Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

svg27

Joo, ei taijja mennä mikään kohtuudella.

Toadzrcltä tilasin reilu viikko sit teräs vetari kitin. Noh siinä toivossa ettei tarvii vakio rimpuloita vaihella heti/katella.

Mut mut....eihä ne taida käydä. Vetari taitaa olla liian lyhyt, kun omassa slässissä on eri tukivarret. Hiilaria alatukivarressa ja näyttää tuovan pituutta vakioihin verrattuna ; (.

En taida vaihtaa tukivarsia vakioihin,kestävyyden/ajettavuuden takia. Tietty saisha nuita tukivarsia vähän lyhennettyy, mut sit ne on vakioiden pituudessa ja auto hieman kapenee ja joutuisi varmaan eteenki tekemään saman sitten?



Vai liekkö ottanu väärän? Tälläinen kitti löytyis kanssa toadzilta : http://www.toadzrc.com/strc-hardened-steel-c-cvd-kit-st1953x-slash-2wd.html

Kun taas itsellä tämä: http://www.toadzrc.com/tekno-rc-m6-rear-cv-driveshaft-kit-tkr1951x-slash-2wd-n-rustler-n-stampede.html

Jos jotain kiinnostaa ostaa pois kitti, YVtä :)
|HN X2|Slash|

Volvospede

Kait noi molemmat kitit on tarkotettu vakiolevyselle autolle. Toi on kivan näkönen toi ostamasi kitti,vahvempaa laakeria ja säätömahdollisuuksia enempi, mutta sitten on customi hubit jos paukkuu törmäyksessä tms. Eli varaosien kannalta orkkis on aina kätevämpi.

Vakiovetaritkin kestää hienosti jos on slipperi säädetty oikein ja vähän miettii kaasusormen käyttöä. Oon itekki särkeny monta vetaria, mut ne on pikkuhiljaa ruvennu kestää paremmin.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

ajv

#3452
Lainaus käyttäjältä: svg27 - 22.11.11 - klo: 12.36
Joo, ei taijja mennä mikään kohtuudella.

Toadzrcltä tilasin reilu viikko sit teräs vetari kitin. Noh siinä toivossa ettei tarvii vakio rimpuloita vaihella heti/katella.

Mut mut....eihä ne taida käydä. Vetari taitaa olla liian lyhyt, kun omassa slässissä on eri tukivarret. Hiilaria alatukivarressa ja näyttää tuovan pituutta vakioihin verrattuna ; (.

En taida vaihtaa tukivarsia vakioihin,kestävyyden/ajettavuuden takia. Tietty saisha nuita tukivarsia vähän lyhennettyy, mut sit ne on vakioiden pituudessa ja auto hieman kapenee ja joutuisi varmaan eteenki tekemään saman sitten?



Vai liekkö ottanu väärän? Tälläinen kitti löytyis kanssa toadzilta : http://www.toadzrc.com/strc-hardened-steel-c-cvd-kit-st1953x-slash-2wd.html

Kun taas itsellä tämä: http://www.toadzrc.com/tekno-rc-m6-rear-cv-driveshaft-kit-tkr1951x-slash-2wd-n-rustler-n-stampede.html

Jos jotain kiinnostaa ostaa pois kitti, YVtä :)

Mulla on toi http://www.toadzrc.com/strc-hardened-steel-c-cvd-kit-st1953x-slash-2wd.html ja ne sopii Slashiin. Ovat osoittautuneet todella kestäviksi. Akullisia on takana jo satoja.

Ainakin rustlerissa (stampedesta en tiedä) on pidemmät takatukivarrat kun Slashissa. Aika omituista, että siinä jälkimmäisessä linkissäsi kuitenkin lukee Slash 2wd...

Edit: Noi taitaakin olla nitro-rustleriin ja itse puhuin sähkö-rustlerista, eli unohtakaa edellinen.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

svg27

Jepjep...

Luulin, että ovat käypäyset tosiaan.
Onko sulla mitkä tukivarret takana?

Omat päivitetyt (integy vissii) ovat pidemmätkin kun vakiot jo, tiedä tekeekö sekin!?.
Kait se pitää myyntiin laittaa, jos joku ostaisi ; (
|HN X2|Slash|

ajv

mulla on rpm:n tukivarret takana, eli jossei pituus sama, niin hyvin lähellä vakiota. Jos ne sun tukivarret paljon pidemmät, niin voi olla että alkaa vetarit tippua diffin ulostuloista... Mulla yks ylimääräinen setti pakissa varaosiks, eli jos tiksissä tai scwc-kisoissa käyt ni testaus onnistuu kyllä.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

svg27

Vetarithan nyt ei kyllä kuin diffinulostulon suulle, eli mahdoton ajaa.

Samanlainen kitti kuin omasi? Liekkö aikeissa sitä myydä  :evil: ?
|HN X2|Slash|

Janne A

#3456
Tein tällasen fanisivun Traxxas Slashistä. Jos joku ei oo vielä nähnyt noita mun videoita, niin käykääpä vilkasemassa: http://rccjkl.net/traxxasslashrage/

EDIT: Lisäilen myöhemmin tonne lisää matskua. Manuaalia ja muuta sälää.

OV

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 23.11.11 - klo: 02.03
Tein tällasen fanisivun Traxxas Slashistä. Jos joku ei oo vielä nähnyt noita mun videoita, niin käykääpä vilkasemassa: http://rccjkl.net/traxxasslashrage/

EDIT: Lisäilen myöhemmin tonne lisää matskua. Manuaalia ja muuta sälää.

Suomennettuna mun mielestä toi kyllä vaikuttaa mainosrahastus sivulta ainakin tässä vaiheessa... Nuokin linkit mitä luulin välilehdiksi oli google adseja. Ja noi videot ei näy mulla ainakaan uusimmalla IE:llä (e: nyt näkyy).

jon.lindgren

Chuck:illa on uusia malleja pohjalevystä.
http://chuckworksrc.com/Home_page.php

Edelleenkään etupään kestävyys ei vakuuta.

espoolainen

Tuli ostettuu tommonen ja ajettu vähän aikaa nytt haluis harjaton kone+säädin siihen olen yrittäny metsästää näiltä sivuilta mitä te suosittelette, siis kysymys mikä combo jahuom mä ajan vaan huvikseen eli ei tartte olla mitään ihan kireetä! :laugh:

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: espoolainen - 25.11.11 - klo: 11.09
Tuli ostettuu tommonen ja ajettu vähän aikaa nytt haluis harjaton kone+säädin siihen olen yrittäny metsästää näiltä sivuilta mitä te suosittelette, siis kysymys mikä combo jahuom mä ajan vaan huvikseen eli ei tartte olla mitään ihan kireetä! :laugh:

Jos ajelet ulkona ja näillä keleillä, niin traxun oma "vesitiivis" harjaton setti vois olla aika pro. Moottorin kun tiivistelet paremmaks niin kestää jonkinverran kosteessa suhistella. Kallishan se vxl kyllä on. Ajatko sä minkälaisilla akuilla, nimh vai lipo, montako kennoa jne. vaikuttaa kans valintaan.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

sudittaa

Lainaus käyttäjältä: espoolainen - 25.11.11 - klo: 11.09
Tuli ostettuu tommonen ja ajettu vähän aikaa nytt haluis harjaton kone+säädin siihen olen yrittäny metsästää näiltä sivuilta mitä te suosittelette, siis kysymys mikä combo jahuom mä ajan vaan huvikseen eli ei tartte olla mitään ihan kireetä! :laugh:

Halpa ja hyväksi todettu setti:

Hobbywing Ezrun 60A säädin, Ebaystä $41 (~31EUR) kotiin kannettuna.
http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-EZRun-60A-SL-Brushless-ESC-1-10-12-RC-Auto-V2-/250927119954?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3a6c6bfe52

Tacon harjaton moottori, just nyt näyttäis olevan halvennuksessa $24. Tuolla vaan ei ole kovin huokeat postimaksut ulkomaille, niin moottorille tulee hintaa ~$49 (37EUR) posteineen. kv lukemat oman maun mukaan:
http://www.hobbypartz.com/ta11ofmo.html

Eli kombolle tulee hintaa vajaat 70EUR. Toki ulkomailta tilaillessa saa ootella romppeita aina tovin.

Tollaset palikat on omassa Slashissä ja riittää ihan kilvanajoonkin. Moottoriksi suosittelisin 3000 - 4000kv. Noi Taconin 3650 moottorit on sisuskaluiltaan samanlaisia kuin Traxxas Velineon, Velineonissa vaan fiksummat piuhat, mut noittenkin kanssa pystyy elämään. Ja Taconeissa runsaasti eri kv-lukuja valittavaksi.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 23.11.11 - klo: 14.16
Chuck:illa on uusia malleja pohjalevystä.
http://chuckworksrc.com/Home_page.php

Edelleenkään etupään kestävyys ei vakuuta.

Muutenkin näyttää hieman härvelille, vs. vaikka omakin tuotos.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

huugo

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 23.11.11 - klo: 02.03
Tein tällasen fanisivun Traxxas Slashistä. Jos joku ei oo vielä nähnyt noita mun videoita, niin käykääpä vilkasemassa: http://rccjkl.net/traxxasslashrage/

EDIT: Lisäilen myöhemmin tonne lisää matskua. Manuaalia ja muuta sälää.

Onko muuta ideaa kuin tehdä mainosrahastusta?

espoolainen

Kiitos pitää pistää tilaukseen!

espoolainen

http://fi.eurorc.com/product/1267/skyrc-leopard-harjaton-kombo-9r
Löysin tämmösen nytt kun rupesin selailee ja sopii myös mun akuille
mitäs mieltä?

Kikko

Ajeleeko porukka kyseisellä autolla tällaisilla vesi/kurakeleillä paljon? Lähinnä kiinnostaa että miten olette suojailleet paikkoja vedeltä ja kuralta. Jotain vinkkejä on esim tuolla vinkkejä talviajoon osiossa, mutta juuri tämän 2wd mallin suojauksesta olisin halukas saamaan tietoja mitä paikkoja ja miten suojata.


sudittaa

Lainaus käyttäjältä: espoolainen - 25.11.11 - klo: 23.28
http://fi.eurorc.com/product/1267/skyrc-leopard-harjaton-kombo-9r
Löysin tämmösen nytt kun rupesin selailee ja sopii myös mun akuille
mitäs mieltä?
Toi moottori on käytännössä 380-kokoinen. Varmaan silläkin Slashin saa liikkumaan, kun on tarkkana välitysten kanssa, mutta vähän kintaalla moottorin riittävyys voi olla pitkälti yli 2 kiloisessa kulkineessa. Eivät ole kaikki olleet tyytyväisiä noihin moottoreihin http://www.rcshortcourse.com/forum/electronics/14955-leopard-brushless-combo-impressions.html

espoolainen

Kiitos tiedosta.Pistin toisen version tilaukseen!

ArskaJ

Uutena harrastuksen aloittajana noihin 2wd slashin vanne asioihin vähän kaipaisin selvitystä?Onko 4wd slashin sekä edessä että takana samanlaiset vanteet/renkaat kuin 2wd slashin etupäässä?Ja jos on niin mikä estää käyttämästä samoja myös 2wd:ssä takanakin?Muuttuuko raideleveys,vai mikä?Eikö 2wd:n etuvannekkin kuitenkin takapäähänkin sovi,eli kiinnitys on samanlainen?

HLuomanen

Lainaus käyttäjältä: ArskaJ - 03.12.11 - klo: 09.28
Uutena harrastuksen aloittajana noihin 2wd slashin vanne asioihin vähän kaipaisin selvitystä?Onko 4wd slashin sekä edessä että takana samanlaiset vanteet/renkaat kuin 2wd slashin etupäässä?Ja jos on niin mikä estää käyttämästä samoja myös 2wd:ssä takanakin?Muuttuuko raideleveys,vai mikä?Eikö 2wd:n etuvannekkin kuitenkin takapäähänkin sovi,eli kiinnitys on samanlainen?

4wd:ssä on joka kulmassa 2wd:n takavanne, 2wd:n etuvanne on se kummajainen. Vanteiden offsetissa on eroa, eli siinä miten syvällä vanteen sisällä kiinnityspinta on. En nyt jaksa ruveta mittailemaan, kyse lienee korkeintaan 2 mm:n erosta. Vanteen kiinnitys on joka kulmassa samanlainen. Aloittelija voinee aika lailla huoletta käyttää 2wd:ssä joka kulmassa niitä vanteita jotka sattuu olemaan. Jos on väärät vanteet jommalla kummalla akselilla niin ei sitä ainakaan vielä tällaisella alle parinsadan akullisen ajokokemuksella auton käytöksestä huomaa. Jossakin täällä foorumilla oli tieto että takavanne ei mahtuisi kääntymään edessä. Itse yritin tätä tilannetta tutkailla viimeksi kun auto oli pöydällä, mutta en oivaltanut että mistä ottais kiinni tukivarteen tms. .
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

ajv

#3471
Slash 2WD:n takavanteet tosiaan mahtuvat kääntymään myös edessä. Offsetissä on eroa juuri se 2mm (taka 31mm, etu 29mm mitattuna vanteen sisäreunasta hex-kolon pohjaan). Eli jos takavanteet laittaa eteen, niin auton etupää kapenee yht. 4mm.

Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

ArskaJ

Ok,vai etuvanne se erilainen onkin.Aika pieni tuo offset erokin sitten on,ei varmasti piha päästelyssä meinaa mitään...Kiitos vastauksista,taas on vähän tutumpia nämä vehkeet :grin:

Kikko

Mitä työkaluja/sarjaa suosittelisitte hommaavan, että pystyisi autolle jotain tekemään? Rengasavain sun muuta varmaan pitäis hommata.

Chili

7mm ja 5,5mm (muistaakseen) avain muttereille ja laadukkaat 2 ja 2,5mm kuusiokolo avaimet (hudy, tai vaikka kiinan turnigy jos on budjetista pulaa) 1,5mm avain on myös hyvä olla.
Ja muutamat pihdit.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

vms

Slashin kuusiokoloruuvit vaikuttavat heppoisilta, niille mielellään laadukas työkalu kuten Hudy niin pysyvät ehjinä.

Rengasmutterit vaikuttavat kestävän heikompiakin työkaluja, esim. TURNIGY 4pcs hex socket driver set on edullinen
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9976

Slash 4x4 Monster

jon.lindgren

Mistä kohtaa kuusiokoloruuvit vaikuttavat heppoisilta? Ovat tavallisia 10.9 ruuveja joita käytetään yleisesti. Kannan saa raiskattua helposti jos sitä ei viitsi puhdistaa. Otteella on myös suuri merkitys, jos avain on vinossa on lopputulos selvä.

vms

Kanta vaikutti pyöristyvän aluksi yllättävän helposti. Hudy-työkalujen käyttöönoton jälkeen en ole enää törmännyt ongelmiin.
Slash 4x4 Monster

Chili

Itse en huomaa mitään eroa hudyn 2mm avaimen ja turnigyn 2mm avaimen välillä.
tosin halpamarketin 2mm kalut pistivät kannat pilalle helpommin.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: vms - 06.12.11 - klo: 21.09
Kanta vaikutti pyöristyvän aluksi yllättävän helposti. Hudy-työkalujen käyttöönoton jälkeen en ole enää törmännyt ongelmiin.

Nih, ehkä vika ei ole ruuvissa...  :roll: