Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mistä 20% nitrobensaa hämeenlinnasta?

Aloittaja kynäniska, 18.05.08 - klo: 21.33

kynäniska

Mitkä on lähimmät paikat mistä 20% nitrobensaa sais kun kotipaikka on hämeenlinna?
cen racing gst 7.7 5hp

tomppa82

En käyttäisi Nitrobensa-nimitystä RC-nitropolttoaineesta, ei sillä kuitenkaan ole mitään tekemistä bensan kanssa. Pää-aines on metanoli ja loput on nitrometaania ja öljyä... 
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

karzeboy

Eiköhän sitä RC-NITROPOLTTOAINETTA ainakin löydy Ideaparkin Atala-RC:stä, sitä kait kysyttiin.

PEPI

Ennemmin ite ajaisin Tampereelle ja hakisin rc-realitystä Protec Daytona 25% rc-polttoainetta. Oli muuten tuossa juuri moottori sisäänajossa ja ajoin sen tuolla ainella sisään. Sitten se purettiin ja vaihdettiin etulaakeri niin kone oli kuin uusi sisältä. Ei karstan karstaa ja mäntä ja kansinappi kiilsi uuttuutaan.

Protecistä olen tykännyt ja käytän sitä ite. Kone on helppo säätää ja tietää aina, että saa hyvää ja tasalaatuista aineta.

Ite pidän sidewinderiä vähän kelvottomana polttoaineena mutta makunsa kullakin.

*HOKE*

Ajoit moottorin sisään ja vaihdoit etulaakerin... WTF??
Miksi ihmeessä??

Ei laakeria sisäänajon jälkeen tarvitse vaihtaa, koska se kyllä kestää reilusti pidempään.

Ja kun pidät Sidewinderiä kelvottomana niin annappas pikkusen perusteita...
Ihan mielenkiintosta vaan että eräs muutama vuosi takaperin polttiskrossin maailmanmestaruuden voittanut kuski on ajellut Sidewinderillä jo aikapäiviä.

ToniP

Lainaa...ajellut Sidewinderillä jo aikapäiviä.
Niin siis, kuten sanottua...
Lainaamakunsa kullakin.
:wink:

Tuo etulaakerin vaihtaminen on kaiketi sitä perua, kun joku tälläkin foorumilla taannoin neuvoi tekemään niin.
En muista kuka se kirjoittaja oli, mutta kuitenkin.

Sisäänajohan ajetaan juurikin sen takia että koneen osat saavat pikkuhiljaa hioutua ja asettua "uomiinsa" ennen kuin todellisia tehoja otetaan ulos. Tämän takia laakerin vaihtaminen tuntuisi hassulta heti sisäänajon jälkeen. Silti kuitenkin jossain vaiheessa tulikin jo selväksi että tietyn tasoisiin koneisiin kannattaa laakerit vaihtaa tiheämmin kuin toisiin. Jos ajaa sisään oikein huolella, saattaa se ajomäärä olla jo lähellä etulaakerin vaihtoväliä. Tietenkään sisäänajoaika on laskettava aivan erilaisesti kuin varsinainen ajoaika.
Mene nyt sitten ja tiedä nyt sitten mikä on parasta millekin koneelle. En mä ainakaan tiedä.

PEPI

Etulaakeri vaihdettiin mottiin sen takia kun huomattiin, että se alkoi vuotamaan ilmaa eli kaikki ilma jonka motti sai niin ei tullu fisun kautta. Ei varmaan hirveen hyvä juttu, että kone valskaa, vai?
En tosiaankaan viitti ruveta ajaan sisäänajossa p*skaksi 250-400€ RB:n mosaa, riippuu sit mistä sen ostaa.

Niin kuin sanoin, että makunsa kaikilla tuon polttoaineen kanssa. Ite ajan Protechillä nyt ja tulevaisuudessa (kunhan sitä vaan maahaan tuodaan). En rupia kinaamaan tästä tämän enempää. Minä teen niin kuin haluan ja muut tekee niin kuin uskaltaa.  :grin:

*HOKE*

Senkus teet mitä lystäät, mutta on suoraan sanottuna typerää ainoastaan oman mielipiteen perusteella sanoa jotain kuraksi...
Mikäli jokin asia on huonoa sille löytyy aina myös perustelu... Mikäli ei löydy niin turha silloin huonoksi sanoa.

Mielenkiintoista että etulaakerisi päästi ilmaa sisään...
Etulaakeri kun tuppaa enemmänkin päästämään tavaraa ulos kuin sisäänpäin.
Jo moottorin rakenne estää kohtuu hyvin ilman pääsemisen etulaakerin kautta koneeseen...
No ilmeisesti se on mielipideasia tämäkin... :shock:

Petri T

Ilmavuodosta vaan, että vuotiko etulaakeri polttoainetta? En kyllä äkkiseltään usko, että ilma olisi tullut laakerin kautta. Tämä nyt oma mielipiteeni.
Itselläni oli RB:n koneen kanssa ongelmia sisäänajon aikana ja sen jälkeen. Ongelmat löytyivät kyllä kaasarin tiivistyksestä sekä itse polttoaineesta jota käytin.


*HOKE*

Aivan... Kuten yllä mainitsinkin niin kyllä se on yleensä vaan polttoaine mikä laakerista vuotaa ja sekin vieläpä ulospäin...

No mutta kun näköjään ihan mielivaltasesti sanoo Sidewinderiä kelvottomaksi ja höpisee etulaakerin päästäneen ilmaa sisään niin näyttäis tietämys näistä moottoreista olevan aika kehnolla pohjalla.

Tai ainakin koko homma on ihan puhtaasti mielipidepohjalla.
Mielipiteet kun ei perus faktoja mitenkään pysyt kumoamaan.

PEPI:n mainitsemasta polttoaineesta en tiedä hölkäsen pöläystäkään joten siitä en kommentoi mitenkään, mutta aika perusteettomalta kuulostaa sidewinderiä sanoa kelvottomaksi... Se kun on ihan kelpo aineeksi todettu polttoaine ympäri maailman... Eikä taaskaan ole kyseessä pelkästään mielipiteisiin pohjautuva asia.

MME

Pepin tapausta en sen paremmin tunne,joten en kommentoi sitä. Mutta tuota moottorin rakennetta kommentoin sen verran,että kyllähän moottorin etupuolella vallitseva alipaine tuon ilman sisään vetämisen ihan mahdolliseksi tekee.
Ei sponsoreita.

*HOKE*

Teoriassa kyllä... Mutta mitenkäs onkaan käytäntö kun moottorissa polttoaine kiertää...
Kampuran etuosassa on voitelu ura ja vielä laakerille syötetään polttoainetta voiteluksi...
Eli kampuran etupäässä on öljyä sen verran kokoajan että ilman sisään kulkeutuminen vaatis melkosen alipaineen ja vieläpä hyvin kuivan etulaakerin/kampuran.
Se kun tosiaan yleensä tuppaa lähinnä puskemaan polttoainetta ulos etulaakerin kautta huomattavasti ennemmin kuin ilman sisään imeminen olis edes mahdollista.

Noh.. eihän siinä... Näyttäkää joskus ihmeessä mulle moottori jossa ongelma johtuu etulaakerin kautta sisään pääsevästä ilmasta eikä mistään muusta.

kynäniska


En käyttäisi Nitrobensa-nimitystä RC-nitropolttoaineesta, ei sillä kuitenkaan ole mitään tekemistä bensan kanssa. Pää-aines on metanoli ja loput on nitrometaania ja öljyä... 


- Kiitos tarkennuksesta, lupaan jatkossa olla huolellisempi ja tutustua aiheeseen ennen tyhmien kysymysten esittämistä.
cen racing gst 7.7 5hp