Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Revo

Aloittaja Janezki, 19.04.08 - klo: 17.58

Tzone



Pikkasen pätkää pärräilyistä. Ei sitä tilaa aina tartte niin kauheen paljoo olla.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

k0rppi

Lainaus käyttäjältä: traxxasvxl - 19.03.11 - klo: 18.00
Mikäköhän on vikana kun pari kertaa nyt on kesken ajon auto pysähtynyt ja liipasinta painettaessa kuuluu pelkkä ujellus. Seuraavana päivänä taas pelittää. En keksi muuta kuin, että kytkin kuumentuu liikaa ja alkaa luistamaan. Onko tähän saatavana vahvempia osia? Akkuina 3s lipot ja välitykset on vakiot.

se haisee jos kytkin ottaa lämpöö ja kaasuttaessa kuuluu semmonen swirrlllll ääni kun se luistaa.

Tzone

Tuli hankittua nuo 40 sarjan big joet. Aivan loistavat renkaat. Mielestäni paljon paremmat kuin masherit. Toki painoa vaan on aivan liikaa, niinkuin kaikilla 40 sarjan renkailla. Mut yllättävän hyvin menee pienessä puuterissa.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

traxxasvxl

Niinhän siinä sitten kävi, että harjaton repolainen uppos täysin veden alle ja sen seurauksena noparin päältä tuli käyttövoimana oleva savu ulos liekin saattelemana. Varmastikin nopari on entinen, mutta miten pystyisi kokeilemaan moottorin toimivuutta, ettei turhaan tilaa molempia uusia. Ja onko muilla kokemusta vastaavanlaisesta....mitä kaikkea hajosi?

Penguin

Onko kyse alkuperäisesti harjattomasta mallista, jossa Castlen nopari ja moottori? Jos niin se kannattaa lähettää huoltoon, korjatun/uuden noparin saa siten halvemmalla kuin uuden kaupasta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

traxxasvxl

Alkuperäinen harjaton on....lähettävätkö sen huoltoon liikkeestä josta ostin vai lähetänkö itse suoraan jonnekin?

Penguin

Liikkeestä en tiedä mitä tekevät ja paljonko siitä veloittavat. Castle Creationsin kautta voi homman hoitaa suoraan (http://www.castlecreations.com/support/repairs.html) ja kannattaa ensin kysyä heidän tuestaan (repairs@castlecreations.com) ja kertoa kaikki olennainen. Näkyy korjauksen hinta olevan $70 + postit ja jotainhan se rikkinäisenkin lähettäminen maksaa. Lopputulos kuitenkin melko varmasti halvempi kuin edes käytetyn hinta. Lähettäessä kannattaa muistaa täyttää tarvittavat kupongit tullille, jotta ei tarvitse "korjatusta" noparista maksaa veroja.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

WinWisel

Mun E-Repolaisen se reverse moottori pukkas savut ulos kesken normi ajon....osaisko kukaa kertoo et mikä vois olla syynä, et sit ku vaihtaa motin ni ei kärähtäs samantien....tosin oli kyllä n.2-4 min.semmost crawiling meininkiä...voiko muka kuumentuu niin rankasti siitä?  :cry:

Penguin

Ehkä sillä vaan tuli käyttötunnit täyteen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

pasa

mitä tarkoitaa harjaton? :shocked:

RC-sakké*

Lainaus käyttäjältä: pasa - 18.04.11 - klo: 20.24
mitä tarkoitaa harjaton? :shocked:

Muistaakseni:
Harjaton-/Hiiletönmoottori(Brushless)
Käämi on moottorin kuoren sisäpuolella ja magneetti on akselissa. Harjallisessahan(Hiilellinen/Brushed) taas toisin päin.
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Hawk


Auttakaa miestä mäessä!  :tongue:

Mulla on tuossa E-Revossa Novak HVPRO 6.5 compo ja nyt sitten nopari päästi savut pihalle ja palo ihan tyystin kelvottomaksi. Miten näissä yleensä tuo homma menee. Palaako mukana moottori, servo jne. vai miten? Sitten toinen asia että voiko tuohon Novak moottoriin laittaa jotain toisenlaista noparia? Kiitoksia jo valmiiksi jos pystyttä antamaan rakentavia ideoita / neuvoja. Olis vähän hoppu saaha auto takas ajoon.
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

JiiPee

Täälläkin kärähti juurikin samaisesta combosta nopari. Aikamoiset savut tuli. Ei siinä muuta mennyt kuin se nopari. Tilasin Kiinasta tilalle Hobbyking 150A säätimen joka toimii hyvin yhteen tuon Novakin sensorillisen koneen kanssa tai itseasiassa paljon paremmin. Sanoisin että hinta/laatusuhde on kohdillaan.

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10370
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Hawk


Tuo Novakin oma on 400A Mutta vissiin menee 150A myöskin?
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

JiiPee

Taitaa olla piikkivirta tuo 400A..tuossa kiinanihmeessä on vastaava luku 1080A
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Hawk


Vähän samaa ajattelin itsekkin mutta en löytänyt tuosta compon laatikosta muuta ambeeri lukua? Tuossa lukee näin: rated current 400A/phase ja Braking current on sama. Mitä nuo nyt tarkoittaa sitten oikeasti? Vähän menee itsellä vielä opiskellessa näiden vehkeitten kans  :shocked:
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

JiiPee

Eihän noi jenkkiläiset Novak/ Castle ilmoittele mitään jatkuvasta virrankestosta, ainostaan sanovat että jos kärähtää niin ~50-100$ niin lähetä tänne niin lähetetään uus.

Usahan on niin paljon rahaa pystyssä Kiinalle että ei pysty koskaan maksamaan takaisin. Menee pikkuhiljaa koko made in u.s.a nurin.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Hawk

No nih... Kyllä kysyy taas hermoja harrastaminen. Sain hommattua käytetyn ihan samanlaisen novak noparin ja kaikki meni ihan jees kunnes tuli koe ajon aika. Eli mullahan oli edellisellä kerralla kun tuossa yllä kirjoittelin pinjoni 18 ja auto rynkäytteli pari kertaa ja nopari päästi savut ulos. Autossa oli aiemmin 14 pinjoni. Nyt kun laitoin tuon toisen noparin niin vaihoin takas sen 14 pinjonin. Jälleen auto rynkäytti ja oli tehoton meneen eteen päin. Pakilla meinas lentää selälleen. Kokeilin vielä varovasti eteen päin ja taakse päin kunnes kondesaattori sytty ilmi liekkeihin!! Ajoin n. 2min. Eli voiko olla että tuo moottori (novak 6.5 3300kv) tuli tiensä päähän ja siksi kulku oli takkuista eteen päin mutta kuiten taaksepäin toimi ok? Olisi mielenkiinnosta kiva tietää mikä poltti alunperin noparin ja mikä nyt toisesta noparista kondesaattorin.

Päätin että en ala enään mitään vanhoja sähköjä siihen laittamaan ja hommaan uuden compon. Mikä olisi hyvä vaihtoehto kun haluaisin autolta räyhää menoa ja saa kulkeakkin lujaa. Akkuina 2x2s. Kokemuksia nyt kuunnellaan.
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

nestori

Mamba max monster ainakin laatupeli ja 2200KV tai 2650KV motilla kulkee ihan päättömästi 6kennolla ja 4s myöskin mukavaa kyytiä.

-rcmh-

Mamba Monster 2200kv comboa suosittelen E-revoon, 2650kv en laittais monsuun.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

vilzuh

Minä tilasin Revoon Tekin T8 2250kv truggy motin(http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWZK7&P=7), ajan pääasiassa 4s lipolla, mutta joskus myös 6s:sillä. Noparina HK 150a.
Molemmat ovat sensorillisia ja niiden pitäisi toimia yhdessä.
Onko kellään muulla ollut Tekiniä missään isommassa monsterissa (revo, e-maxx, savage)?
Passiivista harrastelua

Hawk

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 08.06.11 - klo: 14.45
Mamba Monster 2200kv comboa suosittelen E-revoon, 2650kv en laittais monsuun.

Miksi ei 2650kv??

Laittakaa lisää omia kokemuksia Revon sähköistä ja välitykset olis myös hyvä tietää. Päätin etten ala ostaan ihan mitä sattuu vaan nyt otan ajan kans koko homman. Edellinen omistaja on hieman leikkonu runkoa tuosta ja uus olis hyllyssä niin taidan vaihtaa sen samalla :-)
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

-rcmh-

Lainaus käyttäjältä: Hawk - 08.06.11 - klo: 18.48
Miksi ei 2650kv??

2200kv soveltuu paremmin monsuihin ja truggyihin, 2650kv on enemmän buggyyn tarkoitettu.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Tursesteri


Laittakaa lisää omia kokemuksia Revon sähköistä ja välitykset olis myös hyvä tietää. [/quote]


Itsellä on tuo MMM 2200kv combo rullannut yli 1,5v. Välit on 21/54.
Kiinan 5000mah 40c akuilla yleensä 5s:nä ajellut.

12v tuuletin on pyörinyt moottorin päällä kesät/talvet.
Regulaattorin (LM7812) olen laittanut tuulettimen/valojen eteen niin voi kytkeä 4s-6s ongelmitta.
Näin ei tule noparin bec-lähtöön ylimääräistä kuormaa. Vaikka ei se rajoilla ole.
Syötön regulle olen "ryöstänyt" noparille menevistä johdoista.

JiiPee

Sinuna Hawk selvittelisin onko se Novakin motti kunnossa, on meinaan laatukamaa.
Tuo HK 150A on toiminut sen kaverina todella hyvin tuossa omassa revokonversiossa joka on nyt käytännössä sama kuin E-Revo. Ja uusi vastaava maksaa mansikkaa. Tosin vaatii tuulettimen että ei lämpene. Saa kyllä jengaa antaa vartin huolella ilmankin että haittaisi, kokemuksella.
Ne Novakin HV nopat voi vaikka maalaa vihreeksi ja heittää järveen niin ei kaloja haittaa :laugh:
Ja se ubecci kandee kyllä laittaa vastarille heti,ei ainakaan jää siitä kiinni nuo pätkimiset. Virtajohto noparilta pitää muistaa ottaa irti.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Hawk

Nyt on pakko myöntää että tieto taito ei riitä miten tuon motin pystyy tarkistaan. Joku syy nuo noparit poltti tai siis toisella kerralla kondesaattori palo ihan liekillä murskaksi. Siksi epäilen että motissa voisi olla syy. Jos nyt oikeen olen ymmärtänyt niin tuossa on liian suuri KV? En haluais ostaa uutta noparia ja taas joku paikka on tulessa...
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

McJones

HV Pro nopari/kondensaattori paloi itselläkin ihan liekillä, tosin toisessa autossa. Veikkailin itse syyksi kosteusongelmaa. Onkohan noppa saanut sinulla kosteutta?

Motti on ihan kohtuullisen laadukas, mutta sopii paremmin esim. buggyyn kuin E-Revoon. Noita kiinankoneita oli itselläni E-Revossa, mutta kovin pitkäikäisiä ne ei olleet... Hobbywingin SL4465 (tjsp) on kestänyt nyt pitkääääään ja voemaakin on ihan kohtuullisesti.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Hawk

Kosteutta ei ole ollut 100% varmuudella.
Traxxas E-Revo powered by Novak HV Pro 6.5 / Tamiya TT-01D speedpassion Drift combo / Xray T2 009 Drift spec /Cross Country Race 4.6 brushless / Radio Futaba 3PM

Elgoog

Tuli tuossa laitettua e-revo tilaukseen niin tuli mieleen että mahtuuko revoon miten hyvin 1/8 motti esim. vaikka tämä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14632? Pikapuolisella katselulla en ainakaan aiempaa vastausta tästä threadista löytänyt.
ANSMANN MAD MONKEY. TRAXXAS E-REVO.

McJones

Joskus tullut mittailtua tarkemmin, mutta muistikuvan mukaan jossain noin 80 mm pituisella kannulla tulla pituusrajat vastaan E-Revossa. Takaiskareiden kiinnitystä muokkaamalla saattaisi saada pari milliä lisää.

Ylipäätään jos laittaa koneeksi ns. Isointa Mahdollista, tarvinnee lähteä vaihtamaan myös muutama muoviosa tukevammaksi.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST