Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mamba Monster

Aloittaja Badawan, 31.01.08 - klo: 12.48

RC Pate

Mamba Monsterista puheen ollen mahtuuko se HPI Bullet Flux autoon?

tuplaesa1

Jos joku on lähetellyt Castlelle nopeudensäätimiä korjaukseen niin olisitko ystävällinen ja tekisit step-by-step ohjeet for dummies? :)

Mulla ois noita kaksi kappaletta rikkinäisenä ja näköjään lisää romunoppia kertyy nurkkiin niin voisin nuo nyt lähettää huoltoon.

Tai jos joku on itse lähettämässä omaa nopariaan niin laitetaan kimpassa, maksan toki kaikki sinulle aiheutuneet kulut parista ylimääräisestä valtameren ylittäjästä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

4wdkanootti

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

tuplaesa1

No nyt lähti sitten MMM2 tilaukseen, onkos näitä vielä kellään?
Tuleekohan sikaa säkissä? :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

mcly

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 03.03.13 - klo: 10.37
No nyt lähti sitten MMM2 tilaukseen, onkos näitä vielä kellään?
Tuleekohan sikaa säkissä? :)
Taitaa tulla  :wink: Tosin se tuskin on sikaa mitä sieltä tulee  :grin: En ole ainakaan kuullut, että kellää olis vielä tuota roisketiivistä versiota.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

s.heinonen

Miks moni sanoo MM Mamba Monster comboa MMM Mamba Monster Max comboksi? eli mistä toi Max tulee? mulla luki kyl säätimessä vaa Mamba Monster :roll:
Traxxas Summit / HPI Savage

4wdkanootti

Samalla valmistajalla oli jo tuote MambaMax, 100a nopari autoihin, ja erotukseksi tähän monsteria nimitettiin 3:lla ämmällä. Nykysin tuo eka on poistunut mallistosta.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Maxximo

Onko MMM:lle mitään tehtävissä ite, vai pitääkö lähettää korjattavaksi Castlelle? Oireena on et moottori vain tärisee eikä jaksa vetää  ollenkaan. Lisäksi se käynnistys merkkiääni alkoi kuulua hassun vaimeasti, eli paljon hiljempaa kuin normaalisti..?

"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

nnikkem

#1028
Ohjelmoitsin noparia paripäivää sitten. Lueskelin ohjeita, että miten mikäkin ominaisuus vaikuttaa noparissa.
Samalla katselin mitä LiPo Cut-offia suositellaan. Kerrottiin, että 12v on ehdoton raja 14.8v akulle, muuten akku kärsii.
Itse olen käyttänyt Auto LiPoa, jossa olen säätänyt kennokohtaisesti 3.2v/kenno. Tuosta ei puhuttu ohjeissa mitään mutta eikös ole ihan pätevä raja?
Akku on 6s
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

mcly

Lainaus käyttäjältä: thorak - 26.05.13 - klo: 17.51
Ohjelmoitsin noparia paripäivää sitten. Lueskelin ohjeita, että miten mikäkin ominaisuus vaikuttaa noparissa.
Samalla katselin mitä LiPo Cut-offia suositellaan. Kerrottiin, että 12v on ehdoton raja 14.8v, muuten akku kärsii.
Itse olen käyttänyt Auto LiPoa, jossa on 3.2v/kenno. Tuosta ei puhuttu ohjeissa mitään mutta eikös ole ihan pätevä raja?
Akku on 6s
On pätevä raja ja todellisuudessa taitaa vakio asetus olla 3.1V/kenno..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

s.heinonen

mulle taas kaveri sano et se auto lipo on ihan p*ska että jos haluu ajaa akut loppuun ni kannattaa laittaa 3.0v/kenno. tiiä tuota sitten, ite käytän kans sitä auto lipoa.
Traxxas Summit / HPI Savage

mcly

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 26.05.13 - klo: 18.31
mulle taas kaveri sano et se auto lipo on ihan p*ska että jos haluu ajaa akut loppuun ni kannattaa laittaa 3.0v/kenno. tiiä tuota sitten, ite käytän kans sitä auto lipoa.
Eiks se pitäs olla oikeesti poissa koko cutoff jos haluaa ajaa akut loppuun  :wink:

Jos ihan totta puhutaan niin vakiolla kandee mennä. Et sä sillä ajo aikaa saa nostettua juurikaan vaikka oliskin vähän alle..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

s.heinonen

pikku repolaista vakio velineon sähköillä ajoin lipo cutoff pois päältä. ja aina kun ajoin akut tyhjäksi eli pääsin just ja just sisään (no joskus joutu kantaa) ni akussa oli virtaa 3,1v/kenno. ja kokeilin sitä lipo cutoffia velineonin kanssa ja ainakin mulla se pätkäs ku akussa oli virtaa vielä 3.6v/kenno.
Nyt en kyl ihan tarkkaan muista et mitä säädöt mul on Maxxin Mambassa, joku auto lipo kuiteskin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Maxximo

Lepojännite tietysti on korkeampi kuin täydellä kuormituksella...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

nnikkem

Minullakin on akuissa jännitettä vielä se n. 3.5v kun iskee cutoffin päälle.

Mutta toissapäivänä kävin tyhjentämässä akut leikkipuistossa. Pieni hiekka-alue oli jossa autoa pyörittelin.
Tuloksena nopari ihan hiekassa eikä nytten lähde käyntiin.
Avasin ja puhdistelin kaikki hiekat pois. Ei auttanut. Tarkistin liitokset ja kiinni ovat. Vaikkakin varsinkin kytkimen johdot ovat aika vaarallisen näköisesti. Helposti voivat ottaa kosketusta. Samoten muutkin juotokset näyttivät vähän huonoilta ja ei loppuunasti tehdyiltä.
En itse ole mitään juotoksia ks. noparille tehnyt.

Täällä on kytkintä manattu aika paljon. Joten vika lienee tod. näköisesti siinä?

Ainiin! Ja tuuletinkaan ei pyöri. Johto kunnossa ja oli liittimessä kiinni, mutta ei mitään. Onkohan mahdollisuuksia saada toimimaan, kun ei päällisinpuolin mitään huomaa.

Tosiaan miten olette suojanneet noparia? Käykö jokin nailon tmv?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Maxximo

Tuo Monsterin tuulari menee jumiin välittömästi kun hiekkakenttä siintää horisontissa. On aika ärsyttävä kapistus. Itelläkin toi on aina jumissa. Sen saa kyllä avattua ja putsattua.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

mcly

Tadaa.. ja ongelma ratkaistu.. näin tein omaan :wink:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

nnikkem

#1037
Nyt on kytkinkin otettu irti ja johdot yhdistetty. Eikä sano vieläkään mitään. Olisiko vielä jotain josta vikaa etsiä?
Ei siitä noussut savuja viimeksi, josta olisi huomannut että rikki olisi mennyt. Pelitti kuten normaalisti. Mutta tosiaan nyt ei käynnisty, ei millään.

EDIT: Kosketushäiriö taitaa olla kyseessä. Nopari irti ja sattui heilahtamaan niin heti elonmerkkejä! Servo alkoi toimimaan! Olihan siitä jossainvaiheessa päässyt irtoamaan vastarille menevä keltainen johtokin. Juotokset ovat kyllä aika huonoja tuossa.
Meneekö summeri helposti rikki? Mitään ääntä se ei pitänyt, kun nopari sattui menemään päälle.

Tuosta tuulettimesta. Se on vissiin jotenkin liimattuna kopassa? Että painelemalla varmaan tulee ulos. Pitää yrittää puhdistaa, toivottavasti alkaisi toimimaan. Jos ei, niin vika lienee sitten liittimessä joka on vähän huonossa kunnossa parin irrottamisen jälkeen. (Se pirulainen ei meinaa ikinä lähteä irti. :D)
Uusia tuulettimia ei varmaan helpolla löydy? Siis semmoisia jotka sopivat tohon liittimeen.

mcly, hieno ratkaisu! Minulla ei ole vain tuota päälykehikkoa joten pitäisi nopariin itseensä puskea. Ehkä toinenkin kerros vielä alle niin tulisi vielä vähän tiiviimmät raot? ;)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Maxximo

Itellä on ollut sukkahousun pala koko noparin päälle vedettynä. Suodattaa ehkä vähä pienempääkin hiekkajyvästä. Tuuletin ei oo liimattu kiinni, on muistaakseni vain painettu siihen koteloon. Siinä tuulettimessa on pieni tarra siinä ropellin keskiössä ja sen tarran alla on pienenpieni sokka joka pitää ropellin kiinni aksilassa. Sokan irrottamalla sen saa paloihin ja puhdistettua sisältä.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

mcly

Lainaus käyttäjältä: thorak - 30.05.13 - klo: 18.50
Nyt on kytkinkin otettu irti ja johdot yhdistetty. Eikä sano vieläkään mitään. Olisiko vielä jotain josta vikaa etsiä?
Ei siitä noussut savuja viimeksi, josta olisi huomannut että rikki olisi mennyt. Pelitti kuten normaalisti. Mutta tosiaan nyt ei käynnisty, ei millään.

EDIT: Kosketushäiriö taitaa olla kyseessä. Nopari irti ja sattui heilahtamaan niin heti elonmerkkejä! Servo alkoi toimimaan! Olihan siitä jossainvaiheessa päässyt irtoamaan vastarille menevä keltainen johtokin. Juotokset ovat kyllä aika huonoja tuossa.
Meneekö summeri helposti rikki? Mitään ääntä se ei pitänyt, kun nopari sattui menemään päälle.

Tuosta tuulettimesta. Se on vissiin jotenkin liimattuna kopassa? Että painelemalla varmaan tulee ulos. Pitää yrittää puhdistaa, toivottavasti alkaisi toimimaan. Jos ei, niin vika lienee sitten liittimessä joka on vähän huonossa kunnossa parin irrottamisen jälkeen. (Se pirulainen ei meinaa ikinä lähteä irti. :D)
Uusia tuulettimia ei varmaan helpolla löydy? Siis semmoisia jotka sopivat tohon liittimeen.

mcly, hieno ratkaisu! Minulla ei ole vain tuota päälykehikkoa joten pitäisi nopariin itseensä puskea. Ehkä toinenkin kerros vielä alle niin tulisi vielä vähän tiiviimmät raot? ;)

Tossa mulla olevassa metalliverkossa on just hyvän kokoiset reiät ettei haittaa tuuletusta mutta estää just sellaset kivet mitkä voi laittaa ton tuulettimen rätisemään.

Tosta apuja jos ei tuuletin meinaa lähtee irti tai se on rikki  :smiley:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYVB3&P=7
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXFD3&P=7
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

-rcmv-

Nyt vastauksia!!!

Onko normaalia että mamba monsun säädin ei ilmoita niitä kennojen määrää alussa? Eli ei piippaa niitä 4 kertaa.muut alkupiipit kuuluu mutta ei sitä kennojen määrä piippausta....
Hpi baja 5b ss

R/C95

Lainaus käyttäjältä: -rcmv- - 17.07.13 - klo: 20.39
Nyt vastauksia!!!

Onko normaalia että mamba monsun säädin ei ilmoita niitä kennojen määrää alussa? Eli ei piippaa niitä 4 kertaa.muut alkupiipit kuuluu mutta ei sitä kennojen määrä piippausta....

Sulla ei ole auto-lipocutoffia päällä eli katkasu on säädetty manuaalisesti jännitteen mukaan eikä nopari laske ite kennomäärää

Lassi

Lainaus käyttäjältä: nnikkem - 30.05.13 - klo: 18.50
...
Meneekö summeri helposti rikki? Mitään ääntä se ei pitänyt, kun nopari sattui menemään päälle.....

Ei siellä mitään summeria ole, moottori sitä ääntä pitää.

--------------------------------------------------

Itellä meinaa kans palaa tuon katkaisijan kanssa hermo, pitänee juottaa suoraan yhteen ne piuhat ottaa vaan melkosen piikin siin alussa mietin, että mahtaako olla noparin käyttöiän kannalta merkitystä tai korjaus lähetys tilanteessa, toki voihan vanhan kytkimen tinata siihen takaisin siinä tapauksessa

Muuten monsterin pelannut ihan mukavasti, tuuletinkaan ei oo koskaan vielä pyörinyt noparissa alussa kyllä tekee ns selftestit eli pelaa tuuletin vissiin ihan ok, mut vielä en oo koskaan sitä ajossa nähny pyörimässä.

nieemikko

Se on sama äänimerkki siä noparissa mikä piippaa  kennomäärät ja ilmoittaa löytäneensä yhteyden vastaanottimeen, itsellä on joskus menny jotain moskaa sinne että hädin tuskin kuuluu ääni semmosella rohinalla.
Mutta jos yhteyden haku piippaus kuuluu hyvin on piippari ehjä.
Noparin asetuksista kiinni ilmoittaako piippaamalla kennomäärät.

Kekkis

3 akullista kerkesin uudella Mamba Monster Pro setilläni ajamaan, ja sitten laukesi se extra tuuletin mikä tulee moottorin päälle. En nyt tiedä onko sille oikeasti tarvetta, mutta harmittaa silti  :wink: Onkohan ko. propelli yleisesti tiedetty hajoavaiseksi, vai oliko meikeläisellä vain huonoa tuuria.

nieemikko

#1045
Tarkoitat varmaan Mamba max pro noparia?
http://rc10.fi/index.php?topic=34273.0

En näe tuuletinta välttämättömäksi.
-edit olikin moottorin tuuletin
http://search.eim.ebay.fi/?ev=&elc=-2&kw=mamba+max+pro+motor+fan&ect=

Kekkis

Lainaus käyttäjältä: nieemikko - 01.08.13 - klo: 22.55
Tarkoitat varmaan Mamba max pro noparia?
http://rc10.fi/index.php?topic=34273.0

Ei ole välttämätön, mutta hyvä olla varoilla pidemmillä vedoilla, saa edullisesti erikseenkin ja itse vaihdettavissa.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-Replacement-Case-w-Fan/390635678514/item

Juurikin näin max pro ja näemmä oma alue tuolle löytyy, kiitoksia  :azn:

petrim

Terve,

Vieläkö joku muukin käyttää Mamba Monsteria.
Tyhmänä päätin yrittää FW-päivitystä ja lopputuloksena Mamba Monster 'kuoli'.
FW-latauksen 1/2 vaiheen jälkeen ESC:stä sammui ledit (paitsi punainen) ja PC työkalua kadotti yhteyden.
ESC ei toipunut tästä.

Otin yhteyttä valmistajan supportiin PC työkalun oheen mukaisesti.
Vastaus tuli pikaisesti.
Ehdottivat 80usd & kuljetuskulut hintaista vaihtolaitetta FW-latauksen rikkoman ESC tilalle.
Jatkossa mietin uudestaan, ennen kun päivitän ei takuun alaiseen laitteeseen FWn.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Mamba Monsterin kanssa?
Mieluummin ESC hajoaisi kovassa käytössä, eikä bugisessa FW-päivityksessä.

-Petri