Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Veden päällä ajaminen

Aloittaja apt93, 10.06.08 - klo: 13.42

OV

Jep ite ainakin epäilen, että syynä on hyvin pitkälti se kun tuossa ei ole tasasta pohjaa kuten firestormissa ja rustlerissa. Plus soppaan mukaan vielä pitempi akseli väli...

Käytännössähän tuo menee veden päällä kun etupäästä on paino pois. Heti kun edestä ottaa vähänkin kiinni niin humps. Kyllähän tuonkin saa keulimaan, mutta siinä saa olla vauhtia ja spurreja :D.

Datajätkä

Joku amerigaano näkkyy kans rossanneen rapakossa!


OV

Aika hyvän pläntin löytäny... Tossahan sais otettua kunnon vauhdinkin. Mutta mitä tossa luki jotain dewalt drill motor? Siis poran moottori??

Ensi kevään leikkejä ajatellen slashiin tulossa laskettu pohja niin eiköhän nyt pääse paremmin lammikoiden yli plaanissa. Vielä kun spurrit on 32p niin ei tartte pelätä niidenkään puolesta.

Datajätkä

se tasanen pohjalevy auttaa plaanaamisessa paljon. Omassaki oli koko mitalla muovilevyä. Ens kesänä pitää jatkojalostaa tuota, funtsin että diffi pitää vetää ainaki tönkkiin, samoten renkaitten palloontuminen pitää saada kuriin. Noi muutamat asiat edesauttaa takavetosessa sitä yllättävää suunnanmuutosta. Ainaki itelä oli toisella testikerralla melko paljon hankaluuksia kun lähtö ei ollukkaan ihan viivasuora ranta, menosuunta vähän riippu missä kulmassa rattaat tuli veteen  :mrgreen:

Tee suosiolla myös joku 20cm pitkä muovisoiro eväksi perään, ei tartte jännittää ekoilla testeillä kippaako selälleen. Siittä sitten hienosääteleen kun saa sen kulkemaan plaanissa. Meikällä vaan paukahti laatikko siliäksi siinä vaiheessa ku pysty ajaan kaasu auki lampeen ilman selälleen kippausta ja testit jäi siihen.

OV

Lukkokin tuli juuri ostettua joten se puoli on hoidossa. Eli jokuperäsin vielä. Siihen vielä servo ja ureaa(uretaania) korin sisään niin laiva on valmis. Ei maar hauskinta se on pitää tuo mahdollisimman autona.

Epäilen, että tolla slashilla keuliminen ei ole niin iso ongelma kun pituutta löytyy enempi. No ei tässä muuta voi tehdä kun odotella ilmoja parempia. Eiköhän tossa lumien sulaessa löydy yhtä sun toista baanaa...

hpi-cen


JL-

Komeesti näyttää kiitävän. Kuhan vesistöt sulaa ni järvelle vaan kuvaamaan uutta pidenpää pätkää :wink:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Hpi_savage

saatan kesällä testata omalla savagellani tuota veden päällä ajamista :roll:
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

OV

Ei muuta kun tyynelle järvelle vaan :D. Ensin ruiskuttaa korin täyteen jotain ureaa eiko siis uretaania niin ei uppoa. Vene kyllä varmaan kannattais silti olla kaverina ettei tartte uimaan lähteä

Pakko testata kyllä. Mahtaakohan se nousta sieltä pinnallekkin jos on uretaania korissa ja pysäyttää keskelle järveä.

Tuosta videosta muuten huomaa hyvin, että alkunopeuden ei tartte olla suuri. Helpottaa paikan valintaa :D. Pirskales tuli mieleen yks hyvä paikka lähistötlä missä ei välttämättä tarttis edes venettä. Pitääkin käydä lähipäivinä kattomassa onkos paljonko on vielä jäätä.

JL-

Tekee kunnon ponttoonin autoon :lol: Korin päälle jesarilla joku tyhjä 1,5l muovipullo kiinni.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Hpi_savage

Kalajoella juuri sopivasti yksi pätkä hiekkasärkillä....
Oisko about 10-20cm syvää niin ei autokaan paljoa kärsi
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

-HL-

Itse ajoin eilen n.2 metriä veden päällä. Koulun pihassa ajelin Slashilla ja pikkuveli vakiolla maverick atom xb:llä. Pitihän munkin kokeilla sitä kirppua, ja lätäkköön karkas vaan ei uponnut. Kyllä se viimein sitten upposkin, kohta kokeilemaan onko hengissä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Allu Apina

Olisihan se kiva kokeilla tuota, mutta ei oikein tähän aikaan vuodesta vesi lätäköitä löydy... On sitä kiinteän veden päällä tullut ajettua.  :laugh: Konehallissa oli tuossa viikko sitten sellainen pari senttiä syvä vesi lätäkkö, mutta sekin on tainnut mennä viemäriin...  :grin: Voisihan sitä sittenkun lumet sulaa niin jossain vähän testata...  :grin:
Traxxas Slayer.

OskuK

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 19.01.10 - klo: 18.12
se tasanen pohjalevy auttaa plaanaamisessa paljon. Omassaki oli koko mitalla muovilevyä. Ens kesänä pitää jatkojalostaa tuota, funtsin että diffi pitää vetää ainaki tönkkiin, samoten renkaitten palloontuminen pitää saada kuriin. Noi muutamat asiat edesauttaa takavetosessa sitä yllättävää suunnanmuutosta. Ainaki itelä oli toisella testikerralla melko paljon hankaluuksia kun lähtö ei ollukkaan ihan viivasuora ranta, menosuunta vähän riippu missä kulmassa rattaat tuli veteen  :mrgreen:

Tee suosiolla myös joku 20cm pitkä muovisoiro eväksi perään, ei tartte jännittää ekoilla testeillä kippaako selälleen. Siittä sitten hienosääteleen kun saa sen kulkemaan plaanissa. Meikällä vaan paukahti laatikko siliäksi siinä vaiheessa ku pysty ajaan kaasu auki lampeen ilman selälleen kippausta ja testit jäi siihen.

Äkkiäkös modaisi sen soiron kääntymään kun käännetään renkaita. Tälloin pääsisi vetämään tyvenellä oikein rallia.

-Tuoppi-

Mikäs ihmeen "Auto veneeksi" topikki tämä on :mrgreen:
Tamiya (T2M) Eagle truck 5000 series, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, RC4WD Trail Finder 2

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: OskuK - 29.04.10 - klo: 16.45


Äkkiäkös modaisi sen soiron kääntymään kun käännetään renkaita. Tälloin pääsisi vetämään tyvenellä oikein rallia.

Modaappa ja kerro onnistuko kääntää  :mrgreen:

OV

Lainaus käyttäjältä: -Tuoppi- - 29.04.10 - klo: 17.13
Mikäs ihmeen "Auto veneeksi" topikki tämä on :mrgreen:

Tollanenhan olis varsin kertaallisen asiallinen biili. Tosin ei mitään veneautoa vaan nimenomaan autovene. Ajo-ominaisuudet edelle, mutta pinnallakin pitäs pysyä ja vielä hallitusti.

Shamer

Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Datajätkä




Makiasti menee plaanissa, ei enää hirviästi vauhti kiihdy tosa vedessä. Jonkun amerigaanon videota ->



Tosa mahtanee alkaa olemaan ennätystä jo pituuden suhteen  :mrgreen:

Harw

#139
Huhu, pertana ku meni nätisti. Siinä alkaa olleen jo Kimmollekki ruuvvaamista.. Ainakin kovat reenit on käynnissä  :p
| Ospa RC |

Datajätkä

 :mrgreen: Jovain, venekausi avattu! Harmi ettei ollu soutuvenettä messissä, ois kokeiltu meneeekö koko järvi ylitte  :mrgreen:












Datajätkä

#141
Kyllä se pinnallaki pysy  :mrgreen: Testattiin 2s ja 3s akun ero, ei tartte  kovin pitkää vetoa ajaa 2s lipolla, loppuu kyyti kesken muutaman metrin jälkeen. 3s:llä taas tarttee sit majavanhäntää perään tai menee selälleen..Mukavasti loikkii 3s:llä väliin majavanhännän varaan niin että takarattaat irtoaa vedestä  :mrgreen: Tekastiin sit vimpoille testeille perään vielä jäykkäri tolle majavanhännälle ja luonne hieman rauhoittui. Tästä on hyvä jatkaa testejä.












Harw

Makian näköstä puuhaa. Tietääkö joku onko Oulussa missään matalaa pitkää siivua missä ois hyvä testailla nointa jokilaivahommia?
| Ospa RC |

tomppa80

Näistä kuvista ei saa tarpeekseen. Vaan oli se hienon näköstä livenä!!!
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
Kyosho Big Brute x2

Datajätkä

Videokooste treeneistä :grin: Harmi että akku vetelee jo viimesiä, ei oo oikeen rajattomasti enää paukkuja käytössä. Pitää pistää lisää kennoja tilauksiin  :mrgreen:

http://vimeo.com/12576818


bluebeetle

Aika asiallisen näköstä alkaa olemaan!

Hmm, pitäiskö hommata joku trukki taas...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Datajätkä

mikä kysymys tuo oli  :mrgreen: Tottakai pitää, ja vene ja sopiva järvi!! Meillä vähän jarruttaa kehitystä tuo lampi, missä -7 asteista vettä on varmaan 20 metriä ja joka jantteri suorittanut uimamaisterikoulutuksen kuivalla maalla pilottitakki päällä.. Eli ku kamppeet jää välille, ne saa piikata talvella irti jäästä ku kukaan ei viitti lähtiä uimaan  :mrgreen:

Tommosissa pikku rapakoissa rupiaa tilanpuute vaivaamaan, ei oikeen saa tatsia ja joutuu ressaamaan koliseeko rantapenkat.. No JOS josaki vaiheessa sais sen veneen niin voitas kokeilla pitempää matkaa.


JVL

hienon näköstä menoa. onko perä lukittu (voi olla että lukee tässä topicissa) ja jos on kokemusta mikä olis paras vaihtoehto.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Datajätkä

Diffi on kuulamallia ja kiritty niin tiukkaan ku saapi, mut ei oo liimattu. Ehottomasti pitää olla jäykkänä(lukittuna) niin jelppaa suunnan säilymisessä. Jos toinen ratas vetää jossain tilanteessa enempi ku toinen, lähtee kamat lapasesta. Ei tosa kuitenkaan mitään ihmeellistä tartteta, 3s lipo ja sopiva tekniikka niin kyllä keulii  :mrgreen: Takavetosessa vaan pitää olla jonkinnäköinen wheeliebari perässä tai muuten menee selälleen. Omassa on sellanen muovinen majavanhäntä pitämässä keulaa ees vähän maata vasten..tosin tuommonen joustava lätkä ei hirveitä vielä auta, keulii niin rajusti että takarenkaatkin nousee irti vedestä.

jokke19