Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

tuntematon auto

Aloittaja maunissimo, 02.07.08 - klo: 23.34

bartti

Kiitoksia tiedosta.
Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: AssoRacing - 09.04.10 - klo: 21.33
Marui hunter

Onhan se voinnut vaihtaa tuon iskarin noitten vakio galaxyen tilalle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jamesi - 09.04.10 - klo: 16.22
Itse tässä kyllästyin tohon nitro-projektin jatkuvaan hajoiluun ja kaivoin vanhan Big Bearini esiin. Sitä lähetiin tekemään samalla mentaliteetillä kuin nitroakin eli parasta hinta/teho suhdetta oleva kone kiinni.
No Big Bearissa istuu nyt LRP Vector X-11 3.0t (oli 30e power racingil ja joku 750w) ja noparina on LRP SPX8. Nopariin päädyin ku halusin pakillisen ja tuo makso vaa 9e enemmä ku Bullet reverse, mutta kykenee LRP:n mukaa antamaan 364 amppeeria enemmä / phase. Volttejakin pitäis kestää enemmä.
Vähän joutu modaa tuota moottori kiinnitystä että sais sensori johdo kiinni, mutta muuten auto on VIELÄ pysyny kasassa. Eihän se kyllä mitään muuta tee kun sudittele.

Et muuten tule saamaan mitenkään tuohon koneeseen sopivaa välitystä aikasiks.

Kone tai nopari tulee kyllä sanomaan työehtosopimuksensa irti todella nopeasti.

Bigearin välitys kun tuppas olemaan turhan pitkä jo vakio koneellekin...
Saati että 3.0T kone...

Tai jos saat sen edes jotenkuten kiihtymään tuolla välityksellä ja asvalttisuoralla ajat niin auto tulee kulkemaan suoraansanottuna niin naurettavaa kyytiä että tuon vanhan ajo-ominaisuuksiltaan todella pahasti vajaan härvelin tiessä pitäminen on toivotonta...

Veikkaanpa kyllä että ennemmin saat savut ulos kuin edes yhtä akullista ajoa.

4wdkanootti

Silloin ennen - pistettiin BigBearin perä, jossa välitykset isoille kumeille, Golden Eagleen juuri saadaksemme välityksiä sopivammaksi. Sitten alkoi teräksisen pinionin saalistus, kun alumiinisen vakkarin tehonläpäsy oli rajallaan. Ajo-ominaisuudet on kyllä parhaiten kohdillaan liki vakkarikoneilla.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Einiinopee

Moa crawleri.

JVL

Lainaus käyttäjältä: Einiinopee - 10.04.10 - klo: 20.43
http://www.nettimarkkina.com/sahko-rc-auto-4-veto/731955 Mikäs tuo auto on?

paketissa lukee smartech rally w2p ja sen kun kirjoittaa kuukkeliin niin löytyy kyllä tietoa jos on kiinostunut
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Einiinopee

Alako kyllä kiinostamaan, kiitos tiedosta. :smiley:
Moa crawleri.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 10.04.10 - klo: 15.34
Silloin ennen - pistettiin BigBearin perä, jossa välitykset isoille kumeille, Golden Eagleen juuri saadaksemme välityksiä sopivammaksi. Sitten alkoi teräksisen pinionin saalistus, kun alumiinisen vakkarin tehonläpäsy oli rajallaan. Ajo-ominaisuudet on kyllä parhaiten kohdillaan liki vakkarikoneilla.

Juuri näin... Mutta tarkennan vielä tähän että tosiaan bigbeariin ei kyllä saa lyhyempää välitystä aikasiks kuin itse rakentamalla koko vaihteiston...
Nallen välitys ei siis missään nimessä sovellu tuollaiselle kierroshirmu koneelle ei sitten niin mitenkään.
Se ei ole edes lähellä...

jamesi

No niinhän siinä kävi ettei nalle kestäny kauaa. Pihalle asti en ees kerinny vaan perä (ei siis renkaat tällä kertaa) alko lyömään tyhjää. Muutaman komean pyöräytyksen se tossa keittossa kesti ennen laukeamista.
En vaan nyt keksi miten tuon sais korjattua kun ei sieltä ykskään ratas lauennu mutta jotenkin ne varmaan pääsee siellä kotelossaan muljumaan niin etteivät välitä voimaa renkaille.
Korjausvinkkejä otetaan vastaan. Ja koneen vaihto ei ole korjaamista.

hpi racing

Miten sä nyt voit klasikko autoa tuhota tuommosella koneella.  :shocked:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: jamesi - 11.04.10 - klo: 00.03
No niinhän siinä kävi ettei nalle kestäny kauaa. Pihalle asti en ees kerinny vaan perä (ei siis renkaat tällä kertaa) alko lyömään tyhjää. Muutaman komean pyöräytyksen se tossa keittossa kesti ennen laukeamista.
En vaan nyt keksi miten tuon sais korjattua kun ei sieltä ykskään ratas lauennu mutta jotenkin ne varmaan pääsee siellä kotelossaan muljumaan niin etteivät välitä voimaa renkaille.
Korjausvinkkejä otetaan vastaan. Ja koneen vaihto ei ole korjaamista.

Minä veikkasin 2 kaasutusta, taisin olla aikas oikeassa  :lol:
nyt alat etsiä tuota ratasta niin saat kyllä kaivaa monta kiveä ennenkuin sen löydät.
Jerzi

PS Minkälaisen opetuksen tämäkin antoi, joo eli kuuntele mitäs kokeneemmat sanovat.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

tuti

Itselläni on myös tälläinen Maruin Golden Eagle CJ-7 alkuperäisessä laatikossaan ohjeineen päivineen, kasausta joku on hiukan aloittanut, mutta kai innostus loppunut... Mitäköhän tälläisella on arvoa jos vaikka myis pois?


lisää kuvia:
http://i65.photobucket.com/albums/h227/bofteam/romua/marui001.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h227/bofteam/romua/marui002.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h227/bofteam/romua/marui003.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h227/bofteam/romua/marui.jpg

OskuK

Joku voi tietää tarkemmin, mutta kuten rahoissa ja postimerkeissä, niin näissäkin täysin koskematon loota on aina kallein. Pätee varmasti myös siihen keräilysarja-Ferrariin.

gti1

moro. löysin vuodelta 1988 olevan tekniikan maailman. siellä oli juttu MRP PRO 110 (model racing products inc usa) taka veto rc krossi autosta. onko kenellekkään tuttu auto? lehdessä hyväksi kehuivat. siis sähkö peli.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: gti1 - 28.04.10 - klo: 17.37
moro. löysin vuodelta 1988 olevan tekniikan maailman. siellä oli juttu MRP PRO 110 (model racing products inc usa) taka veto rc krossi autosta. onko kenellekkään tuttu auto? lehdessä hyväksi kehuivat. siis sähkö peli.

Joo yksi kaikkien aikojen huonon krossari mitä on tehty. Jopa NIKKO on kaikinpuolin parempi.
Iskareissa takana on myös jousi männän alapuolella joten se toimii myös toiseen suuntaan.
Jerzi

PS Hieno on sen kori.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

4wdkanootti

Lainaus käyttäjältä: jamesi - 11.04.10 - klo: 00.03
No niinhän siinä kävi ettei nalle kestäny kauaa. Pihalle asti en ees kerinny vaan perä (ei siis renkaat tällä kertaa) alko lyömään tyhjää. Muutaman komean pyöräytyksen se tossa keittossa kesti ennen laukeamista.
En vaan nyt keksi miten tuon sais korjattua kun ei sieltä ykskään ratas lauennu mutta jotenkin ne varmaan pääsee siellä kotelossaan muljumaan niin etteivät välitä voimaa renkaille.
Korjausvinkkejä otetaan vastaan. Ja koneen vaihto ei ole korjaamista.
Kovasti tulee mieleen ehdottaa tätä:
Jospa siinä onkin hampaat ehjiä, ja moottorin päässä olevan pinionrattaan ruuvi leikkasi kierteet rattaasta! Seurauksena vetoa ei tule, kun akseli pyörii rattaassa. Mulle meni ko autossa alkuperäistä pehmytmetallia olevasta rattaasta sisällä matonreunana nykäsystä..
Korvaava kovapinnoitettu/(tai teräs) 32dp11T ratas kaupasta korjasi ongelman.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

jamesi

Vikahan selvis tossa tovi sitten. Voima meni akseleille asti mutta se messinkinen osa, mikä siirtää voiman akselilta renkaalle, pyöri sen akselin ympäri tyhjää. Tarkotuksena oli kertoa tämä höystettynä videolla missä BB liikkuu tolla 3.0t koneella, mutta enhän minä osannu editoida noita videoita, eikä tuo kamerakännykän laatukaan oikein vakuuttanu.