Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho TR-15 Rally

Aloittaja late, 07.05.03 - klo: 17.00

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "late"
Lainaus käyttäjältä: "pitzi"kyoshon gs-15 moottori on surkea se kannattaisi vaihtaa sillä se on sivu puhalteinen mulla on inferno tr-15 johon ostan uuden moottorin

No mikäs sivupuhalteisissa on vikana..?
Perusteluja kiitos!

Periaatteessa takapuhalteisissa moottoreissa on parempi virtaus --> enemmän tehoa, mutta ei se tee sivupuhalteisista huonoja. Käytännössä yhtä hyviä taitavat olla.

OzmO

Meneekö tuhon tr-15 rallyyn HPI:n supersize renkaat ja vanteet?

Erkhart

renkaat pitäis mennä, mut vanteist en oo varma kyl varmaan nekin mut en oo varma.
Hpi nitro rs4 3, Micro

OzmO

Mitä rallylle kannattaisi tehdä jos siitä haluaisi hiukan enemmän "touring auton"? Eihän siitä mitään huippu sellaista saa tekemälläkään, mutta kaipaisi edes vähän enemmän rauhallisuutta autoon, kun vauhdit kasvaa? Ettei se perä lähtisi heittämään niin paljon kiihdyttäessä... tuntuu vain että koko ajan auto ei tottele käskyjä :?

Erkhart

oletko laittanut öljyt diffeihin?
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "OzmO"Mitä rallylle kannattaisi tehdä jos siitä haluaisi hiukan enemmän "touring auton"? Eihän siitä mitään huippu sellaista saa tekemälläkään, mutta kaipaisi edes vähän enemmän rauhallisuutta autoon, kun vauhdit kasvaa? Ettei se perä lähtisi heittämään niin paljon kiihdyttäessä... tuntuu vain että koko ajan auto ei tottele käskyjä :?

No, toi on toi vanha diffi juttu eli laita silikoniöljyä diffeihin eteen esim 40 000wt ja taakse 10 000wt ja tiivistä ne bilteman silikonilla tai vastaavalla ettei öljyt tuu ulos ajaessa. Vaihtoehtoisesti voit käyttää paksua diffirasvaa esim OFNAn diff lockia eteen.

Yks vaihtoehto on laittaa Kyosho kuuladiffit mutta ne vaatii huoltamista enemmän kuin vakiodiffit.

Tämä on iso muutos ajamiseen. Tämän lisäksi kandee tarkistaa aurauskulmat vähän negatiivista taakse ja ehkä vähän positiivista eteen pari astetta, kokeile mikä tuntuu hyvältä. Myös iskareiden säädöillä voit vaikuttaa, esim 800wt öljyt sisään, myös paremmat teflon iskarit vois olla asiaa.

Touring automaisuutta saat lisäks 2-vaihteisella jos ei vielä ole sekä slickseillä. Kyosho parempi 2-vaihteinen on FZW56 mutta se on aika kallis about 150e ja kyllä sillä halvemmallakin about $50 pärjää vakiokoneen kanssa.

OzmO

Joo kiitti Mika! Onhan noihin diffeihi pitäny ostaa ne öljyt monta kertaa mut ei oo sit tullu hankittua... paljo ne maksaa muute? Pitää käydä taas torstaina hesas prohobbyssä.

Ja sit vielä et eiks noi teflon iskarit oo aika kalliita? Jossain näin 50e 2 kpl?

Mika R

Ei kai noi öljyt hirveesti maksa, Kyosholta varmaan jotain 8-10e pullo. Osta vaikka aluks vaan tota 40 000wt eteen ja taakse ei tarvii alkuun laittaa mitään.

Teflon iskarit on kalliita mutta onhan ne hienotkin - kuten touring autotkin.

OzmO

Äsken ajelin pari tankkia ulkona kun oli aika kuivaa näiden sadepäivien keskellä, niin huomasin et auto alkaa välil röpöttää siis kuuluu semmone ääni et sais liikaa menovettä eli tukehtuu?

Tuo tapahtui muutaman kerran parin tankin ajon aikana kun nopeasti pisti kaasun lähes pohjaan... eli saiko vain liikaa nitroa? Seosneula oli n. 1 1/3 kiekkaa auki

Mika R

Kokeilitko ohentaa, eikös se olis sillä selvinnyt. Pidäpä tyhjäkäynnillä 5s ja jos sammuu kun lähdet niin liian rikkaalla on. Jos rupee ottaa kierroksia on liian laihalla arvaisin.

OzmO

Joo koitin ohentaakki, äske ajoin kuitenki puol tankkii ilman koppaa nii ei ainakaa tullu ongelmii. Oli se liia rikkaal mut aika kumma ku 1 ja vähä yli 1/4 kiekkaa auki nii saa viel liikaa?

Ja sit viel toine juttu: pitää lataa hehkuu se joku 8h ja sit sil saa käynnistettyy auton n. 2 kertaa kunnol, sen jälkee saa nykii joku 15 kertaa käyntii? Tavallista?

Mika R

enpä tiedä hehkusta, mutta ootko tarkistanut tulpan kunnon?

OzmO

Ei tullu paketin mukana tulpanavainta? enkä omista sellaista ennestään... pitää kaverilta lainaa se ja tsekkaa sen tulpan kunto

late

Heh, sen tulpan voi avata melkein poikkeuksetta millä tahansa 8-millisellä hylsyavaimella.
Tai vaikka pihdeillä tms.
LRP - Ei tulta ilman savua

OzmO

Kyl se tulppa hehku iha hyvi.. ei siinä sit vikaa ainakaa

henkka88

Kandeis kyllä miettiä sellasta erillistä hehkun lyijyhyytelö akkua ja hehku holkin hankkimista.
Toi on meinaan aika tuskanen yhdistelmä toi vetostartti ja pikku hehku.
Noissa hyytelö akuissa on 4A:n virtaa joten se toimii paljon pidenpään kuin tavallisen hehkun akku. :wink:
Makso muistakseni n.7€.
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Aloittelija

Moi!

Niin voisitteko laittaa plussat ja miinukset kyseisestä autosta?

Kiitos!  :)

henkka88

No tossa olis muutama:
+Helppo tekniikaan sisään pääsy
+äärimmäisen kestävät ripustukset
+kestävä moottori
+mahdollisuus pieneen hiekkaralliin (en suosittele)
+suuri määrä lisävarusteita saatavana
+kulkee hienosti jo vakiona
+hyvä hinta laatu suhde
+helppo huoltaa
-moottori hieman vaikea sisään ajettava (aloitelevalle)
-moottorilla riittämätön jäähdytys (vakiona)
-moottorin vetostartti
-autossa ei ole kuulalaakereita
-niukka kori valikoima.
Kyllähän noita plussia enemmän tulee kuin miinuksia.
Pääasiassa auton huonot puolet kerääntyy moottoriin, vaikka se loppujen lopuksi onkin melko kestävä ja tehokas.
:)  Suosittelisin hankkimaan starttiboxin tätä autoa käytettessä. Siten säästät itseäsi monelta kirosanalta. :mrgreen:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Aloittelija

Moi!

Kiitos vinkeistä!

Olen vasta aloittelemassa harrastusta eikä ole oikein tietoa... :roll:

Tuo on siis hyvä auto ainakin sinun mielestäsi henkka  :D

Onko tuo sisäänajo vaikeaa?

Miten tuon jäähdytyksen pystyy sitten korjaamaan?

Hiekassa ei siis pysty kunnolla ajamaan vaikka toi on ralliauto  :shock:

Alfa

Isommalla jäähdytyskannella tai joillain  tuulettimilla.
:roll:

Aloittelija

Tällä autolla ei siis pysty ajaa hyvin hiekalla?

Kannattaako tää ostaa ekaksi autoksi?

OzmO

Rally oli mun eka auto ja oon ollu tosi tyytyväinen. Kokoamiseen meni ensikertalaiselta n. päivä. Sopii hyvin ensikertalaiselle. Ja on ollut kestävä, 1 pääratas (vai mikä onkaa) on menny sileeks. Seki oli oma vika ku ei käyttäny ruuvilukitetta motin kiinnittämises. Meinas yks vetoakseliki hukkuu, ku unohti myös tän ruuvilukitteen  :wink: No virheistä oppii.

Siis kyllä sillä hiekalla pystyy ajameen, kunhan ei kauheen isoo kivee ole. Tänäänki vaihoin mun rallyyn nappularenkaat nii johan alko kulkee hiekalla. Nyt pystyy ajaa lumellaki paremmin, ainakin niin luulisin.

Pitäis vaa vähäse varmaa muuttaa välityksii? Ostaa hampaan tai pari pienemmän kytkinkellon? Eihä motti voi mitenkää vahingoittuu tosta, ku laitto isommat renkaat, ja jos ei heti muuta välityksiä.

Aloittelija

Siis sen auton sisäosa on niin hyvin suojattu, että ne kivet mitkä hiekalla ajosta lentelee ei vahingoita sitä?

Paljon maksoit muuten autostasi?  :D

Saisin kaikki sisältävän paketin 530 eurolla...

Onko kallis?

OzmO

On se kallis! Itte maksoin kaikesta (auto, ohjain: futaba mj, hehku+laturi, nitroo 1l) 420e.

Kyl sinne kiviä vähä lentelee mut suojaa vaa arimmat paikat jotenki

Aloittelija

Siis sait kaiken 420!

Hobby Pointissa ne myy pelkän auton 340!

Onks sulla uusin malli?

OzmO

Joo on mulla se uusin kai.  Auton ostin varmaan lokakuussa...

Hesassako asut? Nimittäin kun kävin kysäsee hesan Hobby Pointist nii sano mulle pelkän auton hinnaks vähän päälle 400e! Sit kaverinkaa mentii kulman taakse Prohobbyyn sano et kaiken tarvittavan saat 420e  :D

Aloittelija

Joo asun Helsingissä.

En tiennytkään, että noissa liikkeissä on noin suuret hintaerot  :shock:

Kun oli aluksi tarkoituksena ostaa TR-15 Buggy niin se auto oli samanhintainen noissa kummassakin liikkeessä.

Mutta sitten tolla rallylla on siis satasen hintaero  :lol:

Pitää ostaa sitten ProHobbysta kiitos vinkistä!

fiesta6

hobbylinnassa on käytetty tr-15 150€  8)
Taas kehissä.. ;)

henkka88

Joo kyllä toi on ollut tosi hieno ja kestävä auto ton pureten alphan jälkeen oon ollu kyllä tosi tyytyväinen.
Toi moottorin sisään ajo on tossa vaan melkoista hakemista.
Oma koneeni ei suostunut lähtemään käymään ennen kuin pääneula vain 1,5 kierrosta auki kun ohjeiden mukaan neulan olisi pitänyt olla 3 kierrkosta auki. Vielä koneen käydessä kun koitti laittaa neulaa avata niin aina se vain sammui. :mrgreen:
No eikai siittä mitään haittaakaan voinu olla kun kone on toiminut koko kesän aivan moitteettomasti. :lol:  Eli ei noita kyoshon ohjeita liian todestakaan kannata ottaa. :)
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Aloittelija

Moi Ozmo!  8)

Mitä siihen sun pakettiin kuulu kun ostit ton autos?