Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Landmaxit

Aloittaja zzs, 13.05.03 - klo: 09.05

Jartsa

MP 7.5-777:n hexit eivät mene ilman vetoakseleiden vaihtoa MP6 tässä tapauksessa LandMaxiin  :)  Uskokaa

opa

Mitäs jos vaihtais vetarit samalla, kuinka kalliiksi menee?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Divi

ei välttämättä hirveen kalliiksi mutta veikkaan että havempaa on jos ostat MP6 vanteet. siihen sitten vaihtelet kumeja...

opa

Sanokaas kuka myy Multiplexin radiolaitteita?

Tarvisin vähän apua noiden kanssa, enkä löydä millään myyjää.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

RC-BASTARD

Lainaus käyttäjältä: "ely"hesan hobby pointti myy multikeksiä

Ootko kysyny jo tuolta Hobby Pointista??

-Juri-
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

opa

Kysyisin kyllä, mutta en löydä niiden sähköposti-osoitetta ja ongelmani on niin laaja, että puhelimessa sen selittämiseen menisi vähintään viikko  :)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

opa

Sanokaaspas mihin väleihin lyös servot ja vastarin akun kiinni, kun tossa vastarissa on 5 paikkaa? Olen unohtanut oikeat paikat ja vika voi johtua siitäkin.

Toiseksi: onko väliä miten päin liittimen työntää vastariin? Entäs onko väliä miten päin kide on ohjaimessa/vastarissa?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

*HOKE*

Ohjaus on kanavassa 1
Kaasu kanavassa 2

Johdolla on merkitys kuinkapäin sen vastariin tökkää. Useissa tapauksissa musta johto tulee vastarin reunaa kohti.

Kiteellä ei ole mitään merkitystä kuinka päin sen laittaa... Kunhan vaan TX on ohjaimessa ja RX vastarissa.

jamppa=landmax2=

mikä ois hyvä radio landmaxsiin :)

Nikke92

Epäilen että futaba mp3-FM computer :mrgreen:
offtopic: Jamppa on hyvä jätkä!!!!!
Traxxas Revo 2.5

Paras90

Joo mulla on Landmax 1. Ostin sen pari vuotta sitte ja ajaminen jääny vähä vähemmälle. Nyt ajaminen rupes taas kiinnosta, mutta moottorin säädöt on vähä hakusessa. Jos joku viittis hieman neuvoa...Kiitos :lol:
Tamiya TRF417x | Sanwa M11 2.4GHz | Team Durango DEX410

jamppa=landmax2=

säädä seos ruuvia ja neulaa :wink:

jamppa=landmax2=

ja laita ekaks neulakiinni ja sitten aukase sitä kolme kierrosta
:wink:

jamppa=landmax2=

aika varmasti jää jälkeen :wink:

Paras90

Mulla oli tuossa sellainen ongelma että kun auton käynnisti niin se alkoi sitten huutamaan iha täysillä. Kuitenkin selvisi että se oli huonosta polttoaineletkusta kiinni. Vaihdoin letkun ja enää ei huutanut, mutta nyt ei millää pysy käynnissä. Niin miten teillä on säädöt omissa autoissa (mielellään Landmax 1:stä)? Eniten kiinnostaisi tuo haitarin päässä oleva ruuvi.
Tamiya TRF417x | Sanwa M11 2.4GHz | Team Durango DEX410

Nikke92

Jampan lantukassa oli käyrä irti niin ei toiminu kunnolla...
Traxxas Revo 2.5

Paras90

Nyt auto on toiminnassa ja toimiikin ihan mainiosti.
Tamiya TRF417x | Sanwa M11 2.4GHz | Team Durango DEX410

Futaba

Jos joku haluaa päästä Landmaxistaan eroon ilman romppeita, niin ottakaa muhun yhteyttä vaikka yv:llä. Rullaava Landmaxi kiinnostais :)
| Academy | Axial |

.21

Hehee, sain kaverilta tänään laitettavaksi kyoshon landmaxin ajo kuntoon joka oli seissyt sillä semmoisen 7-8 vuotta kaapissa. Kaveri kenen auto on niin kertoi että ei ole sillä 5 kertaa enempää ajanut ja sen kyllä huomaa kunnosta (hyvin on säilynyt). Siinä vähän mietittiin mitä tuolle jo legendaariselle kyoshon gs moottorille tehdään niin päädyttiin semmoiseen ratkaisuun että heitetään se mäkeen ja eiku tilalle nelitahti tahti.  8)  Muistan joskus pienempänä kun ekan kyosho luettelon sain että kyseiseen auto sarjaan sai ihan kyoshon oman conversion kitin nelitahdille, ei taida enään saada joten homma täytyy hoitaa kotikonstein ja tarvittavat koneistukset teettää töissä. Moottori tulee näillä näkymin olemaan saiton FA-40A GK lähinna mietityttää kampi akseli että minkälaisia muokkauksia se mahdollisesti tarvitsee että saa auton kytkin paketin sovitettua, muuten näillä näkymin ei pitäisi olla suurempia ongelmia ainakaan koneen pituuden kannalta sitä nimittäin riittää rungossa. Ja pako putkisto tulee näillä näkymin semmoisella flexi käyrällä realistisesti taakse. No saapi nähdä mitä tästä tulee, ainakin hyvät suunnitelmat tällä hetkellä pitäisi olla. :mrgreen:

Tässä vielä foto juuri kunnostetusta landmaxista johon conversiota ruvetaan sovittamaan.


Tällä hetkellä autossa on vielä 2-Speed kiinni mutta kaverilta löytyi myös yksivaihteinen diffi versio joka vaihdetaan tilalle.



Mika R

Todella ja siisti ja upeassa kunnossa :D

.21

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Todella ja siisti ja upeassa kunnossa :D


Jep molemmat diffitkin on kuin pakasta vedetty kun ne avasin ja laitoin uudet mömmöt sisälle, eteen 5k ja taakse 3k. Mutta nuo iskarit ovat kyllä niin hirveät että vaihdan samantien kun sopivat löytyy, muuten auton konstruktion on ihan hieno ja toimivan tuntuinen. Kenelläkään tietoa mistä tähän malliin saa koreja ja vanteita/renkaita, onko ainoat vaihto ehdot kyosho jälleenmyyjät?.

Mika R

Eikös niistä isommista hexeistä ollut juttua niin saa LM2 vanteet ja renkaat sekä ehkä korinkin

Mika R

Onko sulla kori tohon autoon?

.21

Tänään lähti tilaukseen saiton .40 kokoluokan nelari, kävin liikkeessä sovittamassa .30 kokoluokan saitoon kytkin akselia ja sehän oli kuin tehty sille, saattaa olla että joutuu hieman lyhentämään kampiakselia mutta muuten en näe ongelmaa tässä vaiheessa että ei saisi tuota landmaxin vauhtipyörää yms: osia kiinni. Samalla tulee myös noin 180mm pitkä "flexi" pako käyrä joka toivottavasti riittää viemään pakokaasut nätisti takaa ulos. Tässä vielä kuva saitosta:



Mika R

Komea on lohko :D
dremelillä vaan kampi lyhyeksi

Mika R

Tässä mun uusi projekti .21:n nelari LandMaxin rinnalle. Sama nelari kun Brutaleksella. Päästään ehkä vielä kolmistaan ajaa näytösajoa jossain...

Auto on vielä matkalla ja kerron sitten lisää kun saan sen, jos jotain kerrottavaa on. Ainakin kunnostusta edessä ja toivottavasti myös ajoa. Ehkä heitän moottorin ja konversioineen LandMax 2 :een jos tästä ei ole autoksi asti.



LandMax 2 autoa sekä osia tähän ykköseen saa tarjota vapaasti YV:llä, tänks!

.21

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Tässä mun uusi projekti .21:n nelari LandMaxin rinnalle. Sama nelari kun Brutaleksella. Päästään ehkä vielä kolmistaan ajaa näytösajoa jossain...

Auto on vielä matkalla ja kerron sitten lisää kun saan sen, jos jotain kerrottavaa on. Ainakin kunnostusta edessä ja toivottavasti myös ajoa. Ehkä heitän moottorin ja konversioineen LandMax 2 :een jos tästä ei ole autoksi asti.



LandMax 2 autoa sekä osia tähän ykköseen saa tarjota vapaasti YV:llä, tänks!

Tulihan se mikakin ulos kaapista. :mrgreen:

Mika R

No pitihän se odottaa että kaupat on tehty  8)

.21

Nyt on kytkimen asennus projekti takana päin, homma meni mielestäni aika kivuttomasti. Ennen kuin lähdin lyhentämään kampiakselia uudesta moottorista niin tein varmaan 10 mittausta että tulee varmasti oikean pituinen kierre osasta, ettei tarvitse heti tilata uuden tilalle uutta kampiakselia. Dremelin laikka terä hoiti erittäin hyvin hommansa eikä tarvinnut edes kierrettä siistiä yhtään kun sen verran tasaisesti katkesi, minulla ei vaan tällä hetkellä vielä ollut laittaa kuin 14t kello kiinni joka on varmasti jo tässä vaiheessa kyllä liian pieni mutta jos sillä ottaisi ekat testit. Moottori pukit sain muokattua evolvan vanhoista joihin piti vain yhdet reiät ja kierteet tehdä uudet, vielä sen verran matalalle menee noilla pukeilla moottori että 2 kpl 65x7x8mm alumiiniset korottimet täytyy ensi viikolla duunissa tehdä jolloin vauhti pyörä on juuri optimaalisella korkeudella pohjalevyyn nähden. Laitan huomenna kuvia tämän päivän tuotoksista.

Mika R

Nyt on vedetty ekat savut nelarista ja koeajot ajettu - VAU! Toi koneen matala murina yllätti ja pihallakin voi huoletta ajaa. Auto liikkui varsin maukkasti ja nopeudessakin ihan pirteä peli, jopa hieman yllätti kun noista nelareista on kuitenkin itsellä jo aikaa.. Vaihdoin hopeisen kannen mustan vakion tilalle....

Pari kuvaa, korin kanssa myöhemmin...







Hyvät Vaput!!!!!!!!!

ps. Jos joku miettii niin bongasin auton eBaysta ja kaikkinensa hintaa tuli 350, not bad....  patakin on melkein neves....