Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

auto ajaa itsekseen kun akku on lopussa

Aloittaja kyosho10, 28.05.08 - klo: 14.12

kyosho10

tiedättekö onko auton itsekseen ajaminen normaalia jos akku on melkein lopussa??
mulla on kyosho tracker2 joka tekee tämän.

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Duster1

Ei ole normaalia eikä se ole auton vika vaan noparin.

Mitenkäs tyhjäksi akun ajat?

Onko mekaaninen nopari?
Jos on niin vikana voisi olla, että kaasu-servo jättää vähän kytkennän päälle kun akussa ei virta riitä enää kunnolla sitä palauttamaan neutraalille.
Eli säätöä vaan.

Jos elektroninen nopari niin todella outo vika, eikä sitä matti meikäläinen pysty korjaamaan.

Axial SCX 10 TR

*HOKE*

En nyt sanois että mikään ihan ihmeellinen vika...
Mikäli tosiaan mekaaninen niin tuo on täysin normaalia, ja joidenkin vanhojen elektronisten nopareiden olen nähnyt tehneen samaa.
Sillon akku on kyllä ollu niin tyhjä että auto etenee lähes konttaus nopeutta.

Virta kun ei tuppaa riittämään käskyttämään noparia niin noin voi käydä.

Isosuo

Kuullostaa tutulta,

omassa 1986 vuoden Tamiyan Road Wizardissa MEKAANINEN nopari teki samaa, kun akku oli miltei loppu, niin ei tiennyt mihin suuntaan auto lähtee.

Ohjaus lukittui siihen asentoon missä juurikin ollut, ja kaasu meni joko täysille eteen, tai taakse.

kanadanmajava

Minun lähes 20 vuotta vanhat Traxxasin elektroniset säätimet jättivät "kaasun" jonkin verran auki, kun vastaanotin ei enää pystynyt (liian matalalla jännitteellä) toimimaan. Tällöin autoni eivät tosin edenneet enää kuin kävelyvauhtia, ja ne sai helposti kiinni, mutta kyllä Blackfoot muutaman kerran ehti johonkin ojaan muljahtamaan.

kyosho10

NIIN SE MAHTAA OLLA NOPARISSA VIKA MEIL ON MEKAANINEN NOPARI.

4wdkanootti

Hiukkasen malttia, ettet aja enää akun heikennyttyä, niin servolle riittää sähköä suorittaa kaasun säätö.

Moottori liikuttaa autoa vielä selvästi alle 3:n voltin (lähtö 7,4 voltin kieppeiltä),
mutta radiolaitteet (ja käskyn suorittava servo) hyytyy jo siinä kun alle 4:n mentiin.
Siis normaalia mekaanisella !
Hienoissa elektronisissa on sitte erillinen systeemi takaamassa ohjaussähköt..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

tturku

Lainaus käyttäjältä: kyosho10 - 29.05.08 - klo: 13.49
NIIN SE MAHTAA OLLA NOPARISSA VIKA MEIL ON MEKAANINEN NOPARI.

Niin ei se ole vika vaan ominaisuus. Siis kun tarpeeksi alhaiseksi tippuu akun jännite niin kaasu servo jää siihen asentoon mihin jää ja jos silloin on kaasua autossa niin se karkaa silloin. Lopeta ajaminen ajoissa tai vaihda elektroniseen nopariin jos haittaa karkailu.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

kyosho10

kiitos kaikille neuvonnoista!!

t.kyosho10