Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

M1B Pirssistä loppuu veto & potku kesken ajon ?

Aloittaja No Pain, 26.05.08 - klo: 15.44

No Pain

Eli Krossista loppuu yhtäkkiä vauhti, jonkin aikaa ajaa niin tuntuu että auto olisi etuvetoinen, takapyörät kyllä pöyrii mutta ei yhtä hanalla kun etukiekot paitsi jos auton nostaa ilmaan. Moottorissa ei vikaa ole. Voisko diffien puolella olla jotain ? toinen juttu on että auto jarruttaa liian etuvoittoisesti mutta sehän selviää levyjen käännöllä ?

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Divi

jos jarrujen osat on kaikinpuolin kunnossa niin jarruvivuston säädöllä saa tasapainon halutunlaiseksi, eli sitä taka jarrun "stopparia" siirrät niin että balanssi on soppeli. Ja veto-ongelma saattaa johtua keskidiffistä eli diffi auki ja uudet öljyt sisälle. Mulla on hobaossa 10k keskellä, suosittelevat ilmeisesti hivenen löysempää (7k) tms mutta joku mätsikillä ajava voinee kertoa paremmin millaista öljyä käyttää.

moukari

Noniin mestari. Sulla on varmaan mennyt pinjoni sileeks tai sitten rattaat diffin sisältä. Jarrulevyjä kääntämällä tuskin tapahtuu yhtään mitään  :laugh: eli löysäät jarrupaloja tai ruuvaat vivustoa löysemmäks.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

No Pain

Lainaus käyttäjältä: moukari - 26.05.08 - klo: 17.43
Noniin mestari. Sulla on varmaan mennyt pinjoni sileeks tai sitten rattaat diffin sisältä. Jarrulevyjä kääntämällä tuskin tapahtuu yhtään mitään  :laugh: eli löysäät jarrupaloja tai ruuvaat vivustoa löysemmäks.

Kyllä JP:ltä neuvoi että jarrupalojen paikkaa vaihtamalla saa takavoittoisen jarrun (muistaakseni näin sanoivat) ei ainakaan näkyny rattaita sileenä vaan olivat kun uusia. Vaihdoin silti niitä ja öljyt vaihoin kanssa, harmi kun ei ollu kun 1000 öljyä diffeille eli sitä joka diffiin. Päivitän just autoa Turbo versioksi niin samalla saa tehtyä kausihuollon :) diffeihin öljyt vaihettu noin vuosi sitten.

Pitää tilata diffiöljyjä ym ym kunhan tässä kerkeää.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Divi

noni siinäpä se, pistä vaikka 5k - 7k - 1k nin pitäs olla mätsikki neliveto. ropsan tai jartsa varmaan osaa kertoa mätsikkiin optimaalisen diffisetupin.

*HOKE*

Huomattavasti helpompaa on säätää jarrut oikein, eikä lähteä purkamaan jarruja jne.

Tarkista taka kardaanin kiinnitys myös.