Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Cen ME16 MT

Aloittaja need4speed, 19.01.08 - klo: 14.26

mkuu

Heh!
Hullun kurista huomasin tossa varaosa tilausta tehdessä, et ME 16 viritys osiin sisältyy spurri (koodi: MD026), joka on Mini Madnesin vakio spurri. Ja niitä on kotona hyllyssä pilvin pimein. Taitaa mennä testiin et miten muuttaa auton liikkuvuutta tuo viritysosa. Epäilen et rasittaa noparia aika lailla , mut pakko on kokeilla.

PROpioneer

Lainaus käyttäjältä: PROpioneer - 21.01.08 - klo: 22.24
akselistot kestää tosi hyvin ellei ruostu. itsellä ei ole ikinä hajonnut akselit mutta kerran ku ajoin iha tavallista ajoa ni yhtäkkiä lenti etupään vasen akseli veks sitte etin jonkun aikaa ni tapahtuma paikalta 5 metrin päähän oli lennelly :D

heh no nytpä neki meni katki mg ssä :)
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

cjakyto

Herätelläänpä tämä keskustelu.
Onko tässä teräs vai muovirattaat? eli kestääkö mamba maxia?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

skelari

#33
olisko kellään tietoa millä tilauskoodilla tai nimellä vois tilata jr-hobby:sta ton esc (noparin), ku entinen palo ja en ite tuolta sitä löytäny? englantikaan ei oikein suju että tietäskö joku?

kiitos jo etukäteen!
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

e-revo vxl

moro.

On kyllä erittäin vanha aihe mutta laitetaan tänne koska tänne tämä auto kuuluukin. Jotkut varmaan muistaakin tämän pikku cenin sähkö monsterin. Itsellä se oli ensimmäinen rc auto n. 6 vuotta sitten. sielä se on lojunut ainakin 3 vuotta ajamattomana kaapissa itsellä. Harjattomat virit siihen tuli aika äkkiä mutta tossa muutama kuukausi sitten keksin ottaa siitä vanhasta P**k*st* projektin ja tähän on tultu.
Nyt on pakko kysyä että kuka tunnistaa tuon auton enään siksi vanhaksi pikku cen racingiksi??? Ei varmaan kukaan  :grin: Alumiini osia on viellä tulossa jos jonkin verran. Plus että siihen tulee viellä castlen harjattomat  :wink: Sekä tarkoitus on laittaa katu renkaat alle joissa talveksi nastat.

Ja se kuka arpoo että mitä tuo pohjalevy on niin voin kertoa että se on laser leikattu 2mm rosteri levy.
spurriksi tulee tietenkin traxxasin mod 1 ja omavalmiste sorvattu alumiini slipperi.
Sen verran pitää viellä kertoa että ne ketkä omistavat tai kenellä joskus ollut tuo auto niin se on harvinaislaatuisen vaikea ajettava kovassa vauhdissa koska se on yhtä pitkä kuin mitä se on leveä. Siksi tuo uusi pohja onkin 90mm pidempi kuin alkuperäinen.

Kommentoikaa ihmeessä!

1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Miksu L

Mitenköhän jousitus tulee toimimaan noilla tukivarsilla? Näyttävät ainakin painavilta. :roll: Mielenkiintoinen projekti kyllä. :smiley:

e-revo vxl

no tähän mennessä mitä olen noita iskareita sommitellut tuohon niin hyvin tuntuisi toimivan. juuri noita tuossa punnitsin kokeeksi niin vakio tukivarsi painaa noin 6-7 g/kpl ja tuo alumiininen nyt sitten n. 30g/kpl eli aika paljon on painavempi. Lisäksi punnittelin kaikkia osia ja laskin yhteen niin ajopainossa tulee painamaan n. 3 kiloa joka on kyllä ihan reilusti.
Painavin osa on kyllä kuitenkin tuo rosteri pohja joka on vähän yli 500g  :grin:
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Miksu L

Mitäs jos teet kevennys reikiä tukivarsiin ja vaikka rosteri pohjaan oman nimikirjoituksen niin kuin eräs nimeltä mainitsematon mcly teki. :grin:

e-revo vxl

nii joo perjaatteessa tukivarsia voisi kyllä rei ittää vähän. ja tosiaan tuo kirjoitus jäi itseä jo aikaisemmin harmittamaan kun tajusin että olisin voinut kirjoitukset tehdä tohon pohjaan samalla kun se laser leikattiin niin siinä samallahan ne olisi tullut. Mutta onnistuuhan se vieläkin koulussa cnc jyrsimellä.

Kevennys olisi kyllä tässä varmaan ihan hyvässä tarpeessa. Tosin mietin kuitenkin että onko se parempi kuitenkin pidon ja ajettavuuden kannalta että sitä painoa on vähän enemmän? Painon kautta saisi varmaan ainakin talvella vähän paremman ajotuntuman kuin sellasella super kevyellä ''raketilla''
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Miksu L

Lisäpaino antaa autolle ainakin mukavasti ns. jatkuvuutta, josta ite ainakin pidän enemmän kuin kevyestä höyhen sarjasta.
Eli suditaan paikallaan muutama sekuntti kunnes auto alkaa hiljalleen lähteä liikkeelle.  :grin:

Vaikka jousitus toimiikin kädellä pumpaten hyvin, niin mites sitten ajossa?
Tukivarrethan liikkuu hurjan nopeasti... :roll: Jos vaan on mahdollista, niin mielenkiinnolla haluaisin kuulla minkälainen ero ajettavuudella on jos verrataan kevyet muoviset vs painavat alumiiniset tukivarret. :smiley: