Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Chili

Oma autoni painaa rapeat 2,7kg, osasi kului varmaankin puhki.
Eikös osasi ole camber linkki?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jon.lindgren

Voi sitä silläkin nimellä kutsua :smiley:
No, oli varalla "vähänkäytetty", torstaina jatkuu ajot.

väinö

JEEEEE!!! :grin: :grin: Pääsin tänään ajamaan ekaa kertaa mun upouudella traxxas slashilla :azn:
Oli just sellanen kun odotin :cheesy:

Monni

Pakko oli regata kun itsellekkin tuli tuo Slash 2WD 2.4ghz tullista haettua.

Lipo laturi tulikin jo tilattua, mutta mikä olisi kapasiteetiltaan suurin 2S lipo-akku (4000mAh tai isompi) mikä tuohon Slashiin sopii suoraan? Mahtaako esim. 50mm leveä Zippy enää mahtua?

Chili

Jos kerran juuri sait auton, etkö voi mitata itse?
Nopeasti muistellen akkukotelo on 50mm leveä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Monni

Noin, löytyihän ne datat kun jakso kaivaa. Oli vaan vähän mystiikkaa kun noita halvempia lipo-akkuja oli miljoonaa mallia ja katselin mittojakin jotenkin vielä ristiin.

Onko suositella 2wd slashiin jotain "karkeampia" valmiiksi liimattuja kumeja, joilla pärjäis hiukan paremmin vakiokumeihin verrattuna kovalla lumella? Naulat ja ruuvit on vähän no-go, kun tuolla pörrää omat pienet tenavat kans, ja mahdollisuudet telomiseen on vähän liian isot.

Chili

Näillä pääsee lumessa, muttei kovalla tiellä taikka jäällä hyvin -> Panther paddle 2.2 taikka PL sandpaw (2.2)
Näille tarvitset toki 2.2 vanteet, joiden kanssa tarvitsee olla tarkkana, jotta ne sopivat (offset).
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Monni

Lisää tyhmiä kysymyksiä: 2wd paketin mukana (se harjallinen T-moottorimalli) tuli toinen setti rattaita. Onko ne eri välityksillä kun tehdasrattaat, vai pelkästään varaosana mukana?

arppa87

Lainaus käyttäjältä: Monni - 02.03.11 - klo: 22.43
Lisää tyhmiä kysymyksiä: 2wd paketin mukana (se harjallinen T-moottorimalli) tuli toinen setti rattaita. Onko ne eri välityksillä kun tehdasrattaat, vai pelkästään varaosana mukana?

Ne on eri välityksiä.
traxxas slash 2wd & df models hotfire

sudittaa

Lainaus käyttäjältä: Monni - 02.03.11 - klo: 21.58
Onko suositella 2wd slashiin jotain "karkeampia" valmiiksi liimattuja kumeja, joilla pärjäis hiukan paremmin vakiokumeihin verrattuna kovalla lumella? Naulat ja ruuvit on vähän no-go, kun tuolla pörrää omat pienet tenavat kans, ja mahdollisuudet telomiseen on vähän liian isot.
Losi Striken renkaat ( http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/147702/n/Team-Losi-Front-Rear-Tire-w-Insert-2 ) toimii hämmästyttävän hyvin auratulla tai kovaksipakkaantuneella lumella. Joku muukin on todennut samaa: http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=5891

Ero vakiorenkaisiin on huomattava. Voi tosin olla hankalaa löytää valmiiksiliimattuna sopivilla vanteilla.

Monni

Lainaus käyttäjältä: sudittaa - 03.03.11 - klo: 11.52
Losi Striken renkaat ( http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/147702/n/Team-Losi-Front-Rear-Tire-w-Insert-2 ) toimii hämmästyttävän hyvin auratulla tai kovaksipakkaantuneella lumella. Joku muukin on todennut samaa: http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=5891

Ero vakiorenkaisiin on huomattava. Voi tosin olla hankalaa löytää valmiiksiliimattuna sopivilla vanteilla.

Nämähän näyttää loistavilta. Olen aivan nyyppä RC asioissa, joten mitkä vanteet näiden kanssa sopis sitten Slashiin? Liimaus varmaan onnistuu itseltäkin.

topcat

Lainaus käyttäjältä: Monni - 03.03.11 - klo: 12.22
Lainaus käyttäjältä: sudittaa - 03.03.11 - klo: 11.52
Losi Striken renkaat ( http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1252/products_id/147702/n/Team-Losi-Front-Rear-Tire-w-Insert-2 ) toimii hämmästyttävän hyvin auratulla tai kovaksipakkaantuneella lumella. Joku muukin on todennut samaa: http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=5891

Ero vakiorenkaisiin on huomattava. Voi tosin olla hankalaa löytää valmiiksiliimattuna sopivilla vanteilla.

