Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kysymyksiä

Aloittaja Pikkuveli, 25.02.08 - klo: 14.54

teme91

Sen hehkun PITÄÄ antaa olla siinä tulpassa kiinni käynnistyksen jälkeen n. 5sec, muuten niitä tulppia saattaa alkaakin kulumaan :wink:
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

PROpioneer

#31
onko muuten mun mg ssä jokin vika? :D kun joskus mg lähtee käyntii ilman hehkua? käytän rotostarttia ja iskuporakonetta tai akkuporakonetta :D

E: tämä tapahtuu vain jos olen ajanut jo yhen tankin ja käyn tankkaamassa ja meen laittaa käyntii,
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

miksalo

oliko toi vitsi???? :shocked:
siis onko auto ollu kauanki käymättä kun käynnistät uudelleen???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Duster1

Tuskimpa kovin kauaa on sammuksissa ollut.
Tästä aiheestahan olikin viime tai toissa vuonna keskustelua.

Koneessa jos on hyvinkin karstaa kannessa niin se voi jäädä hehkumaan kuumaan koneeseen ja näin ei "lisä" hehkua tarvitse. Harvinaista, mutta mahdollista. Mutta kylmään koneeseen se on mahdottomuus.
Toinen oudompi asia on, että kone käynnistyy pyörimään "väärään" suuntaan ja näin ollen kaasuttaessa lähtee pakilla. Tämäkin lähinnä mahdollista, jos ei kaikki startti osat ole ihan oikein esim. boksi pyörii väärin perin.
Axial SCX 10 TR

Divi

#34
http://kapsi.fi/divi/videot/video1.avi

Tuossa video jossa selkeästi näkyy tuo suunnan vaihdos. Todella outo juttu tosiaan, ilmeisesti alastulossa tuli sen verran vastusta koneelle että vaihtoi suuntaa, väljä kun oli. Taitaa olla jostain 4-5 vuoden takaa tuo video, auto (Kyosho Peugeot 405 T16 Rally) makoilee vielä kaverin kaapissa. :lol:

PS: Ainoa kerta tuossa kun noin on meille käynyt, ja sattui vielä nauhalle! :p

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 04.03.08 - klo: 14.23
Toinen oudompi asia on, että kone käynnistyy pyörimään "väärään" suuntaan ja näin ollen kaasuttaessa lähtee pakilla. Tämäkin lähinnä mahdollista, jos ei kaikki startti osat ole ihan oikein esim. boksi pyörii väärin perin.

On mahdollista, että kone lähtee käymään väärään suuntaan vaikka boksi pyöriikin oikeinpäin. Kone voi myös vaihtaa pyörimisuuntaansa "lennosta", kun kierroksia lisää, vaikka se hieman oudolta tuntuukin. Mulle kävi juuri näin pikkupakkasilla Lavangon radalla. Epäilisin, että ilmiön aiheuttaa sytytyksen ajoitus (tai pikemminkin sen oleminen pahasti pielessä), eli polttoaine syttyy ennenkuin mäntä on saavuttanut yläkuolokohdan ja lähtee työntötahdin aikana "pakittamaan". Mutta kuten sanottu, tämä on vaan epäily syyn taustoista ei todistettua faktaa.
Flying Calacucco

Duster1

Niinpä outoa, mutta mahdollista kaikki mahdotonkin :undecided:
Axial SCX 10 TR

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 04.03.08 - klo: 18.06
On mahdollista, että kone lähtee käymään väärään suuntaan vaikka boksi pyöriikin oikeinpäin. Kone voi myös vaihtaa pyörimisuuntaansa "lennosta", kun kierroksia lisää, vaikka se hieman oudolta tuntuukin.

Jos näin käy, niin syy voi löytyä liian kuumasta tulpasta. Kannattaa kokeilla pykälän verran kylmempää...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 05.03.08 - klo: 08.03
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 04.03.08 - klo: 18.06
On mahdollista, että kone lähtee käymään väärään suuntaan vaikka boksi pyöriikin oikeinpäin. Kone voi myös vaihtaa pyörimisuuntaansa "lennosta", kun kierroksia lisää, vaikka se hieman oudolta tuntuukin.

Jos näin käy, niin syy voi löytyä liian kuumasta tulpasta. Kannattaa kokeilla pykälän verran kylmempää...

Juuri näin. Ottaen myös huomion vallitsevat keliolosuhteet (pakkasta noin 5 astetta).
Flying Calacucco

PROpioneer

http://www.youtube.com/watch?v=kwm8y8jcwGM   mikä auto? teki heti mieli 2 mottista autoa xDD muttei vaa pälkähhä mielee.. tuli ekana vaa mielee joku t-maxx,revo,sava.
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

tomppa82

Eiköhän lie joku ns. aftermarket-osista kasattu...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

PROpioneer

mihis autoon sitte saa 2 konetta? siis mitä nyt pystyy suomesta ostaa.
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

markus11

Eikös tohon Kyoshon Giga Crusheriin saa 2 konetta?
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

hpi-cen

saapi..
niitähän on jo rtr:äärränä.

miksalo

#44
Lainaus käyttäjältä: PROpioneer - 15.03.08 - klo: 13.18
mihis autoon sitte saa 2 konetta? siis mitä nyt pystyy suomesta ostaa.
savageen
hot-bodies merkillä löytyy 2 moottorista "savagea".
en tiedä paljoko savageen täytyy osaa tilata että saa toimimaan.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

junttapave

tosta väärinpäin käymisestä niin kyl toi mun alpha3 meinaa tykkää lähtee ennemmin väärinpäin käymmään ku oikeen :lol:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Ludwig

Sama homma mulla jossain vanhassa STS moottorissa. Kylmää konetta käynnistäessä lähtee lähes aina pyörimään väärinpäin. Ton pannun kun pistin ensimmäistä kertaa autoon kiinni ja renkaat pyörikin takaperin niin sai hetken raapia päätään ennenkuin tajus missä mennään.

OnZki

Voisko joku kertoo miten saisin viritettyä Kyoshon TR15 stadiumforcee?
Kyosho TR15 stadium force

OnZki

Oisko muuten hienompi jos ottais Kyoshon stadiumforcesta kaikki tarrat pois ja vetäis jollain spraylla sen vaikka mustaks? :roll:
Kyosho TR15 stadium force

JP1

riippuu korin väristä siitä punavalkosesta vois ja kannattaaki ottaa ne tarrat pois
mini inferno st gp 09

TheArska

Lainaus käyttäjältä: OnZki - 30.08.08 - klo: 22.31
Oisko muuten hienompi jos ottais Kyoshon stadiumforcesta kaikki tarrat pois ja vetäis jollain spraylla sen vaikka mustaks? :roll:
..tai ostaisi uuden korin ja maalaisi sen, mahdollisesti vaikka erimerkkisen ja mallisen riippuen mikä silmää miellyttää. Yleensä mun mielestä korit jotka on maalattu uusiks ulkopuolelta ovat kauheita, lisäksi se ulkopuolella oleva maali kun tuppaa kulumaan, naarmuuntumaan yms. helposti.
Voihan niitä vanhoja maaleja yrittää poistaa esim. auton jarrunesteellä mutta esim. hpi:n korit ovat melko huokeita ja valinnan varaa on.
Virittämisestä sen verran että tuota voi virittää kuten muitakin, eli esim. sopivat jouset ja öljyt iskareihin(jos iskarit huonot,niin paremmat tilalle), iskareiden asennoilla kuin pyörän kulmien asennoilla voi vaikuttaa ajettavuuteen paljon, kuin myös eri paksuisilla diffi öljyillä. Vääntävä ja suht nopea ohjaus servo on myös hyvä sijoitus, renkaat(kumit) vaikuttavat myös paljon, ne kannattaa tietenkin valita sen perusteella millaisella alustalla ajaa.
Ja ainahan koneen ja pakoputkistonkin voi vaihtaa mutta eri asia kannattaako se, mutta noihin ensin mainittuihin kannattaa perehtyä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

OnZki

Tänään katkes se käynnistinjuttu(se veto juttu)kun yritin käynnistää :cry:. Miten sais korjattua? :undecided:
Kyosho TR15 stadium force

OnZki

Tänään katkes se käynnistinjuttu(se veto juttu, kyllä te tiedätte)kun yritin käynnistää :cry:. Miten sais korjattua? :undecided:
Kyosho TR15 stadium force

CluBBaH

XRAY 808 2009 Spec |

OnZki

OOkke, mistähän sais?
Kyosho TR15 stadium force

JP1

jälleen myyjältä saat!
mini inferno st gp 09

Platinum

#56
mulla olis tämmönen kysymys koskien T-Maxx:ia.

Toimii ja pelaa hyvin, mutta tuntuu vaativan mahottomasti kierroksia että lähtee liikkeelle. Uusin tuossa kytkinpalat ja kytkinkellon ja laitoin metallispurrin...laatikkokin on rempattu eli siis laakerit vaihdettu jne...ensin luulin että laitoin kytkinpalat väärinpäin,mutta tarkistin ja oikeinhan ne on ( kuten ylemmässä kuvassa http://misbehavin-rc.com/pit-lane/clutch-tuning/gn-clutch-tuning.asp), ja slipperykään ei oo liian löysällä. pitää yrittää ottaa vaikka vähän videoo jos se auttais....vinkkejä? kyseessä siis 2.5 johon vaihdettu 3.3kone ja tehopilli

camshaft6

Oletko laittanut jäykemmät kytkinjouset tai alumiinipalat,
tai jopa molemmat.
Sillä nämä seikat nostavat kytkimen "kiinniotto kierroskohtaa".
Joissain kytkinkelloissa on hieman suurempi sisähalkaisija kuin
toisissa,joka myös nostaa kiinniotto kohtaa.
edit. tästä ei tietyissä rajoissa ole mitään haittaa,käyttöluonne muuttuu
vain ärhäkämmäksi.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Platinum

#58
Lainaus käyttäjältä: camshaft6 - 31.08.08 - klo: 18.19
Oletko laittanut jäykemmät kytkinjouset tai alumiinipalat,
tai jopa molemmat.
Sillä nämä seikat nostavat kytkimen "kiinniotto kierroskohtaa".
Joissain kytkinkelloissa on hieman suurempi sisähalkaisija kuin
toisissa,joka myös nostaa kiinniotto kohtaa.

no tämmöisiä tilasin http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8191&grpid=3901. olis tuossa pakissa yks alumiinivauhtipyörä kolmella alupalalla...tuosta kuvasta poiketen noissa paloissa on 2 reikää, eli jotenkin säädettävä malli?

niin siis mulla on tämmöset palat nyt http://www.impaktrc.com/images/mip1664-3.3_clutch_revo_maxx.jpg

camshaft6

En ole varma,mutta tuosta linkistä sain sen kuvan,
että nuo ovat vakiota kovemmat,
joka myös nostaa kiinniottokohtaa.
Toisaalta palat ovat tod.näk. pitkäikaisemmät.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]