Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttiksen boxiin akku

Aloittaja No Pain, 04.05.08 - klo: 14.08

No Pain

Eli vähän jämerämpää kalustoa tarviisin tuohon Venomin boxiin, tällä hetkellä 2 x 3600MaH pötköt ja ei tunnu riittävän mihinkään, voi olla laatukin p****a.

Mielellään Biltemasta halpa combo jonka voi vaikka auton perälle viskata. Pitää siis virroiltaan käydä starttiboxeihin.

Ehdotuksia ?
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Divi

lyijyakku. tämmöinen mahtui ainakin ofnan pikkuboksin sisälle ja jaksaa pyörittää.  :wink:

Spin

Bilteman 4.5Ah 12v akku on omassakin ja hyvin toimii. Himoto boksina.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

ToniP

Tarkista mottien kunto kans. Hiilipinnat menee joskus ihan pienestäkin junnaamisesta karrelle. Varsinkin OEM-moteissa.

No Pain

Lainaus käyttäjältä: Spin - 04.05.08 - klo: 16.14
Bilteman 4.5Ah 12v akku on omassakin ja hyvin toimii. Himoto boksina.

Voikos tuota muuten ladata ihan Ultramat 14 laturilla vai tarviiko jonkin oman ?

Vissiin tämä kyseessä ?
tuotekuva
   

LYIJYAKKU, 12V 4,5AH

Jännite V: 12 
Ah: 4,5 
Mitat mm: 90 x 70 x 101 (PxLxK) 
Paino: 1,8 kg 
Liitäntä: F1 (4,75 mm)

13,99 €
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

peitsamo

Tuohon Venom/Himoto boksiin mahtuu kyljelleen asetettuna myös Bilteman 7,2Ah akku, kantsii laittaa sellainen, niin ei ihan heti tarvitse latailla.

Periaatteessahan boksin pitäisi jaksaa pyörittää paremmin noilla pötköakuilla, onhan niiden nimellisjännite 14,4 volttia tuon lyijyakun 12 voltin sijaan. 3600 pötöakuissa on kapasitteettiakin melkein yhtä paljon, kuin tuossa pienemmässä lyijyakussa, joten miksi vaihtaa?

Lyijyakkuija ei kannata latailla NiMH/LiPo-latureilla, ainoastaan sellaisella, jossa on Pb-lataus (en tiedä tuosta mainitsemastasi laturista), varmista.

Ongelma voi olla myös sellainen, että toinen moottoreista on mennyt pimeeksi ja jarruttaa myös toisen tekemää työtä. Ota moottorit irti ja tarkista, että molemmat toimii. Jos toinen on sökö, vaihda molemmat. Myös auton asento vaikuttaa boksin pyöritykseen, tarkista, että vauhtipyörä tulee suoraan boksin kumipyörää vasten.
Flying Calacucco

ToniP

Ultramat 14 laturilla ei voi ladata lyijy-, eli Pb-akkuja.

No Pain

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 05.05.08 - klo: 08.51
Ongelma voi olla myös sellainen, että toinen moottoreista on mennyt pimeeksi ja jarruttaa myös toisen tekemää työtä. Ota moottorit irti ja tarkista, että molemmat toimii. Jos toinen on sökö, vaihda molemmat.

Boxi on ihan uusi kun tilasin sen kun toiseen boxiin tuli vikaa, toimii alun tosi hyvin mutta aika nopeeta loppuu potku akuista jolloin taas lataamaan jonka jälkeen homma taas pelaa. Sama oli vanhalla boxilla. Eikös tuollainen lyijyakku olisi kestoltaan paljon pidempään virtaa antava, eli vois starttailla paljon enempi vähemmillä latauksilla ?

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Spin

Kokemusta ei ole muutakuin tuosta lyijyakusta. Mutta eipä tuota tarvitse ainakaan kokoaikaa latailla. Ja jos tuonne vielä tosiaan mahtuis se 7Ah akku, niin ei varmasti tarvitse jokakerta ladata kun ajoon lähdössä ;).
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

peitsamo

Kyllä se 7,2Ah:n akku mahtuu. Tarkista ne moottorit (ja kytkennät), ihan varmuuden vuoksi.
Flying Calacucco