Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Moottorin puhdistus

Aloittaja Mr.4tc, 24.04.03 - klo: 19.07

Mr.4tc

Mää oon uusi tässä hommassa ja tarvitsisin vähän tietoa kuinka puhdistaa mootoria oon kuullu että kolektori saadaan parhaiten pois lyöämällä mootorin   ''pinjonin'' päähän

olis mukavaa jos olis muitakin keinoja koska mootorin kannu kuluu mukavasti  

:cry:

Vihrea

selaappas vähän vanhoja keskusteluja, siellä on paljon moottorinhuollosta!
Galant VR-4

TeemuR

Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

shumi

Joo sä pystyt puhistaa sun myllys LRP xtra-cleanerilla ihan helposti niistä koneen aukoista..................... Sitte sun kantsii myös joskus sorvauttaa se sun myllys jotta se säilyttää tehonsa........................................

Mr.4tc

kiitos vastauksesta asiaan Muuten onko semmonen kolektori sorvi rakentaminen helpoa ja onko jollakin piirustuksia siihen ja ne voi lähettää sähköpostiin.

pasiantero.rajala@jippii.fi    8)

Aki

Lainaus käyttäjältä: "Mr.4tc"kiitos vastauksesta asiaan Muuten onko semmonen kolektori sorvi rakentaminen helpoa ja onko jollakin piirustuksia siihen ja ne voi lähettää sähköpostiin.

pasiantero.rajala@jippii.fi    8)

ei niitä ite pysty rakentaan!

Ps. minkäs ikänen oot??
Save MrGreen Forever!!!

Otsomaani

Sorvin hinta on 200€:n paikkeilla. Sorviin kannattaa hankkia timantti terä.

Mr.4tc

kui niin ei niitä ei voi rakentaa?!  :evil:
mää oon kuulu että niitä on rakennettu ite mutta ne on vaan semmoset joilla EI voi vaan sorvata syntikeit motoo   :|

14wuotta

tuukka.m

Hyvinpaljon mahdollista että olet kuullut ns. "tee se itse" sorvista mutta kyseinen laite ei kyllä varmastikkaan ole yhtä hyvä kuin kaupasta ostettu.
Toisaalta:
Jos laittaa ankkurin esim. porakoneen päähän ja hiot varovasti kollektoria mahd. hienolla hiekkapaperilla kollektori puhdistuu. Itse en ole tuota kokeillut mutta olen kuullut puhuttavan ja varmasti hyvä ensiapu koneelle kuin koneelle. Ja en lupaa mitään että toimiiko tuo, mutta ainahan sitä voi koittaa jossain loppuun ajetussa ankkurissa. Jokseenkaan ns. pro kuskit tähän eivät varmaankaan ryhtyisi. :mrgreen:
...

Mr.4tc

http://www.eaglemodel.com/en/cont03/menu03.html

olis mukavaa jos saisi vähän kokemus tietoa laiteesta jos jollain on
tämmönen laite

ja sen saa jos ei joku tiedä http://www.medasec.com/  :mrgreen:

Otsomaani

En omista moista laitetta, mutta erittäin vaivattomasti se näytti toimivan kun sorvautin kollektorini eräällä henkilöllä jolla on kyseinen sorvi.

JesseT

No tokihan tollasen sorvin voi rakentaa itse, ainakin jos pääsee käsiksi jyrsinkoneeseen. Terän joutuu tietenkin ostamaan ja se maksaa jotakin 80€ ainakin. Sitten läjä alumiinia ja paljon aikaa, niin sorvi on siinä. Toki helpommin ja paremman saa, kun ostaa pari lineaarisiirrintä valmiina, mutta sitten se maksaakin jo enemmän kuin sorvi kaupasta. Kannattaa kyllä miettiä pari kertaa ennen kuin alkaa tuollaista tekemään itse.

turilas101

Näppärän näköisiä vehkeitä, luulin että täällä puhuttiin ihan normaaleista sorveista joitten kanssa työssä tulee puuhattua, ja ihmettelinkin kun sellaisten hinnat lähtee sadasta tuhannesta että miten jollain sellainen kotona on...

Minkätakia tuo timanttiterä sitten "pakollinen" on kollektoreita sorvatessa, luulisi tuon kovapalateränkin olevan lähes ikuinen ja kestää kovaakin sorvausta?

Otsomaani

Lainaus käyttäjältä: "turilas101"
Minkätakia tuo timanttiterä sitten "pakollinen" on kollektoreita sorvatessa, luulisi tuon kovapalateränkin olevan lähes ikuinen ja kestää kovaakin sorvausta?

Kovapalaterä on kuuleman mukaan ns "kertakäyttöterä", eli se tylsyy heti.