Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vaihtoehto nykyiselle vakiomoottorille?

Aloittaja -Tony-, 28.04.03 - klo: 12.57

winqqu

Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"Käyppä katsomassa CS:n Body contestiä, sieltä niitä alkaa jo löytyä - kiitos VesaY:n

JUHO PRKL !
Hienoja ovat todella, mitähän jekkuja se Vesa sulle oikein opetti ??
THR

Jani S

PERKxxx. Mul tuli luki häiriö ja luulin et itse pappa Koskivuo oli noi maalannut. Juhol hatunnosto styleistä koreista. Hienolta näyttää

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "Jani S"TeeTeeKoo: Toi oli hyvä!! Vielä yks, sitten sul onnistunut lainaus / sun vaimol olevia lapsia ( kunnon insinööri matematiikkaa :) )!! Seuraavasta lainauksest joudut sitten tekeen lisää RC harrastajia :) Tai sun vaimoa korjaan :)

Pankissa tavataan, hyvistä takaajista on aina pula!

PS. Ei kai nyt oo vaan täysikuu, tai jotain......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Jani S

Asso TC3 voin heti luvata takuiksi pankkiin, pitäis riittää!!

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "Jani S"Asso TC3 voin heti luvata takuiksi pankkiin, pitäis riittää!!

Meil on yks siel jo, asuntolainan panttina!

Joo, on se varmaan täysikuu!!!!!  Täytynee olla!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Jani S

Jep pakko olla. Nyt tais mennä kyl vähän off topic jutut :)

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: "winqqu"Btw,
ettekai korien suhteen tule olemaan kuusankoskella, prostockareiden kesken niin ehdottomia ?

Meinaan vaan että Stratus mikä Stratus..
Kuten kutsussa mainitaan:

Lainaus käyttäjältä: "Kilpailukutsuun eräs toistaiseksi nimeltämainitsematon mieshenkilö"...
ProStock:
Säännöt kuten TS-10. Poikkeukset: Moottorin käämikierroksia pitää olla vähintään 17. Ajoaika 6 min. Vuoden 2003 sääntökirjan mukaiset korit sallittu.
Eli Starus 2, Stratus 2.0 Alfa 2.0, Yokomon Stratukset ym. korit, joilla viime vuonnakin sai ajaa ovat sallittuja.


P.S. Ilmoittautuminen loppuu 9.1.2004 (viikkoa ennen kisaa)

CAi

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"eli Starus 2, Alfa 2, Yokomon Stratukset ym. korit, joilla viime vuonnakin sai ajaa ovat sallittuja.
Nyt on pasmat sekaisin meilläkin... mikä on tuo Starus 2  :wink:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

Mr Cale

Kaikki ei sitä tiedä. Mainittakkoon tästä täysin irrallinen seikka, että myös Stratus 2.0 on sallittu TSF-10 ja ProStock -kilpailussa 18.1.

winqqu

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Kuten kutsussa mainitaan:


Hups, pitäis malttaa lukea loppuun .. :oops:

Pistän huomenna pari ilmoa tulemaan.
THR

Mr Cale

Hieno homma! Tervetuloa vaan! :)

VesaK

Lainaus käyttäjältä: "Jani S"Jos stanuun saataisiin jonkinlainen määräkään kunnon äijä kuskeja niin mä luulen et tämä voisi olla hyvä lähtö kunnon stock luokalle suomeen. Mä luulen et Oulusta voitaisiin saada jopa viisi kuskia stanua ajamaan jotka ovat kovasti epäileet kuten sä Vesa K et ajaakko TJ/TS vai jättääkö ajamatta. Eikös tästä Vesa K laiteta ilmoa forumil et nyt kaikki ajamaan stanua jotka haluaa vain harrastaaa. Itse mukana ilman muuta jos vain säännöt antaa myöden. Joo pitäis saada tietoa kun ekat kisat lähestyy mitenkä sääntöä tulkitaan ja luulen et aika montia kuskia puuttuu jos ykskin TS kisa ei anna enään koskaa kuskin ajaa stanua.
No mihis ne heput muuten jäivät? Hitaana ex-hämäläisenä huomaan nyt vasta, että TJ-luokassa on Kuusankoskella päänahkoja jaossa ihan kivasti, mutta ne, joiden siellä piti olla, eivät olekaan.

No, löytyyhän sieltä Jaska ja Jouko ja Jukka ja Jarkko ... taidankin pestä koko J -jengin! Olisit Jani sopinut hyvin joukkoon!

Jani S

Meillä oli kyl tarkoitus Oulustakin tulla pappa porukalla stanua ajamaan mut sitten alkoi tuntumaan siltä et jos siellä stanua ajaa ja joku ihme tapahtuu että pääsisi A-finaaliin. Niin kuinka paljon sitten siitä tulee sanomista ja varsinkin seläntakana puhetta. Se jäi meitä vähän arveluttaan ja siksi me ajellaan nyt viriä. Yritetään välttää turhia käsirysyjä ja ajaa hyvässä henkes vaik sitten siel virin Ö-finaalis. Kyl sielläkin lystiä on ja kovaa kisaa. Se tärkeintä.

Heuli

Nykyäänhän "papatkin" saa osallistua vakioluokkaan koska SM/NM-sarjassa ajetaan TJ-10:ssä erikseen Nuortenmestaruudesta (alle 16-v.) sekä avoimesta vakion mestaruudesta. Näin isot pojat eivät ole viemässä junioreilta ainakaan NM-sarjapisteitä jotka lopulta ratkaisevat kuka on Nuortenmestari.

CAi

Jokos kaikki on huomannut Epicin uuden nelimagneettisen ROAR hyväksytyn stanu-koneen 8) RC car action lehdessä oli jo mainos.....
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

VesaK


Jani S

Perskuta siitähän on tullut sitten laillainen kone meilläkin, ei hyvä kun mitä koneesta on kuulut juttua niin sen perusteel jokaisel stanu kuskilla on kohta semmoinen. Aikamoista välineurheilua stanuilu.

Matias V

Lainaus käyttäjältä: "Jani S"Perskuta siitähän on tullut sitten laillainen kone meilläkin, ei hyvä kun mitä koneesta on kuulut juttua niin sen perusteel jokaisel stanu kuskilla on kohta semmoinen. Aikamoista välineurheilua stanuilu.

Noh..

Harmittaa tämä välineurheilu stanussa, varsinkin kun pienellä budjetilla ajellaan. Juuri hankittiin tuliterät stanukoneet (Monsteri ja Hellfire) ja nyt ne sitten ovat B-Finaalin kamaa?
Ensin tuli gp3300 akut stanuun, sitten porukat hankki parhaimmat autot (esim. TC3 FT, Triox, xray,Yokomo SD.. yms..) ja nyt sitten uutta konemallia. Mitä seuraavaksi?


Harmi... Haluaako joku ostaa alle 5 akullista ajetut tuliterät stanukoneet kovaan ajoon?

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Tumppi

Jäitä hattuun.... ettei tule "harakiri" investointia.... Tämän kuluvan kevään aikana kun pitäisi viimeistään päättää mitä jatkossa tehdään meidän vakiomoottorin suhteen.

Tälläisessä vaiheessa on mahdollista että lajiryhmä jäädyttää ko. säännön ja kieltää 4-magneettiset ! HUOM... on mahdollista ja sitä harkitaan tällä hetkellä.

Sinällään posketonta toimintaa mennä hyväksymään "vakiokoneehin" 4-magneettiset kannut. Koska sieltä tulee kenties 6-magneettiset ?

Kerrottakoon, että slotti -puolen kovimmissa siipiluokissa löytyy kannuja joka lähtöön... 4-, 6-, 8- ja jopa 10-magneettiset kannut löytyvät ! Slotin vakiopuolella ns. C-kannu sääntö toimii ja se on niin tiukasti rajattu 2-magneettiseksi, ettei tule kuuloonkaan, että siihen muutoksia tulisi.

Mr Ollinmaki

Ehdotan

Rajoitetaan moottorityyppi Mabuchi RS540 moottoriin, Yksi kone/kilpailija/kisa, joka sinetöidään aamulla, niin ettei sitä avata kisapäivän aikana. Akuiksi joku tietty ykstyyppi 1900NiCd kenno ja siinä se.

CAi

Ei ne koneet niin paljon ole muuttuneet vuosien mittaan. Kyllä se ajotaito edelleen on 80% suoritusta. Nelimagneetiset ei tuo yhtään tehoa lisää. Ne muuttavat vain koneen käytöstä vähentämällä moottorijarrua. Sitähän on pystynyt säätämään ohjaimesta jo ajat ja kannattaa säätääkin.

Nopeutta voi hyvin kokeilla esim Hyvinkäällä jossa on todella pitkä suora ja muutenkin vauhtia tarpeeksi stanulle. Meidän tiimi ajoi siellä kierrosennätyksen  22,4s trinity P2K2 koneella FT kisoissa kesällä 2001.
kesällä 2003 SM kisoissa ajat oli n. 23-23,5 sekunttia Monster koneilla.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"Jäitä hattuun.... ettei tule "harakiri" investointia.... Tämän kuluvan kevään aikana kun pitäisi viimeistään päättää mitä jatkossa tehdään meidän vakiomoottorin suhteen.

Tälläisessä vaiheessa on mahdollista että lajiryhmä jäädyttää ko. säännön ja kieltää 4-magneettiset ! HUOM... on mahdollista ja sitä harkitaan tällä hetkellä.
OttamattaTOISTAISEKSI kantaa tuohon 80 / 20 prosenttiin!
Totean, Tumpin kirjoituksen yllä olevaan osioon:
Topici, jossa tätä keskustelua käydään, on vaihtoehto nykyisel......
Kun kerrankin lajiryhmän edustaja, on ajoissa liikkeellä, ja antaa mahdollisuuden säästämiseen ja myös mahdollisesti siihen liittyen lajiryhmä "viheltää pelin poikki ajoissa"!
Olisiko parempi, että "kansa ostaa pakit täyteen moottoreita, ja sitten vaihdetaan moottorityyppi"!????

Kun lukee tämän topicin alusta asti, huomaa paljon hienoja "säästöehdotuksia"!
Omasta mielestäni nykyisen moottorityypin (=suuri ennakko) käytön kalleus, on suurin syy siihen, että se pitää vaihtaa!

CAi, tuo sää tänään klo 15-17 välillä tuo uusi moottorimalli Hyvinkään radalle testiin. Mää yritän saada aurauskaluston sitä ennen paikalle! Myöhempi aika ei sovi, meillä on kerhoilta!  :lol:  :lol:

EDIT: Aurauskonetta ei ollut vapaana, sain houkuteltua porukkaa lumitöihin lupaamalla heille kolat.
Sovittiin että tapaamme hyvissä ajoin kaupan edessä.

Odottelin rautakaupan edessä kolien kanssa puolitoista tuntia, ketään ei tullut!
Ei voi näköjään kehenkään luottaa enää!

Tänään kuulin, että porukka oli odotellut RUOKAkaupan edessä niitä kolia!!???   :shock:


Pitäskös se luokitus löytyy tosta allaolevasta linkistä?????

http://www.roarracing.info/products/smotor.htm
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

artov

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"Jäitä hattuun.... ettei tule "harakiri" investointia.... Tämän kuluvan kevään aikana kun pitäisi viimeistään päättää mitä jatkossa tehdään meidän vakiomoottorin suhteen.

Tälläisessä vaiheessa on mahdollista että lajiryhmä jäädyttää ko. säännön ja kieltää 4-magneettiset ! HUOM... on mahdollista ja sitä harkitaan tällä hetkellä.

Joko mahdollinen päätös asiasta on tullut. Kyseisiä koneita on kuskeilla mahdollisesti Turusta tai viimeistään Riihimäellä, jos ei päätöstä tule. Olisi hyvä tietää mitä asiasta päätetään, että ei tule "harakiri" investointia.

Heuli

Epicin nelimagneettistanukoneita on jo Suomessa myynnissä, mutta ne eivät ole ROAR-hyväksyttyjä joten ne eivät ole laillisia meidänkään kisoissa.