Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho DBX / DST

Aloittaja HerkkuPedrooli, 20.04.08 - klo: 14.05

HerkkuPedrooli

Elikkäs Tänne vaan kaikki jolla on Kokemuksia Kyseisestä aparaatista. Itselläni DBX on toinen omistamani polttis muuta moitittavaa mulla ei ole DBX:stä kuin soralla ajaessa kivet jumittautuvat helposti renkaisiin mutta selvitin ongelman ostamalla isommat pyörät joten kivetkään ei ole enää ongelmana.

neon

Joo kyseinen aparaatti (DBX) tuli myös hommattua viime viikolla. Vastaavan ongelman havaitsin että pihasepelillä jäi herkästi pyörä jumiin, lienee parempi hommata isommat pyörät karkeemman soran ajoon. Sydämentykytyksiä aiheutti myös tilanne kun moottori sammui kilahtaen revityksen jälkeen. Vetostartista nykimällä motto ei pyörinyt! Helpotus oli suuri kun oli "vaan" kivi mennyt vauhtipyörän ja pohjapanssarin väliin. Melko avonaninen on se, pitäisi varmaan kehitellä jotain suojaa jottei vastaavaa enää tapahdu. Sisäänajot suoritettu sekä asfaltilla säätöjä tehty. Hyvä peli! Ei moitittavaa vielä ainakaan. Käy ja kukkuu!

samuli80

Terve vaan. Olen uusi tällä palstalla. Laitoin just myynti palstalle Asson Rc10B4 crossarin ja nyt olisi tarkoituksena hankkia polttista ja auto olisi juuri tuo DBX tai Mini-inferno! Kyselin Atalasta vertaillen näitä kahta, myyjä puolsi DBX pidemmän akselivälin ja rauhallisemman ajokäytösen vuoksi, kertoi Infernon olevan Kyoshon kovin polttis teho/painosuhteeltaan ja olevan muutenkin aika raju rassi. Jotenka DBX olisi eka polttikseni, ni haluaisin jotain kommentteja siitä...kiihtyvyys, huiput, muuta yleistä! Tämä senkin vuoksi, koska se on uusi malli. Kiitoksia etukäteen.

*HOKE*

Ei sotketa mini infernoa infernoon...

samuli80

Moi. Okei, tuli virhe siinä, tarkoitin mini-Infernoa! Mutta ei puhuta siitä. Taitaa olla tuo DBX niin tuore tapaus, ettei niitä ole kuin muutama vasta ajossa?!

rctruck

Mites tuo dst truggy kulkeeko kovaa ja kestääkö. Oisin hankkimassa tota dst:tä
Mad force, inferno mp 7.5 sports 2, traxxas emaxx, revo 3.3

mehtis

mikäs kokosella hexsillä auto on. jos on 12mm, niin mistä ostit herkkupedrooli  ne isommat vanteet ja minkä kokoset
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: samuli80 - 23.04.08 - klo: 21.36
Terve vaan. Olen uusi tällä palstalla. Laitoin just myynti palstalle Asson Rc10B4 crossarin ja nyt olisi tarkoituksena hankkia polttista ja auto olisi juuri tuo DBX tai Mini-inferno!

Kyoshon laatu ja varaosahinnat voivat yllättää Asson jälkeen. Negatiivisesti. Itse kattelisin jotain hieman laadukkaampaa, esim. HPI:tä, Traxxasia tms...

Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Snagge

Traxxasia tuskin voi sanoa laadukkaammaksi mutta HPI menee kyllä ohi niin, että suhahti. Itselleni ei ole tullut vastaan tilannetta jossa kyosho ei olisi ollut laadukas. Enkä nyt osaa sanoa ovatko ne kyoshon vara-osat niin tyyriitä. Onhan Kyoshokin iso Korporaatio. :afro: Sitten takaisin siihen DBX:ään. Ihan hyvä härdellihän se on... Kokeilin masiinaa kaverini luona ja tulin siihen tulokseen, että voisi itsekkin ostaa sen jossain vaiheessa. Mikäs moottori siinä muuten on??? :huh:
Os, Kyosho, gws ja great planes

lelu68

Kertokaa ihmeessä mulle kans mistä saa isompia renkaita kyosho DST:h?? kyosholla ei kuulemma ole renkaita isommilla vantailla kyseiseen autoon.

mehtis

selvitätä hexin koon ja tilaat netistä.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

lelu68

no niinpä tietysti :laugh: olis vissiin pitänyt tämäkin harrastus aloittaa jo tieninä niin vois toi järkikin juosta paremmin..mutta kaunis kiitos..

