Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

jon.lindgren

En laittaisi hexan ja vanteen väliin mitään. Takana hexat ja vanteet on todella kovilla jo muutenkin ja otepintojen pienentyminen ei varmasti helpota. Ennemmin virittelee adapterit 17mm hexalle niin katoaa sekin ongelma.

AO68B

Mitäs vanteita noihin mohawkkeihin ja slingshotteihin?

vee73

Mitkä tahansa käy joissa luvataan lässiin sopivan. Ei se ole nii justiinsa.
Kaupan hakuun vaikka, slash wheel. tms.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

AO68B

Kiitti kaikille neuvoista! :grin:

allu 6

Paljon muilla on slipperi auki?Omasta kerkesin palat jo lasittaa.Niin eihän se enään pidä.1/4 kierosta nyt auki kone on ezrun 9t 4300kv :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

transewaves

#4655
Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 12.09.14 - klo: 22.51
Paljon muilla on slipperi auki?Omasta kerkesin palat jo lasittaa.Niin eihän se enään pidä.1/4 kierosta nyt auki kone on ezrun 9t 4300kv :roll:
6.5t täällä pojalla käytössä ja säädin ihan testaamalla  :wink:
karkeeta santapapruu niin eiköhän se siitä tokene.
niin ja terqui turquseen,keltä nyt ostinkaan sen foorumilta,kestävän auton myit ;)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

allu 6

Olikin tarkoituksena näyttää slipperille hiekkapaperia.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

A.Loiske

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 24.07.14 - klo: 22.14
Lainaus käyttäjältä: A.Loiske - 24.07.14 - klo: 20.46
Hyviä kysymyksiä. Jouset jokatapauksessa eri, ainoa mitä osaan nyt suoraan sanoa niin käsituntumalla ei huomaa suurempaa eroa. (en tiedä huomaisiko käsituntumalla vaikka olisi valtava suhteellinen ero jousten jäykkyydessä). Iskareista tiedän sanoa sen verran, että veljellä vakiot ja jotkut vaihdetut jouset, itsellä LRP big bore- iskarit. Kävivät nätisti kiinni ja samanpituiset kuin vakiot.

Harituspuolesta, molemmilla silmämääräisesti aikalailla suorassa, kokeilin myös äsken lisätä vähän aurauksen puolelle, ei sanottavaa eroa.

Iskareiden kiinnityskohtia en ole vielä vertaillut, omassa, tässä sivuille vetelevässä, edessä alhaalla ulkona (uloin vaihtoehto), takana alhaalla toiseksi uloin (neljä vaihtoehtoa).

EDIT: Kunnon pidolla eli asfaltilla molemmat käyttäytyvät samalla lailla, suoraan lähtee munkin laite. Veljen auto vaan on lähes yhtä helppo kiihdyttää paikaltaan tasaisella hiekkakentällä kuin asfaltillakin. Mulla taas riittää 1/4 kaasu niin hillitön puolelta toiselle ohjaaminen alkaa. Kunnon vauhdin kun saa päälle niin sitten mennään kyllä eteenpäin.

Takaa iskarit ulos ja jäykemmät öljyt sisään.

Eteen haritusta (toe out) niin, että silmällä näkee.

Nyt on auto huomattavasti vakaampi huonommallakin pidolla. Iskarit edestä ja takaa SISÄLLÄ tukivarsissa, ja silminnähtävästi AURAUSTA eteen.

Tämä mun auto oli varmaankin vain liian jäykkä. (jouset/öljyt/näiden yhdistelmä käytössä oleviin iskareihin nähden), jotka siis eivät ole autoon tarkoitetut. Myöskin nyt joustomatka alaspäin piteni, kun ennen se loppui tukivarsien vaakatasoon. Voipi itseasiassa olla että nämä kyseiset LRP big boret ovat hieman liian lyhyet..

Assa2000

Osaisko kukaa kertoo kuinka helposti on muunneltavissa nelivetoiseksi? Laittaa vaan Slässin nelivetoisen akselin/osat kiinni?
Olleita: Kyosho Lazer ZX-5, Traxxas Blast Brushless
Nykyisin RC autoton

Mölli

Lainaus käyttäjältä: Assa2000 - 21.09.14 - klo: 09.59
Osaisko kukaa kertoo kuinka helposti on muunneltavissa nelivetoiseksi? Laittaa vaan Slässin nelivetoisen akselin/osat kiinni?

