Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Revo

Aloittaja Janezki, 19.04.08 - klo: 17.58

Shamer

Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 28.04.10 - klo: 23.07
Oli puhetta taannoin kuinka Revon hexit hierovat akselinpäät löysiksi ja tästä aiheutuu vimmattu epäkeskoisuus ja tärinä, vaikka renkaat olisi kuinka tasapainotettu. Näppärimmät sorvasivat hylsyistä välikappaleet.

Olen surfaillut Teknon sivuilla "Driveshafts and Steering" eli teräksisten vetoakselien parissa, joiden mukana tulisi muidenkin tukivarsien kiinnitysosat. Tämä tuote on kuitenkin Slash 4x4:lle: http://www.teknorc.com/popup_image.php?pID=1061.

Kysymys foorumilaisille ja guruille: Onko Teknolla vastaavaa E-Revolle? Tällainen paketti tarjoaisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla: korjaisi teräsvetoakselien puutteen ja akselivälykset.


Aiemmin Hobby Pointissa puhuin näistä: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZBF1&P=ML
Mutta ne eivät taida sopia cvd-tyylisille akseleille, nuo ovat tarkoitettu traxxasin vakiovetareille...
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

mikael.forsstrom

moi, Onko jollain kokemuksia traxxas e-revon metallisuoja korista?
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

the man

Terve, multa on mennyt erbestä slipperi ja tämä on ensimmäinen kerta kun se meni romuks.
En ole varma että pitääkö vaihtaa pelkät luistopalat vaiko jotain muuta myös.
jos auto on maassa kun antaa kaasua se ei inahdakkaan, eli pientä helppiä kiitos.
Karvaton ERBE

jesi

Paa purkaen slipperi autosta pois, niin näet helposti mitä tarvii uusia :)
/ Jere Siirilä

Penguin

Lainaus käyttäjältä: mikael.forsstrom - 30.04.10 - klo: 21.02
moi, Onko jollain kokemuksia traxxas e-revon metallisuoja korista?

Joku turvakaariviritelmä vai mikä? Taitaa kaikki täällä vedellä lexan korilla ja ostaa uuden kun entinen alkaa repsottaa niin paljon ettei mukana pysy.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: Shamer - 29.04.10 - klo: 00.12
Lainaus käyttäjältä: EmDzei - 28.04.10 - klo: 23.07
Oli puhetta taannoin kuinka Revon hexit hierovat akselinpäät löysiksi ja tästä aiheutuu vimmattu epäkeskoisuus ja tärinä, vaikka renkaat olisi kuinka tasapainotettu. Näppärimmät sorvasivat hylsyistä välikappaleet.
Aiemmin Hobby Pointissa puhuin näistä: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZBF1&P=ML
Mutta ne eivät taida sopia cvd-tyylisille akseleille, nuo ovat tarkoitettu traxxasin vakiovetareille...

Mitä tarkoitetaan 'cvd':llä? Minulla on yhä Traxxasin muoviset. Olen pitänyt niitä ihan kestävinä ja laadukkaina.

Taka-akselilla (hexanuppi) on huomattavasti lappia ja tulee kokeiltua renkaan kiinnitystä, koska rengas pääsee heilumaan noin 2 mm renkaan reunasta mitattuna. Vanne on tiukasti kiinni, mutta silti heiluu siten kuin olisi irti.  ;-) Juuri linkkisi tapaista pakettia korjaamaan tämä olisi aiheellinen tai ainakin TOP 5:n joukossa seuraavaksi ostettavien listalla.

Pahus, GP 2700 NiMH akkuparistoista yksi kuoli. Yleismittari näyttää -350  :-D Muut seitsemän ovat ihan OK ja 1,2 V.

Kysymys auton säädöstä: säädettäessä toe in tai toe out (camber) kulmia renkaisiin, niin pitääkö ensin avata pivot pallia. Ts. lukitseeko pivot ballin kiristys mahdollisuuden pyörittää pivot ballia auki tai kiinni. Tänään sain mielestäni säädöt kohdilleen: aurauskulmat, camberit ja Traxxasin kallistuksenvakaajat ja auto pysyi mukavasti asfalttipäällysteisellä parkkipaikalla hyppysissä. Asfaltilla säätöjen ei tarvitsekaan olla kuin sinne päin.  =)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Penguin

Pivot ball pitää olla sen verran löysällä että jousitus pääsee liikkumaan esteettä ja silloin myös aurauskulmien säätö onnistuu. Siinähan vain käännetään C-palaa eri suunnassa kuin joustaessa. Edessä säätö kääntää samaa suuntaan kuin ohjaus ja kun ohjaus ja jousitus toimii riittävän herkästi, niin aurauskulmien säätämisessäkään ei pitäisi olla mitään ongelmia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 06.05.10 - klo: 21.52
Pivot ball pitää olla sen verran löysällä että jousitus pääsee liikkumaan esteettä ja silloin myös aurauskulmien säätö onnistuu. Siinähan vain käännetään C-palaa eri suunnassa kuin joustaessa. Edessä säätö kääntää samaa suuntaan kuin ohjaus ja kun ohjaus ja jousitus toimii riittävän herkästi, niin aurauskulmien säätämisessäkään ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Meni vähän ohi.. Aurauskulmia säädän raidetangosta. Mutta edellä puhuin cambeerista, joita säädetään "pivot ballin läpi".  ;-) Alla kuva kertomaan enemmän kuin 1 000 kuvaa.

Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Penguin

Kirjoitit toe-in ja toe-out, jotka on auraus ja haritus.



Camber-kulman säädössä voi joutua vähän palloa löysäämään, joskin kyllä sen pitäisi olla niin vapaa, että säätö onnistuu ilman löysäämistä. Kiristys ei siis saa lukita sitä niin ettei säätö onnistuisi, muuten ohjausservo joutuu turhan koville ja jousitus jumittaa. Näin siis topicin mukaisesti Revossa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

k0rppi

Eiliset hiekkakuoppakurvailut sai karun lopun, vaikka alkuun luulin, että vähällä päästiin. alkuun luulin, että vain vetoakseli katkes edestä.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5468859791324343906
http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5468859810894952194

vetarin vaihdettuani testasin vielä ohimennen mitenkä jousitus liikkuu, eikä se liikkunut niinkun piti. rockeri raapi runkoon ja syy löytyi iskaritornista, joka oli taipunut mutkalle. (ei kuvaa tästä tapauksesta)

aamuyön tunteina, kun töissä ei ollut muuta tekemistä, niin tutkailin vielä hieman lisää. tällä kertaa paljastui takapään bulkheadista halkeama.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5468859826229722770

tässä tilanteessa ei voi juuri muuta sano, kun "uutta suoleen, kun vanha kuolee" elikkä osaa tilaukseen ja kirotaan ensiviikon helteet ilman ajeluita.

Penguin

Noita takapään bulkheadeja menee meillä ainakin pari settiä kesässä, kun foffia ajetaan. Osansa voi olla myös auton aika massiivisella painolla (6,4 kg).
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

EmDzei



Hieman kevennystä. Mitä ihmettä kuvassa tapahtuu tai tulee tapahtumaan seuraavaksi?

Pieniä E-Revoja?

E-Revo on laskenut maitinsa?

Autopalloilua olohuoneessa?

Vastaus seuraavassa tulevassa videossa.  ;-)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

mikael.forsstrom

Moi,
Uskaltaako ajaa kun on jonkun verran vääntynyt keski taka akseli muovi? Voiko jotain mennä  rikki kun keski taka akseli on vääntynyt?
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: mikael.forsstrom - 11.05.10 - klo: 17.33
Moi,
Uskaltaako ajaa kun on jonkun verran vääntynyt keski taka akseli muovi? Voiko jotain mennä  rikki kun keski taka akseli on vääntynyt?

jos kardaani on vääntyny niin en suosittele ajamaan tai saat uusia myös laakerit.

EmDzei

Lainaus käyttäjältä: mikael.forsstrom - 11.05.10 - klo: 17.33
Moi,
Uskaltaako ajaa kun on jonkun verran vääntynyt keski taka akseli muovi?

Jos päädyt uusimaan, niin suosittelen Traxxasin teräskardaania. Löytynee jo Suomestakin.

Vastaus tennispalloihin.

Katso HD-laatuisena
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Peku

Mitenkäs teillä on nuo alukuoriset diffit ym. (joista juttua aiemmin ketjussa) kestäneet käytössä?
Itselläni on vielä käytössä brushless - version alkuperäiset, mutta eivät todellakaan tunnu kestävän tuota 150A / 2000kv settiä
edes 4s käytössä vaikka punch on minimissä ja moottorin ajoituskin nollissa...

Seuraavista siis kyse:
http://www.rcplanet.com/Integy_Steel_Differential_Gear_Set_p/intt3164.htm
http://www.rcplanet.com/ST_Racing_Int_Diff_Cup_p/sptst5381s.htm
http://www.rcplanet.com/RDL_Alum_Outer_Diff_Case_p/rdlrv024s.htm

jesi

Meneekö sisukset vai ulkopuolen rattaat?
Niin tai näin, shimmausta kannattaa tarkistaa.
/ Jere Siirilä

sanppa75

Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 09.52
Mitenkäs teillä on nuo alukuoriset diffit ym. (joista juttua aiemmin ketjussa) kestäneet käytössä?
Itselläni on vielä käytössä brushless - version alkuperäiset, mutta eivät todellakaan tunnu kestävän tuota 150A / 2000kv settiä
edes 4s käytössä vaikka punch on minimissä ja moottorin ajoituskin nollissa...

Seuraavista siis kyse:
http://www.rcplanet.com/Integy_Steel_Differential_Gear_Set_p/intt3164.htm
http://www.rcplanet.com/ST_Racing_Int_Diff_Cup_p/sptst5381s.htm
http://www.rcplanet.com/RDL_Alum_Outer_Diff_Case_p/rdlrv024s.htm

Mitä 150A/2000kv:n settiä sä tarkoitat...?

Oman kokemukseni mukaan vakiodiffit kestää ihan hyvin mikäli autosta pitää huolta. En sit tiiä "köröttelenkö" mä liiaksi vai mistä se johtuu...  :grin:

Kuinka kauan olet noilla vakiodiffeillä ajellut? Siis montako akullista n. likipitäen... Diffithän on kuitenkin aika rankasti kuluvia osia....ja autossa (Brushless E-revo) jonka nopari/moottori combo tuottaa vakiona 4000-5000w kiihdytyksissä diffit joutuu jokatapauksessa todella kovalle rasitukselle. =)
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Peku

Lainaus käyttäjältä: sanppa75 - 17.05.10 - klo: 13.03
Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 09.52
Mitenkäs teillä on nuo alukuoriset diffit ym. (joista juttua aiemmin ketjussa) kestäneet käytössä?
Itselläni on vielä käytössä brushless - version alkuperäiset, mutta eivät todellakaan tunnu kestävän tuota 150A / 2000kv settiä
edes 4s käytössä vaikka punch on minimissä ja moottorin ajoituskin nollissa...

Seuraavista siis kyse:
http://www.rcplanet.com/Integy_Steel_Differential_Gear_Set_p/intt3164.htm
http://www.rcplanet.com/ST_Racing_Int_Diff_Cup_p/sptst5381s.htm
http://www.rcplanet.com/RDL_Alum_Outer_Diff_Case_p/rdlrv024s.htm


Mitä 150A/2000kv:n settiä sä tarkoitat...?