Mika R

ei, ellet itse ala järjestää

Sysi

mITEN TÄN SAA POIS PÄÄLTÄ?

Kysy asiallisesti niin saat hyviä vastauksia. Ainakin siinä on todella iso homma. Tarvitaan kilpailuformaatti, kilpailijat, säännöt ja rata.
Jere M

kyosho dst

Moi!

Ostin ensimmäisen rc-autoni kyosho dst:n kuukausi sitten Tieto nikkareilta. Ajoin ekaa kertaa seuraavana päivänä ja heti hajos alatukivarsi no sitten hakemaan uusi ja sain sen autoon ja parin viikon päästä olin ajamassa Ideaparkin parkkipaikoilla ja kaasu hirtti kiinni ja täydellä kaasulla päin metallista pysäköintitolppaa ja auto palasina. Vein auton Tieto nikkareille ja ne otti sen takuu huoltoon ja vaihtoi siihen auton puolelta kaikki radiolaitteet ilmaiseksi ja asensi ilmaiseksi failsafen. Toi kivi ongelma on todella ärsyttävä mistä johtuu ja onko ratkaisu?? Ja voiko autolla ajaa talvella ja tarviiko erillaisia renkaita?? Ja kuinka kovaa toi auto kulkee?? Ja saa antaa vinkkejä.

Kiitos jo etukäteen.
Kyosho DST

masazi

Itellä kans dst:ssä hirtti kaasu kiinni ja nii lujaa ku se auto kulki nii sellaseen betoni kanttariin. Nyt se auto (ne mitä siitä jäi jäljelle) makaa tuol jossain laatikos
VXL Stampede+slash

juhku1

#16
siihe kivi juttuun ni voisit ostaa traxxasin renkaat taakse.
ostin ite hobbypoinista hesas mut voi niit muuallaki olla
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

juhku1

#17
Olen sitä mieltä, että kyosholla todella surkea osien saanti.
Kestää vaikka kuinka kauan ja myyjät unohtavat lähettää osat perille.
Itselläni DBX jotkut osat on kuitenkin tullu ihan nopeaa.

D= huonoa:vääntyvät, ruostuvat ja irtoilevat vetovarret. tukivarret erittäin heikot ja alu tukivarsia ei saa suomesta mut niitä on
http://www.youtube.com/watch?v=OqM_vocJWUQftp://
epä tiiviit radiokotelot(aina täynnä moskaa kun ajanut hiekalla yms.).
liian löysät jouset ja iskari öljyt uutena jos aikoo hyppiä.
taka renkaan väliin menee kivi erittäin helposti joka jumittaa renkaan.(oon ostanu trxxasin renkaat taakse)
Diffin ulkopuolella olevat rattaat kerran mennyt ihan muusiks takaata.
bulkitki pitäis olla alumiiniset ku hajoo jos hyppää katolleen.
hytkimen jousi katkes kun olin ajanut 3 litraa ja tilasin teflon kytkimen.
huono tulppa. hyvä tulppa on f6 tulppa kesä ajoon jos käyttää Qikfire16:ta
vetokäynnistimen naru 2 kertaa katkennut. (varmaan ite liikaa kiskonu).
                                                 
=D hyvää:hyvä moottori tohon autoon, kun sisäänajettu ja säädöt kohdallaan mut kuumenee tosi paljon ei oo kutenkaan hajonnut.
pitävät jarrut oikein säädettynä.(itse olen laittanu kuulakärki kynän yhteen kohtaan koska jarrut ei oikein palaudu.
sopii hyppimseen jos iskarit ja jouset säädetty oikein.
tarpeeks nopea ja tehokas ekaks polttikseks.
sopivat diffit huvikseen ajoon.
kantavuus alkuperäsellä ohjaimen antennilla n.300m(jouduin ostaa uuden. tulos:kantavuus lyheni.
======
on tolla autolla volttikin vedetty onnistuneesti.  =) 
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

bantex

Tarkoittaako tuo hexi sitä vanteen keskellä olevan reiän halkaisijaa :huh:
KYOSHO DBX 1:10 4wd

Sysi

Sen kuuskulmasen osan koko.
Jere M

Äpärä


Kaheli

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

wictro

Lainaus käyttäjältä: kyosho dst - 30.10.08 - klo: 22.22
Moi!

Ostin ensimmäisen rc-autoni kyosho dst:n kuukausi sitten Tieto nikkareilta. Ajoin ekaa kertaa seuraavana päivänä ja heti hajos alatukivarsi no sitten hakemaan uusi ja sain sen autoon ja parin viikon päästä olin ajamassa Ideaparkin parkkipaikoilla ja kaasu hirtti kiinni ja täydellä kaasulla päin metallista pysäköintitolppaa ja auto palasina. Vein auton Tieto nikkareille ja ne otti sen takuu huoltoon ja vaihtoi siihen auton puolelta kaikki radiolaitteet ilmaiseksi ja asensi ilmaiseksi failsafen. Toi kivi ongelma on todella ärsyttävä mistä johtuu ja onko ratkaisu?? Ja voiko autolla ajaa talvella ja tarviiko erillaisia renkaita?? Ja kuinka kovaa toi auto kulkee?? Ja saa antaa vinkkejä.

Kiitos jo etukäteen.

Tietonikkarille vahva kunnioitus, korvasivat, vaikka selkeästi käyttäjän vika!

.w
-Lithium Love Racing-

Tuge

Mitä tuolle hirttävälle kaasulle voi tehdä?
Tänään sattui taas niin että kaasu hirtti ja auto karkasi käsistä, jarru ei auttanut mitään. Meni täysillä lumipenkkaan ja tukivarsi katkesi taas kerran.
-Cen Racing Matrix TR Arena
-Team Magic M1B

TheArska

Vähän enemmän tarvitsisi infoa että voisi edes arvailla syytä kaasun "hirttämiseen"..
Karkaako auto lähelläkin vai aina kaukana?
Onko sulla autossa orkkis patterikotelo vai kunnon vastariakku?
Pääseekö vastarille vettä? (siis lunta) ..tai sille kaasu servolle..
Toimiko sähköt normaalisti karkaamisen jälkeen, eli onkohan kyseessä vain riittämätön radioiden kantomatka?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Kaheli

Ei siedä pisaraakaan kosteutta tämä auto ja sen RTR sähköt. Vastari/akkukoteloa voi tiivistää silikonilla ja muovinpalasilla, mutta silti suosittelen odottelemaan kuivia kesäkelejä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Tuge

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 07.03.09 - klo: 20.38
Vähän enemmän tarvitsisi infoa että voisi edes arvailla syytä kaasun "hirttämiseen"..
Karkaako auto lähelläkin vai aina kaukana?
Onko sulla autossa orkkis patterikotelo vai kunnon vastariakku?
Pääseekö vastarille vettä? (siis lunta) ..tai sille kaasu servolle..
Toimiko sähköt normaalisti karkaamisen jälkeen, eli onkohan kyseessä vain riittämätön radioiden kantomatka?


Auto oli n.15 metrin päässä kun karkasi. Orkkis patterikotelo on, ja lunta kyllä pääsee lentämään siihen päälle ja servoille. Sähköt toimi ihan ok kun kaivoin auton hangesta ja servot liikkui aivan oikein kun kokeilin ennen uudelleen käynnistystä.
On tuossa tuo ohjauskin jumittanut joskus, eli taitaa olla turhan arka kosteudelle.
-Cen Racing Matrix TR Arena
-Team Magic M1B

TheArska

#27
Tuo orkkis patterikotelo on todella epävarma viritys(tärinästä voi tulla kosketus ongelmia), kunnon vastari akku tilalle.
Jos auton sähköt toimivat normaalisti karkaamisen jälkeen, voi sulla olla ongelmia vain kantomatkan kanssa, älä laita autoa käyntiin mutta virrat päälle ja kävele kauemmas ja katso kuinka kaukana auton sähköt/servot vielä tottelevat ohjaimen käskyjä.
Monissa rtr radioissa on ongelmia lyhyen kantomatkan kanssa, myös esim. vastarin antennin oikealla/väärällä asennuksella voi olla iso vaikutus radion kantamaan.
Antennin piuhan ylimääräinen osa niputetaan siististi vastari koteloon, eikä jätetä roikkumaan antenniputken ulkopuolelle.

edit: syy voi toki olla myös kosteus vaikka sähköt toimisivatkin karkaamisen jälkeen, voihan se kosteus aiheuttaa myös hetkellisen häiriön.(viritä joku lisä suoja varsinkin vastarille niin ettei se pääse kastumaa)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Tuge

Pitääpä kokeilla ainakin tuo kantomatka. Anteenin johto tosiaan roikkuu sieltä putken päästä eli sekin pitää laittaa kuntoon.
Sen tukivarren liimasin epoksilla kasaan ja laitoin ohuesta pellistä vielä vahvistusta siihen, saa nähdä kestääkö.
-Cen Racing Matrix TR Arena
-Team Magic M1B

cras

#29
kauvanko litralla ajaa :roll: