Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Acoms Technisport 2,4 ghz

Aloittaja tuju76, 31.03.08 - klo: 18.12

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 03.03.09 - klo: 14.16
Minkäs liiton alaiset MM kisat on ollu kyseessä???

Takapihan rannerassaajien keskusliitto??


Ihan ruutanan foffiklaanin MM-kisat, etkö Hoke tiedä että kisat on automaattisesti MM-kisat jos on pari ulkomaista osaanottajaa????

LOL.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Toikkanen

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 03.03.09 - klo: 21.28
Lainaus käyttäjältä: Jorma01 - 03.03.09 - klo: 14.43
Hyvä juttu & kiitokset avusta ... Nyt pitää vain laittaa harkintaa että suosisiko suomalaista vai tilaako ulkomailta.

jos on factoryllä hyllyssä niin sieltä vaan, hintaeroakaan ei paljoo synny ulkomaihin nähen

No modelsport.uk tilasin acomsit ja makso 85€ postikuluineen ja tilasin sunnuntaina ja tuli tänä aamuna noudettua postista.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 03.03.09 - klo: 21.33
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 03.03.09 - klo: 14.16
Minkäs liiton alaiset MM kisat on ollu kyseessä???

Takapihan rannerassaajien keskusliitto??


Ihan ruutanan foffiklaanin MM-kisat, etkö Hoke tiedä että kisat on automaattisesti MM-kisat jos on pari ulkomaista osaanottajaa????

LOL.

Hah... no sittenhän ne on melkein kaikki suomen kisat luokkaan katsomatta MM kisoja...
KehäIII ulkopuoli kun on tälläsen perus hesalaisen stadin gundin mielestä jo ulkomaa.

Jorma01

Lainaus käyttäjältä: Toikkanen - 04.03.09 - klo: 14.45

No modelsport.uk tilasin acomsit ja makso 85€ postikuluineen ja tilasin sunnuntaina ja tuli tänä aamuna noudettua postista.

Juu ... samaan firmaan tuli kallistuttua itsekin ja n. 82€ maksoi posteineen kun tänään tilasin. On tuossa kuitenkin senverran eroa vaikka kuinka katsoisi sinivalkoisin lasein.
Rustler eZRun-60A/8.5T | Rustler SP D-Master ESC/SP 9T | Stampede XL-5 | Acoms Technisport 2.4GHz

ks3411

tuliko tossa vastari, servot yms mukana?

HMS77

#65
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Breweri

Onko kenelläkään tietoa mikä lipo tai NiMH-akku sopisi tuohon radioon sisälle? Aika erikoisen mallinen tuo patterikotelo... Lienee ainoa vaihtoehto pistää sinne ladattavat sormiakut telineeseen?
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

tturku

mihin edes niitä nimhejä ja lipoja tarvii? Mulla on 2000mAh akut sisällä ohjaimessa ja niillä ajanu varmaan 20 tuntia, ilman että tarttee ladata. Lisäksi löytyy vastariin laturia, jolla voi ladata akut silleen, että ei tartte edes poistaa akkuja enää ohjaimesta.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Breweri

No kamah*mosteluhan se on tietenkin mielessä. Eihän siinä mitään järkeä ole mut onko ylipäänsä koko touhussa?  :grin:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

JVL

tere

löytyykö keltään ojhekirjaa suomen kielellä? olisin autettu jos sellaisen käsiini saisin.
valtteri.l @ luukku.com

ensi kokemuksella ohjain on yhtä häiriötön kuin vuonna 83 ostettu futaba attack 2 joka on toiminen ilman minkään laista ongelmaa alkuperäisellä anteenkilla, sen katkettua on häiriöitä ilmentynyt tarvike anteeneilla.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

jiksu

tuo radio on siis kiteetön vai oonko ymmärtäny väärin??
-tauolla-

bluebeetle

Kaikki 2,4 gHz taajuudella olevat ovat kiteettömiä, ts. eivät sisällä käyttäjän vaihdettavia kiteitä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

rubberduck

Vaikuttaa ihan harkitsemisen arvoiselta vaihtoehdolta, ainakin kakkosradioksi. En löytänyt kunnollista kuvaa minkälainen paristokotelo ohjaimessa on. Aikaisemmista kirjoituksista sain sellaisen käsityksen että kotelo olisi samanlainen kuin näitä kuvan 4 pariston koteloita olisi kaksi peräkkäin:


Jos tuo pitää paikkaansa, sopii ohjaimeen tämä kohtuuhintainen lipoakku:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6955

HMS77

Lainaus käyttäjältä: rubberduck - 08.03.09 - klo: 14.30
Vaikuttaa ihan harkitsemisen arvoiselta vaihtoehdolta, ainakin kakkosradioksi. En löytänyt kunnollista kuvaa minkälainen paristokotelo ohjaimessa on. Aikaisemmista kirjoituksista sain sellaisen käsityksen että kotelo olisi samanlainen kuin näitä kuvan 4 pariston koteloita olisi kaksi peräkkäin:



Jep, sellanen se on.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

JJ57

Raja railona aukeaa. Edessä Aasia, Itä. Takana Länttä ja Eurooppaa; varjelen, vartija, sitä. -Uuno Kailas- 1931

rubberduck

#75
Kiitos kuvasta JJ57 ja HMS77 mun aavistuksen vahvistuksesta. Kotelo on siis sellainen mitä yritin kuvailla tuossa edellisessä viestissä.
Liittimen modaaminen ei ole ongelma. Tosin ei sitä tarvi edes modata kun ostaa vaan tuollaisen 9V paristosta löytyvän neppariliittimen ja modaa sen akun pään.

EDIT: Niin siis tuo ylläoleva pätee jos ohjaimessa on tuohon paristokotelon neppariin sopiva liitin, vai onko ohjaimessa vain jotkut liuskat joihin tuo neppari koskettaa?

Janne A


rubberduck

Lainaus käyttäjältä: AiR - 08.03.09 - klo: 18.49
Otin muutaman kuvan ohjaimesta.

Kiitos! Nyt selvisi se liitäntäkin kertaheitolla eikä tarvi arvailla :grin:
Juuri tuollaista kuvaa olen etsinyt, jossa ohjaimen paristokotelon kansi olisi avattuna ja liittimet kunnolla näkyvissä.

JVL

tere

ei tosiaan keltään löydy ohjekirjaa suomen kielellä? esim skannattuna kuvana tai PDF, siitä voin maksaa nimellisen korvauksen.

t. valtteri.l (ÄT) luukku.com
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

tturku

Kannattaa kysästä sitä suomenkielistä manuaalia suomen maahantuojalta, niillä pitäisi olla ainakin suomenkieliset ohjeet, koska kaikiin suomessa myytäviin tuotteisiin pitää olla mahdollisuus saada suomenkieliset ohjeet käsittääkseni.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

HMS77

^ Mikäs laki sen sanoo? Enkä kyllä ite ainakaan halua nähdä tuon Acomsin suomenkielisiä ohjeita, kun englantikin oli aika karmeaa luettavaa..  :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

*HOKE*

Tämä seisoo ihan kuluttajansuojalaissa.
Mikäli ohjetta ei ole tarjota, eikä myyjä pysty opastamaan tuotteen käytössä ihan kädestä pitäen niin paljon että asiakas saa tuotteen toimimaan, on asiakkaalla oikeus purkaa kauppa.

Käyttöohjeiden suomentaminen taas maksaa aikalailla, joten yleensä tämän alan tuotteisiin ei ole suomenkielisiä ohjeita, mutta taas myyjät ovat aika pitkälti osaavaa porukkaa, joten opastuksen varmasti saa mikäli englannilla ei pärjää.

Ja kun tästä harrastuksesta on kyse niin meillä on aika loistavasti asiat käyttötuen kanssa.
Mikäli jokin toiminto ei selviä itse tutkimalla englanninkielisestä ohjeesta niin täällä kysymällä vastaus tulee varmasti.
Jos ei muuten niin kirjoittaa käyttöohjeista kohdan mikä on epäselvä niin kyllä täällä vapaamuotoiset käännökset tulee varmasti tunnin sisään...

Eli mikä on ongelmana?
Mille asioille tarvitset selityksen?

JVL

ohjelmoinin ja tallentamisen nimellä kanssa oli ongelmia ja olis kiva tietää onko muita ominaisuuksia. kysyin ohjetta RF.ltä
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

*HOKE*

Öööööö.... Täh????

Mikä oli kysymys?
Mihin siis tarvitset vastauksen??
On ominaisuuksia... kyllä...

Yhtään paremmin en osaa auttaa jos et esitä suoraa ja selkeää kysymystä, tai selitä kunnolla mikä on ongelmana.

Juho-M


Onko tässä nyt kyseessä sellainen tapaus, että ostetaan radio halvalla ulkomailta ja sitten kysellään suomenkielistä ohjetta kotimaan kauppiaalta/maahantuojalta :roll:

JVL

tere

on kyseessä tapaus että raatio on ostettu kalliilla ulkomailta ja toinen samanmoinen ostettu suomesta, mutta ohje hukkui ennen kuin kerkesin siihen perehtyä ollenkaan.

ongelmat siis muistipaikka 1 asetusten saaminen servo rev ja ohjauksen trimmit niin että ne pysyy. ja muistiin tallentaminen esim muistipaikka 1 on tamiya minille ja muistipaikka 2 tt01 jne.

mutta koska keskustelu tuntuu menevän hieman jaarittelemiseksi mistä tai milloin ko. laitteen on ostettu, päätin kokeilla olisko foorumin käyttäjillä kellään manuaalia suomeksi paperina tai sähköisenä tai jopa tietäisi voiko sitä ladata netistä ennen kuin kyselen ohjetta jälleenmyyjiltä. elikkä ongelmani oli yksinkertaisuudessaan tarvitsisin manuaalin suomeksi niin että olisin voinut siitä nimellisen korvauksen maksaa sille joka sen kopioi tai skannaa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Juho-M - 09.03.09 - klo: 15.12

Onko tässä nyt kyseessä sellainen tapaus, että ostetaan radio halvalla ulkomailta ja sitten kysellään suomenkielistä ohjetta kotimaan kauppiaalta/maahantuojalta :roll:

No arvaa vaan :evil:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jerzirccar1

Mille kielelle sinulla on ne ohjeet.
jerzi

PS eikai se enkku nyt niin vaikea ole kuin sehän on meidä maan toinen virallinen kielikin :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

tturku

ohjauksen ja kaasun saa rev asentoon seuraavasti
Ohjaus:
Käännä ratti täysin vasemmalle ja ratin yläpuolella olevasta namiskasta käännät numeroarvon nollaan ja pidät namiskaa pohjassa, noin sekunnin kuluttua ohjain piippaa ja saat rev moodin ohjaukselle, sen jälkeen käännät namiskasta taas arvon ylös, joka siis on vasempaan kääntymisen epa, eli kuinka paljon renkaat kääntyy maksimissaan vasemmalle.
Oikealle epan säätö siten että ratti äärioikealle, ja samasta namiskasta vääntämään epa kuntoon.
Kaasu:
Liipasin pohjaan ja ratin vasemmalla puolella olevasta namiskasta säätämään arvo nollaan, pidä namiskaa se sekunnin verran pohjassa niin kaasu ja jarru siirtyy namiskasta rev asentoon. Kaasun epa säätyy kun liipasin on pohjassa ja käännät namiskaa.
Jarrun/pakin epa samalla tavalla eli jarru/pakki pohjaan ja samaa namiskaa vaan vääntämään.
Epa säädöt on välillä 0-150.
Muuten namiskoista saa säädettyä ohjauksen ja kaasun nollakohdan.
Muistit valitaan memory näppäintä pohjassa pitämällä muutama sekunti. Piippaa ja numero alkaa vilkkua, paina kerran niin tulee seuraava muistipaikka jne. Kymmenennen muistipaikan jälkeen tulee taas ykkönen. Kun löydät halutun muistipaikan niin odota muutama sekuntti ja ko. muistipaikka on valittu.

Muistipaikoille tehdyt säädöt jäävät aina talteen eli ei tarvitse tallettaa erikseen. Eli ota auto, valitse sille muistipaikka ja sen jälkeen säädä säädöt kohdilleen. Toiselle autolle valitset uuden muistipaikan ja säädöt kohdilleen jne.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

HPI FatPipe

Racing Factorysta tuli ainakin suomenkieliset, selkeät ohjeet mukana.
Spektrum l Tamiya l Castle Creations