Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas E-Revo

Aloittaja Janezki, 19.04.08 - klo: 17.58

Ville Vainio

Onko jossain raksaseissa joku 14mm hexi... mul yhet dirtbonzit joissa pienempi hexi kun 17mm.
Mihin ne mahtaa käydä?
Kyosho Inferno MP9e

zaumer

14mm taitaa olla esim stampedessa yms.

s.heinonen

Lainaus käyttäjältä: zaumer - 24.03.15 - klo: 07.50
14mm taitaa olla esim stampedessa yms.

Ja 14 mm hexi myös harjallisessa E-Maxxissa ja E-Revossa. Tai ainakin ennen oli, uskoisin että on vieläkin.
Traxxas Summit / HPI Savage

TheArska

Lainaus käyttäjältä: s.heinonen - 24.03.15 - klo: 09.09
Lainaus käyttäjältä: zaumer - 24.03.15 - klo: 07.50
14mm taitaa olla esim stampedessa yms.

Ja 14 mm hexi myös harjallisessa E-Maxxissa ja E-Revossa. Tai ainakin ennen oli, uskoisin että on vieläkin.

Kyllä mulla ainakin on rustlerissa 12mm hexi niinkuin muissakin 1/10 autoissani, ja tuota 14mm hexiähän löytyi ennen esim. monista 1/8 monstereista kuten jo tuo mainittu e-maxx/t-maxx, myös savagessa oli aikoinaan tuo koko. Sitten tullut tuo 17mm hexi yleiseksi ja "korvannut" tuon pienemmän.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Ville Vainio

Ok... kiitos avusta rengas paketti teille hyvällä alennuksella      :)
Kyosho Inferno MP9e

leinmi

Kertokaas fiksummat että mistä sais 17mm hexeihin levitys palat jotta sais E-revosta vähän leveemmän.
Baja 5b(sc) 29cc// E-Revo brushless//Axial scx10 full alu//Hpi Mini Recon

s.heinonen

Jos hinnasta sovitaan niin voin koneistaa vaikka 100mm levittävät messinki tai alumiini 17mm hexit :wink:
Tai sitten hommaat vaa Integyltä: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=21534&p_catid=144&ratesortby=New#.VUVMb5JU7TY
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=6006&p_catid=73&ratesortby=New#.VUVMaZJU7TY
Traxxas Summit / HPI Savage

leinmi

Mitäs semmoiset 100mm levitys hexit tulisi sitten maksamaan.
Baja 5b(sc) 29cc// E-Revo brushless//Axial scx10 full alu//Hpi Mini Recon

Zufee

Aika härskit 100mm  :wink:

leinmi

Juu tuli yks nolla liikaa elikkä joku 10mm-15mm levitykset,
Baja 5b(sc) 29cc// E-Revo brushless//Axial scx10 full alu//Hpi Mini Recon

s.heinonen

#1630
Varmaa jotain 30€. Mutta nyt seuraava kuukausi töissä niin kiire ettei kerkii omia hommia edes ajattelemaan. Eli jos on kiire niin noi Integyn levitys hexit on kyllä ihan hyviä :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Honkkari

Ei polttikset oikein napannu joten e-revo kotiutumassa vlopulle sopivasti. En jaksa plärätä koko keskustelua läpi niin mitäs osia kannattais pakin pohjalle ostella eli mitä osia jannuilla paukkuu eniten?
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

leinmi

Alkuperäiset tukuvarret menee aika helposti sama homma vetareissa ja kardaanissa, elikkä RPM tukivartta ja terästä kardaani ja vetarit. Myös push rodit tulee laukeemaan jossain vaiheessa jos annat vähänkin enemmän kyytiä.
Baja 5b(sc) 29cc// E-Revo brushless//Axial scx10 full alu//Hpi Mini Recon

Master X

Ostin ensimmäisen rc-auton lähinnä lapsilleni 3v ja 5v FTX Vantage 1/10 noin kuukausi sitten. Siinä sitten innostuin itse niin paljon, että pistin tilaukseen tämän E-Revo brushless mallin. Päädyin E-Revoon, koska se miellytti eniten silmääni. Tyytyväinen olen ollut ja täytyy sanoa, että on kyllä mukava harrastus. Mukana paketissa tuli työkalusetti, 2x3000 mah nimh ja kyllä niilläkin harjoitteli. Tilasin heti lisäksi d610ac laturin, kun sitä suositeltiin, että saan ladattua molemmat akut yhtä aikaa. 

Alkanut jo autokin tulla tutuksi, kun olen youtuben opastuksella sitä joutunut korjailemaan (molempia autoja). Ekan kuukauden aikana meni mm. spurri, push rod, tukivarsi ja oikeastaan koko etuoikea meni palasiksi, kun ajoin metsässä kantoon. Myös renkaat piti liimailla uudestaan, kun ei tahtonut kumet enää pysyä vanteilla.

Tänään tuli postissa lisää varaosia varastoon sekä 2xVapextech Li-Po 7,4v 6600mAh 25C TRX+latauspussi. Äsken kävin ensimmäiset sepelit lipoilla lennättämässä ja nyt tuntuu, että auto on sellainen, niin kuin sen pitääkin olla.

Master X

Toissa kerran ajolla hajosi "pohjapanssari" takaa ja en sitä heti huomannut niin toinen jousituksen "tukitappi" lähti kävelemään. Eilen tuli osat ja sain auton taas kuntoon ja kävin koeajolla. Tänään sitten hajosi MOLEMMAT takarenkaat, mutta yhdet vararenkaat olin tilannut jo aikaisemmin varastoon, kun on ollut merkkejä, että tulevat lähiaikoina antamaan periksi.

s.heinonen

Jännä että sait uudesta autosta renkaat rikki 4s setupilla :grin: :wink: vai kuinka uus tää auto on?
Mutta renkaiksi kannattaa tilata Prolinen Trencherit http://www.amain.com/rc-cars/pro-line-trencher-x-3.8-tire-w-desperado-17mm-1-2-offset-mt-wheels-2-black-m2-pro1184-11/p387125?v=217641
Tai sitten Isot Joet http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZSW3&P=ML
Noi tulee maksamaan sen 100€/ sarja mutta kyllä kannattaa sijoittaa. Itellä nuo Trenherit kestänyt tosi hyvin, myös 6s ajoa :grin: :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Master X

Onkohan tuo auto nyt 1-1.5kk vanha ja kyllä näin pääsi käymään että renkaat repesivät. Aika paljon tullut bashailtua tuossa lähikoulun kentällä, niin taitaa tuo sepeli olla vähän liian karkeaa renkaille ja koko autolle. Myös asfalttiosuus näkyy repivän renkaita aika lailla. Kiitokset rengas vinkeistä :azn:

jseppeli

Eiköhän nuo renkaat ole ne jotka hajoaa ensimmäisenä 4S-6S setupilla jos ajaa kovemmalla alustalla.

Itsellä tuollaiset Big joet omassa ERBEssä. Ainoa miinus on että pitoa on sen verran paljo että standardi kytkintä saa kiristellä vähä väliä 6S setupilla.
Vakio kytkimen tilalle multa löytyy pakista Robinson racingin kytkin http://www.robinsonracing.com/catalog/e-revo.html en nyt muista oliko 60t vai 65t. Tämä toimii myös hyvin mutta miinuksena että kun alkaa luistamaan niin alkaa heti luistamaan kunnolla koska ei ole jousta joka pitäisi sen jollakin lailla kireellä. Itsellä ratas sinertää koska lämmennyt aika hyvin jossakin vaiheessa :)

Mulla aina pakissa näitä varaosia
5318X Push rod
5338  Toe link
5451R Driveshaft
5334R Axle carrier
3934  Body clips
+ joitakin muita osia joita voi ehkä tarvita ja myös sellaista mitä en tule tarvitsemaan :D

sande555

#1638
Mistä sais mahdollisimman halvan combon tähän autoon?
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

sande555

Nyt on ilmennyt sellainen ongelma että Vetarit irtoaa lähes jokaisen isomman hypyn tai ympäri menemisen päätteeksi. Mistähän mahtaa johtua ja millä saan ongelman korjattua? Jokaisen renkaan vetari osaa hypätä pois paikaltaan :shocked: Kupit eivät ole kuluneet ja vetarit on teräs vetarit.
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

mcly

Lainaus käyttäjältä: sande555 - 15.08.15 - klo: 19.32
Nyt on ilmennyt sellainen ongelma että Vetarit irtoaa lähes jokaisen isomman hypyn tai ympäri menemisen päätteeksi. Mistähän mahtaa johtua ja millä saan ongelman korjattua? Jokaisen renkaan vetari osaa hypätä pois paikaltaan :shocked: Kupit eivät ole kuluneet ja vetarit on teräs vetarit.
Minkä valmistajan metallivetarit sulla on ? Niitä meinaa myydään sellaisia pidempiä kuppeja diffin päähän ettei pomppaa ulos. Toinen vaihtoehto on testaa vähän laskea sitä kulmaa eli madaltaa vähän autoa ja näin ollen se vetarin pää menee syvemmälle sinne kuppiin. Mulla saattaa olla jotkut kupit jos haluat koittaa. Laita YVtä..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jseppeli

Lainaus käyttäjältä: sande555 - 15.08.15 - klo: 19.32
Nyt on ilmennyt sellainen ongelma että Vetarit irtoaa lähes jokaisen isomman hypyn tai ympäri menemisen päätteeksi. Mistähän mahtaa johtua ja millä saan ongelman korjattua? Jokaisen renkaan vetari osaa hypätä pois paikaltaan :shocked: Kupit eivät ole kuluneet ja vetarit on teräs vetarit.

Mulla kans vähän samaa ongelmaa takavetareiden kanssa.
Ratkaisin sen näillä kupeilla mitkä sande myös mainitsi
http://www.hobbylinna.fi/tuote/drive-cups-inre-ext/425153R/
Pariin kertaan tämän jälkeen hypännyt pois paikoiltaan mutta huomattavasti harvemmin kuin ennen :)
Eteen en ole näitä vaihtanut koska etupään vetarit pysyy paikoillaan.

s.heinonen

Mulla ei pysynyt noilla mustillakaan kupeilla :sad: tein ite vielä pidemmät niin johan alkoi pysymään :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Master X

Olin tuossa ajelemassa autolla taas pari päivää sitten ja yhtäkkiä auto lopetti kokonaan kääntymisen molempiin suuntiin. Onkohan molemmista servoista rattaat p*skana? En ole vielä jaksanut/kerennyt perehtyä asiaan sen kummemmin. Ääntä siis kuuluu kyllä kääntäessä, mutta mitään ei tapahdu

Autona siis tuo e-revo blushless 1/10 eli tupla servoilla.

Nyt kokeneilta kaivataan vinkkejä miten/mitä kannattaa tarkastaa ja mitä voisi mahdollisesti olla mennyt rikki. On niin vähän kokemusta korjailusta, että ihan hirvittää, mutta eiköhän tuokin vielä kuntoon tule, kun aikani säädän.

Tuossa mukana tulleessa manuaalissakaan ei ole, kun nuo auton räjäytyskuvat ja siinä ei servojen räjäytyskuvaa ole erikseen ollenkaan.

Uudet trenchenin renkaatkin ovat tulossa tässä jollakin viikolla ja olisi mukava saada kärry kuntoon.

Kiitos ja anteeksi!

Nenolanjones

Ekaks kannattaa päästellä servot vapaaksi ja kattoa kääntyykö ne ilman vastusta ja kuuluuko molemmista ääntä. Jos servo on täysin äänetön eikä liiku mihinkään, ei sillä enää mitään tee. Rattaat voit vielä sisältä pelastaa. Kannattaa toki kokeilla vaihtaa servojen paikkaa myös vastaanottimessa ettei siellä ole vikaa.

Jos molemmista servoista on rattaat menny niin uudet saat numerolla 2072, jos kyseessä on nuo Traxxasin 2075 servot.

Tai jos toinen on täysin mykkä niin voit ostaa uuden servon sen tilalle ja jatkaa sitten kahden servon käyttöä.

Itse siirryin summitissa yhden servon ohjaukseen ja hankin Savöxin 35kg vääntävän, taitaa loppupelissä tulla halvemmaksi kuin kaksi alkuperäistä servoa ja kääntyy herkemmin sekä helpompi säätää ohjaus kohdalleen.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Master X

Joo kuullostas, että toinen servo on mykkä ja toinen vaan rutisee eikä reagoi ohjaukseen. Servot on juurikin nuo mainitsemasi 2075. Onko sillä mitään eroa ohjaako autoa 1 vai 2 servolla? Käykö tuo mainitsemasi servo suoraan tähän e-revoon ilman säätämisiä jos nyt siirtyisin 1 servoon?

Master X

Vaihdoin nyt tuosta mykästä servosta rattaat tuohon ehjään servoon ja nyt toimii taas. Ajelen tuolla sen aikaa kunnes tuokin laukeaa ja ostan sitten uuden parin tai yhden tehokkaamman.

Kiitokset vinkeistä!

Nenolanjones

Se erohan tuossa nyt tulee että kaikki kuormitus tulee tuolle yhdelle servolle, eikä se välttämättä pitkään kestä kerta niitä on alunperin kaksi kappaletta siellä ollut.

Tässä on se servo minkä itselle vaihdoin summittiin, pitäis mennä heittämällä revoonkin kun ovat melko identtiset autot. Mutta huomioi se että ei ole valmiiksi vedenpitävä, kannattaa jotain tiivistystä tuolle tehdä: http://www.madpilot.fi/savox-servo-sa1230sgcoreless-motor-79g-p-992.html
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Master X

Hienosti homma eteni tuolla yhdelläkin servolla ainakin vielä tänään, kun ajoin 2 akkuparia putkeen.

Tilasin nuo http://fi.eurorc.com/product/5911/pro-line-trencher-x-38-traxxas-style-bead-all-terrain-tires-mounted-2 ja hain ne äsken postista. Komeet on renkaat ja antaa autolle lisää näköä ja kokoa  :smiley:

Master X

Tilasin http://www.hobbyetc.com/item.cgi?part_id=85929 ebaysta ja nyt jännitellään muutama viikko tuleeko koskaan perille :laugh: