Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti

Aloittaja viba1, 22.04.03 - klo: 06.34

viba1

Miten vois trimmata mega forcea helposti? :mrgreen:

mike_87

eipä sitä paljon trimmata ilman uuden koneen hommaamista.

www.osengines.com/engines/osmg5021.html



    mulla oli mega force viime kesänä mutta möin sen sit talvella kun ei ollu ainakaan mulle riitävästi tehoja ja osat oli kalliita ja ei oikeen kestäny.  harkitsin ton uuden motin ostamista mutta sitten ostanki kesällä t-maxxin ja ajelen sillä!

sepe

mul on mega force ja mun mielest se menee ihan hyvin .15 koneel. se ei oo tehty kulkee vaa kiipee jos haluut nopeemman auton ni vaiha,nopeus ei oo se tärkee!!!!!

autois maksaa osat paljon ja sen mitä ostaa ni ei kannata laittaa viri osii vaa johku tarpeellisii.!!!

NOPEUS EI RATKASE VAA AJO TAITO!!!!

Tatti

Osta RB:n pilli, älä tee ikinä sitä virhettä et ostat kyoshon omia pillejä, niistä vain hevoset vähenee!!!!

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Tatti"Osta RB:n pilli, älä tee ikinä sitä virhettä et ostat kyoshon omia pillejä, niistä vain hevoset vähenee!!!!

Saako tiedustella mitä kyoshon pillejä olet kokeillut ja mihin tämä lausunto perustuu? Itselläni on Kyoshon Tuned Special pipe (se helmenvalkoinen Team Kyosho) ja sitten OS RX motissa toin musta tuned pipe ja minusta toimivat hyvin. Toi jälkimmäinen on ihan tykki. Tietty jos tarkoitat Kyoshon vakio "pilliä" (silent streak), niin eihän sitä voi verrata. Hinnat on sitten toinen asia, kalliitahan noi on (paitsi toi vakio), mutta hinnoistahan ei olekaan kyse.

Kuulisin mielelläni jos olet kokeillut näitä laadukkaampia pillejä ja mihin toi väittämä perustuu. Esim jenkkilehdissä on Kyoshon pillejä yleisesti pidetty hyvinä. Tatti, jos tämä ei ole faktaa, niin on syytä miettiä mitä kirjoittaa!

RcRox

En usko että hevoset vähenee,mutta ei kyoshon omat pillit mitään parhaita ole. sentään ne ei ole ihan huonoja sillä kaverillani on kyoshon viri pilli  ja se sai siitä tehoa irti!
Tamiya Terra Crusher

Mika R

niinno, voihan sitä suosituksia antaa ei siinä mitään, jos on varma että näin todella on. Ehkä sen voisi muotoilla vaikka vähän toisin eli esim: "Mielestäni RB:n pillit ovat hyviä, joita voin suositella". Jättäisin vertailut vähemmälle ("kyosho huono" jne)

ReCo

muita viritys keinoja?! että sais lähtee vähän virkeemmin... mutta ei uutta moottoria  :lol:
laittakaa vaan kaikki :P
Savage SS 4.6
Mini-z

mike_87


nici

pienemmät renkaat sellaset kuin clodissa ja madforcessa ja niissä, ne alkuperäiset isot monsteri renkaat.. en tiedä miten paljon joutuu modaamaan että sopii. sit säädät mottis kunnolla. vielä jos haluaa parempaa kiihtyvyyttä niin ota etuduffi ja vetarit pois ja tee autosta takapotku, varmasti kiihtyy paremmin kun vain pitoa löytyy.. jos tiedät varmasti mitä teet niin voit keventää tukivarsia, alustaa, vaihtaa korin kevyempään... noi nyt tulee heti mieleen.

ReCo

onko toi kakkos loota sitten sen arvonen maksaahan se kumminkin jotain 70ekua  :x ? kuinkahan paljon se sitten vaikuttais...
Savage SS 4.6
Mini-z

ReCo

tänään pitäs pättää että tilaako ton kakkos lootan?! :/ pitäs vaan tietää kuinka paljon se vaikuttaa? vieläkös ois muita vinkkejä :P?
Savage SS 4.6
Mini-z

zzs

Lisää kiihtyvyyttä ja huippunopeutta jonkun verran. Kuulet myös kun se vaihtaa vaihteita. Ole vain tyytyväinen, kun se loota maksaa vain 70€, Landmaxin maksaakin 130€  8)

Tehopillikin ois kyllä ihan jees virityksen kannalta. Tekee varmaan hieman erilaisen koneen äänestä vakiopilliin verrattuna.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

mike_87

Mega forcessa tulee mukana viripilli, joten ei tarvii!

ainakin minä tilaisin 2-vaihteisen vaihteen :D

ReCo

mikä on sitten taas jonkun verran  :D ? hmm pitäsköhän tilata... :roll:
kylläpä nyt ottaa vaikeesti :D
Savage SS 4.6
Mini-z

zzs

Tottakai tulee pilli, mutta se ei todellakaan ole mikään kunnon pilleihin verrattuna, kattokaapa vaan viriosaluetteloa, niin kyllä löytyy parempiakin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

fiesta6

Mistä paikasta saa tilattuu viripillejä ?
Taas kehissä.. ;)

late

Mika, paljonkos toi sun Kyoshon Tuned Special Pipe maksoi?
Sopiikohan se Kyoshon GS-15R koneeseen ilman mitään muita erikseen ostettavia osia? (esim. pakoadapteri jne.)

PS. Sun autot on aivan mahtavia! Varsinkin se Skyline.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

Kiitti  :D
ton helmenvalkoisen Kyoshon tuned special pipen ostinkin alunperin GS15R mottia varten, mutta aika nopeesti vaihdoin Ossiin, joten hirveän syvällä rintaäänellä en voi kertoa kokemuksista. Mutta ainakin Ossin kanssa sama toimi hyvin ja minusta useimmat Kyoshon pillit noudattaa samaa profiilia. Aika kallishan tuo oli ja muistaakseni jotain toistasataa euroa, mutta siinä tulee käyrä mukana ja sopii heittämällä GS15R:ään http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV553&P=7
tohon samaan mottiin sopii lisävarusteena myös erittäin siisti uusi kansi joka parantaa jäähdytystä ja sitä kautta myös tehoa jonkin verran
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAVZ0&P=7

Puuha-Pete

Pystyykö muuten Field Baja beetleen laittaa viripilliä?
Ei tää ny ihan tähän topicciin kuuluis, mutta menkööt! :wink:

zzs

Eikö toi uusi kansi lisää tehoa mm. sitä kautta, että kun kone käy viileempänä samoilla säädöillä kuin ennen kannen vaihtoa, niin vaihdon jälkeen voidaan säätää konetta hiukan laihemmalle jne.?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "zzs"Eikö toi uusi kansi lisää tehoa mm. sitä kautta, että kun kone käy viileempänä samoilla säädöillä kuin ennen kannen vaihtoa, niin vaihdon jälkeen voidaan säätää konetta hiukan laihemmalle jne.?

juuri näin. hyvä että tarkensit vielä asiaa  :)

mike_87

ja näin polttoainetta kuluu vähemmän vai?

Mika R


late

Auh, se olisi kyllä liian iso paukku mun lompakolle.
Pitänee vielä kysyä kuinka suuri hintalappu siinä sinisessä sylinterinkannessa on, vai onko nuo hinnat noista sun linkeistä katsoen suoraan euroina? Ainakin se vaikuttaa kolme kertaa halvemmalta kuin se helmen valkoinen pilli.
Ulkonäönkin kannalta, joka on mulle erityisen tärkeä olisi tuo sininen syl.kansi ihan hieno homma  8)
Mikähän siinä mahtaa olla se moottorin käyntilämpötilaan vaikuttava asia, jota siinä GS-15R:n kullan värisessä vakio syl.kannessa ei ole?
LRP - Ei tulta ilman savua

late

Mullahan on hyllyllä sellainen kiiltävä hopean värinen RB:n pilli.
Antoihan se tehoa ja varsinkin vääntöä lisää, mutta tuolta aiemmista viesteistäni voit lukea millaisia katastrofeja minun TR-15:lle on tapahtunut ; alusta vääntynyt, tulppa irronnut kesken ajon ja monta muuta kolaria joissa RB on ollut osallisena.
Alusta lähtien kone on käynyt erittäin kuumana RB:n kanssa, vaikka miten yritin säätää sitä. Lisäksi RB:n kanssa kulutus oli huomattavasti suurempi.
Alkoi ns. vanha suola janottaa, joten päätin asentaa vanhan ja varman Kyoshon vakiopillin paikalleen.
Nykyään RB makaa hyllyllä täynnä kolhuja.

Vähän osui ohi topicin, mutta ei kai maailma siihen kaadu? :?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "late"Auh, se olisi kyllä liian iso paukku mun lompakolle.
Pitänee vielä kysyä kuinka suuri hintalappu siinä sinisessä sylinterinkannessa on, vai onko nuo hinnat noista sun linkeistä katsoen suoraan euroina? Ainakin se vaikuttaa kolme kertaa halvemmalta kuin se helmen valkoinen pilli.
Ulkonäönkin kannalta, joka on mulle erityisen tärkeä olisi tuo sininen syl.kansi ihan hieno homma  8)
Mikähän siinä mahtaa olla se moottorin käyntilämpötilaan vaikuttava asia, jota siinä GS-15R:n kullan värisessä vakio syl.kannessa ei ole?

hinnat on taaloina ($) ja vaan suuntaa antavia, ehkä 10%-20% ja jopa enemmänkin saa laittaa lisää suomen hintoihin, mutta tsekkaa jälleenmyyjiltä. joo, toi sininen kansi on super magee  8) lämpöön vaikuttava asia lienee suurempi pinta-ala koska on enemmän "lehtiä" ja on korkeampi

yks jippo vielä millä voit säätää ylä- ja alakierrosten tehosuhdetta (vääntö vs huippunopeus) on pakoputken so. siis adapterin ja pillin välinen etäisyys eli mitä lyhyempi --> enemmän huippuja, pidempi --> enemmän vääntöä alhaalla. Itse olen sitä mieltä että 2-vaihde on motin ja pillin jälkeen olennaisin nopeuteen vaikuttava asia, ja erittäin olenannainen juuri hyvälle moottorille jolloin vähentää rasitusta kovilla kierroksilla (ei kierrä ikäänkuin yli) ja välityksiä muuttamalla saa aikaan paljon. yhdenkin piikin muutos vaikuttaa paljon. tosin tää on ehkä enemmän touring juttuja. en sitten tiedä tosta QRC laatikosta, mutta arvelisin että siihen ja pakkiin häviää vähän tehoja eli suoraviivaisempi mekanismi olis tehokkaampi. onhan pakki kyllä ihan siisti homma monsterissa   :)

late

Kiitti infosta! :)
Pitääkin kilautella parille Kyosho-kauppiaalle ja laittaa tilaukseen Kyoshon vespel-kytkinpalat ja mahd. toi sininen kansikin, jos nyt niin hyvä säkä on, että varastosta löytyy.
Tässä pari viikkoa on mennyt fiksatessa TR-15:sta. Nyt se näyttää melkein yhtä hyvältä kuin kuvastossa.

Ei kuulu aiheeseen, mutta eurot lipsuvat käsistä selvästi markkoja helpommin. Tästä esimerkkinä vajaa 150e, jonka käytin varaosien ostamiseen. Olihan ostoksessa, etudiffi ja alusta. Jos oisi markat vielä olleet käytössä olisin kyllä harkinnut 2 kertaa ennen noin ison rahasumman käyttämistä..  :|
LRP - Ei tulta ilman savua

fiesta6

Kuka tuo suomeen towerhobbiesta ?  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

off-topic: ei kukaan, sehän on nettikauppa eli jälleenmyyjä vaikka nillä onkin myös omalla nimellä olevia tuotteita. itse sun sieltä pitää tilata jos visa löytyy. mutta varo tulleja ja veroja (tästäkin on ollut viestejä usein ja ohjeet)