Ei helppoa/mahdollista, ei kannata edes yrittää.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 21.09.14 - klo: 10.11
Lainaus käyttäjältä: Assa2000 - 21.09.14 - klo: 09.59
Osaisko kukaa kertoo kuinka helposti on muunneltavissa nelivetoiseksi? Laittaa vaan Slässin nelivetoisen akselin/osat kiinni?

Ei helppoa/mahdollista, ei kannata edes yrittää.

On noita tehty. Kahdella moottorilla ja vaihteistolla... Eli ei onnistu kuin hupimielessä.

Pro-coarseRc

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 21.09.14 - klo: 11.01
Lainaus käyttäjältä: Mölli - 21.09.14 - klo: 10.11
Lainaus käyttäjältä: Assa2000 - 21.09.14 - klo: 09.59
Osaisko kukaa kertoo kuinka helposti on muunneltavissa nelivetoiseksi? Laittaa vaan Slässin nelivetoisen akselin/osat kiinni?

Ei helppoa/mahdollista, ei kannata edes yrittää.

On noita tehty. Kahdella moottorilla ja vaihteistolla... Eli ei onnistu kuin hupimielessä.

Elikkäs juuri noin tekastiin viime talvena veljelle "nelkku". Lysti laite tuli :D
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Assa2000

Sitten täytyneen etsiä valmiiksi nelivetoinen
Olleita: Kyosho Lazer ZX-5, Traxxas Blast Brushless
Nykyisin RC autoton

vee73

Älä koske pitkälläkään tikulla 4wd lässiin. Ne on aina rikki. Aina niistä on diffit tms.  auki kun muut kuskit ajaa.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

jon.lindgren

Joillain on kaikki aina rikki... Toiset ajavat.
Jos käyttää laitteita niillä tehoilla, joille ne on suunniteltu toimivat ne yleensä ihan hyvin. Ja kestävät.
Huoltohommat kannattaa opetella kunnolla niin ei tarvitse olla kokoajan ruuvaamassa.

vee73

Joo ei tartte uskoa. Ei ole minulta pois :D
Mutta moni on sanonut.. Olis pitänyt uskoa.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

mcly

Vaikka ei tänne kuulu niin nelkku lässykkä on yksi kestävimmistä peleistä ja näin olen tämän 2wdnkin ymmärtänyt olevan  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

vee73

2wd kyllä on. Mutta 4wd ei todellakaan. Ei niissä ole mitään samaa osaa keskenään.
Nojoo. Takavetarit.
Kaikki nelkkujen omistajat on kironnu ne 10. Kertaa joka ajoreissulla.
2wd kuskit tyytyväisenä ajelee.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

mcly

Lainaus käyttäjältä: vee73 - 23.09.14 - klo: 22.03
2wd kyllä on. Mutta 4wd ei todellakaan. Ei niissä ole mitään samaa osaa keskenään.
Nojoo. Takavetarit.
Kaikki nelkkujen omistajat on kironnu ne 10. Kertaa joka ajoreissulla.
2wd kuskit tyytyväisenä ajelee.
Aijaa. kun omat kokemukset ja kuulemiset omalta ajoporukalta ovat olleet vain ja ainoastaan positiivisia. Autoja ei ole huollettu juuri ikinä ja aina ne ehjänä pysyvät koko ajoreissun..  Onks sulla ollu nelkkua itellä käytössä ? Hyvin mahdollista, että 2wd on kestävämpi kuin nelkku.. siihen en osaa sanoa mutta omalla kokemuksella ja lähipiirin kokemuksella nelkkukin on ollut kestävä.. Me toisaalta ajetaan näillä SC autoilla enemmän tasaisilla alustoilla ilman suuria hyppyjä..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

vee73

Itellä ei ole nelkkua mutta huollan kyllä niitä kavereille.
Samoilla sähköillä ajetaan molempia autoja. Eli n.1300W koneilla 3S.
Varsinkin keskidiffi nelkussa aina p*skana. Sitä vaan ei saa kestämään vaikka mitä tekee.
Tyypit onkin vaihtaneen nelkut pois tai laittaneet Hobaon nelkun. Sitten kestää. Ja jotkut ajaa Hobaon nelkkua aivan tolkuttomilla moottoreilla (n.3000-4000W muistaakseni) eikä siltikään ole ongelmia.
On ne ihan raivopäisiä vekottimia semmosilla moteilla :D
Tuuppi lässi ei pysy semmosella koneella kasassa kun muutaman kierroksen :D
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

mcly

Lainaus käyttäjältä: vee73 - 24.09.14 - klo: 09.05
Itellä ei ole nelkkua mutta huollan kyllä niitä kavereille.
Samoilla sähköillä ajetaan molempia autoja. Eli n.1300W koneilla 3S.
Varsinkin keskidiffi nelkussa aina p*skana. Sitä vaan ei saa kestämään vaikka mitä tekee.
Tyypit onkin vaihtaneen nelkut pois tai laittaneet Hobaon nelkun. Sitten kestää. Ja jotkut ajaa Hobaon nelkkua aivan tolkuttomilla moottoreilla (n.3000-4000W muistaakseni) eikä siltikään ole ongelmia.
On ne ihan raivopäisiä vekottimia semmosilla moteilla :D
Tuuppi lässi ei pysy semmosella koneella kasassa kun muutaman kierroksen :D
No nyt ymmärrän miksi on aina rikki  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

vee73

Tuuppi kestää, nelkku ei. Siitähän tässä oli kyse :)
Ajetaanko jossain sitten pienemmillä harjattomilla ?
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

mcly

Lainaus käyttäjältä: vee73 - 24.09.14 - klo: 09.19
Tuuppi kestää, nelkku ei. Siitähän tässä oli kyse :)
Ajetaanko jossain sitten pienemmillä harjattomilla ?
Kyllä noi sillä vakio Veljellä tuntuu ajelevan  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

vee73

Mä en jaksais vakioilla kihnuttaa :/
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

mcly

Lainaus käyttäjältä: vee73 - 24.09.14 - klo: 09.40
Mä en jaksais vakioilla kihnuttaa :/
En mäkään mutta moni jaksaa kun mene suht lujaa tuonkin kanssa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jon.lindgren

Palataanko aiheeseen?

OT:tä vielä sen verran, että nelkku on radalla ihan hyvä ja nopea. Kaasunkäyttö on se, mikä ratkaisee kestävyyden ja osaamaton tunari hajottaa auton helposti. Mekkarilla on myös osuutta asiaa; Jos keskidiffiä ei saa kestämään tekee jotain väärin. Manuaalia jos olisivat lukeneet niin tietäisivät, ettei keskidiffi ole tarkoitettu 3s-tekniikalle.

mcly

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 24.09.14 - klo: 10.04
Palataanko aiheeseen?

OT:tä vielä sen verran, että nelkku on radalla ihan hyvä ja nopea. Kaasunkäyttö on se, mikä ratkaisee kestävyyden ja osaamaton tunari hajottaa auton helposti. Mekkarilla on myös osuutta asiaa; Jos keskidiffiä ei saa kestämään tekee jotain väärin. Manuaalia jos olisivat lukeneet niin tietäisivät, ettei keskidiffi ole tarkoitettu 3s-tekniikalle.
Palataan  :azn: Tätä mä tässä vähän yritin ajaa takaa, että nämä autot kestävät juuri sitä mihin ne on tarkoitettukin. Kestävyyttä pitäisi mitata juurikin sillä  :wink: Tämä tästä minun osaltani.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

vee73

No mä mittaan kestävyyttä hieman erilailla. Ja vaikka mekkaaja olis kuka, tai keskellä mikä tahansa diffi tai slipperi tai säädetty miten tahansa, se ei kestä piste
Ja jos kestävyyttä mitataan aina sillä mihin auto on tarkoitettu, niin sitten vakio tuuppi lässiä ei saa ikuna rikki.
Mutta kuka oikeasti ajaa vakio lässillä. Varmaan 5% kuskeista.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: vee73 - 24.09.14 - klo: 12.37
No mä mittaan kestävyyttä hieman erilailla. Ja vaikka mekkaaja olis kuka, tai keskellä mikä tahansa diffi tai slipperi tai säädetty miten tahansa, se ei kestä piste
Ja jos kestävyyttä mitataan aina sillä mihin auto on tarkoitettu, niin sitten vakio tuuppi lässiä ei saa ikuna rikki.
Mutta kuka oikeasti ajaa vakio lässillä. Varmaan 5% kuskeista.

Tuu kokeilee. Täällä on ratoja millä ajella, ei tarvitse virittää autoa fudiskenttää varten :evil:
Vakiotuuppi ei kestä 2s-akuilla radalla. Kokeiltu juttu. Nelkku kestää. Myös kokeiltu, kilpailuissa ja treeneissä.

vee73

On meillä omakin rata. Vai luulikko että teillä vain on :)
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl