Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kyosho fazer

Aloittaja svheebo, 10.03.08 - klo: 19.38

hc cob

no se on liian leveä,normaali 1/10 on 200mm leveä.
cen on nopeampi ja vaikka ei olisi niin voittais kiihdytyskisan koska fazer hajois ennen puoliväliä.
ja tuosta saa vaikka muokattua monsterin vaihtamalla iskarit ja pyörät,samaa alustaa käytetään monessa eri autossa.

ot: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

auttakaa mua:
ostanko puolen litran pullon kokista vai fantaa?

kumpi on parempaa?

Lainaakyllä se fanta on parempi

ok,meen huomenna ostaan fantaa.
vai onko kokis parempaa,saako sitä tampereelta?

Lainaaosta se fanta

ok,vai onko kokis parempaa?

kumpi pyörii lujempaa alamäkeen?

ostin sitä fantaa,vai olisko kokis ollu parempaa?

nyt olis semmonen juttu että pitäis hommata pulloon uus etiketti.kehä on 14cm ympärysmitaltaan.
käykö tohon kokispullon etiketti?

Lainaaei käy,voi olla liian lyhyt.

no voi,täytyy ostaa sitten varmaan huomenna uus fantan etiketti.kävin k-marketissa kattoon,ja siihen saa uusia korkkeja!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mehtis

tuo oli suoraan kun juuso_st kyselyä  :grin:
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

hc cob

siitähän se olikin sarkasmia :mrgreen:

pinkboss

Tuli kanssa ostettua Fazer.. ihan kiva pikku "lelu", mutta asiaan...

Katsokaas Asmann racing:n vastaavaa touring vekotinta.. tuntuu niin tutulta vehkeeltä... tosin paremmilla säädöillä kuin fazer...

onko kellään kokemusta kyseistä hirvityksestä..


svheebo

Eilen ulkoilutin fasua pitkästä aikaa,huomasin että kun kone ei ollut vielä lämmennyt,niin pääseosruuvi pääsi kiertymään kiinni itsestään,kun konetta huudatti.
Tämä kyllä loppui sitten kun osat lämpenivät tarpeeksi tai jotain.
Voiko tuo johtua esim jonkun tiivisteen kuivumisesta siinä seosruuvin rungossa(vai mikä se on),autolla ei ole ajettu kesäkuun jälkeen.
Ensin ajattelin laittaa siihen seosruuvin päähän tipan pikaliimaa,mut ei tarvittukaan.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

svheebo

Hyvää alkanutta kevättä kaikille  :azn:
Tuossa eilen ulkoilutin fasua parkkiksella,ja jälleen todettiin että piha/parkkis ajo rikkoo vehkeet...spurri vaihtoon.
Huomasin lisäksi että moottori keräili kierroksia itsestään,ilman että servo liikkui mihinkään,johtuisiko ilmavuodosta vai mistä?
Jostain ketjusta luin että ryypyn nappi voisi moisen aiheuttaa?
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Antti M

Moro, tossa kaverini ovat aloittelemassa tätä harrastusta ja minä lupasin ettiä heille kaikille samanlaiset on road autot (käytetyt tai uudet) Mutta kysyisin mitä mieltä olette tästä autosta, esim. ajettavuus?
Kaverini ajattelivat ajaa leikki mielisesti kilpaa jossain parkkiksilla.
Olen IGT ehdottanut, mutta nämä olisvat halvenmpia enkä tosin tiedä auton ajettavuudesta ja kestävyydestä...

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

pinkboss

Fazun vetareiden kestävyys on melkein ainoa mikä on ongelma.
Muuten ihan hyvä perus vehje. Muovia koko auto.
IGT huomattavasti parempi ja kestävempi. 

Antti M

Lainaus käyttäjältä: pinkboss - 12.05.09 - klo: 09.30
Fazun vetareiden kestävyys on melkein ainoa mikä on ongelma.
Muuten ihan hyvä perus vehje. Muovia koko auto.
IGT huomattavasti parempi ja kestävempi. 

Joo sitä olen vähän aatellutkin, täytyy kysellä vähän mitä mieltä he ovat.
Hyvä puoli täs auton on ainakin koko, on meinaa pikkasen paljon pienempi kuin IGT.


-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

pinkboss

1/10 Ansmann ARN-1 vois olla ihan sopiva.. Ainakin vetarit on metallia.
Vakiona jo 2 vaihteinen laatikko. Hintakaan ei ole paha.

Itsellä ei ole kokemusta tuosta Ansmannien kestävyydestä, mutta kaippa se on kestävempi kuin Kössi

Mikko260

Voin sanoa että kaikki autot on yksilöitä. Oma Fazu posahti tänään metalliseen tolppaan ja ei mennyt kun koppa vähän mutkalle senkin sai oikastua ja on kun mitään ei olis tapahtunut muuta sitten ei mennytkään kannattaa visiin jarrut korjata ennen kuin sattuu isompaa :grin:
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

jeslepp

#131
Edit: Muokattu pois
TT-01, Xray t2 009. Pari lennokkia

jeslepp

#132
Ajoin kaasu pohjassa kivetystä päin ja tässä on tulos. Atalasta löytyi uudet osat. =)
TT-01, Xray t2 009. Pari lennokkia

tonyicc2

Osaako joku sanoa kuuluuko ton kierokangen olla niin prkl tiukka tohon männäntappiin kun en saa paikalleen vaikka kuin hakkais?  Vanha oli semmonen löysä lerppu siinä..

Vai oonko saanu väärän kangen myyjältä kun paketissakin lukee Kyosho GXR15 ja moottorihan on tässä GZ15.

Antti M

Lainaus käyttäjältä: tonyicc2 - 22.11.09 - klo: 22.39
Osaako joku sanoa kuuluuko ton kierokangen olla niin prkl tiukka tohon männäntappiin kun en saa paikalleen vaikka kuin hakkais?  Vanha oli semmonen löysä lerppu siinä..

Vai oonko saanu väärän kangen myyjältä kun paketissakin lukee Kyosho GXR15 ja moottorihan on tässä GZ15.

Taitaa olla väärä kanki, ovat eri koneet kyseeessä.
Toi Gz on joku uudistettu malli.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Mika R

Tuolta löytyy noita manuaaleja, joka kyllä tulee myös mallin mukana. Varaosat kannattaa tilata varaosanumerolla.

http://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/engine/engine_index.html

Kanki GZ 74115-08

Kanki GXR15 74016-07

Eli osa ei tuon mukaan ole sama. Mutta älä syytä kauppiasta vaan itseäsi ettet katsonut manuaalista oikeaa osaa.

tonyicc2

#136
Jep kiitti vastauksista. Oma moka tuo tosiaan 99% onkin siksi tänne tulinkin enkä myyjälle. Nyt sain myyjältä omaan autooni räjäytyskuvat josta nään numerot ihan ite. :)


Osa tosiaan oli väärä ja uusi tulossa.  :angel:


Sanokaas joku minkälaista hyötyä on noista erillaisista viritysputkista mitä fazeriin saa? Kasvaako ääni vaan mutta teho ei? Vai saako noista lisää tehoa irti ainakin tuo fazerin alkukäyrä on tosi ahtaan näkönen niin toisenlainen varmasti virtaisi paljon paremmin. Vai onko olemassa muita viritysosia joilla saisi pientä tehonlisäystä ilman koneen koneistusta, koska haluaisin saada koneen taas helposti vakio iskuun kun en tiedä kauanko tämä auto minulla on kun ostin vaan ekaksi autoksi harjoitteluun käytettynä. :)

Mika R

Ok, hyvä.

Jos autoon saa 2-vaihteista niin sillä on helpointa kasvattaa nopeutta ja kiihtyvyyden kärsimättä.

Kyllä pakoputkistollakin saa lisää tehoa ja nostamalla jonkin verran nitro% esim. 20% :iin.

Tehonlisäyksestä on kuitenkin vaikea sanoa, se voi olla vähäinen tai ihan kohtuulinenkin, riippuen uuden ja vanhan pakoputkiston eroista. En nyt kuitenkaan odottaisi liikoja sen osalta.

tonyicc2

http://www.storacingproducts.com/kfaw001-kyosho-2-speed-transmission-fazer-upgrade.html

Kyllä tähän saa lisävaihteen. Tietääkö joku mitä lisäksi tuommoiseen settiin tarvitaan tai dellyttääkö jotain muutos töitä vai onko ns. "bolt-on"?


Joo en tuosta putkestä räjähtävää tehonlisäystä haaveillutkaan.


On muuten kyllä hinta-laatu suhteeltaan mielestäni mahtava auto tai no kokemusta ei muista autoista ole, mutta tälläin ensi tuntumalta kun ei tähän hintaluokkaan toista autoa oikein taida löytyä edes.

Mika R

Kiva kuulla.

Vaihteen pitäisi olla täysin "bolt-on" ilman lisäosia, tarvittavat tulee mukana.

Jos putken hinta sopii budjetillesi niin mikäs siinä että kokeilee, ei siitä ainakaan haittaa ole.


tonyicc2

Ok.

Fazeriin löytyy erikseen suunniteltua putkea ilman vamenninta eli on pelkkä alkukäyrä ja pistetään vakio vaimennin jatkoksi. Tuommoista ajattelin testata kun en tarvitse mitään ultraTuning äänenvaimenninta siihen mikä on eloksoitu sateenkaarenvärehin.

Auto tulee 100% racing ajoon ja ei tarvitse tuning kilkkeitä ja turhan painon lisäystä.


Lohkokin on sen verta ottanu iskua pohjalle kangen katkeamisesta että kauanko toi muutenkaan enään toimii.. No ajetaan toi motti lopuu ja ostetaa sit joku tehokkaampi virikone mikä vie naapurin pikkupojankin autoa. :P

Mika R

Ei se ulkonäkö, mutta muoto ja materiaali. Jos vakioputki on komposiittia niin taatusti kevytmetallinen ajaa asiaa paremmin.

tonyicc2

#142
Alumiinen olisi siis parempi?

Mikä seuraavasta listasta vaikutttaisi parhammailta teho-hinta suhteeltaan. ääntä saa lähteä enempi sillä ei ole väliä!  :evil:

http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=18&CategoryID=99103515

pakosarjaksi tulee tämä:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=17461

Antti M

#143
Lainaus käyttäjältä: tonyicc2 - 26.11.09 - klo: 19.40
Alumiinen olisi siis parempi?

Mikä seuraavasta listasta vaikutttaisi parhammailta teho-hinta suhteeltaan. ääntä saa lähteä enempi sillä ei ole väliä!  :evil:

http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=18&CategoryID=99103515

Ainakin toi on suuniteltu .15-.18 sarjan koneille.


Edit, toi ei käykkään koska on suuniteltu vasemman puolisille koneille.
Tääon ainakin suuniteltu oikeenpuolisille koneille.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

tonyicc2

#144
Jep mut (Left Mount) HPI teksti jää piiloo ku tarvii asentaa väärinpäin.. :lol:

Ei vaa ei sen väliä. Jos pistelis kans koko tommosen paremman autoon tuleen ni ei tarvi pelata tämmöistön kanssa.. :D Ei vaan harjotellaan tän mopon kanssa ensin ettei se kalliimpi vehje lähde käsistä ja riko sitä.. :)

Kun menee taas hermot kohta kun 2h yrittäny saada kytkintä kasaan mut ei vaan ymmärrä miten noi jouset kuuluu tuo olla!

Jep kyl sie toinenkin oli. Miten meneekö kiinnitysruuvi noissa standardin mukaan vai tarviiko tehdä uusi kiinnitys?


EDIT5:

Taitaa unohtua noi HPI putket kun löytyy oikein fazeriin suunniteltu viritysputki samasta paikasta:

http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33512&View=BiggerPicture

Taitaa olla pikkusen parempi tuo kun on valmiiksi suunniteltu.

Mika R

Sori, toi minkä äsken laitoin olikin takapuhalteiselle optiomoottorille.

Mutta Kyosho Pro Shopissa on Orionin viriputkia vakiomoottorillekin. Soita ja kysy.

Mika R

pro shopissa on fazeriin viritys pakoputkistoa joku 60e suora. dpop-in.

tturku

ihanan kallista ;)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

mistä saat halvemmalla inline putken? Ja onko paljon halvempi? Huomioi myös kuljetus.

tturku

siis enhän mä tiedä todellisista hinnoista mitään, hain vain garagesta kesällä GT8:iin jonkun ofnan efra pillin ja käyrän jollain 40 eskolla.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009