Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho DBX / DST

Aloittaja HerkkuPedrooli, 20.04.08 - klo: 14.05

Mikko260

Tuossa puhdistaessa ja tiivisteiden koodi numeroita ottaessa ylös huomasin että ainaskin yksi tiiviste puuttuu vetostartin ja takaseinän välistä. Saahan sitä ihmetellä kun on vetostartti on aivan märkä polttoaineesta.

http://www.students.oamk.fi/~t0mami02/nimet%f6n.jpg
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

Team PSR

Ei se ole tiiviste, vaan toimii liukupintana takaseinän ja rullan välissä.

Jos polttoainetta tulee vetokäynnistimeen, niin silloin vuotaa käynnistimen akselin pusla. Korjata voi ainoastaan joko vaihtamalla takaseinän (jossa samalla tulee uudet puslat), tai jos mitat sopivat, korvaamalla puslan sopivilla laakereilla (kumisuojatuilla).

Tietysti, jos jollain kaverillasi on sorvi, voi hänellä myös teettää uudet puslat vaikka pronssista.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

lol-ukkeli

Itselläni on DST ja vanha kori meni p*skaks)= nii nyt kattelin uutta ja löysin aika mageen korin Hobby Peoplest, mutta se ei ole DST:n vaan traxxas revo kori, ja kysymys kuuliiki sit näin että sopiiko jompikumpi Dst:hen = http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_107_414&products_id=17769 tai http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_107_414&products_id=17763

Mikko260

Nyt on pyhien kunniaksi aloitettu DBX:n motin huolto ja näillä näkymin tulee yhtä kalliiksi vaihtaa osia tai ostaa uusi motti. Lyhyt ikäinen kone siihen nähden miten paljon sillä on ajettu.
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

InfernoSP4

Paljonkos olet tuolla ajanut? Ja oireiliko moottori jo siihen malliin, että vaatii
uutta palikkaa?  Taitaa olla niin, että jos pitäisi uusia laakerit, sylinteri ja mäntä
sekä kiertokanki samalla kertaa, niin eipä siinä enää työpalkkaa jää. 

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

JiiVee

ja ehkä kampiakseli jos se tappi mihin se kiertokanki tulee on kulunut.
pöö

Mikko260

Lainaus käyttäjältä: InfernoSP4 - 28.12.10 - klo: 16.36
Paljonkos olet tuolla ajanut? Ja oireiliko moottori jo siihen malliin, että vaatii
uutta palikkaa?  Taitaa olla niin, että jos pitäisi uusia laakerit, sylinteri ja mäntä
sekä kiertokanki samalla kertaa, niin eipä siinä enää työpalkkaa jää.

No tarkaa määrää en muista, mäntä ja sylinterin putki oli jo välijiä kun mäntä tulee putkest läpi kokonaan miten päin vaan. Etulaakerista paistaa valo läpi ja takalaakeria en ole vielä turkinut kun en ole ottanut vielä irti. Kiertokanki ja kampiakseli ovat ainoat osat joita en vaihda kun voitelu on toiminut kokoajan ja niissä ei ole mitään kuluma ja hiomis jälkiä. (ovat omassa rasiassa nyt kun ovat niin paksussa öljy kalvossa sotke joka paikan.
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

ville97

bst on täysin sama kuin dbx mutta lyhyemmällä akselivälillä :cheesy:
vaikka olis päivä kuinka pielessä silti rc:t mielessä ;D

Olkku

Lainaus käyttäjältä: ville97 - 31.12.10 - klo: 20.43
bst on täysin sama kuin dbx mutta lyhyemmällä akselivälillä :cheesy:

Ja eri korilla, renkailla ja iskaritorneilla. Kyllä niitä eroja löytyy kun kunnolla etsii.

Joel

Eihän niissä ole eroa muuta kuin kori.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Olkku

Kyosho DBX



Kyosho DST





Ainoa ero näissä on, kori ja se että toisessa on parissa kohtaa DST tarra ja toissessa DBX tarra.

Joel

No jos niin tarkkoja ollaan niin on varmaankin DBX:än esim. moottorikiinnityksen kiristysmomenttikin varmaan kireämpi tai toisimpäin tai jtn.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Olkku

Lainaus käyttäjältä: Joel - 01.01.11 - klo: 23.18
No jos niin tarkkoja ollaan niin on varmaankin DBX:än esim. moottorikiinnityksen kiristysmomenttikin varmaan kireämpi tai toisimpäin tai jtn.

Miksi olisi?

Joel

Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Ile__

Ei ollenkaan hullumman näköinen tuo uusi tulossa oleva DBX 2,4Ghz...



Kyosho Inferno  VE  Race Spec

vilzuh

Hmm... Renkaat kapiammat ja moottorissa ainakin uusi jäädytyskansi, onko uusittu koko masiina?
Passiivista harrastelua

Joel

Varmaan 1/8 renkaat ja adapterit vakiona :tongue:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Ile__

Näytti jus samoilta valkoisilta vanteilta kuin MP7.5 US ja US SP2 autoissa vakiona ja renkaina ne mitä uudessa NEO:ssa....
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Joel



Ainakin eroaa vanhasta mallista  :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Olkku

Nyt on pakko kysyä, toivottavasti joku viitsii vastata...

Elikkäs, olen omistanut nyt kaksi sähköautoa ja nyt mietin jos ostaisi polttisauton kesäksi lähinnä bashaukseen hiekkamontuilla, mutta kävisin myös pari kertaa radalla pörräämässä.

Katselin vähän tuota myydään-palstaa ja mieleeni tuli tämä Kyoshon DST malli. Lähinnä halvan hinnan takia, mutta myös sen takia etää se istuu silmään. Onko tämä DST / DBX malli nyt niin huono ja tehoton kuin väitetään vai kestääkö se hiekkamonttu rälläämistä?

Jos ostaisin DST:n niin vaihtaisin aika suoraan melkein kaikki sähköosat eli moottori saisi pysyä vakiona ainakin aluksi... :roll:

Saako tähän malliin helposti varaosia muualta kuin Kyosho ProShop:in kautta? Olisiko jollain listaa osista joita kannattais ostaa jo varalle?

Kiitos ja anteeksi!  :angel:

Olkku

Jani L

Moottorissa on ihan sopivasti tehoa auton ominaisuuksiin nähden. Eihän tehot tietenkään vastaa mitään 1:8 krossarin kisapannua, mutta kulkee silti ihan hyvin. Ite bashasin DBX:llä yhden kesän ja yhden kesän ajoin radalla. Radalla kaipasin vähän lisää tehoa, mutta ... Hiekkamontulla kyseinen auto ei vaan toimi, ainakaan vanhempi malli. No, ehkä ihan hiekkalaatikko hiekalla voi toimia... Asfaltilla, nurmella ja savella ihan mukava peli.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Olkku

Lainaus käyttäjältä: Jani L - 26.01.11 - klo: 21.40
Moottorissa on ihan sopivasti tehoa auton ominaisuuksiin nähden. Eihän tehot tietenkään vastaa mitään 1:8 krossarin kisapannua, mutta kulkee silti ihan hyvin. Ite bashasin DBX:llä yhden kesän ja yhden kesän ajoin radalla. Radalla kaipasin vähän lisää tehoa, mutta ... Hiekkamontulla kyseinen auto ei vaan toimi, ainakaan vanhempi malli. No, ehkä ihan hiekkalaatikko hiekalla voi toimia... Asfaltilla, nurmella ja savella ihan mukava peli.

Mitä kaikkea sulla meni noina kahtena kesänä rikki?
Ja muutes, miten ootte suojaillu sähköjä kun/jos olette ajanut talvella?

Jani L

Lainaus käyttäjältä: Olkku - 27.01.11 - klo: 15.13
Mitä kaikkea sulla meni noina kahtena kesänä rikki?
Ja muutes, miten ootte suojaillu sähköjä kun/jos olette ajanut talvella?

Kahtena kesänä meni rikki vain yksi spurri. Ajoin muutaman kerran talvella. Servoihin laitoin vähän silikonia, muuta en tehnyt ja toimi hyvin!
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Olkku

Onkos kukaan vaihtanut isompaa mottia?

JiiVee

näissä on .18 kokoinen moottori eli isoin pikkulohko. seuraava .21 kokoinen on jo sitten isolohko joka ei mene ilman isompia modauksia. Joku on kuitenkin muistaakseni laittanu isolohko moottorin tälläseen ja taisipa alkaa paikat paukkua.
pöö

Olkku

Tulisiko onglemia jos DBX:llä aikoisi ajaa radalla kovempaakin? Ostaisin varmaankin viripillin. Onko vastarikotelo hyvä vai kärsiikö vastari kovemassa ajossa?

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 28.01.11 - klo: 20.55
näissä on .18 kokoinen moottori eli isoin pikkulohko. seuraava .21 kokoinen on jo sitten isolohko joka ei mene ilman isompia modauksia. Joku on kuitenkin muistaakseni laittanu isolohko moottorin tälläseen ja taisipa alkaa paikat paukkua.

Tossa olis yks...
http://www.youtube.com/watch?v=UeN1PCKHKos
Passiivista harrastelua

JiiVee

olis ottanu ees kunno ajo videon eikä tollasta lyhyttä spurttia  :angry:

silti  :lol:
pöö

Olkku

Toi on kyllä hieno viritys! Ainoan miinuksen löysin siitä, että koria pitää laikata aikapaljon tuota putkea varten.

Joel

Siinä oli kokonaan eri kone ja putki, sen takii pitää leikkaa. Orionin viripillin takii ei tartte leikkaa http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.88013&BildLopNr=01
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP