Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MiniCup 2. Tulokset + keskustelu

Aloittaja CAi, 09.02.08 - klo: 17.39

CAi

Onnea Pekalle !

TULOKSET:

Pos   No.   Name      Max. Laps   BestTm   
1   1   Pekka Heikkilä   45      12.946         
2   23   Heikki Helenius   45      13.058      
3   24   Mikko Pyhältö   45      13.109      
4   2   Kalle Lehto   45      12.848      
5   5   Veini Mäkinen   45      12.944      
6   3   Olli Löflund   44      13.081      
7   7   Jesse Kähkönen   43      13.417      
8   8   Jani Hovi   43      13.331      
9   26   Tomi Mairue   43      13.534      
10   4   Mika Silvasti   0      -.---   
11   32   Matti Korvenmaa   26      13.360      
12   6   Jomi Pulli   25      13.468      
13   21   Timo Levänen   25      13.691         
14   22   Teemu Karvanen   25      13.622         
15   34   Matti Iivonen   25      13.848         
16   25   Toni Niinivirta   24      14.049         
17   33   Risto Rönnqvist   23      14.680         
18   36   Jouko Laine   21      13.795         
19   27   Jami Oksanen   5      14.783         
20   45   Jarno Tammi   2      16.836
21   37   Jan Öhman   23      14.673      
22   42   Toni Latvio   22      15.335         
23   31   Ilpo Koivisto   22      14.823      
24   46   Petri Pyörre   21      15.999         
25   44   Aaro Lecklin   20      15.516         
26   43   Asko Niinivirta   19      15.556         
27   41   Olli Andersson   3      18.692      



Hyppyri oli aika hyvä ja niitä tehdään lisää. Luntakin satoi  :grin: tosin vain treeneissä.

Lordi finaalissa oli ihan kipeen hyvää taistelua Pekan takana!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

Mr Cale

#1
Kiitokset järjestäjälle ja onnittelut menestyjille! Hauskaa oli taas koko rahan edestä! Harmittavasti tuli sössittyä semifinaali ja finaalin alku, joten ei missään vaiheessa päässyt oikein haastamaan Pekkaa. Muiden kanssa tulikin sitten väännettyä senkin edestä.

Yleisiä huomioita:
- kokonaisuudessaan järjestelyt toimi hienosti ja oli mukavan leppoisa tunnelma
- katsastus toimi hyvin
- pace car -lähtö oli 100 kertaa parempi kuin viimeksi
- edelleen se pistelaskusysteemi alkuerissä olisi vähän mukavampi, kun ajetaan yhteislähdöllä

Maaliskuussa sitten taas  :laugh:



CAi

Lupaan et ens kerralla tehdään pistelasku, jos vaan ajanotto-ohjelma sen suostuu tekemään!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

copter

Sparc kyllä tulee pisteiden laskua.

Kiitokset hyvistä kisoista! Kirjoittelen myöhemmin lisää.

TTKoo

Eka tai vika, pääasia että hauskaa on, ja näin se pitääkin olla.

On tullut aina välillä mieleen, että tässä olisi samalla oiva aloittelijan auto, jolla voi sitten myöhemminkin kisata leppoisassa tunnelmassa.
Vähähuoltoinen ja yllättävän kestävä.

Näitä kisoja vaan lisää....

Kiitokset järjestäjille hienosta tunnelmasta ja kilpailun sujumisesta katsastuksineen kaikkineen.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Timo Levänen

Kiitos Olli ja kumpp mukavista kisoista.

Em. kehitysehdotukset ovat hyviä, lisäksi ehdotan, että diffiä (tasauspyörästöä) ei saisi "jäykistää".
Silloin autot olisivat entistä tasaväkisempiä. Olisi helppo valvoa.

Seuraava kisa jota kannattaa seurata on: http://www.titc.in.th/index.html


bluebeetle

Kaikille kanssakilpailijoille kiitokset, mahtavaa olla näin noobina mukana tällaisessa toiminnassa kun ei paljon pipo kiristä kellään!

Vielä kun oppisi viemään tuota autoakin, ei tosin viimeiseksi jääty tälläkään kertaa...  :mrgreen:

Tavoite oli 20 sakkiin, 21. loppujen lopuksi kuitenkin oltiin eli hampaankoloon jäi.

Tuosta diffiasiasta, turha niitä kuuladiffejä enää on kieltää kun suurimmalla osalla tuntuu jo olevan ja itsellekin on tilauksessa.

Erityiskiitokset teknisestä neuvonnasta Kypakin miehistölle, ei paljon epäselväksi jää kun vaan kysyy!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Timo Levänen

Diffistä vielä:
Ei kysymys ole siitä onko kuuladiffi vai ratasdiffi; kysymys on siitä, onko se "keinotekoisesti" tehty melkein "spooliksi". Normaali diffi tasoittaa esim. huippuakuista saadun hyödyn ja silloin autot olisivat
tasväkisempiä. Miksi diffi sallitaan virittää kun auton muuten halutaan olla mahdollisimman vakio.

to_lat

Kiitokset mäntsälän porukalle hienosta ja rennosta kisapäivästä. Kerran olen itse kuuladiffiä kokeillut ja ei toiminut yhtä hyvin kuin vakio ratasdiffi. Koska diffien jäykkyys on lähes vapaa niin ratasdiffistä saa tehtyä jäykemmän kuin kuuladiffistä. Mielestäni olisi kanssa hyvä asia jos diffien keinotekoinen jäykistäminen kiellettäisiin. Nämä ovat omia kokemuksia ja mielipiteitä.

Toni

J.Hovi

Hyvät oli kisat, kiitoksia järjestäjille niistä!

Erityiskiitos myös Jesselle päivän tiukasta kisailusta..
eipä taidettu koko päivänä kahta sekuntia kauempana toisistamme ajaa :cool:

Ensi kerralle tosiaan voisi kokeilla pistelaskua.
Tulisi joka alkueräkierrokselle yritystä...

Ps. vakiodiffi ilman minkäännäköistä jäykistämistä syö eturenkaat noin kolme kertaa nopeammin kuin modattu malli. ei sekään mukavaa ole.

silli

Kallelle terveisiä! Edestä lähettiin pois oikeen kunnolla, niin kuin käsky kävi. Harmi että ponderi putos samalla siihen seinään  :mrgreen: (ois personal ponderin hankinta siis edessä ja Niinivirran Askolle terveisiä, että voi olla tarkkaavaisempi jos autosta putoo poonderi, eli laita taskuu jeesus teippiä seuraavaksi kerraksi niin voit sen köyttää sitten autoon takaisin siis sillä ehdolla, että näet että se putoaa! :roll: )

Diffistä sen verran, että jos se muutetaan takaisin vakio diffiin niin sitten samalla myös vakio iskareihinkin. Tulee hyppyreistäkin paljon mielenkiintoisempia!  :p Taidan olla ed. kitka iskari sarjan johtaja (onkoa tämän sarjan johtajalle luvassa erikoispalkinto?!  :police: Ei todellakaan ollut mitään hajua hyppyriin mennessä, että mihin se alastulossa lähtee.

Mikä mukavinta näissäää kisoissa on niin ilmapiiri ja kisakumppanit. Ei todellakaan ketään pipo kiristä!

Kiitos mänyn kerholle kisoista, lumi oli todella mukava piriste treeneihin. Seuraavaksi varmaan sadettaja, että saadaan sateenkaari?  :kiss:

Mukavaa oli ja toivottavasti pääsen myös maaliskuussa!

Ystävällisin terveisin:
Mika Silvasti
(Ollille Jarkko vaan)

PS. Ens kisoissa ehkä jo öljyiskarit! (Riippuu kitkaiskari sarjan pääpotista)

"ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa"

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: Timo Levänen - 09.02.08 - klo: 20.04
Em. kehitysehdotukset ovat hyviä, lisäksi ehdotan, että diffiä (tasauspyörästöä) ei saisi "jäykistää".
Silloin autot olisivat entistä tasaväkisempiä. Olisi helppo valvoa.
Minun näkemys tähän on jokseenkin päinvastainen.

Testaamalla on huomattu, että Mini on aina sitä nopeampi, mitä jäkeympi diffi on, kunnes se on käytännössä lähes lukko. Diffin jäykkyyttä on melko työlästä valvoa, koska joku rajajäykkyys olisi määriteltävä. Ja jos sellainen määritellään on pakko virittää sitä diffiä joka välissä, jotta se olisi juuri siinä rajalla. Toisaalta jos kuuladiffit kuitenkin sallittaisiin, olisi se pakollinen, koska siitä saa "keinotekoisesti jäykistämättä" kuitenkin melko jäykän ja sen takia vakiodiffiin verrattuna täysin ylivoimaisen.

Eli mielestäni ratasdiffin jäykistämisen salliminen tasoittaa kilpailua, koska kaikki saavat helposti juuri niin jäykän diffin kun haluavat. Eikä auton mukana tulevan vakiodiffin jäykistäminen maksa käytännössä juuri mitään. Huippuakuista saatavan edun minimointi on tasapuolisuuden kannalta helpompaa tekemällä radat sellaisiksi, ettei pelkillä tehoilla jyllätä.


Stilo

Miksei täysin jäykkää tasauspyörästöä voisi sallia? Olisi helpompi aloittelijalle tehdä kuin tommonen nykyisten sääntöjen mukaan laillinen käytännössä ajossa lukkona toimiva, mutta voimalla  käsissä pyöritellessä tasauspyörästönä toimiva.

Mice

Iso kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.
Hauskaa oli ja "pipot" oli jätetty taas onneksi kotiin.
Sai taas ajaa oikein kunnolla tiukkaa linjaa, että sai sijoituksen pidettyä (ainakin finaalin viimeisellä kierroksella ja viimeisessä mutkassa). :roll:

Mulla autossa vakio iskarit ja ihan suoraan paketista tehdyt. Ei tosiaankaan tiennyt mihinpäin se auto siitä hyndästä ampaisee. Itteäkin aina jännitti. (taisi se Ollikin siitä mainita päivän mittaan)
Enkä oo aatellu laittaakaan öljyiskareita. Ehkä "lievää" vakio iskareiden tunaamista täytyy harrastaa.
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

team niinivirta

Vai että jeesusteipillä ponderi kiinni kesken ajon!Mikalle tiedoksi,että se ponderi olisi sitten kannattanut laittaa jotenkin muuten kiinni,kuin sillä jeesusteipillä.Sori,kun en tuota ponderin putoamista huomannut.Mutta tälläisetkin asiat mini-kisoissa ohitetaan huumorilla.Niinkuin tuossa kisojen tiimellyksessä todettiin,eilen taas ei otettu asioista stressiä,vaan poistettiin sitä,oli sitten sijoitus mikä hyvänsä.Timolle kiitokset moottorin lainasta ja kaikille kanssakilpailijoille mukavista juttutuokioista.Maaliskuussa jatketaan ja kenties kesällä sitten ulkona.
x-ray rulez

XLator

#15
Kiitokset vain kisan järjestäjille ja kanssakilpalijoille! Loistava kisa jälleen kerran. Oma pärjääminen on sattumanvaraista mutta itse suoritukseeni olen tyytyväinen. Nämä olivat vasta elämässäni toiset kisat  :grin:. Sieltä sijoittumistaulukon viimeisistä sijoista on hyvä lähteä parantelemaan  :mrgreen:. Mutta joo, jotenkin jäi mieleen tämä keskustelu vakioiskareista Minissä. Ei oikein toiminut radalla mielestäni kovinkaan hyvin. Paikalle seuraamaan tullut kaverini sanoi että osa autoista meni nätisti yli ja vakioiskariautot eroittuivat joukosta selkeästi. "kolikolipauk" ja ellei hyppyrin keskellä arvottu suuntaa niin ainakin alastullessa takaisin matolle  :grin:. Tästä osoituksena myös pudotuserässä ajaessani tekemä kaunis 360 asteen piruetti hyppyrillä... onneksi arvottu suunta oli oikea menosuunta. Ainahan sitä voi peilistä katsoa ja todeta miksei kisa mennyt hyvin  :grin:. Nyt kyllä ajattelin vähän naukua autosta ja veikkaan parempien iskareiden menevän ostoon  :azn:. BTW.. kuvat kamerasta on vielä purkamatta ja videokooste odottelee nauhojen tyhjentämistä koneelle. Ilmoittelen, kun on valmista (jos ketään kiinnostaa edes  :wink:).

XLator

Nonii! Suttukuvat lisätty, näköjään kamerassa valotusajat yms olleet pielessä. Koettakaa kestää... http://xlator.1g.fi/kuvat/Harrasteet/RC/Tapahtumat/2008-02-09%20MMRC%20Mini-Cup%202of3/?n=0

CAi

Kiitos hyvistä kuvista!

Tulokset ekassa viestissä nähtävänä.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

copter

Hienoja kuvia kieltämättä.

Tosiaan noista itse kisoista sen verran että omat aikaisemmat kokemukset Ministä ovat hieman erilaiselta pidolta ja sen takia taistelinkin koko päivän liian pidon kanssa. Aamun treeneissä ei ollut pahemmin ongelmia mutta heti alkuerien alusta sai kokoajan jäykentää autoa kunnes se jollain tapaa sitten toimi semifinaalissa. Alkuerissä nyt kuitenkin sai ajettua jonkun tuloksen että ei ihan joutunut karsimaan, mutta parempaan olisi ehdottomasti pitänyt pystyä. Semifinaalissa sitten ruutu oli hieman liian takana ja alussa pari typerää virhettä niin ei pystynyt enää ajamaan Mairuetta kiinni kun aika ei riittänyt. 1.8 sekuntia jätti minut ulos Lordi finaalista loppujen lopuksi.

Todella hauskaa kuitenkin oli ja kiitokset Mäntsälälle näistä kisoista!

+++ Lumi. Tätä pitäisi ehdottomasti saada lisää.
+ Fiilis
+ Ollin sumpit
+ Ajovalot :p

AssoRacing

#19
Lainaus käyttäjältä: CAi - 09.02.08 - klo: 17.39
Onnea Pekalle !

TULOKSET:

Pos   No.   Name      Max. Laps   BestTm   
1   1   Pekka Heikkilä   45      12.946         
2   23   Heikki Helenius   45      13.058      
3   24   Mikko Pyhältö   45      13.109      
4   2   Kalle Lehto   45      12.848      
5   5   Veini Mäkinen   45      12.944      
6   3   Olli Löflund   44      13.081      
7   7   Jesse Kähkönen   43      13.417      
8   8   Jani Hovi   43      13.331      
9   26   Tomi Mairue   43      13.534      
10   4   Mika Silvasti   0      -.---   
11   32   Matti Korvenmaa   26      13.360      
12   6   Jomi Pulli   25      13.468      
]13   21   Timo Levänen   25      13.691   
14   22   Teemu Karvanen   25      13.622      
15   34   Matti Iivonen   25      13.848         
16   25   Toni Niinivirta   24      14.049         
17   33   Risto Rönnqvist   23      14.680         
18   36   Jouko Laine   21      13.795         
19   27   Jami Oksanen   5      14.783         
20   45   Jarno Tammi   2      16.836
21   37   Jan Öhman   23      14.673      
22   42   Toni Latvio   22      15.335         
23   31   Ilpo Koivisto   22      14.823      
24   46   Petri Pyörre   21      15.999         
25   44   Aaro Lecklin   20      15.516         
26   43   Asko Niinivirta   19      15.556         
27   41   Olli Andersson   3      18.692      








Iso kiitos järjestäjille hyvin järjestetyistä kisoista!

edit: pieni lukihärö  :embarrassed:
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

jerzirccar1

Teemu taas jälleen kerran huono hävijä :mrgreen:
Jerzi

PS Mitä väliä olla 21 tai 22 :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mr Cale

Taitaa olla nopeimpia finaalissa ajettuja kierrosaikoja nuo.

sokeepulu

Kyllä tuloslaskenta pystyy opastamaan seuraavia ajanottajia pistelaskuun...
:grin:
T:Ajanotto