Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Janne A

#330
Ihan näppärä video. Kun ois kuvannut vähän korkeemmalta, niin ois nähnyt vielä paremmin kisaamista.

EDIT: Mitähän pitää olla korin alla, että se tekee tälleen: http://www.youtube.com/watch?v=ywTT-CL6SL0

-rcmh-

Eipä kai siinä mitään erikoista, kuin harjaton setti 3s lipolla niin keulii. :lol:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Habaku

Ja vasta kysymys, mitähän järkeä tuossa sitten on ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Janne A

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 07.04.09 - klo: 12.02
Ja vasta kysymys, mitähän järkeä tuossa sitten on ?

Ei mitään järkee. 2S:lläkin kulkee kyl ihan riittävästi. Oon vaan ihmetellyt keulimisraudan tarpeellisuutta Släshissä, kun on niin pitkä akselivälikin. Mutta kaippa sitä sit tarvii tollasilla extreme bäshäys-setupeilla. :)

-rcmh-

Eipä kai siinä niin järkeä ole, mutta onhan se bashauksessa hienompi kun on tehoa ja auto lentää isosti. :tongue:
Mutta jos jollain radalla ajelee niin varmaan 2s riittää siihen hyvin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Qazu

No kummalla olisi parempi ajaa sitten jos 2s ja 3s setupeilla kiertäisi yhtä paljon? Mieto 3S vai terhakka 2S?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Åsgard

2s on kokonsa puolesta parempi kun ei nouse painopiste niin ylös.

Nyt on REM tekemät iskaritornit edessä ja takana kiinni.
Team Sokeripalat

peanuts

Lainaus käyttäjältä: Åsgard - 07.04.09 - klo: 20.18
2s on kokonsa puolesta parempi kun ei nouse painopiste niin ylös.

Onko käytöksessä moottorin puolesta eroa?
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Mikko L

Ymmärtäähän nyt ihmiset, että 2s lipo on 7,4V ja 3s lipo on 11,1V - eli samalla moottorilla noilla on suuri ero...

Jos taas joku kaavailee, että laittaisi 3s (11,1V) lipon kanssa lussuman moottorin, joka vastaisi kireämmällä moottorilla varustettua 2s (7,4V) lipolla olevaa comboa niin tuo 3s lipo tulee kalliimmaksi, eikä muutoinkaan juuri kannata...

Jos haluaa ajaa soramontulla isoa kovaa ja hyppiä isoja loikkia niin silloin joku harjaton combo 3s lipojen kanssa on oiva valinta, mutta sitten taas tämä auto ei ehkä ole paras vaihtoehto moiseen touhuun...

Eli siis uskoisin, että valtaosalle 2s lipot sopivalla moottorilla antaa riittävästi vauhtia ja varsinkin radalla ajamiseen riittää jo varsin mieto setti.
Old fart

Mika R

Niin aivan totta, toi mun Sidewinder ei ole 3S lipolle tarkoitettu.
Näillä mennään, uutta laturia vaan kehiin.

camshaft6

Kannattaa kokeilla myös vähän lyhempiä välityksiä,ei ota moottori niin paljon virtaa
kiihdytyksissä->mahdollisesti pienempi virrankulutus
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

nallepuh

Matala Kv moottorilla ja 3s:llä pysyy paremmin lämmöt kurissa, ja akku voi olla pienempi kapasiteettinen ja pienempien ampeerien takia ajoaikaa on silti yhtä paljon.

travi

#342
Vaihdoin meidän slässiin ez-run 3900kv tilalle (timing 0 lowest) castlen 5700kv (timing 5 low) moottorin. Lopputuloksena ajoaika puolittui ja hiekkasuihku on hieman pidempi. Ei tuolla ainakaan radalle viitsi lähteä.
3500-4000kv tuntuu tällä nopealla testillä oikeammalta valinnalta ellei halua ajaa suoraan asfaltilla  tai pitkin jotain isoa kenttää.

Mulla on toi 5700 ja sidewinder nyt Slashissa eikä oo hyvä. Vaihdan 3900kv takaisin.

3900 kiertää 2S lipolla 28860 RPM
4600 kiertää 2S lipolla 34040 RPM +18%
5700 kiertää 2S lipolla 42180 RPM +46%

Tuo on myös aika suoraan suhteessa virrankulutukseen ja moottorin lämpötilaan, eli mulla ajoaika putosi puoleen kun vaihdoin moottorin ja pidin välitykset samana.

3900 kiertää 3S lipolla 43290 RPM +50%
4600 kiertää 3S lipolla 51060 RPM +77%
5700 kiertää 3S lipolla 63270 RPM +120% (joo menee muuten slässi aika lujaa katollaankin)

Eli jos tarttee laittaa kottero kulkemaan ns. riittävästi niin on parempi nostaa jännitettä, niin saa vauhtia. Auton eteenpäin liikuttamiseen tarvitaan kuitenkin tehoa P=UI ja sama teho saavutetaan pienemmällä virralla => pidempi ajoaika samalla akulla.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Mika R

kiitos tiedosta Travi

MirosHima

särkyyhän se tämäkin vehe, pöyrittelin duunipäivän päätteeks muutaman lenkin ni yhes vaihees katos veto



kuvassa näkyvä pikkunen tappi (1,5mm putkisokka) meni poikki  :roll:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

hpi-cen

Itellekkin kilahti postiin slash.
Ajelin siinä akullisen, ja lähin kolvaamaan deansseja kiinni.No sain kolvattua mutta sitten auto rupesi kaasuttamaan kääntämällä.
Eli kun käännät oikealle niin menee eteen päin, ja sitten vasemmalle niin pakittaa.Kaasu ei toimi ollenkaan.
Osaako kukaan sanoa mitä voisin tehdä?

Tajusiko kukaan?

-jarkko

bluebeetle

Oliko sulla vastaanottimesta piuhat irti jossain vaiheessa?

Jos oli niin vaihda päikseen...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

pka

Ei ois menny vastariin ohjauksen ja noparin kanavat väärinpäin ?

EDIT: äh, bluebeetle ehtikin jo vastata... samaa veikkaisin
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4

hpi-cen

Ei ole väärinpäin.
Auto siis tekee yhtä aikaa noita, eli kun käännän oikealla niin se kääntyy oikealle ja menee eteenpäin?
Ite et yhtään ymmärrä mikä siinä vois olla.

-jarkko

nallepuh

Mitkä radiot sulla on?


travi

On väärin, kato sitä vastaria siinä on kaksi ykköskanavan töpseliä. Tuota vastaria käytetään myös traxxasin autoissa joissa on kaksi ohjausservoa.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

hpi-cen

Lainaus käyttäjältä: nallepuh - 08.04.09 - klo: 22.39
Mitkä radiot sulla on?


Vakiot.

Pitää huomenna kattoa miten se menee.

-jarkko

Helberthos

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 08.04.09 - klo: 22.49
Lainaus käyttäjältä: nallepuh - 08.04.09 - klo: 22.39
Mitkä radiot sulla on?


Vakiot.

Pitää huomenna kattoa miten se menee.

-jarkko

Nou hätä Jarkko!

Se on juurikin siitä vastaanottimesta kiinni, siinä on hieman ylimääräisiä paikkoja, saat tehtyä siitä vaikka 4wd jos haluat!  :laugh:

Toivottavasti oot tyytyväinen slashiin! Huomista odotellessa...  :wink:

Juha
Tamiya Mini Cooper, TT01
-Miksi miehet kuolevat ennen vaimojaan? -Koska he haluavat niin.

hpi-cen

Kiitoksia kaikki jotka vastas mulle.
Omaa tyhmyyttä en katsonut että onko se oikea kanava :embarrassed:

-jarkko

Qazu

Niin, pysykää kanavalla!
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

hpi-cen

Heh..

On muuten mahtava peli toi slashi, paitti että vakio kone on laiska :azn:
Löyty nurkista GM Purple Bull 17t, laitoin sen kiinni ja 8.4v akun.Kaasu pohjaan ja siinä mennään, tuli muuten tehoa huomattavasti enemmän.
Tyytyväinen olen autoon.


-jarkko

Mika R

Se on... mahtava peli siis  :grin:

pka

Vakiona tosiaan pikkusen laiska, varsinkin jos tilaa on enemmän.
Nooh.. lipot hankittu ja harjaton + nopari tulossa  :laugh:
Kisoja odotellessa
Traxxas Slash+Slash4x4, Tamiya TT01, Tamiya Mini M05, Asso TC4


MirosHima

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi