Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Slash 2wd

Aloittaja Janezki, 13.04.08 - klo: 00.28

mcly

Lopetetaan nyt tää jauhaminen tästä. Kaikille varmaan selvillä nyt mitä kukin ajaa takaa ja miten kukin vertailee kestävyyttä.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

transewaves

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 24.09.14 - klo: 13.09
Lainaus käyttäjältä: vee73 - 24.09.14 - klo: 12.37
No mä mittaan kestävyyttä hieman erilailla. Ja vaikka mekkaaja olis kuka, tai keskellä mikä tahansa diffi tai slipperi tai säädetty miten tahansa, se ei kestä piste
Ja jos kestävyyttä mitataan aina sillä mihin auto on tarkoitettu, niin sitten vakio tuuppi lässiä ei saa ikuna rikki.
Mutta kuka oikeasti ajaa vakio lässillä. Varmaan 5% kuskeista.

Tuu kokeilee. Täällä on ratoja millä ajella, ei tarvitse virittää autoa fudiskenttää varten :evil:
Vakiotuuppi ei kestä 2s-akuilla radalla. Kokeiltu juttu. Nelkku kestää. Myös kokeiltu, kilpailuissa ja treeneissä.
kääk !
ei teidän puheista ota kukaan selvää,yhdessä välissä sanotaan että 2wd kestää mitä vaan ja yhtäkkiä se ei kestäkkään  :shocked:
Noh toistaiseksi on vielä kestänyt hyppyjä talon katolta jne mutta mikä noissa hajoaa sitten radalla ajaessa ?

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

vee73

Tuupin heikoimmat kohdat on abaut diffi. Myös spurrin akselin toisessa päässä on jousitappi joka tykkää katketa.
Mitkään päivitysdiffit ei juurikaan paranna tilannetta.
Muutenhan sitä nyt ei saa hajoamaan juur mistään jossei osu johonkin kovaan suurella nopeudella.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

A.Loiske

#4683
Tänään ruuvailin autoon kiinni lisää RPM:n osaa. Eli gearboxi/kansi, molemmat iskaritornit, C-palat ja takapuskurin kiinnitysosat. Ennestään oli korvattu samaisilla laatutuotteilla jo tukivarret, takahubit ja ohjauspalat.

Gearboxi on loistava hankinta, esim. nyt onnistuu pinjoni/spurri- välityksen säätö tosi tarkasti, tuohon kuuluvan tosi paksun ja tukevan alumiinisen motorplate:n ansiosta. Puskurin kiinnityspalat taas eliminoivat vakio-vastaavien ongelman, eli lärpäkkeiden poispomppaamisen pohjalevyn reunoilta.

Nyt löytyy varastotavarana uutta RMP- osaa EuroRC:ltä, Slashiinkin, kun veljen kanssa niitä sinne pyydettiin hankkimaan. Hieno kauppa. ;)

Slash- leiriin liittyminen, nyt tänä kesänä, on ollut kyllä hieno päätös. Auto on selvästi tehty ajettavaksi, eikä korjattavaksi. Ei tunnu hajoavan vaikka vetäis seitsemääkymppiä puuhun. :D (pyrin kuitenkin välttämään kiinteitä esteitä)

Nelkkua en voi arvostella, kun ei minkäänlaista kokemusta siitä ole. Mutta eihän tätä tuuppia saa rikki kuin tahallaan rikkomalla!

transewaves

Lainaus käyttäjältä: vee73 - 24.09.14 - klo: 20.42
Tuupin heikoimmat kohdat on abaut diffi. Myös spurrin akselin toisessa päässä on jousitappi joka tykkää katketa.
Mitkään päivitysdiffit ei juurikaan paranna tilannetta.
Muutenhan sitä nyt ei saa hajoamaan juur mistään jossei osu johonkin kovaan suurella nopeudella.
okei,no nuo nyt on pikku juttuja "näillä kilometreillä"
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

jon.lindgren

#4685
Rata-ajossa ja satunnaisesti hiekkakuopalla rikki on saatu ainakin C-palat, orkkisrungon kiinnitys takaa, koritolpat takana, takahubit, etuhubit, takatukivarsien sisemmät pinnit, gearbox, topgear:in pinni, vakioiskarien varret, tukivarsia, iskaritorneja. Noi saa kaikki korvattua paremmilla, osan kaupallisilla ratkaisuilla ja osan omilla patenteilla. Runko katkeaa kun auto pohjaa isojen hyppyjen jälkeen. Traxxas:sin oma matalan painopisteen runko on hyvä, muita ei oikeastaan kannata harkita koska kilpurin tästä saa vain vaihtamalla kaikki osat... Kaikkia osia ei todellakaan kannata vaihtaa ennen kuin tietää mikä menee rikki omassa ajossa. 2S-akuilla auto kestää paljon paremmin kuin useampikennoisilla ja ajo-ominaisuudetkin riittävät vielä.

allu 6

Millä välityksillä kannattaisi alkaa kokeilemaan hobbywingin 10.5t koneelle. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 29.09.14 - klo: 13.55
Millä välityksillä kannattaisi alkaa kokeilemaan hobbywingin 10.5t koneelle. :roll:
Mihin?
Radalle, pihalle, sisärata?

allu 6

Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

jon.lindgren

23/86 voisi olla hyvä. Jos tilaa on paljon niin isompaa pinjonia ja spurria.

allu 6

Ok.Voisin kokeilla 86 spurrilla ja pienenmällä pinjonilla näin alkuun.Ei tarvitse välttämättä,olla pihalla kovin pitkiä välejä.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

A.Loiske

Mielipiteitä kyselen takaiskari-asiaan. Alkuperäiset jos duunaan kuntoon, tarvitsen huoltosarjan, uudet jouset ja nuo jäykemmät varret. Ehkä samalla sitten myös alumiiniset hatut. Kustannus rupeaa lähentelemään sitten jo näitä

http://fi.eurorc.com/product/3375/teamc-12mm-big-bore-shock-absorber---taka-2kpl

Kumman valinnan itse tekisit?

jon.lindgren


A.Loiske

Onko noissa antamissasi vaihtoehdoissa käytännön eroja? Kalliimmat näyttää jotenkin muovisemmilta kuvassa.. Onko nelkun iskarit samanpituiset kuin tuupissa?

jon.lindgren

GTR on isompi tilavuudeltaan ja siinä on muoviset korkit. Yhtään korkkia ei ole mulla ainakaan irronut, kerran lipesi bladderi sisälle ja öljyt tuli pihalle.
Saman pituiset ovat tuupissa ja nelkussa.
"Bigboret" on ihan hyvät ja toimivat. Erittäin kestävätkin.

mikari

"kerran lipesi bladderi sisälle ja öljyt tuli pihalle"

haha.. funny bro :D
Kiitos 20 vuodesta!

Smigi

Itse ostin omaan tuuppiin vuosi sitten ebaystä nuo linkitetyt Traxxasin big boret. Ja liquidrc:stä muutamalla eurolla muutamat eri jäykkyyksiset Losin jouset. Erinomaiset ovat ajettavuudeltaan ja kestävyydeltään. Hypitty mm. polttisradalla 3 metrin hyppyreistä ja iskarit edelleen ihan tikissä. Muista ei ole kokemusta mutta mielestäni yhteensä noin viidenkympin panostuksella sai huimasti paremman ja eritoten kestävämmän alustan. Ja korjaussarja maksaa suomessakin muutaman euron.
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

A.Loiske

Okei, myyty. :) Nyt vielä sopivat öljyt niihin, oisko taka 60 etu 50?

Smigi

Varmaan ihan OK. Itellä viiskymppistä joka nurkassa.
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

-charger-

tulipa sit hankittua tällänen slash 2wd. viimeks ollu radio-ohjattava n 20v sitten :D  harjallisella perus tekniikalla ja tuli todettua parin ajo kerran jälkeen että eihän toi kulje :) eli tätä varmaan monesti kysytty mutta viittiskö kokeneemmat antaa "ostoslistaa" millä moisen saa kulkemaan oikeasti.. eli mitkä akut, motti ja säädin kannattaa hankkia? auto lähinnä tallinpihassa "leikki" käytössä eli hintaakaan ei sais järkyttävästi kertyä...:) ja mistä kannattaa ne hankkia? suomesta vai esim ebay?
lujaa pitää päästä ;)
kiitoksia!

-charger-

#4700
Lainaus käyttäjältä: -charger- - 06.10.14 - klo: 21.10
tulipa sit hankittua tällänen slash 2wd. viimeks ollu radio-ohjattava n 20v sitten :D  harjallisella perus tekniikalla ja tuli todettua parin ajo kerran jälkeen että eihän toi kulje :) eli tätä varmaan monesti kysytty mutta viittiskö kokeneemmat antaa "ostoslistaa" millä moisen saa kulkemaan oikeasti.. eli mitkä akut, motti ja säädin kannattaa hankkia? auto lähinnä tallinpihassa "leikki" käytössä eli hintaakaan ei sais järkyttävästi kertyä...:) ja mistä kannattaa ne hankkia? suomesta vai esim ebay?
lujaa pitää päästä ;)
kiitoksia!

kellään ideaa?
miten ois:
http://www.ebay.com/itm/Castle-Creations-1-10-Sidewinder-SCT-WaterProof-WP-Esc-w-3800kV-Combo-/380748630414?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item58a663098e

ja

2kpl :
http://www.ebay.com/itm/Latest-Traxxas-2872-3S-11-1V-5000mAh-25C-Lipo-Battery-1-10-Slash-2WD-VXL-/181165091809?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2a2e47ebe1

ja noihin tietty sit viel laturi....? käykö tällänen "vakio laturin" jatkeeksi vaan??
http://www.ebay.com/itm/Traxxas-2918-Dual-Charging-Adapter-for-3S-LiPo-Batteries-EZ-Peak-Plus-Charger-/390900974574?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5b038383ee 

4wdkanootti

Joo, 20 vuotta sitten kaikki ajo NiXX perusaisilla akuilla, ja tehot rajoittui niitten maximiin antokykyyn. Häärättiin +- 200 watin alueilla.
Yhä alottelijoitten paketeissa on samaa kamaa. VXL harjattomissa valmispaketeissa alkaa sitten olla jo auton puoleltakin ekat osat suoraan päivitelty.

Huomioiden nettiotos ulkomailta, eli perin mahdolliset tullikulut, ei noi silti  pahoja hintoja sun ehdotuksessa ole.

Kone/nopari-paketti on 3s lipoakulla aika tehokas, reilusti yli 500 wattinen. Ei säätelemättä autoa enää tuo teho "siirry katuun", ja vaatii ajopaikaltakin jo tilaa. (ja varaosia)

Akusta: 25c ja 5A tuo 125A kuormituskyvyn 20c lämmössä. Tämä kylmänä voi puolittua, vahtisin silloin.

Tuo akkujen yhtäaikaa lataaminen perustuu enempi ajatukseen, että ne on samaan aikaan, yhtälailla kulutettuja. Ei niin, että toinen on saanut toipua rauhassa, toinen ei. Ei tuu hyvää, tai ainakin balansointi kestääää..
Ainakin2:  pitää tutkia, osaako itse latain vielä 3+3 eli 6S kannosarjaa ladata!

Varattavat "kulutusosat" riippuukin sitten ajotavasta ja paikasta aikalailla.
Ensimmäisenä tulee mieleen kysyä, että onhan moottorinpäähän tulevia pinionrattaista varattuna?
Siihen säätämiseen. Ja iskariöljyvalikoima, diffimuljaa paria laatuaa.
Sspurrit ei tykkää karkeasta hiekasta hampaittensa seassa, poxahtelevat tuolloin.
Hyppivillä ja törmäilevillä menee kaikkea, muillakin vetareita, diffejä, laakereita, slipperien osia, rengassettejä .
Ja mitä paremmat vauhdit, sitä varmemmin auto käyttelee ajopintanaan maahan päin, koria =)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

-charger-

kiitoksia vastaksesta! eipä oo vielä varattuna muuta osaa ku ne välitys rattaat mitkä paketin mukana tuli :D vähän tässä lkenut niin oisko toi akun c luku hvä olla vaik 50-70 et kestäis pidempään ajella vai? 7,4 vai 11.1 volttinen ja millä mha:lla 5000? vai isompi vai pienempi?
kattoo ny kun sais enempi voimaa tohon et kauan jaksaa ajella vai onko silleen et parit ajelut, osia p*skaks ja sit jää hyllyy makaa :D no kokeilemallahan se selviää :)

mcly

No siis pidempää ajoaikaa ei saa isommalla C arvolla mutta sillä saat pidettyä moottorin tyytyväisenä sen suhteen mitä se haluaa ottaa  :smiley:

Se onko 7,4V vai 11,1V on aika iso ero. Jos haluat pitää autosi läjässä niin 7,4V ja mahdollisimman iso mah arvo mikä vaan mahtuu kyytiin. Näin saat paljon ajoaikaa. Jos taas haluat revitellä ja korjailla autoasi niin 11,1V ja myös mahdollisimman iso mah arvo että saat ajoaikaa  :wink:

C arvo vaikka nyt yli 35 jos akku on vähintään 5000mah.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

-charger-

ok, kiitokset, pitää ny sit pähkäillä mitä tilais  :roll:

A.Loiske

#4705
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että mitä teidän tuuppi- Slashit painaa? Oma painaa 2205g. Autossa siis Anzan hiilikuitu/alumiinialusta. Alustapaketin lisäksi itsellä ei muita alu/hiilariosia ole, muoviosat enimmäkseen RPM:ää.

Eipäs juupas, ohjausvivustohässäkkä kääntövarsia lukuunottamatta on alumiinia.

Mut siis ilmoittakaa paino ilman akkua, kaikki muu kiinni, korikin, niin saadaan vertailukelpoista dataa. Ja lisäksi kertokaa mikä alustaratkaisu, ynnä muut modit ja optio- palikat.

jon.lindgren

En muista tarkkoja punnitustuloksia mutta enemmän kuin muut...
2800g oli jonkinlainen "ennätys". Siitä oli mitä lähteä pudottamaan, päästiin muistaakseni 2400g tai jotain sinnepäin. Omatekoiset pohjaleevyt kyseessä. Ekat keskimoottorilla ja viimeiset takamoottorilla. Nykyään lähinnä keräävät pölyä hyllyssä.

A.Loiske

Onko täysin vakion rtr- mallin paino mikä? Siis tuo 2800g nurkilla vai?

jon.lindgren

Radalla ei kauheesti vakioslässejä näkynyt... Kössi painoi 2060 kun mun lässykkä 2600.

pitsinki

Lainaus käyttäjältä: A.Loiske - 09.10.14 - klo: 22.16
Onko täysin vakion rtr- mallin paino mikä? Siis tuo 2800g nurkilla vai?
Puntaroin viikonlopun aikana vakio rtr mallin, ja ilmottelen painon tänne. Saadaan vertailu pohjaa tähän  :azn:
Mini M-03x4+muutama muu