Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Audiko

Juu ei ollu kallis ratkasu :smiley:

Ohkasesta kirkkaasta muovista tein ja päällystin hiilikuitutarralla niin on tyylikkäämmän näkönen, neljällä ruuvilla on kiinnitetty autoon, muovi tulee koriin asti joten on aika tiivis.

Madfin

#601
poistettu
Slash-Sidewinder/CMS4600 ESC Motor Combo
MASUA  (Mad-angry-SLASH-ultimate asylum)

peccis

hieman ot, mutta jossain tais lukea että harrastaa lennokkeja sekä itsepuolustuslajeja.... vaan eipä tuo varmaan minun ostamisiin sabelta mitenkään vaikuta, aina on palvelu pelannut ja tyytyväinen ollut
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Jankka

Madfin, tarviiko joka helvetin topicissa narista kyseisestä asiasta ?, jos se sinua niin rassaa niin soita Sabeen ja avaudu sinne. Itseäni ei kyseinen tapaus hetkauta suuntaan eikä toiseen eli toisin sanoen asioin Sabessa niin kuin tähänkin asti, koska sieltä saa moitteetonta palvelua ja nopeasti ja toivottavasti näin on myös jatkossakin.

Madfin

Poistin Jankan avautumisen vuoksi tekstini. Oli tosiaan väärä paikka kommentoida.

Vaikea Jankka muuten soittaa Sabelle, kun kuulemma on suljettu toistaiseksi lappu ovessa.

Slash-Sidewinder/CMS4600 ESC Motor Combo
MASUA  (Mad-angry-SLASH-ultimate asylum)

Jankka

Ikävää että lappu on jouduttu laittaan luukulle, mut toivottavasti toiminta jatkuu mahdollisimman nopeasti.

Mikko L

Ne on juhannuslomalla....!
Old fart

jaan

Elämä jatkuu ja aukenee Sabekin varmasti pian.

Tässä kehittely kuvia suojista.

Kaukalon reunat.



Kansi päällä. Kuten huomaa on siis ihan suunnittelua vielä. Tuosta aukenee vielä pienempi kansi niin pääsee akulle helposti.



Onhan se vielä ruma kuin perk*le vielä, mutta lähes vesitiivis ja kevyt.
Pää-asia että toimii.




Audiko

Sinä oletkin tehnyt ihan kunnon suojauksen  :smiley:

Mie en kehtaa vesisateessa ajella niin riittä nuo takaosassa olevat laidatkin hyvin  :p


Swoop

Tervehdys vaan tännekin!
Nyt on Slash viimein saatu tähänkin talouteen. Olihan melkoinen metsästys vaan ei ole enää! Juuri kävin ekat ajot tossa pihalla ottamassa ja melkoisen muikealta vehkeeltä tuntuu. Ei mennyt raha hukkaan. :grin: Nyt taas hymyilyttää. :grin:

apophis

Onpa kunnon kaukaloviritelmiä :grin: Laakkasen kanssa viikonloppuna kun pyöriteltiin urakalla soralla ja hiekkapenkassa niin olihan se auto 2x painavampi sen jälkeen. Annoin vaan kuivua ja kopistelin enimmät pois. Vois tuommonen suoja olla hyväkin, kun Sidewinderin suojaus ei ole mitään huippuluokkaa...
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

jaan

#611
Menin eilen tyhmyyksissäni koittamaan mad truckin renkaita. :roll:
Ne ovat hivenen isommat mutta pito ja ajettavuus parani luonnollisesti.
Harmi kun eivät ole kisalaillisia.

En omista kyseistä ongelmajätettä. Tutulta tullut korjattavaksi ja majaillut nurkissa 2v :laugh:

Edit..

Onko joku koittanut näitä



http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXHM7
http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=3_46&products_id=300&zenid=6a73045d7b1cc2b7783fca6eb884af86

Jankka

www.rc-garage.fi tuo JConceptsin tuotteita maahan, kannattaa sieltä kysellä et ottaisko Jani noitakin myyntiin.

RC-Garage

RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

jaan

joo joo :grin:

Kunhan kyselin kokemuksia ja laitoin jo tilaukseen edellisen viestin jälkeen :p
Ovat saaneet kansainvälisen hyväksynnän kilparenkaaksi, joten pakkohan ne oli hankkia..

Hazard

Noilla JC:llä ei kannata sitten ajaa kuin savella tai hiekalla, asfaltilla kuluu silmissä. Pari settiä olen jo ajanut Assolla sileeksi noita. Pito on kyllä huippuluokkaa.

apophis

Jees, olipas pyörittelyt tänään hiekkakentällä :cool: Nyt on paikallaan uusi 18T pinion ja 90T spurri. Välit on erinomaisen hyvät 2S lipolle ja tuolle Sidewinder 4600 combolle! Ei lämpene juuri nimeksikään ja 5000mAh Zippyllä ajoaikaa riittää.

3S on aivan järjetön näilläkin väleillä!! Kokeilin Laakkasen uusilla takarenkailla, jotka oli aivan mahtavat, mutta silti 3S tuntui mahdottomalta ajaa. Ehkä jossain isolla montulla bashaukseen?! Pitoja oli noissa renkaissa aivan eri lailla kuin vakioissa. Yhden kerran meinas keulia ympäri hiekalla.

Täytyy edelleen kehua, että on tuo vaan hieno auto ajaa :wink: Pitää varmaan mennä pian Sotkamon rataa katsastamaan.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Laakkanen

Kyllä tuo M2 Gladiator 2.2 Truck Tire on pitävä rengas verrattuna slashin alkuperäiseen. Vakio moottorilla+noparilla ajaminen meni hiekkakentällä vähän jo tylsäksi. Tuolla apophisen slashissa kun S2 lipo oli paikallaan renkaat oli kovalla hiekkakentällä juuri sopivat. Jospa sitä ehtis jussina sotkamon radalla pyörähtämään.
Slash | Stampede.

bbr-racing

Minkälaisia alusta/paino/rengas combinaatioita teillä muilla on? Kiinostais että miten ton auton sais jotenkin ajettavaksi tolla harjattomalla  :shocked:

Sysää nyt muuten aika kiitettävästi  :mrgreen:
-Voima korvaa puuttuvan taidon-
           -MasUa-

jaan

#619
Vakio renkaat ovat ainakin kovalla saviradalla todella kehnot.
Sepeli/hiekka "plääneillä" pitoa riittää huomattavasti enemmän.
Ostin JConceptsin renkaat, joita kelien takia en ole päässyt vielä testaamaan savipinnalla.
Olisi edes joku pelastus kehnoon pitoon savella.

Painosta en sano muuta kuin, ensi kerralla radalla lätkin lyijypainoa kyytiin.
Jotkut hypyt tuottavat vieläkin suuria vaikeuksia ja painottamalla tietenkin apuja siihen.
Ja tuleehan sitä pitoakin sitten painon lisäyksellä jonkin verran. 

Chevy

Anteeksi että joudun vielä (ainakin) kerran vaivaamaan teitä asiantuntijoita tämän släshini kanssa...

Mutta kun edelleenkin tuo harjaton tekniikka kiinnostaisi, ja nyt tällä hetkellä vahvimmat ehdokkaat olisivat HPI Flux brushless system http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1151 tai sitten tuo Traxxasin oma Velineon  http://www.rcplanet.com/Traxxas_Velineon_Brushless_System_p/tra3350.htm

Eli kumpi olisi parempi valinta tuohon slashiin, jos tarkoituksena ei ole ajaa kilpaa vaan pitää pelkästään hauskaa sillä meiningillä että pääasia että sora lentää tai että kumi palaa ja nokka nousee... (vähän vastapainoa noihin Axialin ja Highliftin kanssa könyämiseen)...

Tuo Hpi:n Flux maksaa 139e ja Velineon 199e (nämä ovat siis Suomi hintoja)

tapsa92

#621
HPI Flux systeemi eli sama kuin castlen sidewinder combo on riittävä kyseiseen autoon, tässä vielä linkki kauppaan mistä kyseistä settiä saa 4600kv moottorilla varustettuna: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39213&grpid=4306 .
- Tapsa

Chevy

#622
Anteeksi jälleen...

Lähinnä nuo KV lukemat vielä hieman ihmetyttääpi...

Sillä kun tuolta Youtubesta katseleepi ihmisten kuvaamia pätkiä eri moottoreilla, niin sitä pieni ihminen menee aivan sekaisin...

Joissakin pätkissä kun tuo Velineon (3500) vaikuttaa täysin "tuhnulta" ja tuo Flux/sidewinder (4600) paketti kulkee todella näyttävästi, ja joissakin pätkissä tilanne on täysin toisin...

Akut / ratastus tietenkin vaikuttaa asiaan ratkaisevasti, mutta miten noissa harjattomissa koneissa tuo "maksimaalinen nopeus/paras kiihtyvyys/vääntö suhde" oikein menee? (anteeksi jo etukäteen, sillä tätä on varmasti kysytty ennenkin..)

Ja siis nuo ilmoittamani hinnat olivat "suomi hintoja suomalaista liikkeistä", eli tuo Flux maksaa sen 139e, Sidewinder 149e ja tuo Velineon 199e joten kannattaako tässä flux/sidewinder tapauksessa sijoittaa tuo extra kymppi nk. "merkki tuotteeseen"...?

BTW...

Tuo 100% lukko vaikuttaisi ainakin omasta mielestäni todella hauskalta keksinnöltä, sillä itse ainakin olen jo moneen otteeseen kerinnyt kiroamaan tuon slipperin alimpaan helevettiin, sillä se on olemassaolollaan monesti pilannut hauskan menon...

Ja jos joku pelkäsi sitä ajo-ominaisuuksien menetystä, niin lohdutukseksi voin kertoa että oma 1:1 auto on valmistettu ameriikassa joskus ´80 luvulla, ja siinäkin on enimmäkseen tullut tuossa rakentelussa panostettua lähinnä tuohon koneen laittamiseen...

Joten siinäkin suhteessa tuo "järjetön" teho + takaveto suhteessa muihin ajo-ominaisuuksiin on tuttua...  :wink:

HMS77

#623
^ Pikavastaus... Flux ja Sidewinder ovat yksi ja sama nopari joten aivan se ja sama kumman otat.
VXL-3:ssa on taas virrankesto ihan eri luokkaa mutta taas säätömahdollisuudet aivan olemattomat.
Ota vaan SW, on hintansa väärti aivan varmasti.

Ja yksikään slipperi ei pilaa menoa kun sen vaan kiristää tarpeeks ja tippa kierrelukitetta perään... :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Chevy

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 21.06.09 - klo: 04.01
^ Pikavastaus... Flux ja Sidewinder ovat yksi ja sama nopari joten aivan se ja sama kumman otat.
VXL-3:ssa on taas virrankesto ihan eri luokkaa mutta taas säätömahdollisuudet aivan olemattomat.
Ota vaan SW, on hintansa väärti aivan varmasti.

Ja yksikään slipperi ei pilaa menoa kun sen vaan kiristää tarpeeks ja tippa kierrelukitetta perään... :wink:

Jees... Tuo vastaus selvensi asiaa jo melkoisesti, mutta edelleenkin kaipailisin vastausta tuohon KV/akku: asiaan... eli jos haluaa "räppäillä suhteellisen huoletta", niin mikä pannu/nopari/akku/välitys olisi järki valinta....

Siis nyt ei haeta mitään maksimaalista kestävyyttä, mutta toisaalta ei myöskään mitään "ohjusta"...

Lisäksi muita "päivitys ehdotuksia" ko. auton suhteen otetaan erittäin mielellään vastaan...

Hazard

Sensorillinen setti johon saa 2 tai 3 kennoisen LiPon vauhdintarpeen mukaan. Täydellisesti säädettävä nopari graafisine kaasu- ja jarrukäyrineen, USB-johdon kanssa tietokoneeseen kytkettynä. Mukaan tulee myös pikasäätökortti jota voi käyttää radalla jos läppäri on jäänyt kotiin. KV-luvut vaihtelee 1820-9120.

Nopari on käsittääkseni Novakin käsialaa ja vähäisin muutoksin sama kuin Novak GTB.

Laakkanen

Se siitä alkuperäisestä motista, kyllähän se taisi juuri sen 20 akullista kestää. Oli kyllä jokainen ajokerta heikka, vesi ja ruohikko seikkailua. Aukaisin motin kun ei enää saanut sitä millään käyntiin ja eipä tuosta mitään selvää vikaa nähnyt. Yllättävän kulunut se kyllä oli ja väljystä oli tullut reilusti.
Jospa se tiistaina ois SW combo kotona niin pääsee taas ajamaan  :tongue:
Slash | Stampede.

jaan

JConceptsin renkaat olivatkin loistavat savelle. Kuten myös hiekalla käyttäytyminen muuttui parempaan suuntaan.  Nyt auto eteneekin ja keskipakovoima parani. Lipoja ajettu jotain 10kpl ja kulumaa ei havaittu renkaissa vielä.

Ehdoton päivitys auton ajettavuuden kannalta!

Mika R

täytyypä kokeilla. mistä vanteet?

jaan

Paistoin alkuperäiset auki.
Varmaan saa rc Sabesta helpoiten, jos toiset vanteet haluaa.