Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Lazer zx-5 RTR

Aloittaja samuli80, 03.05.08 - klo: 14.49

-HL-

Turha sitä 3,5t konetta on ostaa, esim 6,5 on ihan riittävä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Olkku

Lainaus käyttäjältä: Peikko69 - 22.12.10 - klo: 22.09
Kyllä on Lipo akut käytössä.

edit. Niin mahtaako se mun mainitsema nopari kestää tuon 3.5T virtoja?

Ei kestä.

Omenahillomunkkipossu

Pari kuvaa vaihteeksi. En tajunnut laittaa elektroniikkoja, servoa lukuunottamatta autoon kun otin kuvia, enkä jaksanut alkaa ottamaan uusia kuvia. Alumiini osat ovat itse tehtyjä. Alumiininen etuiskaritorni on lähinnä talvella ulkona ajamista varten, kun muovinen napsahti pakkasella törmäilyssä.





Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Peikko69

#1233
No niin nyt olis voimaa autossa, :grin: mutta se ei toimi.  :cry: Moottorina on CS Magnetic Brushless 3.0T ja Noparin virkaa ajaa Matrix Power Brushless Reverse. :evil: Auto kaasuttaessa ei ota täysiä kierroksia jostakin syystä?? Sama pakilla, liikahtaa vähän taakse päin ja hyytyy seinään. Voisko se johtua Lähettimen toiminnasta, kun tinasin (ilmeisesti Lazerin alkuperäinen ratti säädin) Lrp A2-STX Sport 27mHz rattiohjaimeen deanssin liitimen ja laitoin 3s lipo antamaan virtaa? (Sama lipo toimii kyllä Futaba 3PK 2.4G radiossa) Vai voisko se johtua akusta jota käytän autossa Orion Rocket Pack 4000mAh 7.4V 2S-1P 30C???
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

mikari

No ei ainakaan akusta jos se on ladattu. Mulla on noita 4 ja toimi myös lazerissa useiden muiden laitteiden ohella.
Kiitos 20 vuodesta!

Olkku

Lainaus käyttäjältä: Peikko69 - 30.12.10 - klo: 19.38
No niin nyt olis voimaa autossa, :grin: mutta se ei toimi.  :cry: Moottorina on CS Magnetic Brushless 3.0T ja Noparin virkaa ajaa Matrix Power Brushless Reverse. :evil: Auto kaasuttaessa ei ota täysiä kierroksia jostakin syystä?? Sama pakilla, liikahtaa vähän taakse päin ja hyytyy seinään. Voisko se johtua Lähettimen toiminnasta, kun tinasin (ilmeisesti Lazerin alkuperäinen ratti säädin) Lrp A2-STX Sport 27mHz rattiohjaimeen deanssin liitimen ja laitoin 3s lipo antamaan virtaa? (Sama lipo toimii kyllä Futaba 3PK 2.4G radiossa) Vai voisko se johtua akusta jota käytän autossa Orion Rocket Pack 4000mAh 7.4V 2S-1P 30C???

Kovan moottorin valitsit... Oletko kalibroinut säätimen kunnolla? Vika voi olla myös siiinä, että säädin ja vastari pitää "parittaa" keskenään.

Peikko69

Lainaus käyttäjältä: Olkku - 31.12.10 - klo: 15.30
Lainaus käyttäjältä: Peikko69 - 30.12.10 - klo: 19.38
No niin nyt olis voimaa autossa, :grin: mutta se ei toimi.  :cry: Moottorina on CS Magnetic Brushless 3.0T ja Noparin virkaa ajaa Matrix Power Brushless Reverse. :evil: Auto kaasuttaessa ei ota täysiä kierroksia jostakin syystä?? Sama pakilla, liikahtaa vähän taakse päin ja hyytyy seinään. Voisko se johtua Lähettimen toiminnasta, kun tinasin (ilmeisesti Lazerin alkuperäinen ratti säädin) Lrp A2-STX Sport 27mHz rattiohjaimeen deanssin liitimen ja laitoin 3s lipo antamaan virtaa? (Sama lipo toimii kyllä Futaba 3PK 2.4G radiossa) Vai voisko se johtua akusta jota käytän autossa Orion Rocket Pack 4000mAh 7.4V 2S-1P 30C???

Kovan moottorin valitsit... Oletko kalibroinut säätimen kunnolla? Vika voi olla myös siiinä, että säädin ja vastari pitää "parittaa" keskenään.

Juu niin valitsin. En ole ihan täydellisesti perillä näistä laitteista, jos vois hieman selventää miten säädin ja vastari "paritetaan". Kalibroida olne yrittäny, mutta voihan se olla ettei ole menny oikein.
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Olkku

Olen itse ollut vain kerran tälläisessä tilanteessa ollut livenä katsomassa kun kaveri on tehnyt sen. Hän teki sen radio-ohjaimen kautta. Siis niinkuin noparinkin kalibrointi. Mutta radion kautta kaasu pohjaan, jarru pohjaan sitten etsitään nolla trimmi, eli se kohta missä kaasua ei ole ollenkaan. En ole ihan varma voiko näin tehdä perus RTR radion kautta. Aina voi kuitenkin yrittää :grin:

Peikko69

#1238
Syy löyty tuohon toimimattomuuten. Se oli lähettimen vika, otti häiriötä ja sen takia ei pelannu, mutta se asia kun korjaantu ei tullu ajettua edes akullista kun purin jo ns. Combo pois autosta. Oli meinaan hivenen liian tehokas paketti.  :grin: Vermeet onkin myyntiosiolla odottamassa uuden omistajan löytymistä. Tarvinnee vielä laittaa autosta kuvia talvi varustuksella on meinaan aika räyheen näköinen peli.  :grin:

edit. Nyt olis kuvia. Takasiipi ei sovi nuilla renkailla olemaan paikoillaan :azn:, jos nyt ei jaksa sit väsätä jonki sortin korokepaloja. On muuten hiukan sit pitoa lumella noilla kummeilla.  :grin: :evil:
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

Peikko69

Asiaa tutkineen ja sivuja ympäriinsä selanneena. Onkos kukaan löytänyt Lazerin alumiinisia tukivarsia mistään myynnissä??  :azn:
[Madforce Kruiser VE "Brushless" -Pahasti muunneltu versio :)]  [Lazer-Zx5 -Modified][MCD Evo3 -CY 27cc, 2,4GHz yms.][MCD Evo3 -Cy 26cc, 2,4Ghz yms.]

juu

Lainaus käyttäjältä: Peikko69 - 28.01.11 - klo: 09.19
Asiaa tutkineen ja sivuja ympäriinsä selanneena. Onkos kukaan löytänyt Lazerin alumiinisia tukivarsia mistään myynnissä??  :azn:
Ei niitä taida olla myynnissä missään

juu

onko kallistuksenvakaajista hyötyä lazerissa?

Olkku

Kyllä ne ajoa vähän vakauttaa, kannattaa hankkia jos ajaa radalla.

Auron

#1243
Olen lueskellut tätä ketjua läpi ja huomannut että lazeria on haukuttu aika pahasti joten laitan tänne juttua miten kävi kun oli kavereiden kanssa radalla kisapäivä.
Elikkäs kisan voitti Lazer zx-5 (vakiokonella) , toiseksi tuli lazer zx-5 (speedpassionin harjattomalla koneella), kolmanneksi traxxas stampede (ei pärjää yhtään radalla takavetoisuuden vuoksi ja lisäksi heittää nopeissa mutkissa katolleen) ja viimmeiseksi tuli hunters (en tiedä valmistajaa).
Lazerilla ei ole osien laadussa ollut minulla ongelmia ja olen ostanut vain uuden päärattaan ja servon vaikka se on ollut minulla 2 vuotta.

mof

Lainaus käyttäjältä: Auron - 13.05.11 - klo: 22.01
Olen lueskellut tätä ketjua läpi ja huomannut että lazeria on haukuttu aika pahasti joten laitan tänne juttua miten kävi kun oli kavereiden kanssa radalla kisapäivä.
Elikkäs kisan voitti Lazer zx-5 (vakiokonella) , toiseksi tuli lazer zx-5 (speedpassionin harjattomalla koneella), kolmanneksi traxxas stampede (ei pärjää yhtään radalla takavetoisuuden vuoksi ja lisäksi heittää nopeissa mutkissa katolleen) ja viimmeiseksi tuli hunters (en tiedä valmistajaa).
Lazerilla ei ole osien laadussa ollut minulla ongelmia ja olen ostanut vain uuden päärattaan ja servon.

Stampede nyt ei muutenkaan pärjää radalla krossiautoille mikäli krossiauto pääsee ehjänä maaliin... se kun ei ole millään tasolla suunniteltu rata-ajoon.

usagi

Harjaton tekniikka tuli ja diffit suli  :grin:. Vaikka ei ole kuin 13.5 kone. Ja hajosi vasen etuvetarikin. Helvetin kalliita ne on metalliset marmoritiskillä, kalliimpia kuin skootterin osat :D. Olis melkein voinut seisottaa autoa ja tilata ulkomailta 3 racingin halvemmat mutta pakko se on saada nyt ajoon. Samalla tuli ostettua metalliset diffien ulostulot eteen ja taakse, metallitakavetareita ei ollut hyllyssä. Laskua tuli vähemmän maltilliset 2e vajaa 100 euroa  :roll:. Ihmettelen miten on ees viittitty laittaa autoon muovista noita osia.

Miten tuo diffi kannattaa säätää niin että kestäisi paremmin, ilmeisesti se oli sitten liian löysällä kun suli noin? Vakio säädöissä se oli, tai miten on sitten ajaessa aikojen saatossa kulunut. Ilmeisesti on hyvä idea tarkistaa ajoittain että ei ole löystynyt. Oli tossa melkonen askartelu jo ekan diffin kanssa kun kaivoi osat sulaneiden sisältä ulos ja kasasi pikku kuulat paikoilleen. Ekan kuulan pudottua lattialta, ärräpäiden jälkeen kuulan löydyttyä loppukasaus meni lattialla niin osat ei pomppineet enää pitkälle karkuun  :laugh:

No ehkä se taas tästä. Jos jollain on alumiinisia tai hiilikuitusia osia autoon mistä haluaa eroon niin heittäkää yksityisviestillä.

mof

Toiselta foorumilta bongattua:

I emailed Futaba Pro Shop in Japan yesterday. They advised that the FS2 is no longer available as it will be replaced with the FS2 SP next month (September)

Price when converted from Japanese Yen was $432 australian dollars, so around $450 US, out of Japan, plus shipping obviously.


FS2 on merkitty useassa kaupassa "discontinued" tai poistettu listoilta (esim Amainhobbies on poistanut tuon listoilta).

Villi arvaus voisi olla että autoon tulee big bore iskarit, ehkä MM-kisoissakin näkynyt hiilikuituinen ylärunko. MM-kisoissa käytettiin Proline Bulldog koria tiimikuskien toimesta, joten ehkä voisi myös kori vaihtua samalla. Ja ehkä siniset alumiiniosat vaihtuu ruskeisiin/punaisiin. Tai sitten ei, selvinnee parin kuukauden kuluessa.  :roll:

Asiaan lievästi liittyen, Tebon auto MM-kisoista redrc:n kuva-albumilta
http://events.redrc.net/event-gallery-2011-ep-offroad-worlds/ ):

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2011-ifmar-ep-offroad-world-championships/sat-teboact.jpg

usagi

Hih. Auto on päässyt siihen vaiheeseen että sillä voi ajaa, nyt kuluu enemmän renkaita kun muita osia  :grin:. Tuli hommattua kobran renkaat + vanteet, renkaat on kovemmat eli kestää varmaan paremmin kadulla/pihalla räppäämistä ja vanteissa kun on reikiäkin tuntuu ettei sinne väliin jää kiviä kuten zx-5:n vakiovanteilla. Onhan ne ulkonäöllisestikin melkoinen parannus kyllä. Hauskaa on ajella, ja lähi metsikköönkin tuli tehtyä jonkinlainen rata. Akut ne vaan tyhjenee nopeasti harjattoman koneen kans. Tuntuu tuossa 3000kv koneessa olevan kulkua ihan tarpeeks tähän käyttöön.

MUSTAJARVI

#1248
Huomenna tulee kuukausi täyteen siitä, kun aloitin rc harrastuksen ja kaipaisin autoon (Lazer ZX-5) lisää tehoa/nopeutta. Eli kysynkin mikä olisi hyvä harjallinen moottori tai sitten harjaton, mutta ajattelin, että onkohan vielä liian aikaista harjatonta. Linkkejä olisi mukava saada. Kiitoksia kaikille vastaajille jo etukäteen.

MUSTAJARVI

Edit: Autolla ajettu n. 8-10 akullista.

allu 6

voisin veikata, että kohtuu hyvä  harjallinen voisi olla team orionin method moottori. vaikka en kyseistä autoa omista.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

MUSTAJARVI

Lainaus käyttäjältä: allu 6 - 07.08.11 - klo: 00.43
voisin veikata, että kohtuu hyvä  harjallinen voisi olla team orionin method moottori. vaikka en kyseistä autoa omista.

Olen itsekkin kyseistä moottoria ajatellut harjalliseksi vaihtoehdoksi, mutta huomasin jo edellisellä sivulla ehdotetun moottorin http://www.hobbylinna.com/combo-brushlesseraser-135t-p-23897.html ja mietin, että onko se vielä liian "järeä" minun käyttööni.

jonu93

toi on parempi ja siinä on paljon säätömahdollisuuksia esim. kuinka kovaa haluaa auton kulkevan
http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-road-p-22732.html
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

MUSTAJARVI

Ok. Taidan kuitenkin hommata tuon orionin method moottorin.

Heuli

Kannattaa sitten varmistaa että säädin kestää juuri kyseistä konetta. Esim. tuota Orionin Methodia löytyy kireämmillä käämeillä mitkä ovat tehokkaampia kuin nuo edellä linkitetyt hiilettömät: http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=1047

MUSTAJARVI

#1254
Olen itse ajatellut tuota 15 käämistä, kun myyjä sanoi, että se on maximi tuolle nykyiselle noparille.

Edit: Mistä saisi semmoisia kuusiokoloruuveja lazeriin? Linkkiä kiitos.

Janne A


MUSTAJARVI

Tuli hankittua eilen Orionin Method 19x2 Lazeriin :grin:

allu 6

tuliko sillä yhtään tehoa, kun oon ajatellu ostaa saman kanssa db:seen.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

MUSTAJARVI

En ole päässyt vielä koittamaan, kun aijon tilata ulkomailta alumiini osia rikkoutuneiden tilalle. Vai, olisiko kellään myytävänä alumiini osia Lazeriin?

Einiinopee

Morjensta topicciin, tänään noudin postista oman Lazerin käytettynä ostin. 95%:sesti kokonainen auto, pitäs ostaa vaan takajardaanit ja ylätukivarsien osasia sit siirrellä sähköjä tähän ja toivoa et pääsis vielä tän vuoden puolella tonne paikallis radalle :undecided:, ei muutakun pitää laittaa tilaten.

Huomasin ennen omani hommaamista täsä topicissa et muilla näytti olevan keskidiffilline versio tai jotain, tosa on slipperi takadiffillä ja suora kardaani eestä taakse.
Moa crawleri.