Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GXR-moottorin purkaminen

Aloittaja neon, 13.05.08 - klo: 15.52

neon

Kaipaisin vinkkiä että miten saa Kyoshon GXR-18 moottorista kiertokangen irrotettua kampiakselista? Eli siis kiertokangen alapäässä on jonkin sorttinen lukkoprikka joka sitä lukitsee, miten sen saa auki?

tontsa96

losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

chimairarocks

Kyohson sivuilta löytämästäni räjäytyskuvasta tuosta moottorista voisi luulla, että se on samanlainen kuin GXR-15 -moottorissa, siis tuo kiertokangen kiinnitys kampiakseliin.

Omassa GXR-15:ni irroittaminen tapahtui siten, että ensin pitää saada tuo sylinteriputki pois(se kullan tai messingin värinen "putki" joka on männän ja lohkon välissä). Sitten mäntä nostetaan pyörittämällä vauhtipyörää/kampiakselia yläasentoonsa ja kiertokangen pitäisi lähteä ongelmitta pois.

Näkyykö siinä kiertokangen päässä selvästi mitään prikkaa, en ole ainakaan sellaisesta kuullut.

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/engine/pdf/74017_GXR-18_t.pdf
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

neon

Joo sylinteriputki on pois otettu. Mulla on toi sama räjäytyskuva itsellänikin. Siinä on kiertokangen alapään läpi tulee tappi jonka mukana pyörii jonkinlainen prikka. Kanki ei irtoa vaikka olisikin mäntä yläkohdassaan.
http://good-times.webshots.com/photo/2382073510101505976uFYXFU
Tuolta löytyy onneton kuva kyseisetä paikasta.

chimairarocks

There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6