken revo topiccia niin huomaat kuinka epäkestäväksi revo siellä on luokiteltu.Inferno st taas on tyypillinen truggy enkä usko,että sen osat ovat yhtään huononpia kuin muitten truggy valmistajien.Truggyt ovat hyvin kestäviä joten uskon että voi hyvin voittaa kestävyydessä revon.(Tai sitten ei)





Anzka

Lainaus käyttäjältä: tontsa96 - 05.01.08 - klo: 19.42
kyosho inferno st rtr
+ voi kulkea hieman enemmän
+ todella hyvä vara osa saanti

- kalliit vara osat
- hunommin kestävä kuin revo
- veto käynnistys


traxxas revo 3.3 rtr
+ hyvät säätömahdollisuudet
+ pakki
+ jousitus
+ halvemmat vara osat
+ sähkö käynnistys

- huonompi vara osa saanti kui infernossa
- paino
- mottori voisi olla isompi



-tontsa96

En menisi sanomaan että revossa huonompi vara-osa saanti.
Tulee sabesta päivässä melkeen osa kuin osa.

Inferno:
En osaa sanoa mitään

Revo:

+Kestävä
+Saa vara-osia

-Pitää päivittää moottoripukki jos haluaa isomman kuin .18 lohkoisen koneen.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

miksalo

tuosta inferno st:n pohjalevystä ja runkojäykkäreistä voi sanoa sen verran että heikompia tuskin monesta autosta löytyy.
ei ole kyllä  omakohtaista kokemusta mutta nähnyt kun 2kpl vääntynyt aika helposti....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

höpö höpö.. ei se mitään väänny paitsi jos kuluu puhki ja sit vetelee jossain älyttömissä hyndissä

miksalo

kyllä vääntyy..kysy vaikka franzilta :p toista kuskia en tuntenu...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

FrzT

Kyllä sen kieroksi saa... Tosin pohjalevyni on/oli niin kulunut, että hitsillä oli tavaraa lisätty. Ensiksi takajäykkäri irtosi ja sopivaan kuoppaan, kun osuin niin se olikin siinä. Mitä ST US kestävyyteen tulee niin eipä pahemmin ole osia vaihdettu rikkoutumisen takia. Hyvät palikat autossa on jo valmiiksi kiinni, sekä erittäin hyvät Sanwan radiot.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

niinpä, sen pitää olla kulunu että saa kieroksi. tai jotain muuta hämminkiä, esim. jäykkärit löysällä tmv

jöröjukka

Ottaisin tuon revon. Pojalla (Itsellä  :mrgreen:) ollut yli 3 vuotta. Orginaali kone käy ja kukkuu edelleen(2,5). Nyt tosin vaihdettu suurempi kone. Painoa autolla on tosin hivenen liikaa. Heikoin osa mikä tähän menessä löytynyt on pyörän navat. Mut ne voi vaihtaa alumiinisiin. Muoviset ei kestä puuta päin ajoa. Osia saa todella hyvin kun tilaa ne rapakon takaa (Usa). Hexit kannattaa päivittää orginaalit aika pienet suhteessa pyörän kokoon. Jos haluaa kevyemmäksi niin titaani ja hiilikuitu osaa löytyy vaikka kuinka paljon. Hyviä puolia on et kun lähtee ajelemaan voi todella ajella. Ei tarvitse kokoajan säätää ja huoltaa. Huoltaa toki pitää ajelun jälkeen. Plussana pidän myös että auto on kohtuu hyvin laakeroitu valmiiksi. Nyt on edessä ensimmäiset laakeri vaihdot. Vetareitten, ylä- ja alapallojen suojakumit ei mitään maailman kestävimpiä, mutta ei kyllä maksakkaan paljon. Vaihde laatikko toimii todellä hyvin ja helppo säätää. Driffeissä ei tähän menessä mitään ongelmia ole ollut. Taakse tosin pitäis saada lukollinen. Tosin kaikki nämä härvelit saa rikki jos oikein haluaa, ja kaikki varmaan kestää kun ne huolletaan ja käytetään oikein. Tällä meidän autolla on ajettu kesät talvet.

laholu

Sattu toi otsikko hyppäämään silmille, ja pakkohan tänne on oma mielipide jakaa  :azn:

Ite omistan kummatkin kyseiset autot, molemmat mielestäni erinomaisia laitteita.
Inferno ST:een vakio mylly on kylläkin aika huono..itellä meni kolme myllyä takuuseen (runkolaakeri petti ja romut kanavien kautta männän päälle jne.) neljättä kertaa en enää jaksanut joten ostin toisen koneen.. revoon ei ainakaan vielä ole ilmaantunut mitään, kone ehkä tosin aavistuksen tehoton painoon nähden mutta kyllä tällä naapurin kukkamaat kyntää!  :grin: ja tämäkin lähinnä mielipide...

Lyhyesti:
-ST nyt vain on ehkä vähän enemmän ns "kisapelin" oloinen ja näköinen
-revo sellainen jokapaikan hauskanpitolaite, starttikahva taskuun ja tankkauspullo toiseen           
ja ei muuta kuin raakaa ajoa!

Revoa itse suosittelisin, koska se nyt noista mielstäni sopii paremmin aloittelijan käteen.