Oman kokemukseni mukaan vakiodiffit kestää ihan hyvin mikäli autosta pitää huolta. En sit tiiä "köröttelenkö" mä liiaksi vai mistä se johtuu...  :grin:

Kuinka kauan olet noilla vakiodiffeillä ajellut? Siis montako akullista n. likipitäen... Diffithän on kuitenkin aika rankasti kuluvia osia....ja autossa (Brushless E-revo) jonka nopari/moottori combo tuottaa vakiona 4000-5000w kiihdytyksissä diffit joutuu jokatapauksessa todella kovalle rasitukselle. =)

Diffin "ulkokehän ratas" menee hampaattomaksi, joten diffin "kuoret" kai antaa periksi, muovia kun vielä ovat.

Moottori / nopari on Hobbywingin M3A-combo.

Edellinen vakiodiffi kesti kahdet vai oliko kolmet akulliset, en hyppinyt mutta asfaltilla tuli reviteltyä...

sanppa75

Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 14.59
Diffin "ulkokehän ratas" menee hampaattomaksi, joten diffin "kuoret" kai antaa periksi, muovia kun vielä ovat.

Itse ajelen "vakio" brushlessin mmm-combolla ja n.30 akullista 4s ja 6s ajelua takana ilman diffiongelmia. Tossa pariviikkoa sitten purin takapään samalla kun vaihdoin autoon uuden rungon(entinen antoi n.60km/h vauhdissa esteen kohdattuaan hiukan periksi) ja kaik oli siellä ok. Ei kun takasin kasaan ja ajamaan. Onko sulla autossa kaikki osat, siis esim. kardaanin suojat yms kiinni? Ne nimittäin jäykistää ja tukevoittaa autoa aikatavalla...


Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 14.59
Moottori / nopari on Hobbywingin M3A-combo.

En tunne tota comboa. Onko millanen tehoiltaan verrattuna MMM/2200kv comboon?

Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 14.59
Edellinen vakiodiffi kesti kahdet vai oliko kolmet akulliset, en hyppinyt mutta asfaltilla tuli reviteltyä...

Kuulostaapa oudolta... Leviskö noi 4 vai 6s:illä?
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Peku

Lainaus käyttäjältä: sanppa75 - 17.05.10 - klo: 20.57
Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 14.59
Diffin "ulkokehän ratas" menee hampaattomaksi, joten diffin "kuoret" kai antaa periksi, muovia kun vielä ovat.

Itse ajelen "vakio" brushlessin mmm-combolla ja n.30 akullista 4s ja 6s ajelua takana ilman diffiongelmia. Tossa pariviikkoa sitten purin takapään samalla kun vaihdoin autoon uuden rungon(entinen antoi n.60km/h vauhdissa esteen kohdattuaan hiukan periksi) ja kaik oli siellä ok. Ei kun takasin kasaan ja ajamaan. Onko sulla autossa kaikki osat, siis esim. kardaanin suojat yms kiinni? Ne nimittäin jäykistää ja tukevoittaa autoa aikatavalla...


Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 14.59
Moottori / nopari on Hobbywingin M3A-combo.

En tunne tota comboa. Onko millanen tehoiltaan verrattuna MMM/2200kv comboon?

Lainaus käyttäjältä: Peku - 17.05.10 - klo: 14.59
Edellinen vakiodiffi kesti kahdet vai oliko kolmet akulliset, en hyppinyt mutta asfaltilla tuli reviteltyä...

Kuulostaapa oudolta... Leviskö noi 4 vai 6s:illä?

Autossa on kaikki ne osat kiinni, mitä tehtaalta alunperin on asennettu.

Nopari:
http://www.hobbywing.com/ENGLISH/ArticleShow.asp?ArticleID=457
Moottori (4274 SL):
http://www.hobbywing.com/ENGLISH/ArticleShow.asp?ArticleID=461

4S - käytössä meni.

Pitää purkaa tuo kunhan ehtii ja alkaa ihmettelemään mistä tuo rikkoontuminen johtuu.
Autoon olen ollut tyytyväinen ja edellinen diffi kesti pidempään, tosin lumella ja soralla.
Eniten epäilen sitä että joku paikka jostain on halki tai antaa vaan muuten myöden, onhan tuo
heitellyt kuperkeikkaa...

sanppa75

Lainaus käyttäjältä: Peku - 18.05.10 - klo: 08.38
Eniten epäilen sitä että joku paikka jostain on halki tai antaa vaan muuten myöden, onhan tuo
heitellyt kuperkeikkaa...

Tämäpä oli itsellänikin mielessä kun kysyin mm. tota "onko kaikki palikat kiinni" juttua... Takabulkheadiinhan toi viittaisi. Eli siihen diffimötikän ympärillä olevaan muoviseen suojakuoreen joka pitää kasassa koko takapään voimansiirtoa. Johtuu varmaankin joko suorasti tai epäsuorasti siitä. Tarkasta myös ettei bulkheadiin(laakereihin yms.) ole jo tehtaalla päässyt tulemaan esim. valuviasta tms. johtuvaa ylimääräistä väljystä joka antaisi bulkhedin sisällä pyöriville rattaille liikaa tilaa. Myös runko kannattaa tarkastaa. Oma takabulkhead oli kasattuna jopa aavistuksen "napakan" tuntuinen, siis todella tiukassa shimmissä.  Kerrohan täällä kun syy selviää, odotamme mielenkiinnolla.  :smiley:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Penguin

Eihän se diffi suoraan bulkheadien välissä ole, vaan siellä on vielä diffin kuoret sen lisäksi. Jos nyt oikein ymmärsin, että lautaspyörä mennyt sileäksi. Kyllä noita menee tuollaisen koneen kanssa, jos pitävämpää rengastusta on ja rankasti ajellaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

sanppa75

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 18.05.10 - klo: 19.43
Eihän se diffi suoraan bulkheadien välissä ole, vaan siellä on vielä diffin kuoret sen lisäksi.

Nuinhan mie sanoinkin.  :grin: Mötikällä tarkoitin diffiä ja kuoria.
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

k0rppi

#1164
30km autoilua + 10min ajoo ja tuloksena katkennu vetari taas (sama kun viimeks ja samasta kohtaa) ja sitten, kun sen vaihto niin hajos virtakatkasia.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5473046518941006146

k0rppi

no eipä se tämäkään päivä edenny juuri mihinkään. ensin lenti kumi vanteelta ja renkaiden vaihdon jälkeen pääs 5min ajelemaan, kunnes oikeen puolen etumainen vetari sano snap (ja ylläripylläri sama kohta, kun aikasemmissakin)

pitänee pistää summitin vetarit tilaukseen, kun ovatten kuulemma kestävämmät.

jesi

Lainaus käyttäjältä: k0rppi - 21.05.10 - klo: 20.18
pitänee pistää summitin vetarit tilaukseen, kun ovatten kuulemma kestävämmät.

Ja summitissa niitä on vakio harjallisilla sähköillä katkottu ku spakettia  :afro:
/ Jere Siirilä

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: jesi - 21.05.10 - klo: 20.37
Lainaus käyttäjältä: k0rppi - 21.05.10 - klo: 20.18
pitänee pistää summitin vetarit tilaukseen, kun ovatten kuulemma kestävämmät.

Ja summitissa niitä on vakio harjallisilla sähköillä katkottu ku spakettia  :afro:

niinpä tietysti! mitäs kerpelettä sitä sitten keksii? alkaa olee melko turhauttavaa matkaa ajomestoille on se 15km suuntaansa. ajat 10min ja vaihdat uutta vetaria.

jesi

Toki vääntö on summitissa erillaista, mutta enihau.

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta mikäs vika revon metallisissa kepeissä on?
/ Jere Siirilä

k0rppi

vähän turhan lyhyviä ilmeisesti kun ei kestä akseli kupissaan tms.