Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mugen MSX-3

Aloittaja Wellu, 02.05.03 - klo: 13.04

Wellu

Onko kellään kokemuksia tuosta autosta?

testi

Kyseisestä autosta on vain hyviä kokemuksia . Ainoa mitä autosta voisi moittia on vastarin/akkukotelon ahtaus , mutta ei se menoa haittaa .
Koneena autossa on mv-12 joka on erittäin luotettava ja helppo säätöinen
.Ainoa mitä pitää sätää sisään ajon yhteydessä on ruuvata tyhjäkäynti ruuvia vähän pienemmälle . Auto kannattaa hankkia mieluiten 2-nop tomaatilla tai voihan sen myöhemminkin ostaa . Sitten kun kasaat sitä niin kiristä 2 vaihteen säätö ruuvi pohjaan ja kaksi täyttä kiekkaa takaisin päin siinä on optimi kohta , ja muista sitä ennen laittaa siihen vähän liimaa ettei se karkaa sieltä ...  

Vakiona oleva ilmansuodatin on aika tukkoinen sen voi hyvin korvata muugenin 0.15 on road ilmansuodattimella joka on paremmin virtaava varsinkin yläkierroksilla . Vakio pilli on ihan hyvä mutta vähän äänekäs . Voin suositella tilalle Yusa pilliä joka on hiljaisempi ja äänikin muuttuu jonkin verran kireämmälle "nuotille" . Pillin kiinnityksessä joudut katkaisemaan kiinnitys palikasta sen nylpyrän että sitä saisi vähän taaksepäin käännettyä .
Näin on .

TeemuR

Olipa kattava vastataus, tollasia aina! Kaikki oleleellinen tuli selväks.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

testi

Toinen mitä autoon kannattaa myöskin hankkia on parempi jarrulevy koska vakio muovinen kuluu joka ajo kerta löysimmälle ja löysemmälle ja lopulta se haihtuu yllätten ... Elikkä suosittelen keraamista jarrulevyä joka on kestännyt 15 litran ajon . Ja jarrulevy sanoi sopimuksen irti kun keskellä oleva soikea reikä oli muuttunut täysin ympyräksi . Harmi vaan kun siinä oli vielä kulutus pintaa .

Auton säädöistä , Jousiin kannattaa laittaa yksi keskikokoinen korotus palikka eteen ja taakse jos siinä ei ole muuta korotus palikkaa kiinni . Itse olen käyttänyt 40 öljyä iskareissa joka on ihan ok , tai voisihan sitä käyttää vähän jäykempääkin . Tasauspyörästöön ei kannata koskea vasta kun tuntuu että siellä ei ole tarpeeksi öljyä sisällä , uutena se on mallia jäykintä mahdollista .
Näin on .

testi

Kun olen näppärä käsistäni niin rakensin uuden jarrulevyn prikasta ja samalla sahasin siihen tuuletus aukotkin . Elikkä tarvitset 30 mm prikan ja sisäreikä saa olla alle 12 mm ja dremelillä saa hyvin muotoiltua sisäosan soikeaksi . Voin laittaa kuvia jos vain kiinnostaa .
Näin on .

late

Kuvia, kiitos!

Lateh1@hotmail.com
LRP - Ei tulta ilman savua

testi

Nopeasti otettuna :

Näin on .

testi

ohoh olimpa sokea , en huomannutkaan sähköposti osoitettasi . No nyt voit katsoa niitä täällä .
Näin on .

late

Teempä itsekin tuollaisen! Vanha muovipala on kulunut niin paljon, että siitä näkyy melkein läpi.
Eipä ainakaan tule kalliiksi jarrulevy!
Ruostumattomasta teräksestä tehty Kyoshon jarrulevy maksaa n.20e.
Tuollaisen prikan saa alle eurolla?
LRP - Ei tulta ilman savua

testi

Ei se mitään maksannut niitä löytyi kourallinen miljoona laatikosta . Tai jos sen ostaa niin tuskin se euroa enempää maksaa . Hmm pitäisikö alkaa valmistamaan noita kohtuu hintaan ?
Näin on .

Wellu

Saako tuohon autoon mitään  viritysosia esim hiilikuitusta radiolevyä jne...
ja mistä?

testi

Näin on .

late

Minkälaisia korivaihtoehtoja tuohon MSX-3:seen on?
Ei millää löydy korillisia kuvia netistä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Kerminator

Suurin osa 200mm touring koreista käy (dremelillä vaan aukot sopiviin paikkoihin) kts. Protoformin tai HPI koreja.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

late

Eli jos oikein ymmärsin niin Kyoshon V-one S:n koritkin käy, vai mitä?
LRP - Ei tulta ilman savua

Kerminator

En itse omista ko. mallia mutta sen mitä olen testannu ja nysvänny kaverin autoa niin luulisin että Kyoshonkin sopii. Protoformin korit ainakin menee.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

late

No onhan tätä pakko kysyä.
Heittäkääs arvio kuinka nopsaa tuolla MSX-3:lla varustettuna MV-12 koneella ja 2-port.laatikolla pääsee?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

riippuu tietty välityksistä, sanoisin vakiovälityksillä 60-80 km/h. mitä mieltä "testi" on?

Rehtori

Mitenkähän on sitten ton msx-3 auton ajo-ominaisuudet ja muutenkin auton kokonaisuus? Niin että onko ne ihan suolesta vai ei mitään moittimista.

Mika R

riippuu tarpeista. bashing autoksi (parkkipaikka-ajo) hyvä, koska kardaaniveto, kisa-autoksi ehkä vähän köykänen koska säätömahdollisuudet ovat rajoitetummat ja halvemmat osat

Kerminator

Huippu nopeus 2 vaihteella = riittävä, joskin vakiona auto tulee 1 vaihteisena.

Ajo ominaisuudet on ihan ok mitä olen ajanut Testin autoa. Ainoastaan vakio jarru on pikkasen hengetön ja eikä oikein kestä mitään. Ongelman ratkaisuna on  Testin prikka modi :wink:

Suurin ongelma on se että ei ole oikein alusta säätö mahdollisuuksia ko. mallissa joka rajoittaa aika paljon pidemmällä aikavälillä.

Eli parkki paikka kärrynä erinomainen valinta tai sitten ensimmäiseksi polttis autoksi ennen kuin siirtyy nopeampiin vehkeisiin.

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12

late

Saakohan MSX-3:seen istutettua .15 koneen?
Tai vaikka O.S. FS-26S-C nelitahtisen voimanlähteen.
LRP - Ei tulta ilman savua

testi

Kyllä .15 kone menee kiinni .21 ahdistaa likaa . Huippu nopeutta on vaikea arvioida mutta 2 vaihteen välitys tulee vastaan pidemmillä suorilla . Ajo ominaisuudet ovat omasta mielestäni ihan hyvät . Tosin olen jo modannut koneen sylinterin putkea mika ja kermit varmaan huomasivat sen ennen kuin äänen vaimennin osui siihen prkl tolppaan .
Näin on .

Gorexx

Mitkä diffiöljyt eteen ja taakse ns. "perussetuppiin".  Tuohon ohjekirjaan kun ei Mugenilla ole liikoja satsailtu...

Toinen kaivelemaan jäänyt asia: kaasuttimen perussäädöt MV12:n vakiokaasariin.
Manuaalissa puhutaan vain tyyliin "väännä myötäpäivään 1/4 kierros tehtaalla asetetusta". Eli mitähän ne ovat siellä tehtaalla ruuvanneet?

testi

Vakiona diffeihin ei tarvitse koskea ne ovat tehtaalla kasattu ja rasvattu . Tehdas ruuvaukset ovat aika hyvät , tosin idleä joutuu tietenkin vähän säätämään ja low speediä voi ruuvata melkein 1 kiekan sisään päin .
Näin on .

Gorexx

Juu kyllähän ne tehdasruuvaukset varmaan on hyvät, mutta auto kun ei ole uusi (olen toinen omistaja), niin ei voi olla varma miten ruuveja on väännelty.
Eli onko olemassa sääntöä tyyliin: " ruuvi niin kiinni kuin menee, sitten 2 1/2 kierrosta auki " ?

Sama diffeissä. Mitä se tehdas on sinne tunkenut? Joskus noitakin on hyvä huoltaa...  :)

testi

Ahaa no sepä selittää sen . Diffeissä on vakiona rasvaa mallia jäykintä mahdollista , itse en osaa suositella sopivaa öljyä kun ei ole tarvinnut vielä huoltaa . Tosin kokeilin vanhassa autossa 40w öljyä edessä joka oli kyllä liian notkeaa , auto kyllä kääntyi pirun hyvin . Kaivan jossain vaiheessa auton esille niin kerron myöhemmin kaasarin säädöt .
Näin on .

late

Miten sä oot sitä sylinterinputkea modannut ja mitä hyötyä siitä oli?
LRP - Ei tulta ilman savua

Gorexx

Onko kellään MSX-3:ssa rear-exhaust moottoria?
Istuuko paikalleen helposti, vai tarvitaanko muutoksia?
Mahtuuko esim. pakokäyrä hyvin vai ottaako renkaaseen kiinni?

testi

Gorexx : miksi sinua kiinnostaa tuo moottorin vaihto ? etkö ole muka tyytyväinen kyseiseen koneeseen ?
Näin on .