Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Penguin

Tuolla on esimerkiksi käytetty 50wt edessä ja 60wt takana. " I fill the front shocks with 50wt shock fluid and the rears with 60wt shock fluid." Ei tuo nyt ainakaan mitään kovin löysää ole ja kyllä se lässikin ladulla pysyy vaikka iskarit eivät mitkään "tyhjät" putket olekaan. Niillä tehdaslitkuilla ei ole mitään tekemistä ajettavuuden kanssa, kun samat litkut tunkevat Traxxasilla autoon kuin autoon. Tuosta yllä linkitetystä ohjeestakin kannattaa huomata, että se on vain tietylle ajoalustalle, jousille, renkaille ja kuljettajalle. Toki siinä asiaa on, mutta pelkästään ajopaikan vaihtaminen voi tehdä nopeasta autosta hitaan ja helposti ajettavasta autosta vaikean ajettavan. Sama kun vaihtaa renkaat tai mitä tahansa muuta. Oleellista on oppia lukemaan sen auton käyttäytymistä ja säätämään sitä, jotta saa siitä mieleisensä alustalla kuin alustalla. Toki pelkkään pihasuttailuun riittää kun saa auton säädöt sopivaan kompromissiin ja tarkistaa aina ajon jälkeen, että kaikki on edelleen kunnossa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

jon.lindgren

Juuri noin.

Ja koska jostain pitää aina lähteä liikkeelle :smiley:, on tämä ohje hyvä alku.

mikari

Ai mä en tiennytkään että traksin iskarit ovat mallia "fits all models"
Sinänsä typerä veto laittaa sellaset öljyt autoon valmiiksi joilla ei sitten kai tee mitään?
Muistelen että löysä öljy toimi paremmin suttauksessa, radallehan valitaan tietysti öljy radan mukaan. No mut parempi etten kommentoi kun mulla oli slash aika lyhyen aikaa ja oikeaa tietoa on täällä huomattavasti tarjolla.
Kiitos 20 vuodesta!

Penguin

Samat kepit on Stampedessä, Rustlerissa, Banditissä, Slashissä, Slash 4x4:ssä, E/S/T-Maxxeissa ja Nitro Sportissa sekä tietty noissa uusissa Monster Jam Replica-autoissa, jotka todellisuudessa ovat Stampede eri korilla. Näissä kaikissa on kepeissä myös samat silikoniöljyt vakiona, kuten myös T-Maxxissa, E-Maxxissa, Revossa, E-Revossa, Jatossa, Summitissa, eri variaatioissa 1/16-kokoisia Traxxas-autoja ja mitä kaikkia noita nyt onkaan. Noissa ei sentään ihan kaikissa ole samoja keppejä, mutta ei Traxxasilla taida olla kuin kolmet erilaiset iskarit ja tasan yhdet öljyt kaikissa. Eri autoissa on sitten vähän eri jousia, joilla on tehty jotain pientä eroa noihin. No joo näistä Slashissäkin käytetyistä "fits all models" -kepeistä on alumiiniset Big Bore -versiot, mutta niissäkin on osin samat/vaihtokelpoiset osat keskenään.

Pihasuttaajan näkökulmasta tuo on kätevää, kun samat rojut käy noin moneen autoon, mutta onhan niissä autoissa sitä myöten aika paljon kompromissejä jouduttu tekemään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

jon.lindgren

Varsia on eri useampia eri pituisia, runkoja ehkä kaksi.
Ihan kelvolliset iskarit, hinta-laatu suhde loistava.
Varaosia saa, korjaussarja <3€

Penguin

#3005
Ei kai noita varsiakaan ole kuin kahta pituutta nykyautoissa, samoin kuin runkoja. Toki siitä olen samaa mieltä, että hinta-laatusuhde on kohdallaan ja noita on varaa pitää varaosapakissa valmiiksi kasattuna, siltä varalta että sattuu öljyt tulemaan pihalle tai varsi vääntymään.

Korjaus: Runkoja on neljää eri pituutta, samoin kuin varsiakin. Näköjään 4Tecissäkin "samat" kepit. Yleisimmät pituudet kuitenkin Long ja XXL.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

mikari

Ollakseni tarkka en puhunut kepeistä itsestään vaan öljyistä mitkä on siellä sisällä  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

mikke.k

no nyt noita slasheja löytyy jo kaksi kappaletta :police:
ja olis sellainen ongelma et puuttuu jonkin verran ruuveja, niin olisko mistään saatavissa
sellaista isompaa ruuvi settiä.
jossa olis jonkin verran kaikkia tarvittavia ruuveja, vai onko tilattava jokapaikkaan erikseen.

sekä löytyykö mistään kotimaisesta nettikaupasta tuollaisia m2 ruuveja rikkoineen ja muttereineen jos ne nastatassut tekasis.
slash 2wd 3kpl + ansmann mad rat

ajv

#3008
Ebaysta ainakin löytyy. Itse olen tilannut ruuvi.netistä jotain ja sit tais tällä foorumilla joku diilata noita ruuveja ja muttereita, nimimerkkiä en muista.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mikke.k - 23.01.11 - klo: 22.09
no nyt noita slasheja löytyy jo kaksi kappaletta :police:
ja olis sellainen ongelma et puuttuu jonkin verran ruuveja, niin olisko mistään saatavissa
sellaista isompaa ruuvi settiä.
jossa olis jonkin verran kaikkia tarvittavia ruuveja, vai onko tilattava jokapaikkaan erikseen.

Tässä melkein täydellinen ruuvisatsi slashiin, kestäväksikin kehuttuja. Laadukkaan oloisia kyllä ovat, mutta en ole vielä joutunut testaamaan niiden kestoa :smiley:

mikke.k

ei suomesta sattuis löytymään, kun tuo ulkomailta tilaaminen ei ole vahvimpia puoliani
slash 2wd 3kpl + ansmann mad rat

mikke.k

Nosramin Storm Evolution 3t harjaton
mites tuollainen moottori toimis slashissä ja minkälainen nopari pitäis olla.
kelpaako velineon vxl-3s ja liikkuisko 5000mah 2s 30c lipolla.

slash 2wd 3kpl + ansmann mad rat

Penguin

Ruuvien kaipaajille tässä kotimainen kauppias, jolta saa erittäin laadukkaita tuotteita edullisesti ja nopeasti: http://www.kopterit.net/index.php?topic=10157.0
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Rusakka

#3013
Sisäinen epäilijäni on alkanut epäillä kestääkö tuo Xerun 60A tässä autossa? Jotkut sanoo että riittäisi 2wd autoihin hyvin mutta ilmeisesti näissä SC autoissa on nuo noparit vähän kovemmalla? Kestääkö 3s Lipo+7.5t harjattoman kanssa? 3s Tuskin käytän mutta aina on hyvä varautua :roll:. Olen hirveän huono päättämään asioita (varsinkin kun on omat rahat kyseessä) niin pitää tarkkaan aina syynätä että mitä tilaa ettei tarvi testiajolla todeta että sinne meni ne rahat... Tänään lähtee tilaus joten jos joku viisaampi ystävällisesti voi vastata amatöörille :embarrassed:.

E: Päädyin sitten pitkällisen surffaamisen seurauksena tilaamaan Xerunin 60a noparin.
Traxxas Slash
Losi CC

0lli

#3014
Tuli sitten hommattua takavetoinen Slashi ja ehdin jo eilen Myyriin kokeilemaankin sitä. Auto vaikuttaa ihan hyvältä, mutta pari asiaa jäi ensimmäiseltä ajokerralta mieleen:

Iskarien alapään kiinnitys on siirretty ohjeen mukaan kovemmalle alustalle, eli etupäässä ulompaan reikään ja takana muistaakseni keskimmäiseen. Edessä oli 4mm säätöpalat, mutta omaan makuun nokka oli ehkä vähän liian ylhäällä, joten ensi kerralla kokeillaan ilman. Auto kallisteli mutkissa (silloin kun sattui pitoalueelle) aika paljon, joten pitäisikö edessä kokeilla jäykempiä öljyjä tai jotain? Kotoa löytyy 60wt:tä pullo. Nyt siellä taitaa olla tehtaan jäljiltä jotain 30wt ainetta.

Tehoa voisi olla (ylläri) vähän enemmän. Autossa on siis se harjallinen kone ja se riittää näin aluksi ihan hyvin, mutta ehkä vähän enemmän voisi olla puhtia. Ja kun tuo jossain välissä laukeaa, niin voisi olla hyvä, kun olisi tilalle ainakin katsottuna jo uutta rautaa. Traxxasin omaa harjatonta komboa en raaski ostaa, joten katselin alustavasti jotain halvempaa settiä. Onkohan kenelläkään kokemusta tällaisista:

Hobbywing 60A + Yeah Racing 12T
Hobby Kingin setti 100A/6.5T (tai sama, mutta 8.5T:llä)
Turnigy 60A (ilmeisesti sama kuin tuo Hobbywingin esc) ja vaikka Turnigyn karvaton 9.5T

Mitenköhän paljon Slashissa vaaditaan käytännössä noparilta ja riittääkö tuo 60A? Ja mikä olisi sopiva moottorin kierrosmäärä? Ihan hirveää ohjusta en autosta halua, mutta pitempi ajoaika olisi hyvä. Kunhan olisi vähän nykyistä nopeampi.

-edittiä: Niin joo, moottorin valintaan vaikuttanee sekin, että ajelen lähinnä 6- ja 7-kennoisilla NiMH:eillä. Pari 2s-lipoakin löytyy, mutta 3s:ään en ajatellut ihan vielä mennä, kun niillä ei ole käyttöä muissa autoissa.
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

jon.lindgren

Ai että tehoa lisää :tongue:

Iskareihin 40-50 hyvä, auto saa ja sen pitääkin kallistella että pito riittää.
Kokeilemalla selviää mikä sopii kullekin kuljettajalle.

No, 60A EzRun on mulla kestänyt hyvin.
Kone saa olla 5.5-7.5T, kv>4000.
Sitten ei lopu heti kesken. Liikaahan ei voi olla, sormella säädetään.

Ja ei kun radalla vetämään hihasta ja kysymään jos joku asia mietityttää.

Kapa990

Kyllä 8,5T koneellakin kerkee ihan hyvin, kaverilla on Slashin  koneena 9T ja ei me hitaimpia SC autoilla olla myyrissä... :afro:

Helpottaa ajamista kun ei potki liikaa, ainakin mulla...

-Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

jon.lindgren

Helpottaa mutta ei ole niin kivaa :smiley:
Ja sen 9T koneen omistajakin kaipaa lisää tehoa...

Teho ei tee nopeaksi. Mutta onhan se kivaa kun sutii :cool:

0lli

Kiitoksia kommenteista. Budjettiratkaisu voisi siis olla Turnigyn 60A esc ja EZRun 9T motti (= yht. $72.54). Jos noparin tilalle ottaisi Hobby Kingin 100A:n, pääsisi vähän halvemmalla, mutta sen kanssa joutuisi varmaan ottamaan ohjelmointikortin, jolloin hinta nousee aika lähelle tuota 60A esciä. Tiukempia moottoreita ei näyttänyt olevan saatavilla, ainakaan sopivalla akselilla.

Sitten olisi tietysti nuo 6.5T tai 8.5T setit 100A noparilla ja ohjelmointikortilla, mutta hintaa tulee melkein 100 taalaa. Toisaalta tuossa olisi sensorit mukana.

Tarkemmin ajatellen, jos meinaan pysyä 7.2-8.4V akuissa, tuo 100A/6.5T kombo voisi olla paras vaihtoehto. Jos joku tietää vielä paremman, niin kertokaa ihmeessä.
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

Kapa990

Lainaus käyttäjältä: 0lli - 07.02.11 - klo: 12.21

Sitten olisi tietysti nuo 6.5T tai 8.5T setit 100A noparilla ja ohjelmointikortilla, mutta hintaa tulee melkein 100 taalaa. Toisaalta tuossa olisi sensorit mukana.

Tarkemmin ajatellen, jos meinaan pysyä 7.2-8.4V akuissa, tuo 100A/6.5T kombo voisi olla paras vaihtoehto. Jos joku tietää vielä paremman, niin kertokaa ihmeessä.

Noissa comboissa on hyvä nopari, sitä sensoritonta hobbyking 100A noparia en voi suositella kenellekkään.
2S lipot riittää, nimh akuista en tiedä antaako tuolle 6,5T riittävästi virtaa.

-Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

0lli

#3020
Lainaus käyttäjältä: Kapa990 - 07.02.11 - klo: 13.52
Noissa comboissa on hyvä nopari, sitä sensoritonta hobbyking 100A noparia en voi suositella kenellekkään.
2S lipot riittää, nimh akuista en tiedä antaako tuolle 6,5T riittävästi virtaa.

-Kapa

... eli tuo 8.5T voisi olla fiksumpi NiMH:eille? On se dollarin verran halvempikin. ei kun kalliimpi. oh well...

No voehan. A Main Hobbiesista saisi sen Castlen uuden sidukka-combon posteineen hintaan $104,99, kun Hobby Cityn 100A/6.5T-kombo maksaisi posteineen $108,98. Sitä en sitten tiedä, olisiko tuo Castlen setti parempi vai ei. Moottorin KV on pienempi ja säädin ei taida tykätä 3S lipoista ainakaan tuolla mukana tulevalla moottorilla, mutta 2s:llä tai NiMH:eillä menee sitten ihan kivasti. Ja Castle taitaa olla ilman sensoria, joten se vaikuttaa hintaan, eikä mulla ole Castle Linkiä, jos tuota pitää vielä jotenkin säädellä. Ei oo helppoa... :undecided:

Ehkä annan lompakon valita ja otan sen Turnigyn 60A säätimen ja EZRun 9T:n, posteineen yhteensä $82.53. Halvempikin 60A säädin olisi, mutta jotenkin tuohon Turnigyyn on vähän enemmän luottoa.

Ja tähän autoon ei taas pitänyt laittaa hirveästi rahaa, kun on noita muitakin...  :roll:
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

-Juho-

Hobbykingin 8.5T komboa suosittelisin. Mulla on sama, mutta valmistajan omalla ZTW-merkillä. Vauhtia on ollut riittävästi :wink:
Liikaa Kyoshoja

0lli

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 07.02.11 - klo: 14.02
Hobbykingin 8.5T komboa suosittelisin. Mulla on sama, mutta valmistajan omalla ZTW-merkillä. Vauhtia on ollut riittävästi :wink:

Ja tuo siis toimii (riittävän hyvin) myös NiMH:eillä?
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

-Juho-

Ei ole kyllä nimheistä kokemusta, mutta uskoisin että toimii...
Liikaa Kyoshoja

0lli

No, sehän selviää viimeistään sitten, kun paketti joskus tulee perille.
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

Daworder

Kyllä se on hienoo kun sitä tehoo on reservissä, suorille sekä muille osuuksille, Ei sormen tarvii  koukussa kokoaikaa olla ja se siittä ajamisesta just tekeekin maukasta.
On/Off kaasu alkaa pitemmän päälle tekeen "Tehottomuuden" tunnetta.
Eikä auto kuitenkaan automaattisesti ole nopea vaan sen jokainen päättä itse sormellansa kuinka lujaa mennään, ja tuosta hyötynä tulee myös paljon parempi vääntö sekä kihityvyys.

Suosittelen heti kunnon setin hankkimista niin ei jää jälkeenpäin harmittaan kun laiva ei liiku.

Ite kyllästyin nihimeihin 2 ajon jälkeen eikä 2s lipokaan harjattomassa slashissä tuntunut riittävän nopeelta. nyt 2s lipot sumitissa jää eläkkeelle koska eihän se hymyilytä jos ei ole tehoja kun niitä tarvitaan  :wink:

nestori

Sama mulla tosin spedessä.Tolla titanilla saa kokoajan mennä lipollakin sormi koukussa.Mut kohta siihenkin tulossa apua 4000kv harjattomalla.

0lli

Toisella Myyri-sessiolla auto liikkuikin jo paljon paremmin. Tai ei ainakaan kaatuillut niin paljon. Etuiskareissa oli 60wt litkut, takapäähän en vielä koskenut. Lipoilla sai vähän enemmän vauhtia eivätkä ne edes pahemmin lämmenneet, toisin kuin 7-kennoiset NiMH:it. XL-5:n liporajoitin päästää näköjään akun aika tyhjäksi, vain vähän yli 3 volttiin, joten tuon kanssa pitää olla tarkkana.

Onkohan oma autoni jotenkin poikkeava vai onko Slasheissa yleensäkin takapuskurin alakiinnikkeen tms. kanssa ongelmia? Takaa päin katsottuna vasemmalla puolella oleva tuki pomppaa välillä (lue: pahimmissa kuperkeikoissa) auki ja jää pohjalevyn/alasuojan/whatever alapuolelle. Toisella puolella on ruuvi eikä kiinnike pääse sillä puolella pois paikaltaan. Auki oleva puoli tarraa helposti kiinni mm. Myyrin radan takanurkan nelihyppyrisen hässäkän alussa olevaan maton reikään ja auto tyssää kuin tossu kakkaan.
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

Daworder

3,3v on noissa rajoitin eli ihan ok.

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: 0lli - 08.02.11 - klo: 22.08
Onkohan oma autoni jotenkin poikkeava vai onko Slasheissa yleensäkin takapuskurin alakiinnikkeen tms. kanssa ongelmia? Takaa päin katsottuna vasemmalla puolella oleva tuki pomppaa välillä (lue: pahimmissa kuperkeikoissa) auki ja jää pohjalevyn/alasuojan/whatever alapuolelle. Toisella puolella on ruuvi eikä kiinnike pääse sillä puolella pois paikaltaan. Auki oleva puoli tarraa helposti kiinni mm. Myyrin radan takanurkan nelihyppyrisen hässäkän alussa olevaan maton reikään ja auto tyssää kuin tossu kakkaan.

Vika se on. Tyyppivika siis :angry:
Korjauksena sopii RPM:n "Traxxas Slash 2wd Rear Bumper Mount",
80902 (musta) tai 80905 (sininen).
http://rpmrcproducts.com/products/traxxas/Slash.htm#mount