Nämähän näyttää loistavilta. Olen aivan nyyppä RC asioissa, joten mitkä vanteet näiden kanssa sopis sitten Slashiin? Liimaus varmaan onnistuu itseltäkin.
Itellä on juuri nuo gummit ja vanteena tämä:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_1253/products_id/149160/n/JConcepts-Rulux-Wheel-Black-2-Slash-Rear
juurikin tuosta lafkasta tilattuna. Eteen ja taakse on oma vanne!

Monni

Yleiskysymys overtray asioista: ajatus on jossain vaihees päivittää brushless + sopiva nopari, mutta tossa jo parin lumiajelun jälkeen on selvä että joku overtray olis kiva. Toi kerää aika kosmisesti tavaraa sisäänsä.

Miten yleisesti tommonen kuumana käyvä nopari + suljettu koppa toimii yhteen? Onko tapana siihen overtrayhin leikata kolo noparin siilelle (ja mahdolliselle tuularille)?

sudittaa

Lainaus käyttäjältä: Monni - 03.03.11 - klo: 22.03
joku overtray olis kiva. Toi kerää aika kosmisesti tavaraa sisäänsä.

Miten yleisesti tommonen kuumana käyvä nopari + suljettu koppa toimii yhteen? Onko tapana siihen overtrayhin leikata kolo noparin siilelle (ja mahdolliselle tuularille)?

[päivän Pirkkaniksi]
1.5l limupullosta voi askarrella overtrayn. Pohja pois, suuaukosta pari senttiä matalammaksi. Sitten leikkaa kyljestä n. kolmanneksen pois. Tämän saa istumaan rungon päälle niin, että akku ja nopari peittyy, vähän vaahtomuovista tai muusta pakkausmateriaalista tiivistepaloja ja parilla teipin palalla kiinni. Tällä konstilla on akku ja nopari pysyneet kuivina talviajoissa. Vastari ja servo jää ulkopuolelle, mutta vastari on omassa vesitiivissä kotelossa ja servon luvataan olevan vesitiivis. Lämpöongelmia ei ole talviajossa ollut, pikemminkin kylmäongelmia Lipo-akun kanssa.
[/päivän Pirkkaniksi]

sudittaa

Lainaus käyttäjältä: 0lli - 22.02.11 - klo: 09.15
Koin tuossa eräänä päivänä ahaa-elämyksen takatukivarsien sisäpään kiinnityksen kanssa. Oli ongelmaa, että (muistaakseni) oikean puolen ruuvi löystyy ajon aikana, kun ilmeisesti alastuloissa ruuviin tulee vääntöä väärään suuntaan ja se kiertyy hiljallee auki. Toisella puolella ruuvi pysyy kiinni ihan hyvin. Kun oikealla puolella olevan ruuvin laittaa toisinpäin (kanta jää tukivarren takapuolelle), sekin pysyy kiinni hienosti. Ainakin eilisen Myyri-ajelun jälkeen kumpikin ruuvi oli vielä tiukasti iinni, kun aikaisemmin toista on saanut kiristellä aina yhden tai kahden akullisen välein.
Hyvin hoksattu, jo kaksi Myyri-iltaa ilman ainuttakaan saranatappien kiristelyä :)

LateTRX

No niin, kohta olisi aika päivitellä kevään tullen autoon uusi nopari sekä motti. Ja on aivan vakio tällä hetkellä. Kysyn teiltä, koska ei löydy tarpeeksi tietoa itseltä.  Ulkomailta tilailu ei ole ongelma. :cheesy:     
Traxxas Slash 1/10 VXL

Chili

vxl 3s on hyvä, tosin noparia ei voi ohjelmoida kummemmin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

0lli

Hobbycityn 8.5t/100a harjaton kombo tuntuu ainakin ihan hyvältä eikä ole ihan niin kallis. Säätövaraakin on jonkun verran. Toki mulla ei oikein ole vertailukohtaa, joten varmaan tehokkaampiakin paketteja löytyy (jos on varaa sellaisiin).
Slash 2wd, Axialin scale, Tamiya Jeep + Hilux, 2 x Losi MRC, yms

primeri

Näillä saa komiasti päivitettyä auton kulkua. Ja hinta-laatusuhde ainakin on kohdillaan.
Moottoriksi http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6530
Nopariksi http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993&Product_Name=Hobby_King__Brushless_Car_ESC_100A_w/_Reverse_%28Upgrade_version%29

Moottori tosin vaatii hieman pientä modaamista (motissa 5mm akseli, slashin pinionit 3.17mm), mutta jos dremel pysyy käsissä ja kotoa löytyy ruuvipenkki, tämän ei luulisi olevan ongelma. Jollei homma luonnistu, löytyy hobbycitystä myöskin oikean kokoisella akselilla varustettuja motteja.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Chili

Asiahan hoidetaan myös ostamalla uudet pinjonit, robinsonilla on 48pitsisiä 5mm akselisia pinjoneja, todella hyviä.
Noparista hyviä kokemuksia itseltäni, yhden poltin elmukelmulla, mutta ensimmäinen nopari on kestänyt jo 6kk (n. 3kk viikottaista käyttöä)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

primeri

Lainaus käyttäjältä: Chili - 06.03.11 - klo: 22.21
Asiahan hoidetaan myös ostamalla uudet pinjonit, robinsonilla on 48pitsisiä 5mm akselisia pinjoneja, todella hyviä.

Joka toisaaltaan on turhaa rahanmenoa, varsinkin jos pakista löytyy jo useampia 3.17mm pinjoneita. Toki helpompi vaihtoehto ostaa suoraan sopivat.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Chili

Joo, jokainen tavallaan, joku poraa 5mm reiän heti ja toinen iskee 10dollaria tiskiin.
Itse käytän tätä mottia: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6673
Odottelen uutta, koska isoveljen mystinen vaakakierri tuhosi moottorin tuntemattomista syistä, muuten se moottori toimi erittäin hyvin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Karvis

Lainaus käyttäjältä: primeri - 06.03.11 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: Chili - 06.03.11 - klo: 22.21
Asiahan hoidetaan myös ostamalla uudet pinjonit, robinsonilla on 48pitsisiä 5mm akselisia pinjoneja, todella hyviä.

Joka toisaaltaan on turhaa rahanmenoa, varsinkin jos pakista löytyy jo useampia 3.17mm pinjoneita. Toki helpompi vaihtoehto ostaa suoraan sopivat.

Toisaalta on turhaa rahanmenoa ostaa vääränlainen moottori, ostaa kerralla sopivan :roll:

Chili

Voi tokkiinsa, iki kuuluisa ezrun 9t.
Oma kommentti on että kyllähän siinä voimaa on, mutta ei.
Ezrunin jäähdytysrivat vievät moottorin sisuksesta tilaa, sisus on vain 380 kokoinen.
380 kokoisia motteja, EI ole suunniteltu corriin.
Tästä puhuttiin jo hobaon keskustelussa vai oliko jamminin.
Itse olen ajanut moisella moottorilla, ja yksi heikkous on johdot, hiekka meni sisään, eikä tullut ulos, tästä oppineena 10t on suojattu kuumaliimalla.
On totta että tällä motilla olen ajanut lässissä, mutta 540-kiinakoneeni on paljon kylmempi ja voimakkaampi.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

apophis

Tuosta kone

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15197

3S tai 4S lipo akuksi ja 32P rattaat voimansiirtoon. Ei lopu teho tai vääntö kesken :wink:
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

polle

Saiskohan tohon XL-5 nopariin kytkettyä mitenkään tuuletinta, kun kesällä käy aina aika kuumana moottori ja nopari?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Chili

Voihan siihen yrittää tehdä reiät tuulettimelle, en tiedä onnistuuko moinen helpolla.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

polle

Lainaus käyttäjältä: Chili - 09.03.11 - klo: 18.43
Voihan siihen yrittää tehdä reiät tuulettimelle, en tiedä onnistuuko moinen helpolla.
Ei, kun mää tarkotin niitä liittimiä. Kun en itse älyä mitään liittimiä mihin voisi tökätä tuulettimen liittimet.  Vai pitääkö autoon pistää joku patteri mikä antaa virtaa tuulettimelle.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Chili

jos tuuletin toimii 6v niin eikös sen voi iskeä turhaan vastaripaikkaan? Tai jos ei niin vastariakku virtaamaan sitä, tai 4 paristoa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Chili

Pahoittelen tuplapostia.
Slässistä hajosi stub axle, elikkäs se osa joka menee hubiin ja johon heksitappi menee.
Itselläni on onneksi moisia varalla, mutta kuluvathan nekin puhki jonain päivänä.
Onko näitä mahdollista saada muina kuin teräs/nylon, koska nylon osa kuluu hitaasti puhki (ei pidä nastarenkaista)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith