Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

Slugi

#4230
Kyllästyin siihen että käännöksissä toinen takapyörä alkaa suttaamaan tyhjää joten pistin traxasin alumiini big boret joissa siis vakiona jäykempää öljyä sisällä sekä sinitarraa pienen nokareen diffiin rasvan joukkoon..
Tuli aikamoista räkää kun ne sekottui mutta aika hyvä tuli ajaa, en tiedä kumpi sitten vaikutti enemmän kun molemmat säädöt tuli samalla kertaa tehtyä..
Ehkä pienempi nokare olisi riittänyt vaikka ei ne pyörät nytkään ihan lukossa sentään ole, ehkä yhtä jähmeä kuin nelikkomallin etudiffi vakiona.
Täytyy ensi kerralla kun laatikkohuoltoa tekee poistaa hiukan räkää ja lisätä rasvaa

Edit. Mikä valmistaja tekee niitä alulaatikoita missä on irroitettava moottorin kiinnityslevy? Integyissä ainakin näyttää olevan kahessa eri mallissa kiinteät..

Ja saku nuo eivät olleet täydellisiä vetareita puuttuu diffin ulostulot ja vetoakseli.. Kannattaa ostaa nelkkumallin takavetareita. Varaosanumeroa en nyt muista mutta kato nelkun räjäytyskuvasta
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

resistance

kylläpä on kauhee ajettava tollanen vakio slash!! keinuu kun mikä ja mutkissa renkaat ilmassa ym....   :azn:

mitäpä tekisin asialle?

Co-driver

Lainaus käyttäjältä: resistance - 16.08.12 - klo: 21.26
kylläpä on kauhee ajettava tollanen vakio slash!! keinuu kun mikä ja mutkissa renkaat ilmassa ym....   :azn:

mitäpä tekisin asialle?

Tämä autto ainakin mulla:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2681310_430&products_id=62821

jon.lindgren

Iskareihin jäykemmät liemet, renkaiden kulmat kuntoon kun ne saattaa olla tehtaan jäljiltä mitä on.
Kallistelu kuuluu asiaan ja asvaltilla rengas nousee herkästi koska auto on tarkoitettu ihan muualle.

resistance

kiitti vinkeistä  :wink:  mitähän ne tehtaalta on noihin iskareihin laittanu?


allu 6

Muistaakseni 30 wt joka nurkassa.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

JiiPeeTee

Laitetaas nyt tänne kaikkien ihmeteltäväksi tommonen viritelmä.. :laugh:
Tuommonen tuli joutessaan rakenneltua slassista, vielä ei ole kunnon testiä tehty mutta pihalla kokeiltuna tuntus jopa "toimivan".










polle

Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

polle

Siin ois mun släshi:



Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

saku123

Mitkä ihmeen vetarit pistäisin tilalle, kun ei nuo muoviset kestä 3s lipon ja vxl:än tehoja sitten mitenkään. Olisi kiva ajaa edes yksi akullinen ilman, että jostain kuuluu naks. Kävisköhän tohon jonkun muun valmistajan vetarit, koska en löydä mitään ns. kestävempää versiota.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

jon.lindgren

MIP:n vetareita ovat kehuneet.
Slipperin löysääminen auttaa, samoin kaasusormen käytöllä on selvä yhteys vetarien kestoon. Jos auto tulee hypystä alas jarrulla tai täydellä kaasulla ei mitkään vetarit kestä pitkään 3s tekniikalla.

saku123

Ok. Mahtaakohan suomesta löytyä niitä MIP:n vetareita slashiin? Hobbylinnasta löytyi jotain, mutta en tiedä mitkä kävisi.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

seeveerii

Hobby peoplesta saa ja sieltä tilasinkin omat. muutaman akullisen olen nyt niillä ajanut ja hyvin tuntuu kestävän.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

JiiPeeTee

Ootkos "polle" käyttäny puntarilla omaa slassia? Miulla muistaakseni painoa oli jotain 2,1 kg slassin korilla, tosin sillon ei ollu puskurit eikä sivusuojat paikallaan ja mittaus tehty kämäsellä kettiö vaalla joten mittaus tuloksen varmuuskin voi olla +- 200g :)

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 27.08.12 - klo: 21.23
MIP:n vetareita ovat kehuneet.
Slipperin löysääminen auttaa, samoin kaasusormen käytöllä on selvä yhteys vetarien kestoon. Jos auto tulee hypystä alas jarrulla tai täydellä kaasulla ei mitkään vetarit kestä pitkään 3s tekniikalla.

Rattaat rupee pieree ennemmin kuin mipin vetarit.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 28.08.12 - klo: 22.45
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 27.08.12 - klo: 21.23
MIP:n vetareita ovat kehuneet.
Slipperin löysääminen auttaa, samoin kaasusormen käytöllä on selvä yhteys vetarien kestoon. Jos auto tulee hypystä alas jarrulla tai täydellä kaasulla ei mitkään vetarit kestä pitkään 3s tekniikalla.

Rattaat rupee pieree ennemmin kuin mipin vetarit.

Toi oire tulee vasta kun painoa on >3kg  :smiley:

polle

Lainaus käyttäjältä: JiiPeeTee - 28.08.12 - klo: 22.42
Ootkos "polle" käyttäny puntarilla omaa slassia? Miulla muistaakseni painoa oli jotain 2,1 kg slassin korilla, tosin sillon ei ollu puskurit eikä sivusuojat paikallaan ja mittaus tehty kämäsellä kettiö vaalla joten mittaus tuloksen varmuuskin voi olla +- 200g :)
Mulla paino vakio korilla 2,5kg, eli aika paljon. Mittaus oli mullakin keittiövaalla. Nykynen kori on selvästi painavampi. Olisi tarkoitus tehdä tuohon joskus uusi lcg alusta 2mm alumiinistä. Nyt on 2,5mm.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

jon.lindgren

Viitsisittekö ilmoittaa painot ajokunnossa. Muuten vertailu on hyödytöntä ja ajokuntoisen auton paino on ainut millä on merkitystä. Ette te aja ilman akkua tai sähköjä.

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 28.08.12 - klo: 22.46
Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 28.08.12 - klo: 22.45
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 27.08.12 - klo: 21.23
MIP:n vetareita ovat kehuneet.
Slipperin löysääminen auttaa, samoin kaasusormen käytöllä on selvä yhteys vetarien kestoon. Jos auto tulee hypystä alas jarrulla tai täydellä kaasulla ei mitkään vetarit kestä pitkään 3s tekniikalla.

Rattaat rupee pieree ennemmin kuin mipin vetarit.

Toi oire tulee vasta kun painoa on >3kg  :smiley:

Voi olla  :tongue: mutta ne mipin x-duty vetarit siis kestää enempi kuin mikään muu siinä voimansiirrossa. Eli 3s suditteluun ihan hyvä vaihtoehto. Sit slipperillä ja järjellä yritetään pitää ne rattaat hengissä.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

ak72

Lainaus käyttäjältä: saku123 - 27.08.12 - klo: 18.37
Mitkä ihmeen vetarit pistäisin tilalle, kun ei nuo muoviset kestä 3s lipon ja vxl:än tehoja sitten mitenkään. Olisi kiva ajaa edes yksi akullinen ilman, että jostain kuuluu naks. Kävisköhän tohon jonkun muun valmistajan vetarit, koska en löydä mitään ns. kestävempää versiota.

Mulla kestää samalla kombolla vetarit ihan hyvin vaikka asfaltilla tulee reviteltyä kunnolla. Eikait sulla oo spurrin jousi liian tiukalla?
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

ak72

Vihdoin auto kasassa, ja ensi riipasut asfaltilla niin tottakait jotain hajoo taas  :angry: Meniköhän diffi kun kaasuttaa niin luistaa niin kerpeleesti eikä auto kulje mihinkään? Spurrin tsekkasin niin kaikki näyttäs olevan kunnossa, pintaa on paloissa runsaasti. Vaikka kirraan spurrin ihan kiinni niin silti luistaa koko ajan. Moottori kyllä pyörii ja vastaa hyvin kaasuun, luistaa vaan niin hemmetisti eikä auto kulje mihkään. Ei jaksais taas alkaa tuota vaihteistoa purkaan ennenkuin sais jonkusortin diagnoosin.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Diagnoosi:
Topgearin pinni, joka pitää topgearia paikoillaan on poikki.

Lääke:
Poista loput putkisokasta ja poraa reikä 2mm halkaisijaan.
Laita reikään samanlainen pinni kuin hexillä.
Suurenna rattaan hahlo niin että isompi pinni sopii paikoilleen.
Liimaa pinni ja ratas akseliiin sopivalla lukitteella.

Ei ole vaikeaa, hieman vaan työlästä. 3S ja slipperi liian kireällä katkovat putkisokan lähes varmasti joten uuden akselin ostaminen ei auta kuin hetkeksi.

ak72

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 09.09.12 - klo: 20.47
Diagnoosi:
Topgearin pinni, joka pitää topgearia paikoillaan on poikki.

Lääke:
Poista loput putkisokasta ja poraa reikä 2mm halkaisijaan.
Laita reikään samanlainen pinni kuin hexillä.
Suurenna rattaan hahlo niin että isompi pinni sopii paikoilleen.
Liimaa pinni ja ratas akseliiin sopivalla lukitteella.

Ei ole vaikeaa, hieman vaan työlästä. 3S ja slipperi liian kireällä katkovat putkisokan lähes varmasti joten uuden akselin ostaminen ei auta kuin hetkeksi.

Loota purettu, top gearin pinni ei ollu poikki mutta se oli urasta hypännyt "poikittain" mitenkähän tuo on mahdollista... Voisko tuo aiheuttaa sen luistamisen?
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Volvospede

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 09.09.12 - klo: 21.28
Loota purettu, top gearin pinni ei ollu poikki mutta se oli urasta hypännyt "poikittain" mitenkähän tuo on mahdollista... Voisko tuo aiheuttaa sen luistamisen?

Kyllähän tuo aiheuttaa vedon katoamisen. Joko liikaa päittäisvälystä top gearilla tai sitten jos sulla on vakiot muoviset vaihteston kuoret, niin ne voi joustaa niin että pinni pääsee rattaan urasta pois. Alumiiniset vaihteiston kuoret ehkäisee tuon vaivan.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

ak72

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 09.09.12 - klo: 22.03
Lainaus käyttäjältä: ak72 - 09.09.12 - klo: 21.28
Loota purettu, top gearin pinni ei ollu poikki mutta se oli urasta hypännyt "poikittain" mitenkähän tuo on mahdollista... Voisko tuo aiheuttaa sen luistamisen?

Kyllähän tuo aiheuttaa vedon katoamisen. Joko liikaa päittäisvälystä top gearilla tai sitten jos sulla on vakiot muoviset vaihteston kuoret, niin ne voi joustaa niin että pinni pääsee rattaan urasta pois. Alumiiniset vaihteiston kuoret ehkäisee tuon vaivan.

Sehän tässä vähän kummaa onkin kun REM alukoppa autossa ja ekat ajot tänään tein. Saako spurrissa olla miten paljon välystä kun vetää sitä ulospäin? Mietin jos tuossa kopassa ois koneistusvika tms?

- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Volvospede

sit on liikaa ollut välystä jos on jo alu loota. Simmaa välys minimaaliseksi ja ongelma ei toistu.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

ak72

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 09.09.12 - klo: 22.59
sit on liikaa ollut välystä jos on jo alu loota. Simmaa välys minimaaliseksi ja ongelma ei toistu.

Jees näin teen. Kiitti kaikille neuvoista !
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 09.09.12 - klo: 22.59
sit on liikaa ollut välystä jos on jo alu loota. Simmaa välys minimaaliseksi ja ongelma ei toistu.
Sokka katkeaa...

ak72

Pidän spurria aina vähintään puoli kierrosta auki, eikös sillon pitäs palikat kestää paremmin?  Ymmärrän toki jos vetää spurri kii niin hajoo, johan ohjekirjakin siitä varoittaa  :wink: Mut jos menee pinni poikki niin sitten poraillaan.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

jon.lindgren

Laitetaans termit kohdalleen. Se on slipperi eli luistokytkin, jota säädät. Spurri on "isoratas". :tongue:

Luistavalla slipperillä paikat kestää paremmin. Kaasusormella, tai sen oikealla käytöllä, saa myös lisää käyttöikää palikoille.